Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TAMERŞENER Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,808
Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Eşiniz'in Maltepe'li olduğunu bilmiyordum,bu durumda sanırım Enişte durumun'dan bağlantı var.
Hemşehrim'den kastım .Adapazar'lı oluşumdu..Ne tesadüf eşiniz bizim ikametgah'ımızdan..
Ama hala o DAĞ ASLANI'na Kamyon demeniz..İşte tüm mesele bu.... ;D
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

:smiley: eğer o kamyon unicat olsaydı bende ona kamyon demezdim.Evet çifte hemşehrili gibi olduk.
 


Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Konuyu uzun suredir takip etmiyordum. Verdiginiz bilgiler cok yararli. Hemen bilgisayarima kaydediyorum.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

YURTDIŞINA (Avrupa) KARAVANLA ÇIKIŞ GÜZERGÂHLARI -5
BULGARİSTAN

Karavanla yurtdışına yapılacak seyahatlerde denizyolunun haricindeki diğer bir seçenek de karayoluyla Bulgaristan güzergahını kullanarak Sırbistan yada Romanya üzerinden Orta Avrupa’ya ulaşmaktır. Bulgaristan daha önce Türk vatandaşlarına sınır kapılarında 36 saatlik transit vize ile ülkeye giriş hakkı verirken Avrupa Birliğine üye olduktan sonra bu uygulamasını kaldırmıştır. Bulgaristan güzergâhını kullanmak isteyen Normal pasaport sahipleriyle birlikte Hususi pasaport (Yeşil Pasaport) sahipleri de Bulgaristan’ın Türkiye’de bulunan temsilciliklerinden vize almak zorundadırlar.
Bulgaristan’la aramızda üç kara sınır kapısı mevcuttur. Bunlar Kapıkule, Hamzabeyli ve Dereköy kara sınır kapılarıdır. Ana sınır kapısı Kapıkule aynı zamanda ülkemizin de Avrupa’ya açılan en büyük kara sınır kapısı olup 2009 yılında yenilenmiş altyapısıyla hizmet vermeye başlamıştır.
Hamzabeyli sınır kapısı, yaz aylarında Kapıkule’de meydana gelen yoğunluğu hafifletmek ve Kapıkule’ye alternatif olması amacıyla 2005 yılında Kapıkule’nin yaklaşık 40 kilometre kuzeyinde açılmış bir sınır kapısı olup 2009 yılında Türkiye tarafı yenilenen bu sınır kapısının yol güzergâhları açısından çekili karavanlar için zorunlu olmadıkça kullanılmamasında fayda vardır.
Bulgaristan’la aramızdaki son çıkış kapısı ise Kırklareli sınırları içerisindeki Dereköy kara sınır kapısıdır. Karadeniz kıyısına yakın olan bu çıkış kapısını daha çok Romanya’ya gidip-gelen kişiler kullanmaktadırlar. .Eğer Bulgaristan veya Romanya’nın Karadeniz kıyılarını dolaşmak yada Ukrayna’ya gitmek gibi bir niyetiniz yoksa karavan geçişleri için güzergâh açısından pratik ve hiç kullanışlı olmayan bir kapıdır.
Kapıkule’nin Bulgaristan’daki karşıtı Kapitan Andreevo, Hamzabeyli’nin Lesovo, Dereköy’ün ise Malko Tırnovo sınır kapılarıdır.
Kapıkule ile Bulgaristan’ın Sırbistan sınırındaki çıkış kapısı Kalotina arası 370 kilometredir. Bu yolun Yaklaşık 200 kilometresi otoban, 170 kilometresi ise tek şeritli gidiş-geliş karayoludur. Yollarda oyalanmadığınız takdirde Bulgaristan’ı 5–6 saatte geçmek mümkündür.
Kapıkule’den çıktıktan sonra Kapitan Andreevo sınır kapısı ve aynı adla anılan kasabasından itibaren yaklaşık 120 kilometre uzunluğunda inşası planlanan Maritsa Otobanı başlar. Bu otobanın Harmanlı’ya kadar olan yaklaşık 30 kilometrelik kısmı tamamlanmıştır. Harmanlı kasabasından, Haskovo’nun ( Hasköy) kuzeyindeki Cırpan’a kadar olan 90 kilometrelik kısım tek şeritli gidiş-geliş karayoludur. Cırpan’da bir kısmı bitmiş doğu-batı uzantılı Trakya otobanına bağlanılır. Bu noktadan Sofya çevre yoluna kadar olan yaklaşık 170 kilometre tekrar otobandır. Sofya çevre yolundan Sırbistan sınırındaki Kalotina sınır kapısına kadar olan yaklaşık 80 kilometrelik kısım tekrar tek şeritli gidiş-geliş karayoludur.
Hamzabeyli sınır kapısı ile Harmanlı arası yaklaşık 80 kilometre olup Harmanlı’da Kapıkule-Sofya güzergahına bağlanılmaktadır.
Zorunlu olmadıkça Bulgaristan’da gece karavan kullanmamak ve olur olmaz yerlerde durmamakta fayda vardır. Bulgaristan, kampinglerde konaklamak açısından da uygun bir altyapıya sahip değildir. ADAC’ın ( Alman Otomobil Kurumu) 2004 basımı Avrupa kamp-karavan kitabına, nitelikleri çok belli olmayan yalnızca 3 kamping ile girebilmiştir. Bir kıyaslama yapmak açısından söylersek ADAC’ın bu kitapçığında Bulgaristan’ın komşularından Yunanistan 118, Türkiye 40, Romanya ise 23 kampingle temsil edilmektedirler.
Bulgaristan Otoban kullanımı için Vinyet alınması gereken ülkelerdendir. Otomobiller için haftalık vinyet 5 Euro olup 2 € komisyon, 2 € dezenfekte ücretiyle birlikte toplam rakam 9 Euro’yu bulmaktadır. Otobüs ve trenle birçok defa Bulgaristan’da seyahat etmeme rağmen karavanla hiç geçmediğim için çekili karavanlara nasıl bir ücret tahakkuk ettirdikleri konusunda bir fikre sahip değilim. Sağlıklı bilgi verebilmek amacıyla internette de araştırma yapmama rağmen net bir şeyler bulamadım.
Bulgaristan gümrük mevzuatına göre; Bulgaristan’a girişte serbest olarak sokulabilecek ve çıkışta götürülebilecek döviz miktarı 10.000 Euro veya Euro karşılığı dövizdir. Bu meblağı aşan miktarın gümrük makamlarına beyan edilmesi gerekmektedir.
Bulgaristan ve Sırbistan’da gümrüklerde dikkat edilecek en önemli hususlarda birisi altın takı, mücevherat meselesidir. Bu aynı zamanda güvenliğinizle de doğrudan ilgili bir konudur. Çünkü altın takı ve mücevherat önce kapkaççı ve hırsızların ardından da gümrükçülerin dikkatini çekmektedir. Balkan ülkelerinde seyahat edecek kişilerin üzerlerinde hiç altın olmamasında fayda vardır. Bu ülke karayollarını kullanan bazı vatandaşımızın beyan etmedikleri altın ve mücevherata gümrükte el konulmakta ve bunları geri almakta mümkün olamamaktadır. Avrupa’da çalışan vatandaşlarımızın başına gelen bu olayların karavanla seyahat edecek kişilerin başına gelmesi pek olası olmasa da yine de beyan edilecek değerleri belirtmekte fayda var.
Takı olarak üzerinde bulundurduğunuz ziynet eşyaları dâhil aşağıda belirtilen altın, platin, gümüş ile diğer değerli taş ve madenlerin Bulgaristan’a giriş ve çıkışta gümrüklerde “yazılı” olarak beyan edilmesi gerekmektedir:

- 37 gramın üzerindeki işlenmiş/işlenmemiş madeni para olarak altın ve platin,
- Takı olarak üzerinizde bulundurduklarınız dahil, 60 gramın üzerindeki altın ve platin alaşımlı aksesuarlar,
- 300 gramın üzerindeki işlenmemiş/yarı işlenmiş veya gümüş oranı fark etmeksizin madeni para şeklindeki gümüş alaşımlı takı ve aksesuarlar,
- Yukarıda sayılan mücevherat arasında yer almayan diğer değerli taş ve madenler.
Limitleri geçen mücevheratınız varsa ve bildirmemişseniz bulunduğu anda değerli maden kaçakçısı konumuna düşmektesiniz.
Otoyollarda beyaz renkli ve üzerinde bağlı oldukları bölge numaraları bulunan "Opel Astra" marka araçlı polisler dışındakilerin cezai işlem yapmaya yetkisi yoktur.
Tüm araçlarda ışık yansıtan yelek, üçgen, yangın söndürücü ve ilk yardım çantası bulundurulması zorunludur.
Bulgaristan’dan transit geçiş yapacak taşıtların yaşlarıyla ilgili herhangi bir kısıtlama sözkonusu değildir.
Bulgaristan’da yabancı plakalı taşıtların çalınması vakaları ile karşılaşılabilmektedir. Özellikle Bulgaristan’da konaklayan yabancıların araçları çalınmakta, hırsızlık şebekeleri süratle aracın izini kaybettirmekte ya da aracın sahibi ile temasa geçerek çaldıkları aracı iade etmek için para talep etmektedirler. Yolculuk esnasında Bulgaristan’da konaklanması planlanıyor ise kasko sigortasının kapsamı Bulgaristan’ı içerecek şekilde genişletilmeli, bu tür bir olay cereyan ettiğinde ivedilikle polise ve en yakın temsilciliğimize başvurulmalıdır.
İhtiyaç olmaması dileğiyle ülkemizin Bulgaristan’daki temsilciliklerinin iletişim bilgilerini de belirtmekte fayda var.

SofyaBüyükelçiliği
Adres: Boulevard Vasil Levski, No :80, 1000, Sofia
Tel : (00 359 2) 9355500,
Faks : (00 359 2) 9819358,
E-mail : TurkSofya@spnet.net

Filibe Başkonsolosluğu
Adres : Filip Makedonski, No : 10, 4000, Plovdiv
Tel : (00 359 32) 632309 - 624010 - 624020,
Faks : 624839,
E-mail : bkfilibe@spnet.net

Burgaz Başkonsolosluğu
Adres : Boulevard Demokrasia, No : 38, Bourgas
Tel : (00 359 56) 879940,
Faks : 821700,
E-mail : tcburkon@bs.spnet.net

Türk Dışişlerinin Web sayfasında Bulgaristan’a ilişkin uyarılar kısmında karşılaştığım Nasrettin Hoca fıkrası gibi bir bilgilendirme notuyla bu yazıyı bitirelim.
- Bulgaristan’da otomobilinizin çalınması durumunda, Bulgaristan makamları çalınan otomobili ülkeye ithal edilmiş kabul ederek ithal vergisi ödenmesini talep etmektedir.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Eskiden beri Bulgaristan'ı hiç merak etmemişimdir. Sanırım bunda küçük yaşlardan beri bu ülke hakkında dinlediğimiz olumsuz hikayeler etkili oldu. Geçenlerde okuduğum m.s 1000 yıllarına ait bir öyküde seyahat rotası Bulgaristandan geçen bir gezginin o yıllarda da başına benzer olaylar gelmişti. Demek ki aradan 1000 sene geçmesine rağmen hiçbir şey değişmemiş...
Fatih bey bilgilendirmeleriniz aynı titizlikle sürüyor, ilginize çok teşekkür ederiz...
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Fatih bey merhabalar;

Bulgarista`nin transit gecislerde vise istemeklerini her yerden okuyordum. Bu kouralin degistigini soyluyorsunuz. Insallah bu yazin para ve zaman ayarlamam durumunda yasdigim Ingiltere`den cikarak avrupayi dolasarak yunanistan uzerinden Turkiye`ye gelip, orada ailemle vakit gecirditen sonra Bulgaristan, Romanya uzerinden orta avrupaya gecip dolasark tekrar Ingiltere`ye gelmeyi dusunuyordum. Bu durum icin elimde Insallah Multi schengen visesi ve Ingiltere`de yasadigim icin buranin visesi var. Bu durumdada transit gecis visesi almam gereklimi?
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

melihbozkurt' Alıntı:
Fatih bey merhabalar;

Bulgarista`nin transit gecislerde vise istemeklerini her yerden okuyordum. Bu kouralin degistigini soyluyorsunuz. Insallah bu yazin para ve zaman ayarlamam durumunda yasdigim Ingiltere`den cikarak avrupayi dolasarak yunanistan uzerinden Turkiye`ye gelip, orada ailemle vakit gecirditen sonra Bulgaristan, Romanya uzerinden orta avrupaya gecip dolasark tekrar Ingiltere`ye gelmeyi dusunuyordum. Bu durum icin elimde Insallah Multi schengen visesi ve Ingiltere`de yasadigim icin buranin visesi var. Bu durumdada transit gecis visesi almam gereklimi?
Sayın MelihBozkurt;
"Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti İle Bulgaristan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında 10 Mart 1993 tarihinde Sofya'da Akdedilen Vize Anlaşmasının Tadiline İlişkin Anlaşma" 10 Mayıs 2007 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Bu itibarla, Anlaşma hükümleri uyarınca, herhangi bir AB ülkesi vizesi veya Schengen vizesi hamili veya AB/Schengen ülkeleri ile İsviçre ve Lihtenştayn'da ikamet izni bulunan umuma mahsus pasaport hamili vatandaşlarımız Bulgaristan üzerinden 5 güne kadar vizesiz transit geçiş yapabileceklerdir.
İngiliz Vizesi ile cok giriş çıkışlı Schengen vizesi sahibi olduğunuzu beyan ettiğinize göre yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda başkaca bir vizeye gerek olmadan Bulgaristan'dan geçiş yapabilirsiniz.
 


Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sn Tifa,

Çok ilgimi çekmesine rağmen "rahat bir zamanıma bıraktığım" bu konuyu nihayet okuyabildim.

Ailemle beraber çekme karavanımızla yurt dışı gezi hayalleri kuruyoruz. Verdiğiniz bilgiler gerçekten çok değerli.

Paylaştığınız için teşekkür ederim.

Selamlar,

Doğan
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

YURTDIŞINA (Avrupa) KARAVANLA ÇIKIŞ GÜZERGÂHLARI -6


MAKEDONYA
Karavanla yurtdışına yapılacak seyahatlerde Yunanistan güzergâhı tercih edildiğinde denizyolunun haricindeki diğer bir seçenek de karayoluyla Makedonya güzergâhını kullanarak Sırbistan üzerinden Orta Avrupa’ya ulaşmaktır. Makedonya Türk vatandaşlarına vize uygulamamaktadır.
Makedonya ile Yunanistan arasında üç sınır kapısı bulunmaktadır. Bunlardan ana geçiş kapısı Yunan Evzoni sınır kapısı karşıtı Makedon Bogorodica sınır kapısı olup, bu hat sizi direk olarak Gevgelija ( Gevgeli ), Demir Kapija (Demir Kapı ), Titov Veles (Köprülü ), Skopje ( Üsküp ) ve Kumanova üzerinden Sırbistan sınırındaki Tabonovice sınır kapısına ulaştırmaktadır. Yaklaşık 180 kilometre olan bu hattın Yunan sınırından Valandova yol ayrımına kadar olan yaklaşık 20 kilometrelik kısmı otoban buradan Demir Kapı’ya kadar olan 30 kilometrelik kısım ise gidiş-geliş karayoludur. Demir Kapı’dan Sırbistan sınırına kadar olan 130 kilometrelik kısmı ise Kumanova’dan sınıra kadar olan yaklaşık 10 kilometrelik ufak bir kısım hariç otoban’dır.
Yunan sınırından Negotina’ya kadar olan kısımda Vardar Nehriyle yan yana keyifli bir seyahat yapabilirsiniz. Yollarda oyalanmadığınız takdirde 25000 km2 yüzölçümlü ve 2 milyon nüfuslu bu küçük ülkeyi 3- 3,5 saatte geçmek mümkündür.
Eğer Makedonya’nın güneybatı köşesindeki tatil beldesi Ohri Gölüne gitmek isterseniz Selanik’ten sonra Edessa ( Vodina ) ve Florina üzerinden Niki sınır kapısına ulaşırsınız. Buradan da Makedon sınır kapısı Medzitlija’dan geçerek Bitola ( Manastır ) ve Resen (Resne ) üzerinden yola devam edebilirsiniz. Bu yol normal gidiş-geliş karayolu olup, Makedonya’yı dolaşmak yada tatil yapmak istiyorsanız tercih edilecek bir güzergahtır.
Üçüncü ve son sınır kapısı ise Evzoni sınır kapısının 20 kilometre doğusunda, tali bir sınır kapısı olan Doyran ‘dır. Karavancıların kullanımına hiç uygun ve pratik olmayan bir sınır geçişidir.
Tekrar ana sınır kapımız olan Evzoni’ye dönersek, Türkiye’den gelirken bu sınır kapısına gitmek için dikkat edeceğimiz bir iki ufak nokta vardır. Selanik uluslararası havalimanının adı Makedonya olup, Selanik cevre yoluna yaklaştığınızda trafik yön levhalarında şehir adlarının yanında bir uçak işareti ve Makedonia yazısı da karşınıza çıkacaktır. Yanılıp ta bu işareti takip ettiğinizde kuzeye Evzoni sınır kapısı yerine güneye Halkidiki Yarımadasına doğru inip Selanik havaalanına ulaşırsınız. Bu nedenle Selanik’e yaklaştığınızda, Edessa ve Atina yön levhalarını takip ederek önce E 90 - 2 nolu karayolu daha sonra da E 75 - 1 nolu karayolu ile Evzoni ve Skopje levhalarını takip ederek sınır kapısına ulaşabilirsiniz.
Makedonya’da otoban üzerindeki gişelerde ücret ödenmektedir. Ödemelerde Makedon Dinarının yanında Euro’da kabul edilmektedir. Çekili karavanınız ile otobanı kullandığınızda ücretlendirmeyi II. Kategori üzerinden yapmaktadırlar. Belediyeler otobanların kendi sorumluluk alanlarından geçen kısımları için ücret aldıklarından 120 kilometrelik hattın 3 ayrı noktasında ödeme yapılmaktadır.
Yunanistan’dan girdikten yaklaşık 90 kilometre sonra ilk ödeme noktası gelmekte olup burada 90 Dinar ödenmektedir. 1 Euro, 61 Makedon Dinarı’na karşılık geldiğinden 90 Dinar 1.5 Euro’ya karşılık gelmektedir. İkinci ödeme noktası Titov Veles’i (Köprülü ), geçtikten sonra olup 115 Dinar, yaklaşık 2 Euro ödenmekte, son ödeme noktası ise Kumanova yakınlarında olup burada da 75 Dinar, 1.2 Euro ödenmektedir. Görüldüğü gibi üç noktada yapılan toplam ödeme 280 Makedon Dinarı o da yaklaşık 5 Euro tutmaktadır ki çok kayda değer bir rakam değildir.
Makedonya’da trafikte seyir halinde iken araçların farlarını gündüz de yakmaları zorunluluktur.
Makedonya genel olarak güvenli bir ülke olup, hem geçiş güzergâhı hem de tatil maksatlı gidilebilecek bir ülkedir.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
Fatih ÖZDEL
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Makedonya'da Demir Kapı gecidine yaklaşırken yolun otoban olmayan bölümünün birkaç görüntüsü ile Demir Kapı tüneli girişi ve yol boyunca zaman zaman size eşlik eden Vardar Nehrinin bir görüntüsü.
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5]

IMG_2396.jpg


IMG_2398.jpg


IMG_2399.jpg


IMG_2400.jpg


IMG_2397.jpg
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Herkese merhaba,
uzun süredir aklımda olmasına rağmen bu güzel siteye yeni üye oldum.Çok güzel şeyler yazıyorsunuz .Okurken imrenmemek elde değil.ancaaaakkkk,başımdan geçen çok kötü bir olayı anlatmadan geçemeyeceğim...2007 yılının ağustos ayında Roma'da Collesium'un bulunduğu koskoca merkezde park yerinden bizim 7 metrelik koca motokaravanı italyan hırsızlarına kaptırdık,bulunması için de italyan (Bu herifleri sevmediğim için hakaret babında italyayı küçük harfle yazıyorum)güvenlik güçleri kıllarını kıprdatmadılar.15 dakika içinde sıcağı,sıcağına üstelik olay yerinde polisten yardım istememize rağmen yüzümüze güldüler.
Onun içindir ki,kimse beni italya karavanlar için güvenlidir diye ikna edemez.En iyisi, hırsızlar ülkesi italyayı belgesellerde veya kartpostallarda izlemek.italya da duble yollarda ki benzinciler iğrenç bir haldeler.Şok oldum gözlerime inanamadım.Bari'den Venediğe kadar olan yol üzerinde(Otoyoldan söz etmiyorum) düzgün bir benzinciye rastlamadık.Su ikmali için durduğumuzda yakıt almazsan su yok diyenine çok rastladık.Tuvaletler keza tam bir pislik ve kepazelik.Yol üstünde alenen gözlediğim karavan genelevler beni iyice şok etti.Venediğe 60 km kala yol kenarlarındaki fahişelerin çokluğu beni dehşete düşürdü...Ağaçların altındakiler bile yoldan geçerken arabalardan çok rahat bir şekilde izlenebiliyordu.Yazacağım çok şey var ama şimdilik bu kadar diyelim.Kısaca,italya için altıma kırmızı halılar serseler bile asla gitmem.Benden bu kadar.Gideceklerin ve hayal kuranların dikkatine.Sevgiyle kalın :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sayın Mes;
İtalya denilince tüylerinizin diken diken olduğu anlaşılıyor. Haklısınız, seyahat esnasında karşılaşılabilinecek en kötü durumlardan birisi sağlık problemleri ise diğeri de bu tip hırsızlık olaylarıdır. Ne yapalım cana geleceğine mala gelsin. Tabiî ki karavanınız sigortalıydı ve Türkiye’ye dönünce maddi kaybınızın da karşılandığını düşünüyorum. Umarım yalnızca, keyifli bir şekilde süren tatilinizin Roma’da kesintiye uğraması, sıkıcı bürokratik işlemler ve keyifsiz bir Türkiye’ye dönüş yolculuğu anlarınızın sevimsiz kısmını oluşturmuştur.
Yurtdışı seyahatleriyle ilgili bilgilendirme notlarının ilk sayfada olanlarında güvenli seyahat yapma konusunda bazı bilgiler bulunmaktaydı. Bunların en önemlilerinden birisinin karavanınızla organize bir kampingde konaklayarak büyük kentleri toplu taşım araçlarıyla gezmek olduğunu tekrar belirtmekte fayda görüyorum.
Dünyadaki gelir dağılımının bozulması, iç ve dış göç hareketleri, iletişimin artması ve benzeri nedenlerle ne yazık ki dünyamız gitgide daha güvensiz hale geliyor. Ruhlarında özgürlük ateşi yanan gezginler de daha fazla tedbir, daha fazla dikkatle yüreklerinde yanan bu ateşin biraz daha az alevlendiğini hissediyorlar ama yapacak çok ta bir şey yok.
İtalya, hırsızlık ve kapkaçla anılır ama bu akşam Emniyet Genel Müdürlüğünün web sitesine girdiğimde istatistikler başlığı altıda 2006 yılına ait istatistiki verilerde Türkiye’de polis sorumluluk sahasında 31522 oto hırsızlığı olduğu bilgisi bulunmaktaydı ve Jandarma sorumluluk sahasındaki olaylar bu sayının dışındaydı. Açıkçası İtalya’daki araç hırsızlığı sayılarını merak ettim, öğrenmiş olsak kıyaslayabilirdik.
İtalya olmasa bile gezilerinizi başka ülkelerle sürdürmeniz dileğiyle derken, sizin ki gibi olmasa da şimdi gülümseyerek hatırladığım bitirim İtalyan delikanlılarının kumpasına nasıl düştüğümü sizlerle paylaşayım.
1999 yılı yazında Fıat Uno arabamız çadırımız eşim ve 3 yaşını yeni bitirmiş kızımla İtalya, Avusturya ve Hırvatistan’ı kapsayan seyahatimizin henüz başlarındaydık. İtalya’nın güneyi ve Roma bitmiş Venedik’e doğru A-1 otobanın da yol alıyorduk . İtalya’daki benzinlikler o tarihlerde aynı bizdeki gibiydi. Siz almak istediğiniz miktarı söylersiniz pompanın başındaki kişi benzini doldururdu. Saat 11 civarında benzin almak için benzin istasyonuna girdik, kalabalık olmayan nispeten küçük bir istasyondu. O sırada boş olan pompaların başında iki İtalyan pompacı ise birbirleriyle laflıyorlardı.
Deponun kapağını açarak 70000 liretlik benzin almak istediğimi söyleyip deponun dolmasını bekledim. Yalnız pompacı genç hesabı nakit mi yoksa kartla mı ödeyeceğimi sordu. Kartla ödeyeceğimi söyledim. Depo dolduktan sonra depoyu kapatarak kilitledim. Yalnız bu sırada ikinci pompacı ortalıkta görünmüyordu. Başında durarak benzini doldurmuş depoyu da kilitlemiştim, eşim de arabanın içinde oturuyordu. Hesabı kredi kartıyla ödeyeceğim için pompalara biraz mesafeli olan yazıhaneye doğru yürümeye başladım. Yazıhanenin kapısına gelip kartı masanın başında oturan görevliye verdiğimde arkadan pompacının 80000 liret diye seslendiğini duydum. Geriye döndüğümde benim Uno’nun arkasında Panda tarzı ufak bir arabanın olduğunu pompacı oğlanın pompayı sıfırlayarak ona benzin doldurmaya başladığını gördüm. Aldığım benzinin 70000 liret olduğunu gösteren kanıtta ortadan kalkmıştı.
Aradaki fark bugünkü parayla 15 lira kadardı. Çok iyi İtalyanca bilmediğim için tartışmanın anlamı yoktu, polise gidip 2-3 saatinizi kaybedeceğinize değecek bir para da değildi. O nedenle “hay bin kunduz” diyerek 70000 liretlik benzin almama rağmen 80000 liretlik slibi imzaladım.
Rakamı da çok yüksek tutmayarak kazığın kabul edilebilir değerler içerisinde kalmasına dikkat ediyorlar ancak sürümden kazanıyorlardı. Bolca turistlerin kullandığı bu hatta günde 10-15 arabaya bunu yapsalar eh kısa günün karı.
Daha sonra konuşurken aslında o arkadaki arabanın müşteri arabası olmayıp sotada duran kendi araçları olduğu, benim ödemeyi kartla yapacağımı duyan ikinci pompacının arabaya giderek hazır beklediğini ben yazıhaneye giderken onun hemen arkadan arabayı çıkararak pompaya yanaştırdığını benzer bir olayı yaşamış Hollandalı bir karavancı anlatmıştı.
Gördüğünüz gibi İtalya’ya ne kadar giderseniz gidin, ne kadar dikkat ederseniz edin bazen İtalyanların elinden yine de kurtulamıyorsunuz.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Fatih bey,

Bu türden olumlu/olumsuz deneyimlerinizi ve özellikle konaklama noktalarında karşılaştığınız sorunları da paylaşırsanız çok memnun olurum(z).

Yazılarınızı ilgi ile izlemeye devam...
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Olumlu ve olumsuz deneyimlerinizi paylastiginiz icin tekrar tesekkurler. Ozellikle boyle yapilan tirikleri paylasarak ogrenebilirsek bunlarin onlemlerinide hepimiz alarak Insallah daha guvenli, huzurlu ve rahat seyehatler yapabiliriz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,164
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst