Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TAMERŞENER Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,810
Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

YURTDIŞINA (AVRUPA) KARAVANLA ÇIKIŞ GÜZERGAHLARI
Yurtdışına karavanla çıkış için genel olarak 3 ana hat kullanılabilinilir. Bunlardan birisi denizyolu ile Çeşme’den İtalya’ya gitmektir. 1990’lı yıllar ile 2000’li yılların başlarında 3-4 şirketin çalıştığı ve çok hareketli olan bu hatta şu anda yalnızca 1 şirket faaliyet göstermektedir. Yunanistan’da Igoumenitsa-İpsala (Egnatia Odos) otobanının bitmesi ve Balkan ülkelerinin nispeten güvenli hale gelmesiyle karayoluna göre pahalı olan deniz yolu daha az tercih edilmeye başlamıştır.
Marmara Lines’in Çeşme isimli Feribotu şu anda bu hatta çalışan tek feribottur. Çeşme’den hareket eden feribot 55 saatlik bir yolculuktan sonra sizi İtalya’nın Ancona limanına ulaştırmaktadır. Mayıs başında başlayan seferler Ekim sonuna kadar devam etmektedir. 1974 yılı Wärtsilä O/Y, Turku/Finlandiya yapımı olan gemide Camping on Board olmayıp aracı muhakkak ambara park etmek gerekmektedir.
İki kişi bir araba ve çekme karavanınızla gidiş-dönüş biletlerinizi aynı anda aldığınız ve düşük sezonu tercih ettiğiniz takdirde fiyatlar şöyle şekillenmektedir.
6 Ağustos-10 Eylül arası Çeşme gidiş
4 Temmuz- 8 Ağustos arası Ancona geliş yüksek sezon diğer tarihler düşük sezondur.
Kahvaltı dahil, öğle ve akşam yemeği hariç

Dış Kabin ( duş+wc+klima): 2090 Euro
İç Kabin ( duş+wc+klima): 2020 Euro
İç Kabin ( yalnız klima ): 1800 Euro
Pulman Koltuk : 1640 Euro

Diğer çıkış güzergahlarına göre en pahalısı olmasına rağmen deniz yolculuğu oldukça keyifli ve rahattır. Kabinde yolculuk yaptığınız takdirde dinlenmiş bir vücutla ve yalnızca iki gümrük görüp Ancona’ya inerek tatile başlayabilirsiniz. Fiyatı en ucuz görünmesine rağmen 55 satlik bir seyahatte pulman koltuk asla tavsiye edilmez 55 saatin sonunda Ancona’ya pestiliniz çıkmış bir vaziyette inebilirsiniz.
Bu tarih ve fiyatlar 2009 yılına aittir ancak 2010 yılı içinde çok farklılık olacağını zannetmiyorum.
Diğer yazıda Yunanistan ve Bulgaristan güzergahları olacak.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Fatih bey,

Bir sonraki mesajınızı merakla beklediğimi belirteyim...

İzmir-İtalya arasında feribotlarda orta katın karavanlara ayrıldığı ve oradan su- elektrik gibi hizmetler alınarak karavanlarda kalınabildiği yönünde forumda mesajlar okumuştum. Sanırım artık böyle bir durum söz konusu değil...

Paylaştığınız türden deneyimleri okudukça çekme karavana olan ilgim giderek arttığından mesajlarınızı kaçırmamaya çalışıyorum.

İçten teşekkürler...
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Yeni fark ettim topiği,her karavancının mutlak bilmesi veya en azından okuması gereken bir topic.Ellerinize sağlık...
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Haldun Bey,
İzmir- İtalya hattına ilişkin yaptığınız değerlendirmeyle beni eski günlere götürüp o güzel anıları tekrar canlandırdınız. Evet ne yazıkki haklısınız, artık Çeşme limanından sezonluk olarak çalışan bir firma haricinde başka feribot yok. Bu firmanın da bu hattaki sürekliliği ve önümüzdeki yıllarda da seferlerini devam ettirip ettiremeyeceği yüreklerimize korkulu bir soru olarak düşüyor
Türkiye – İtalya arasında 1980’li yılların başında TDİ’nin ( Türkiye Denizcilik İşletmeleri ) 1983 yılı Szczecin/POLONYA tersaneleri yapımı M/F ANKARA Feribotuyla başlayıp yine 1985 Szczecin/POLONYA yapımı M/F SAMSUN Feribotu ve 1991 yılı Camialtı/İSTANBUL yapımı İSKENDERUN Feribotuyla devam eden hareketliliği Santur, Medlink Lines, Marmara Lines gibi özel sektör şirketleriyle 1990’lı yıllarda en üst noktasına ulaşmıştı. Ancak ne yazık ki politikacılarımızın ve devlet adamlarımızın “ Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemiz” diye başlayan konuşmalarına rağmen İskenderun Feribotunun 2002 yılında Deniz Kuvvetlerine devri, Ankara ve Samsun Feribotlarının da özelleştirme çalışmaları kapsamında 2004 yılı sonunda satılmalarıyla bir dönem kapandı. Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizden feribotla yurtdışına çıkış artık o kadar kısıtlı ki!
O yıllarda İzmir-Venedik seferleri neredeyse bütün yıl, Çeşme-Brindisi hattı da yaz sezonunda çalışmaktaydı. Hatta 1990 ile 1997 yılları arasında yaz sezonunda Antalya-Venedik hattı da devreye alınmıştı.
Beyaz zemin üzerinde mavi kuşak ve yine mavi “TURKISH MARITIME LINES” yazısıyla Alsancak Limanından her Çarşamba akşamüzeri hareket eden M/F ANKARA feribotunu izlemek üzere okuldan eve gelirken yolumu biraz uzatıp Kordon Boyunda onun bir kuğu gibi İzmir Körfezinden Venedik’e doğru süzülüşünü izlemem yaklaşık 25 sene olmasına rağmen bugün gibi gözümün önünde. (Galiba yaşlanıyorum. Anıların bu şekilde dile getirilmesi onun belirtisi gibi.)
Ancak TDİ işletmesindeki feribotların yapısı gereği bu feribotlarla hiçbir şekilde Camping on Board olarak seyahat etmek mümkün değildi. Kıçüstleri araç almaya uygun olmayan bu feribotlarda araçlarınızı ambarda (alt güverte) bırakmak zorundaydınız. Yalnız 1990’lı yılların sonunda Çeşme-Brindisi arasında çalışan gerçekte işletmecisi Yunan olmasına rağmen Malta Bayrağıyla sefer yapan Medlink Lines’in M/S AGİOS ANDREAS ve M/F MARİA G. Feribotları kıçüstündeki yarıaçık deckleriyle karavan sahiplerine Camping on Board olarak seyahat etme imkanı vermekteydiler.
1999 yılı yazında Brindisi limanında ufacık Fiat Uno’muzla Çeşme’ye hareket edecek TDİ’nin feribotunu beklerken liman içerisinde vakit geçirmek için dolaşan eşim heyacanla gelip diğer feribot sırasında bir Türk karavanıyla karşılaştım İstanbul’lu bir aile dediğinde hemen koşarak o tarafa doğru gittim.( Daha önceki yazılarımdan da bildiğiniz gibi İtalya’da liman, açık otopark, benzin istasyonu gibi alanlarda aracımızın başından aynı anda ikimiz birden uzaklaşmıyorduk.) Hasan GÖREY, eşi ve iki çocuğu ile Avrupa turunu tamamlamış, Türkiye’ye dönüyorlardı ve hemen önlerinde de Ateş kırmızısı bir Wolksvagen’in (Golf yada Polo net hatırlamıyorum) çektiği bir karavan sülün gibi duruyordu. Bu sırada dudaklarımdan Hasan Beye “Siz benim hayallerimin gerçek olabileceğinin kanıtısınız” sözleri döküldü. Evet O hayal tam 10 sene sonra gerçeğe dönüşebildi. Çünkü o sıralar neredeyse herkes çekme karavanla yurtdışına gidilemeyeceği ve bizim şartlarımızın buna uygun olmadığı konusunda fikir beyan etme hususunda bir yarış halindeydiler.
Hasan Beyler Medlink Lines’le Camping on Board seyahat ettiklerinden karavanlarıyla kıçüstü güverteye çıktıklarında girişe refakat eden görevliden izin alarak bende gemiye çıktım ve karavanı kıçüstü güvertede fotoğrafladıktan sonra onları el sallayarak uğurladık. 1-2 saat sonrada biz hareket etmiştik.
Haldun Bey O güzel günleri hatırlamamıza vesile olduğunuz için tekrar teşekkürler.
Keyifli ve bol geziler dileğiyle.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Fatih bey, sanırım sonradan karavancı olunmuyor, bu özgür ruh insanın doğuştan kanında var ve birgün bir yerlerde açığa çıkıyor. 1977 yılında henüz 11 yaşındayken hediye edilen küçük bir karavanlı araba oyuncağım sayesinde 43 yaşında karavan dünyasının içindeyim. Şimdi o oyuncağın kendisiyle çocukluğumdaki gibi oynamanın hayalini kuruyorum. Çok güzel yazmışsınız teşekkürler...
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sayın Fatih bey ve değerli deneyimli tüm doğasever dostların burada bizlerile paylaştıkları tecrübe ve engin bilgileri için kendilerine çok çok teşekkür ediyorum.Bende henüz 49 yaşındayım ve bu konuyu henüz keşfettim.Bilgisayar ve interneti iyi kullanamadığım için.Beni neden bukadar özendiriyorsunuzki en sonunda çekme veya motokaravansız sırt çantası ile avrupa turuna çıkacağım.Bu konuyu takip ediyor ve ilgileniyorum.Dersimi çalışacağım bu bilgiler mutlaka günün birinde işime yarayacak.Çekme karavanmı ? yoksa motokaravanmı? Devamını diliyorum.SEVGİ ve SAYGILAR:
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Metin Bey;
Hayallerinizi ertelemeyin. Karavanınızla tabiî ki gideceksiniz, ancak sırt çantasıyla da karavanla yapacağınız gezileriniz kadar keyifli seyahatler yapabilirsiniz. Sırt çantasıyla başlangıç için iki ülke önerilebilinilir. Birincisi Yunanistan. Ege adaları yaz aylarında sırt çantalılar için bir cennettir. Ayvalık’tan Midilli’ye, Çeşme’den Sakız’a yada Kuşadası’ndan Sisam’a geçebilirsiniz. Bu noktalardan gidiş-dönüş biletleride yaklaşık 50 Euro civarındadır. Buradan da hedef noktanız Kyklad adalar grubu içerisindeki Paros, Naksos, Mikanos yada Ios adaları olabilir. Bu adalarda uyku tulumunuz içinde yatabileceğiniz onlarca kamping bulabilirsiniz. Bu kampinglerde uyku tulumunuzla konaklama ücreti 8-10 Euro civarındadır. Bu kampinglerin restoranlarında yine 8-10 Euro civarında rahatlıkla karnınızı doyurabilirsiniz. Yok ekmek arası döner-ayran (Gyros) isterseniz 4-5 Euro tutar. Eğer tek kişilik bir çadırınız varsa ve taşımak zor gelmezse onu kullanabilirsiniz ancak çadırla haşır-neşir olmak istemezseniz gökyüzündeki binlerce yıldızı izleyerek bir zeytin ağacının altında da keyifli bir uykuya dalabilirsiniz. Yalnız Yunanistan’ın İzmir Başkonsolosluğundan vize almanız gerekir ki ücreti 60 Euro’dur.
Vize işlemleri ile uğraşmak istemezseniz önerilebilecek ikinci ülke Hırvatistan’dır. Özellikle Hırvat Rivierası denilen İstra Yarımadası yada güneyde Dubrovnik ve çevresi tavsiye edilir. Ancak elinizi çabuk tutmakta fayda var çünkü Hırvatistan’ın da Avrupa Birliğine alınması eli kulağında ve vizesiz giriş keyfi bu ülke için de Türk vatandaşlarına hayal olacak. Bir kamp ve karavan cenneti olan Hırvatistanda konaklama konusunda çok fazla söze gerek yok. Yüksek sezonda çadırınızla bir kişinin konaklama ücreti 10-12 Euro civarındadır. Ancak Hırvat kıyıları Ege adalarına benzemez yıldızların altında yatıp su içinde kalkabilirsiniz. Onun için çadır şarttır. Hıvatistan’ın Yunanistana göre en büyük dezavantajı ise ilk ulaşım maliyetinin biraz yüksek oluşudur. Türkiye’den ya Hırvatistan’ın başkenti Zagreb’e yada Bosna-Hersek’in başkenti Saraybosna’ya uçakla gidip oradan Adriyatik kıyılarına ulaşmak gerekir. THY’nın online bilet sayfası bugün gidiş-dönüş Zagreb için 473, Saraybosna içinse 482 Tl fiyat vermektedir.
Örnek olarak Sırt çantası ile Ege adalarına yapılacak 10 günlük bir seyahatin maliyetini şöyle hesaplayabiliriz.
İzmir’de oturduğunuzu varsayıyoruz Kuşadasından Sisam Adasına geçeçeksiniz Sisam’da hiç kalmayıp Mikonos adasına devam edip 4 gün orada kalıp, oradan Ios Adasına geçip 4 günde orada kaldığınızı ve tekrar Sisam üzerinden İzmire’e döndüğünüzü düşünelim.
Gidiş ve dönüşün birer akşamı Sisam-Mikonos arası gemide geçecek.
İyi bir kahvaltı yapıp öğlen yemeklerini döner ayran ile geçiştirip akşamları bir kadeh içeceğiniz eşliğinde yemek menümüzü de tamamladık.
Hesap dışı harcamalar olarakta 50 € koyduk. Alınacak ufak tefek hatıra eşyalar yada akşamları fazladan içilecek birkaç kadeh, gündüzleri alınacak bir dondurma yada soğuk bir içeceği bu kalem altında topladık.

Vize Ücreti: 60 €
Seyahat Sigortası 15 Tl
Yurtdışı Çıkış Harcı 15 Tl
İzmir-Kuşadası gidiş-dönüş bileti 22 Tl
Kuşadası-Sisam gidiş-dönüş bileti 50 €
Sisam-Mikonos bileti 25 €
Mikonos-Ios bileti 15 €
Ios-Mikonos bileti 15 €
Mikonos-Sisam bileti 25 €
Kampingde Konaklama 10x8 80 €
Kahvaltı 7x10 70 €
Öğle yemeği 5x10 50 €
Akşam yemeği 10x10 100 €
Hesap dışı harcamalar 50 €

540 Euro + 52 Tl = 1.240 Tl

Aynı süreyi içeren Hırvatistan seyahatinde ise bu rakamın biraz daha üzerini düşünmek gerekir.
Metin Bey, önümüzdeki yaz sonu gezi anılarınızı okumak dileğiyle, keyifli ve bol geziler sizle ve herkesle olsun.
Fatih ÖZDEL
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

YURTDIŞINA (Avrupa) KARAVANLA ÇIKIŞ GÜZERGAHLARI -2

YUNANİSTAN
Karavanla yurtdışına yapılacak seyahatlerde denizyolunun haricindeki diğer iki seçenek karayoluyla Yunanistan yada Bulgaristan güzergahlarını kullanmaktır. Çeşme-İtalya çıkışında Hususi pasaport (Yeşil Pasaport) sahipleri vizeden muaflarken karayolu çıkışında Normal pasaport sahipleriyle birlikte Hususi pasaport (Yeşil Pasaport) sahipleri de vize almak zorundadırlar.
Yunanistan’la aramızda iki kara sınır kapısı mevcuttur. İpsala ve Pazarkule. Ana sınır kapısı İpsala olup son yıllardaki yenileme çalışmaları sonucu oldukça iyi bir altyapıya sahiptir. Pazarkule ise Bulgar, Yunan ve Türk sınırlarının birleşme noktasında Edirne’nin hemen batısında tali bir sınır kapısıdır. Daha çok yerel halkın kullandığı yada yaz aylarında Kapıkule’de gurbetçilerimizin yoğun giriş-çıkışları sonucu kuyrukların kilometrelerce uzadığı zamanlarda gurbetçilerimizin kullandığı bir sınır kapısıdır. Karavan geçişleri için güzergah açısından pratik ve hiç kullanışlı olmayan bir kapıdır. İpsala’nın Yunananistan’daki karşıtı Kipi sınır kapısıdır. Buradan çıktığınız anda başlayan otoban doğu-batı istikametinde tüm Yunanistanı katederek sizi 670 kilometre sonra İgoumenitsa limanına ulaştırır. Egnatia Odos olarak adlandırılan bu yol birisi emniyet şeridi olmak üzere üç şeritlidir. Şimdilik bir noktası hariç ücretsiz olan otobanın en büyük handikabı yol üzerinde hiç benzin istasyonu olmamasıdır. Eğer güneye Atina istikametine dönmeyecekseniz, Egnatia Odos üzerinde Selaniği geçtikten sonra Malgara gişelerinde Çekili karavan için 4.30 Euro ücret ödenmektedir. İgoumenitsa’dan gemiyle İtalya’ya geçecekseniz otobandan çıkmanıza gerek yok ancak Makedonya üzerinden gidecekseniz Selanik çevre yolunda kuzeye Nea Ethniki Odos adındaki yolu kullanarak Evzoni sınır kapısına doğru yönelmeniz gerekir. Bu yolun bir kısmı otoban bir kısmı ise gidiş-geliş karayoludur.
Yunanistan genel olarak güvenli bir ülkedir, ancak ülkede son yıllarda artan yasadışı göçmenler risk oluşturmaya başlamışlardır. Karavanla seyahat edecek kişilerin en dikkat edeceği yer İgoumenitsa’dır. İtalya üzerinden Avrupa ülkelerine geçmek isteyen kaçak göçmenler liman ve çevresinde İtalya’ya geçmek için fırsat kollamaktadırlar. Karavanların içine gizlice girerek yada altına, üstüne en akla gelmedik yerlerine sıkışarak gümrüklü sahaya ve gemiye kapağı atmaya çalışmaktadırlar. Özellikle çekme karavancıların gözlerini dört açmalarında fayda var. Yapılan kontrollerde siz fark etmeden karavanınıza saklanan bir göçmen yakalanırlarsa birdeYunan polisine insan kaçakçısı olmadığınızı ispat etmeye çalışmak var.
Yunanistan gümrük mevzuatına göre;Yunanistan’a girişte serbest olarak sokulabilecek ve çıkışta götürülebilecek döviz miktarı 10.000 Euro veya Euro karşılığı dövizdir. Bu meblağı aşan miktarın gümrük makamlarına beyan edilmesi gerekmektedir.
AB ülkelerinden Yunanistan’a yolcu beraberinde getirilen eşyalar konusunda bir sınırlama bulunmamaktadır. Ancak, Yunanistan’ın giriş yapılan ilk AB ülkesi olması halinde, kişisel kullanım amacı dışında ülkeye sokulduğu izlenimi uyandıran ve değeri 200 Euro’yu aşan eşyalardan gümrük vergisi alınmaktadır. Bu sınır, 15 yaş altındaki kişiler için 100 Euro’dur. Kişi başına 1 litre alkollü içki ile 1 karton sigara gümrüğe tabi değildir.
AB haricindeki ülkelerden ve ülkemizden Yunanistan’a sokulacak kedi ve köpekler için aşı defterinin yanı sıra, kuduz aşısı tarihinden 30 gün sonra yapılacak kuduz testinin sonucunu gösterir belge istenmektedir. Ayrıca, kedi ve köpeklerin hangi ülkeden geldiğine bakılmaksızın mikroçip taşıması ve 7 aydan küçük olmaması gerekmektedir.
Kuş türlerinin (papağan dahil) Yunanistan’a sokulması ise kuş gribi salgınından sonra yasaklanmıştır.
Trafik mevzuatıyla ilgilide birkaç noktayı hatırlamakta fayda var.
Aşırı hız: Aşırı hız halinde para cezası, azami hızdan saatte 20 km’ye kadar fazla hızla gidilmesi halinde 40.- Euro’dur. Azami hızdan saatte 21 km’den fazla hızla gidilmesi halinde 100 .- Euro para cezası tahsil edilmekte; azami hızdan saatte 21 km’den fazla hızla gidilmesi halinde 350 .- Euro para cezasına ilaveten ehliyet alıkonulmakta ve 60 gün sonra iade edilmektedir.
Kırmızı ışık ihlali : 700.- Euro – 60 gün süreyle ehliyet alıkonuluyor.
Hatalı sollama yapmak : 180.- Euro’dan başlayan para cezaları
Emniyet kemeri takmamak : 350.- Euro - 10 gün süreyle ehliyet alıkonuluyor.
Park yasağı ihlali : 80-150.- Euro
Park halindeki bir aracın yanına park ederek ikinci bir sıra oluşturmak: 40 Euro
Alkollü araç kullanmak : Kanında, 0,25-0,40 promil oranında alkol bulunan sürücüler 200 Euro para cezası ile Suçüstü Mahkemesi’ne sevk edilmektedir. Kanında, 0,41-0,60 promil oranında alkol bulunan sürücülerden 700 Euro para cezası alınmakta ve 3 ay için araç plakası, ruhsat ve ehliyete el konulmaktadır. Kandaki alkol oranının 0.61 promilin üstünde olduğu hallerde sürücü 1.200 Euro para cezası ile Suçüstü mahkemesine sevk edilmektedir.
Yaralanmaya sebebiyet verme durumunda, ilgili önce savcılığa ardından Suçüstü Mahkemesi’ne sevk edilmektedir. Trafik kazasına neden olan şartların değerlendirilmesinden sonra, para cezasının yanısıra 3 aydan, 1 yıla kadar hapis cezası verilebilmektedir. Sözkonusu cezalar, para cezasına çevrilememektedir.
Trafik kazası sonucu bir insanın ölümüne sebep olan sürücü çıkarıldığı mahkemece suçlu bulunursa, ihmalle ölüme sebebiyet vermekten dolayı 3 yıla kadar hapis cezasına mahkûm edilebilmektedir.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, hem de sizleri çok uzun yazılarla sıkmadan bırakmakta fayda var. Diğer yazıda da maliyeti çıkarıp deniz yoluyla karşılaştırmaya çalışırız.
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Sayın "Tifa";

Başvuru kaynağı yaratıyorsunuz, sıkılmak da ne demek?... Emeğiniz için teşekkürler; gelecek yazınızı bekliyoruz.

Esen kalın.
Cavid Sezen
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

gezmen' Alıntı:
Sayın "Tifa";

Başvuru kaynağı yaratıyorsunuz, sıkılmak da ne demek?... Emeğiniz için teşekkürler; gelecek yazınızı bekliyoruz.

Esen kalın.
Cavid Sezen
Sayın Gezmen;
Sizin gibi konuya ilgili ve duyarlı kişilerin beğeni ve övgülerini almak benim için büyük bir mutluluk kaynağıdır.
Teşekkür ederim.
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Fatih bey bizleri aydınlatmaya devam ediyorsunuz, eminim bir çok kişi bu tecrübeden yararlanacaktır. Detaylı anlatımınız için teşekkürler...
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Şu dönemde 2. araç olarak motokaravanın yıllık harcamalarından (vergi, kasko, TÜV, otopark vb.) çekindiğim için (teğet sorunsalı) rotayı hızla çekme karavana doğru çevirmekteydim...

Fatih beyin ve diğer çekme karavancı dostların yazı/topiklerinin tam da bu noktada ilaç gibi geldiğini belirtmeliyim...

Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim, emeğinize sağlık...
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Haldun dostum, neden olmasın diyorum. Yaylaları bir kenara bırakırsak tüm ana yollar çift yol haline geliyor, 80 li yıllarda korku ile geçtiğimiz Kaş yolları şimdi havaalanı gibi :smiley:
Oğuz
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

drares' Alıntı:
Fatih bey bizleri aydınlatmaya devam ediyorsunuz, eminim bir çok kişi bu tecrübeden yararlanacaktır. Detaylı anlatımınız için teşekkürler...

Doktor Bey;
Sizin akıcı anlatımınız eşliğinde güzel fotoğraflarla süslediğiniz gezi yazılarınızın çekiciliğine yaklaşmasa da yazılarım hakkında tarafıma gösterdiğiniz yüreklendirici ve destekleyici yorumlar için teşekkürler
 

Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

Fatih bey merhabalar,anılarınızı dinlemeye beldibi orkinos kampa gelmiştik ancak kaldığımız sürede yalnızca karavanınızı görebildik.Bu arada tesadüfen girdiğim bu topikte paylaştığınız bilgileri çok yararlı ve samimi bulduğumu söylerken size yabancı gelmeyecek bir soru yöneltmek istiyorum karavan tentenizi açma fırsatınız oldumu,kullanışlımı ?
 



Ynt: Çekme Karavanla Yurtdışı Seyahati ve Maliyet Bilgileri

enverdede' Alıntı:
Fatih bey merhabalar,anılarınızı dinlemeye beldibi orkinos kampa gelmiştik ancak kaldığımız sürede yalnızca karavanınızı görebildik.Bu arada tesadüfen girdiğim bu topikte paylaştığınız bilgileri çok yararlı ve samimi bulduğumu söylerken size yabancı gelmeyecek bir soru yöneltmek istiyorum karavan tentenizi açma fırsatınız oldumu,kullanışlımı ?

Sevgili Enver Abi;
Henüz daha karavancılığımızın ilk günlerinde Beldibinde sizinle karşılaşmak bizim için büyük şanstı. Sizin ve Jale Ablanın içten destek ve yardımlarını hele Fatih’cim olmaz böyle, sen tentesiz bu Antalya güneşinde yanar kavrulursun diyerek Göynük’ten telefonla çadırcıyı çağırarak ona karavanımıza nasıl bir tente yapması gerektiğini tarif etmenizi unutmak mümkün mü ?
Antalya’nın o sıcak günlerinde tentemizin altında otururken hep sizin gülen yüzünüzü hatırlıyoruz. Beldibinde tekrar karşılaşmak üzere.
Karavanımızın sizin tasarımınız olan tentesiyle birlikte çekilmiş fotoğraflarını eklemeye çalışacağım umarım başarırım.

http://www.gezenbilir.com/galeri/displayimage.php?pos=-9702
http://www.gezenbilir.com/galeri/displayimage.php?pos=-9703
http://www.gezenbilir.com/galeri/displayimage.php?pos=-9699
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,164
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst