Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mancar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 55,626
Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Abi ne yapayım buralara kadar gelmişken bir de bu adamlara sorayım dedim :smiley:
İyi etmiş miyim?
 

Etiketler
Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Yakışır kardeşime..... ;) :D :D :D



turkish-cargo-airbus-a310.jpg
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Bu arşiv nereden be abiii ben de yok bu resimler :smiley:

Tabi extra çalışmada güzel teşekkürler.
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Portbagajı birkaç gün daha bekleteceğiz, birtakım değişiklikler yapıyoruz ama benim ZJ'de ki ufak değişikliği koyabilirim... ;D ;D ;D
Eeeeee...., 7/24 arazide olmadığımıza arazi dışında asvalt takılmanın bir zararı yok herhalde.... ;D ;D
Araziye girdiğim zaman Procomp ve MTR ları takmak 20 dakika.... ;D ;D ;D

[attachment=1][attachment=2]

ergun 305.jpg


ergun 315.jpg
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Çok teşekkür ederim, sağolun.....

Konuyu şimdi incelerseniz bişey anlamazsınız..... Ben o gece tepkilendim ve son mesajlarımı (hata içermemesine rağmen) silip çıktım konudan. Kendime göre bi tepki verdim yani.... Ama o kişinin o çirkin mesajı hala duruyordu. Ve sildiğimi görüp o da çıktı konudan, sonrada off line oldu.
Beklerdim ki, çıkarken, mesajlarımı tek tek sildiğimi görünce, o da silsin o mızrapsız mesajını, yapmadı....
Bu kadar işte, bu kadardı, o kadardı :smiley:

Neyse, ben uzatmıyorum, uzatmayacağım....
Tatlıya bağlanır herşey.....

Ama insanlara olan güvensizliğim bir kez daha sarsıldı, bunu ne yapacağım bilmiyorum, yanlız nereye kadar çekilirki hayat, bilmiyorum.....

Neyse.....
Sağolun....


Ergun abi, egsozun burada yok, neredeki.... Hatta ne oldu ki, merak ettim, her yerde arıyorsun.....

Saygılar...
 



Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

İyi akşamlar abilerim. Benim sorunum aynı olduğu için başka konu açmadım burdan devam etmek istedim. Bu akşam eve dönüşte "Check Engine" yazısı belirdi, daha öncede uzun yollarda yandığı da olmuştu ama motoru durdurup çalıştırdığımda yazı gidiyordu. Eve geldiğimde durdurup çalıştırdığımda yazı gitmedi ve bende hata kodlarını aldım. Sırasıyla şu şekilde
35 - Engine coolant blower motor relay - low/high speed
13 - Manifold absolute pressure ( MAP )
25 - Idle air control (IAC) valve
gariptir son olarakta 5 kodunu aldım :-\
Sanırsam 13-25 kodları Lpg'den dolayı oluşabilecek bi arıza ve yazının kalmasını sağlayan ise 35 yani "Engine coolant blower motor relay" Autodata programında da "röle"den kaynaklı olabileceğini söylüyor. Sizce sorun önemli mi yoksa bu röle'nin değişmesi ile halledilecek bişey mi.
Yarına kadar sabredemedim ve paylaşmak istedim ama sabah ilk iş olarak Ergün abinin kutup başlarını söküp takma tekniğini deniycem inş sorun ortadan kalkar.
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Karauzum' Alıntı:
İyi akşamlar abilerim. Benim sorunum aynı olduğu için başka konu açmadım burdan devam etmek istedim. Bu akşam eve dönüşte "Check Engine" yazısı belirdi, daha öncede uzun yollarda yandığı da olmuştu ama motoru durdurup çalıştırdığımda yazı gidiyordu. Eve geldiğimde durdurup çalıştırdığımda yazı gitmedi ve bende hata kodlarını aldım. Sırasıyla şu şekilde
35 - Engine coolant blower motor relay - low/high speed
13 - Manifold absolute pressure ( MAP )
25 - Idle air control (IAC) valve
gariptir son olarakta 5 kodunu aldım :-\
Sanırsam 13-25 kodları Lpg'den dolayı oluşabilecek bi arıza ve yazının kalmasını sağlayan ise 35 yani "Engine coolant blower motor relay" Autodata programında da "röle"den kaynaklı olabileceğini söylüyor. Sizce sorun önemli mi yoksa bu röle'nin değişmesi ile halledilecek bişey mi.
Yarına kadar sabredemedim ve paylaşmak istedim ama sabah ilk iş olarak Ergün abinin kutup başlarını söküp takma tekniğini deniycem inş sorun ortadan kalkar.

Selam,

Siz bu arıza kodlarının karşılıklarını nereden aldınız, benim kayıtlarımda aynı şeyler yazıyor ama kelimeler felan biraz farklı....

Öncelikle, sizin avatarınızın altında 94 5.2 yazdığı için, aracınızın bu olduğunu düşünerek yazıyorum, doğal olarak...

İlginç ve bu belirtmemle ilgili olarak şunlar var.....

95 ve öncesi modellerde, bu kontak açıp kapayarak, check engine ışığının yanıp sönme sayısıyla arıza kaydı alınması tekniğinde,
35 kodlu bi arıza yok. Yani bu arıza vardır da, bu yöntemle bulunamaz şeklinde ayarlanmıştır makine...
Ama 96 sonrasında bu yöntemle 35 okunması mümkün.... Sizin araç 94 ama....

Ya 35 i yanlış saydınız veya bazı modellerde bu tür bi PCM kullanılmıştır, ben bilmiyorumdur....

ben 95 ve sonrası arıza kaydı listeme bakıyorum.... Başka şansım yok....
35- için diyorki, hem sizdeki bilgiler, hem bendeki.....Radyötör fanı kontrol rölesinde kısa devre... Alt arıza koduda P1491' dir. Ve de ekliyor, bu arıza düşük fan hızı rölesi için....

Ama 5.2 bütün ZJ' lerin fanı termik denilen, civalı bi mekanik sistemle döner.... Yani elektrikli fanlı araçlarda olan röle bizimkinde yok...
5.9' ların fanları elektrikli ve gerçekten hem yavaş hız rölesi, hemde yüksek hız rölesi var onlarda....
Sizin fan elektrikli değilse, orjinalse, aracınız 5.9 değilse bu ilginç.....

Bence 35 için şunu yapın.... Kodun kesin 35 olup olmadığını bir daha kontrol edin...
Aracınızda hararet sorunu yoksa, ibre sağlıklı çalışıyorsa, yani ibre, müşiri ve kabloları sağlıklıysa, su eksiltmiyorsa, termik fanı zamanı geldiğinde verimli güçte çevirebiliyorsa, radyötör tıkalı/kirli değilse, termostat sağlıklı ve zamanında açılıp kapatıyorsa....
Arıza kodunu ya sildirin serviste veya Beatrix' in yöntemiyle kendiniz silin ve kullanmaya devam edin, ama hep hararet ibreninizi felan kontrol edin....

13 için:
"Map sensöründe problem" der, doğrudur... Manifold Absolute Pressure Sensor....
Yani emme manifoldundaki tam basınç sensörü olarak çevrilebilir.
95 öncesi için sadece Map sensör arızası deniyor...
96 sonrası için kayıtlarda, ki bence bu sensör ve çalışma şekli 96' da değişmemiştir... Biraz daha detay var elimde...
Diyorki, aracın çalıştırılması ve kullanımı sırasında map sensörünün okuduğu değerlerde hiç fak yok..... Alt arıza koduda P1297' dir..

Emme manifoldundaki basınç devamlı değişir..
Bu sensör bu değerleri, belirli bi süre aralığı içinda ölçüyor, PCM' e, yani beyne bildiriyor. PCM bu değerleri ve zamanlarını alıyor, ortalamasını hesaplıyor ve buna göre işletim sistemini kontrol ediyor. Ve bu ortalama değer olması gereken sınırların altında veya üstünde ise arıza olarak size bildiriyor...

Sizin araç sıralı sistem gaz mı, klasik sistem mi.....

Sıralı sistemse, LPG sistemi bu arızayı verdirmez.... Çünki motorun emdiği havada herhangi bir müdahale yoktur. En azından sıralı sistemin beyni, PCM ile ortak çalıştığı için, kapakçığa felan müdahale ederse sistem, az hava gelsin veya çok hava gelsin manifolda diye, bunuda, PCM' in kabule edbileceği sınırlar içinde yaptırır.

Yani bence ve bildiğim kadarıyla Sıralı LPG sistemi, Map sensörü yüzünden arıza vermez....

Ama klasikse sistem olabilir.... LPG sisteme emme manifoldundan önce biyerlerden veriliyor ya, lpg ile karışmış yakıtın verimli olması içinde havanın az gelmesi lazım, yani az hava olsunki, daha çok lpg gelebilsin sisteme.... LPG'li hava karışımı, standart haline göre daha az, yani daha az basınçlı olabilyor. Buda Map sensörü tarafından okunulup, farkedilip, arıza olarak bildiriliyor.... İşi bu zaten :smiley:

Sonuç, sıralı ise sisteminiz, map sensörünü ve kablolarını kontrol ettirin derim. Map' ta sorun var....

Klasikse sisteminiz, map sensörünüz bozuksa değiştirmenizde fayda var, ama gene arıza lambası yanacaktır. Olsun, sonuçta map sensörünün ve hatlarının düzgün çalışmasında fayda var ve benzinde kullanıldığında bu sensörden alınan değerler önemli.... Pcm, ondan aldığı bilgiler ile enjöktörlere talimat veriyor. Lpg' ye geçtiğinizde zaten benzin enjöktörleri iptal.....

25 - Idle air control (IAC) valve
Bu valf hakkında çok bilgim yok.... Ama bildiğim kadarıyla sadece rölantide çalışma anındaki havayı kontrol ediyor/ayarlıyor.... Bu arıza kodunu bu valfteki bir arızadan veya bu valfe bağlı kablolardaki bir veya birkaç bağlantı kopukluğundan/kısa devreden verebilir...
Lpg sistemide sizin dediğiniz gibi yakıyor olabilir. Ama lpg sisteminin şekillerinin bunu yakma ihtimalleri aynı map sensöründeki gibidir, diye biliyorum/tahmin ediyorum...

Bu valf, akü bağlantısı kesildikten sonra takılı kalabiliyor ve akü sorunu düzeldikten hemen sonrasında rölantide sorun yaşanabiliyor, elle müdahale edip valfi takılı şeklinden kurtarmak gerekebiiliyor.... 96 sonrası için bu arıza kodunun alt kodu P0505' tir.....


Sorunlarınız çözmek için Şaşmaz' daki Akgün&Aydın' ı tavsiye ederim.... Alp' in selamını söyleyin ve gezenbilir üyesi olduğunuzu hatırlatın... Kesin yardımcı olacaklar....Akgün amca var orda, Oğulcan var, Nuri usta, Erol veya İsa ismimi verdiğinizde yardımcı olacaklardır....

O okuduğunuz 5 değildir, arka arkaya iki 5' tir. Yani 55. Arıza kayıtlarının sonu.... Veya sadece 55 okunursa bu arıza kaydı yok manasına gelebilir....
Umarım yardımcı olabilmişimdir...

Sağlıcakla....
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Bakın bana kızmayın ama bende hiç bir zaman Check Engine ışığı yanmaz....!!!! ;)
Nedenmi? ::smiley:
Çünkü ampulünü söktüm gitti..... ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

beatrix' Alıntı:
Bakın bana kızmayın ama bende hiç bir zaman Check Engine ışığı yanmaz....!!!! ;)
Nedenmi? ::smiley:
Çünkü ampulünü söktüm gitti..... ;D ;D ;D ;D ;D

Ha ha Alp'in 4 saat emek verip yaptığı izahatın altına çok manidar olmuş ;D En güzeli işte sökeceksin ampulü olacak bitecek. Bunu sosyal hayatımızda da uygulamak lazım. En kısa yoldan çözüme gitmeliyiz. Hayat kısa değil mi? ;)
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Zaten gaz sistemi arabaya girdimi kafası allak bullak oluyor garibim ZJ'nin elektronik tasarımı.
İyisimi; zırt pırt yanacağına sık gırtlağını olsun bitsin. Bak bende kaç sene oldu Check Engine ışığı falan yanmıyor.... ;D ;D ;D ;D ;D
 



Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

beatrix' Alıntı:
Zaten gaz sistemi arabaya girdimi kafası allak bullak oluyor garibim ZJ'nin elektronik tasarımı.
İyisimi; zırt pırt yanacağına sık gırtlağını olsun bitsin. Bak bende kaç sene oldu Check Engine ışığı falan yanmıyor.... ;D ;D ;D ;D ;D

Senin ki çok bakımlı ondan yanmıyordur abi ;D ;D ;D
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

beatrix' Alıntı:
Bakın bana kızmayın ama bende hiç bir zaman Check Engine ışığı yanmaz....!!!! ;)
Nedenmi? ::smiley:
Çünkü ampulünü söktüm gitti..... ;D ;D ;D ;D ;D
ama hep aklınız orada kalır. bir rahatsızlık duyarsınız her aracınıza bindiğinizde aklınıza bir şekilde gelir. gözünüz hep ampulu sökülmüş check engine yazısına yönelir ve pişmanlık duyarsınız.şimdi soruyorum size vijdanen rahatmısınız.
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Alfonse hocam öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkürler, verdiğiniz billgiler sayesinde konu hakkında biraz bilgim oldu. Aracımda Landi Renzo sıralı sistem var. Bugün kodları tekrardan aldım ve kodları kaydırdığımı farkettim :-\ dün gece aceleden sağlıklı bi şekilde okuyamadım galiba. Kodlar şu şekilde ;
13 - Manifold absolute pressure (MAP) sensor
51 - System too lean
32 - Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid/EGR system - circuit malfunction
Bu şekilde olduğunda da en son 55 kodunu alabiliyorum ve dediğiniz gibi 35 kodu da çıkmamış oluyor. Bu kodların karşılığını bendeki Autodata programından aldım fark ondandır. Kodları aldıktan sonra kutup başlarını sökerek beyni sıfırladım ve "Check Engine" yazısı gitti. LPG'li araçlarda herkesin sık karşılaştığı "Check Engine" yazısını görmemezlikten gelmek lazım ama insanın içine dert oluyor yine de lambanın çalışmasında fayda var gibi :smiley:
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

Alışırsınıııızzzz, o lamba bende son 7 senedir yanmıyor..... ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

jeep xj 1991 ve 1997 modeller için arıza kodları ve açıklamaları. -
Code Description Most likely reason
11 No crank signal to computer. Fault in wiring between crankshaft position sensor (CPS) and ECM ( PCM or computer ) or faulty CPS.
12 Battery disconnected. Battery or power to the ECM disconnected in the last 50 key cycles.
13 MAP Sensor. No change in Manifold Absolute Pressure (MAP) between engine off and on. Check circuit and MAP sensor.
14 MAP Sensor. MAP sensor voltage too high or low. Check circuit and sensor.
15 Speed sensor or circuit. No signal detected from speed sensor. Check circuit and sensor.
17 Engine running too cold. Wrong or faulty thermostat. Check also sensor and circuit for fault.
21 Oxygen sensor or circuit. O2 sensor or wiring faulty.
22 Coolant sensor or circuit. Check temp sensor and wiring.
23 Intake air temp or circuit. Check air temp sensor and wiring.
24 Throttle Position Sensor (TPS) Check TPS sensor and wiring.
25 Idle Air Control circuit (IAC) Check IAC sensor and wiring.
26 Injector circuit resistance. Peak injector current has not been reached or injector circuits have resistance
27 Fuel injector control circuit. Will need specialist diagnostics.
31 Evaporative control circuit. Fault in fuel evaporative control circuit or hoses.
33 Air conditioning clutch relay. Wiring to A/C clutch fault.
34 Cruise control circuit. Fault in circuit.
35 Cooling fan relay. Check relay and circuit.
36 Air switch solenoid circuit. Air switch solenoid circuit (non-turbo) or the waste gate solenoid on turbocharged models
37 Torque converter clutch. Needs specialist or dealer diagnostics.
41 Alternator field switch. Switch not operating correctly and check charging system.
42 Automatic shutdown relay. Check relay and circuit. Needs specialist or dealer diagnostics.
43 Misfire. Misfire in one or more cylinders.
44 Battery temperature sensor. Needs specialist or dealer diagnostics.
46 Battery over voltage. Check charging system.
47 Battery under voltage. Check charging system.
51 O2 detects lean mixture. Check sensor and circuit and for vacuum leaks.
52 O2 detects rich mixture. Check fuel injection system and sensor.
53 Powertrain Control Module. PCM (ECM) fault. Needs specialist or dealer diagnostics.
54 Distributor sync pickup. Change sync sensor in distributor.
55 End of code. Trouble codes finished or none recorded.
61 BARO solenoid BARO solenoid failure
62 Emissions reminder. Emissions maintenance reminder. Needs specialist or dealer diagnostics.
63 Controller failure. EEPROM write denied. Needs specialist or dealer diagnostics.
64 Flexible fuel sensor. Flexible fuel (methanol) sensor indicates concentration sensor input more/less than acceptable voltage
65 Manifold tune value. Manifold tune valve solenoid circuit open or shorted
66 TCM to PCM failure. No message from the Transmission Control Module (TCM) to the Powertrain Control Module (PCM)
72 Catalytic converter circuit. Needs specialist or dealer diagnostics.
76 Fuel pump bypass relay circuit. Needs specialist or dealer diagnostics.
77 Cruise control system. Check power to cruise control solenoids.
 



Ynt: Check Engine Işığı Sürekli Yanıyor ?..

11 No ignition reference signal detected during cranking OR timing belt skipped one or more teeth; OR loss of either camshaft or crankshaft position sensor.
12 Battery or computer recently disconnected
13 MAP sensor or vacuum line may not be working
14 MAP sensor voltage below .16V or over 4.96V
15 No speed/distance sensor signal
16 Loss of battery voltage detected with engine running
17 Engine stays cool too long (bad thermostat or coolant sensor?)
OR
17 (1985 turbo only): knock sensor circuit
21 Oxygen sensor signal doesn’t change (stays at 4.3-4.5V). Probably bad oxygen sensor
22 Coolant sensor signal out of range - May have been disconnected to set timing
23 Incoming air temperature sensor may be bad
24 Throttle position sensor over 4.96V
25 Automatic Idle Speed (AIS) motor driver circuit shorted or target idle not reached
26 Peak injector circuit voltage has not been reached (need to check computer signals, voltage reg, injectors)
27 Injector circuit isn’t switching when it’s told to (TBI)
OR (MPI) injector circuit #1 not switching right
OR (turbo) injector circuit #2 not switching right
OR (all 1990-) injector output driver not responding
- check computer, connections
31 Bad evaporator purge solenoid circuit or driver
32 (1984 only) power loss/limited lamp or circuit
OR
32 EGR gases not working (1988) - check vacuum, valve
OR
32 (1990-92) computer didn’t see change in air/’fuel ratio when EGR activated - check valve, vacuum lines, and EGR electrical
33 Air conditioning clutch relay circuit open or shorted (may be in the wide-open-throttle cutoff circuit or normal on early 80’s models if you don’t have air conditioning)
34 (1984-86) EGR solenoid circuit shorted or open
OR
34 (1987-1991) speed control shorted or open
35 Cooling fan relay circuit open or shorted
OR
35 idle switch motor fault - check connections
36 (turbo only) Wastegate control circuit open or shorted
37 Shift indicator light failure, 5-speed
OR
part throttle lock/unlock solenoid driver circuit (87-89)
OR
solenoid coil circuit (85-87 Turbo only)
OR
Trans temperature sensor voltage low (1995 and on)
41 Alternator field control circuit open or shorted
42 Automatic shutdown relay circuit open or shorted
OR
42 Fuel pump relay control circuit
OR
42 Fuel level unit - no change over miles
OR
42 Z1 voltage missing when autoshutdown circuit energized (The Z1 voltage is the voltage of the circuits fed by the autoshutdown relay. This typically includes fuel pump and switched-battery feed to the ignition coil)
43 Peak primary coil current not achieved with max dwell time
OR
43 Cylinder misfire
OR
43 Problem in power module to logic module interface
44 No FJ2 voltage present at logic board
OR
44 Logic module self-diagnostics indicate problem
OR
44 Battery temperature out of range
45 Turbo boost limit exceeded (engine was shut down by logic module)
46 Battery voltage too high during charging or charging system voltage too low
47 Battery voltage too low and alternator output too low
51 Oxygen sensor stuck at lean position (this may be tripped by a bad MAP sensor system causing a rich condition. If you get hot rough idle and stalling, especially on deceleration, accompanied by flooded engine and difficulty restarting, that can be a bad MAP sensor causing the O2 sensor to try to compensate. If you get poor cold driveability, stumbling and bucking, and acceptable warm driving with poor gas mileage (a drop of 10 mpg or more), that is usually the O2 sensor.
OR
51 Internal logic module fault (’84 turbo only).
52 Oxygen sensor stuck at rich position
OR
52 Internal logic module fault (’84 turbo only)
53 Logic module internal problem
54 No sync pickup signal during engine rotation (turbo only)
OR
54 Internal logic module fault (’84 turbo only) - or camshaft sensor/distributor timing
55 End of codes
61 “Baro” sensor open or shorted
62 EMR mileage cannot be stored in EEPROM
62 PCM failure SRI mile not stored
63 Controller cannot write to EEPROM
64 Catalytic converter efficiency failure
65 Power steering switch failure

Newer model Computer codes (OBDII)
30 Sensor heater relay problem
36 Sensor heater relay problem
106 MAP sensor voltage out of range detected at startup
107 MAP sensor voltage too low
108 MAP sensor voltage too high
112 Intake air temperature sensor voltage low
113 Intake air (charge) temperature sensor voltage high
116 Coolant temparature sensor reading doesn’t make sense
117 Engine coolant temperature sensor voltage low
118 Engine coolant temperature sensor voltage high
121 Throttle position sensor and MAP sensor disagree with each other
122 Throttle position sensor voltage low
123 Throttle position sensor voltage high
125 Taking too long to reach proper operating temparature and switch to energy-efficient mode
130 Sensor heater relay problem
131 Oxygen sensor seems to be shorted out or broken
147 Oxygen sensor heater element not working properly (this device helps to reduce emissions more quickly)
151 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to ground?
152 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to active 12V?
153 Oxygen sensor response too slow
154 Oxygen sensor does not show either a rich or lean condition - may need replacement
155 Oxygen sensor heater element not working properly (this device helps to reduce emissions more quickly)
157 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to ground?
158 Oxygen sensor voltage problem - short circuit to active 12V?
159 Oxygen sensor response too slow
160 Oxygen sensor does not show either a rich or lean condition - may need replacement
161 Oxygen sensor heater element not working properly (this device helps to reduce emissions more quickly)
171 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too lean (too much fuel is being added as a correction).
172 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too rich (too much air is being added as a correction).
174 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too lean (too much fuel is being added as a correction).
175 The oxygen sensor is saying that the system air/fuel mix is far too rich (too much air is being added as a correction).
176 Flex fuel sensor can’t be seen
178 Flex fuel sensor problem
179 Flex fuel sensor problem
182 Compressed natural gas temperature sensor problem
183 Compressed natural gas temperature sensor problem
201 Injector #1 control circuit problem (open or shorted)
202 Injector #2 control circuit problem (open or shorted)
203 Injector #3 control circuit problem (open or shorted)
204 Injector #4 control circuit problem (open or shorted)
205 Injector #5 control circuit problem (open or shorted)
206 Injector #6 control circuit problem (open or shorted)
207 Injector #7 control circuit problem (open or shorted)
208 Injector #8 control circuit problem (open or shorted)
300 Misfire detected in multiple cylinders.
301 Misfire detected in cylinder #1.
302 Misfire detected in cylinder #2.
303 Misfire detected in cylinder #3.
304 Misfire detected in cylinder #4.
305 Misfire detected in cylinder #5.
306 Misfire detected in cylinder #6.
307 Misfire detected in cylinder #7
308 Misfire detected in cylinder #8.
320 Crankshaft position sensor reference signal cannot be found while the engine is cranking.
325 Knock sensor (#1) signal is wrong.
330 Knock sensor (#2) signal is wrong.
340 No camshaft signal being received by the computer
350 A coil is drawing too much current.
351 Coil #1 is not reaching peak current at the right time
352 Coil #2 is not reaching peak current at the right time
353 Coil #3 is not reaching peak current at the right time
354 Coil #4 is not reaching peak current at the right time
355 Coil #5 is not reaching peak current at the right time
356 Coil #6 is not reaching peak current at the right time
357 Coil #7 is not reaching peak current at the right time
358 Coil #8 is not reaching peak current at the right time
401 A required change in air/fuel mixture was not detected during diagnostic test.
403 An problem was detected in the EGR solenoid control circuit.
404 The EGR sensor’s reported position makes no sense
405 EGR position sensor voltage wrong.
406 EGR position sensor voltage wrong.
412 The secondary air solenoid control circuit seems bad (this is used for the aspirator).
420 The catalyst seems inefficient (#1).
432 The catalyst seems inefficient (#2).
441 Evaporative purge flow system not working properly
442 A leak has been detected in the evaporative system!
443 Evaporative purge flow system solenoid not working properly
455 A large leak has been detected in the evaporative system!
456 A small leak has been detected in the evaporative system!
460 The fuel level sender is not reporting any change over a long distance. Something seems wrong.
461 The fuel level sender is not reporting any change over a long time. Something seems wrong.
462 Fuel level sender voltage wrong.
463 Fuel level sender voltage wrong.
500 Haven’t heard from the speed sensor lately.
505 The idle speed air control motor doesn’t seem to be working correctly.
522 Oil pressure sensor problems
523 Oil pressure sensor problems
551 The power steering switch may not be working. (Neons: high pressure is showing up at high speed)
600 Oh-oh! The coprocessors aren’t talking to each other within the computer!
601 Internal computer error!
604 Internal computer error! (RAM check)
605 Internal computer error! (ROM)
615 Starter relay circuit problem
622 Generator field control problem
645 A/C clutch relay circuit problem.
700 The automatic transmission computer or Aisin computer has a problem - ask it what’s going on. I don’t know.
703 Brake switch circuit information seems wrong.
711 Based on the transmission temperature and its operations, it looks like the transmission temperature sensor’s gone bad.
712 Transmission fluid temperature sensor voltage wrong.
713 Transmission fluid temperature sensor voltage wrong.
720 The Output Shaft Speed Sensor doesn’t match the reported vehicle speed.
740 The engine’s running faster than it should for these speeds, so I think thetorque convertor clutch lock-up system is bad
743 Torque converter clutch (part throttle unlock) solenoid circuit problem - shift solenoid C electrical fault
748 Governor Pressure Solenoid circuit problem (Transmission relay circuit problem in Jeep RE transmissions)
751 Overdrive override switch has been pressed for over five minutes. Just thought you should know.
753 Overdrive solenoid control circuit problem (transmission relay circuit in Jeep RE transmissions.)
756 Shift solenoid B (2-3) fault
783 The overdrive solenoid can’t go from 3rd gear to the overdrive gear.
801 Transmission reverse gear lockout solenoid circuit problem!
833 Problem with the clutch-released switch circuit?
1192 Inlet air temperature sensor voltage is wrong
1193 Inlet air temperature sensor voltage is wrong
1194 Oxygen sensor heater performance is faulty
1195 Oxygen sensor is slow
1196 The oxygen sensor switched too slowly (bank 2).
1197 The oxygen sensor switched too slowly (bank 1).
1198 Radiator coolant temperature sensor voltage is wrong.
1199 Radiator coolant temperature sensor voltage is wrong.
1281 The engine is staying cold too long - check your thermostat.
1282 The fuel pump relay circuit seems to be having a problem.
1288 The intake manifold short runner tuning valve circuit seems to be having a problem.
1289 There’s a problem in the manifold tuning valve solenoid control circuit.
1290 Compressed natural gas system pressure is too high
1291 The heated air intake sensor does not seem to be working.
1292 Natural gas pressure sensor issue
1293 Natural gas pressure sensor issue
1294 Can’t get to target engine speed, check for vacuum leaks and idle speed motor issues.
1295 The throttle position sensor doesn’t seem to be getting enough electricity.
1296 The MAP sensor doesn’t seem to be getting enough electricity.
1297 The MAP sensor doesn’t change its reading when the engine is running!
1298 During wide-open throttle, the engine runs lean.
1299 MAP Sensor and Throttle Position Sensor signals don’t match, check for a vacuum leak.
1388 Auto shutdown relay circuit problems?
1389 No Z1 or Z2 voltage seen by the computer when the auto shutdown relay is used.
1390 Cam and crank signals don’t match - did the timing belt skip a tooth?
1391 Sometimes, I can’t see the crank or cam sensor signal.
1398 I can see the Crank Sensor’s signal when I prepare for Misfire Diagnostics. Try replacing it.
1399 Problem in the Wait to Start Lamp circuit - (diesels only?)
1403 EGR position sensor not getting (enough) voltage.
1476 Too little secondary air injection during aspirator test.
1477 Too much secondary air injection during aspirator test.
1478 Battery temperature sensor voltage wrong.
1479 Transmission fan relay circuit problems?
1480 PCV solenoid circuit problems?
1481 Transmission RPM pulse generator signal for misfire detection seems wrong.
1482 Catalyst temperature sensor circuit shorted low.
1483 Catalyst temperature sensor circuit shorted high.
1484 The catalyst seems to be overheating!
1485 Air injection solenoid circuit problems.
1486 Pinched or blocked hose in the evaporative hose system.
1487 Control circuit of the #2 high-speed radiator fan control relay is having problems.
1488 Auxiliary 5-volt sensor feed is too low.
1489 High speed radiator fan control circuit problem.
1490 Low speed radiator fan control circuit problem.
1491 Radiator fan control circuit problem (may be solid state relays as well as other circuits).
1492 Ambient or battery temperature sensor voltage wrong
1493 Ambient or battery temperature sensor voltage wrong
1494 Leak Detection Pump (LDP) pressure switch problem - electrical or the pump itself.
1495 Leak Detection Pump (LDP) pressure switch problem - the solenoid circuit.
1496 Sensor feed is below an acceptable limit. (under 4v for 4 seconds - should be 5v).
1498 High speed radiator fan control circuit problem. (#3 control relay)
1594 Voltage too high in charging system.
1595 Speed control vacuum or vent solenoid control circuits shorted or lost.
1596 Speed control switch always high
1597 Speed control switch always low
1598 A/C pressure sensor voltage high
1599 A/C pressure sensor voltage low
1681 No messages received from the cluster control module (dashboard computer).
1682 Charging system doesn’t seem to be working well. Check alternator, etc.
1683 Speed control servo power control circuit problem.
1684 The battery has been disconnected within the last 50 starts.
1685 Invalid key received from the Smart Key Immobilizer Module.
1686 No messages received from the Smart Key Immobilizer Module.
1687 No messages received from the Mechanical Instrument Cluster module.
1 693 The companion engine control module has shown a fault.
1694 No messages received from the powertrain control module-Aisin transmission.
1695 No messages received from the body control module.
1696 Unsuccessful attempt to write to an EEPROM location!
1697 Unsuccessful attempt to update Service Reminder Indicator (SRI or EMR) mileage!
1698 No messages received from the electronic transmission control module or the Aisin transmission controller.
1719 Transmission 2-3 gear lockout solenoid control circuit problem.
1740 Either the tcc solenoid or overdrive solenoid systems doesn’t seem to be making much sense.
1756 Transmission control pressure not equal to target. (Mid pressure problem)
1757 Transmission control pressure not equal to target. (Zero pressure problem)
1762 The Governor Pressure Sensor input was too high or too low for 3 consecutive park/neutral calibrations.
1763 The Governor Pressure Sensor input is too high
1764 The Governor Pressure Sensor input is too low.
1765 Open or short in the Transmission Relay control circuit.
1899 The Park/Neutral switch seems to be stuck!
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,576
Kayıtlı Üye Sayımız
166,690
Kaydolan Son Üyemiz
ysnmt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst