Çekme Karavanda Isınmak Için Hermatik Gaz Sobası Veya Dizel Isıtıcı Kullanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Murat.S Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 112
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,231
Soba söndüğünde veya atık gaz geri teptiğinde soba gazı kesiyor. Yani sitesinde öyle yazıyor.
Bu arada o sensör beni uyandırmaz kesin :smiley: telefonu da çoğu zaman uykumda duymuyorum.

Bu arada güvenlik demişken Adria marka karavanların tüplük bölümünün tabanında gaz sızıntısı icin koruma olarak delikler mevcut. Mesela benim Saly karavanda böyle bir şey yok. Aslında hepsinde olmal

Ben de öyle düşündüm. Acaba kapalı ortamda yanmasıyla açıkta yanmasının iç ortamdaki veya dış ortamdaki oksijeni kullanmasından başka bir farkı var mı diye merak ettim.
Yıllarca katalitik sobayı odayı havalandırmadan cam pencere kapalı kullandık. Tabi doğru düzgün yalıtım olmadığı için evler kendiliğinden havalandırmalıydı :smiley: Şimdilerde İstanbulda bacalı doğalgaz sobasına proje onayı vermiyormuş igdaş. Hermetik olmayan sobalardan bahsediyorum.
Yerli çekme karavanlarda öyle :smiley: kendinden doğal havalandırmalı,
Mesela saly karavan tüpün olduğu yere havalandırma delikleri koymamış
Doğal havalandırma var zaten,karavanın içinde, bagajında :smiley:
 

Etiketler
Yerli çekme karavanlarda öyle :smiley: kendinden doğal havalandırmalı,
Mesela saly karavan tüpün olduğu yere havalandırma delikleri koymamış
Doğal havalandırma var zaten,karavanın içinde, bagajında :smiley:
:smiley:)) gerçektende öyle pleksi karavan camlari ile cam fitilleri arasinda bariz bosluklar var.

Bu arada bugun hem mira hem de hoşsever firmasi ile görüştüm önerilerde bulundum. Ama cok sallamadılar gibi. Mira bir calışmamız var vs dedi ama laf olsun diye söylediler gibi hissettim.
Miradan siparis verecektim. Stokta yok dediler. Sonra 1 haftaya temin ederiz dediler. Hoşsever firmasından da stok bilgisi bekliyorum hala.
Forumda eskilerden Atila Bey eski zamanlarda bazı mesajlarında sipariş verip alamadığından bahsediyordu. Kendisi ile telefon ile görüştüm. Ürün var sipariş veremiyoruz, versek bile büyük modelini gönderiyorlar. Büyük ihtimalle sen de alamayacaksın dedi. :smiley: Bugün firma stok yok dediği zaman demekki hala ayni durum devam ediyor diye düşündüm.
 

Eskiden İstanbul'a doğalgaz gelmeden önce büyük tüp ile calışan katalitik sobaları çok kullandık. Benim merak ettiğim konu o sobalar yandığında ortaya cıkan gaz ile hermetik soba yandığında ortaya cıkan gaz arasında nasıl bir fark var?
Deprem zamanı bir çok insan gibi biz de çadırlarda katalitik soba kullandık.En bilindik özelliği baş ağrısı ve boğaz kuruluğu yapması idi.Sanırım lpg nin tamamını yakamayıp ortama verdiği için oluyordu.İşyerimde yıllardır doğalgaz sobası kullanıyorum,ne koku,ne baş ağrısı ne boğaz kuruluğu yapıyor.
 

.
Karavanlar için üretilmemiş ısıtıcılarla çözüm aramak bana mesela doğa yürüyüşünü şehir kıyafetiyle yapmayı çağrıştırıyor.
Bunlar “Ama”sı, “Fakat”ı bol çözümler.

Denizci ve havacılar için ise böyle amaç dışı çözümleri uygulamaya çalışmak temelde tabu konumunda. Bu açıdan karavancılar biraz daha şanslı denebilir.


Bir de bazı sistemlerde yaşanmış gereksinim olmadan donatıma başlamanın beklendiği gibi çıkmama riski var ki bence küçümsenmemeli.

“Param çıkışmıyor” ile “Hepsini baştan ve eksiksiz istemek” bilmem ne kadar birbirleriyle uyumlu ?


Umarım yazdıklarım eleştiri olarak algılanmaz ? Sadece durum muhasebesi olarak yazdım. Gerçi bilinen şeyler ama belki benzeri düşüncede olanlara seçimlerinde faydası olurdu ? :yum:
Türkiye de karavana özgü malzeme üretimi emekleme döneminde olduğu için biz de böyle çözüm yolları arıyoruz.Yoksa hiçbirimiz canımızı yolda bulmadık:smiley:Ayrıca ısıtıcı bir karavanda olmazsa olmazlardandır,eksik kalmasın diye takılan bir aksesuar olarak düşünmeyin.
 

Deprem zamanı bir çok insan gibi biz de çadırlarda katalitik soba kullandık.En bilindik özelliği baş ağrısı ve boğaz kuruluğu yapması idi.Sanırım lpg nin tamamını yakamayıp ortama verdiği için oluyordu.İşyerimde yıllardır doğalgaz sobası kullanıyorum,ne koku,ne baş ağrısı ne boğaz kuruluğu yapıyor.
Evet hermetik olmayan klasik içerden bacalı doğalgaz sobalarından ben de kullandım. Şu an hala da bir yakınım kullanıyor. Sorunsuzlar. Hermetik olanları ek olarak içerideki oksijeni tüketmediği için daha da sağlıklılar.
 



.
Karıştırılmasın, yukarıda arayışın kendisini değil, sonuçta amaç dışı üretimli çözümlere razı olunulmasını konu etmiştim. Kabul edersiniz ki bu ikisi farklı şeyler..

Karavanını kendi yapan Alman karavancıların forumunda da ayni uygun amaçlı ısıtıcı arayışı için açılmış 35 sayfalık bu başlıkta, Çin karavan ısıtıcıları konuşulmakta. Malzeme kalitesindeki olası sorunlara rağmen arayış, asla amaç dışı üretimlere kaymadan sürmekte. Çoğu kimse paslanmaz çelikten olmayan borular gibi malzeme yapısındaki çekincelere rağmen bu ısıtıcıları halen kullandığından bahsetmekte. Zaten ısıtıcılar sadece olumsuz bulunsaydı, başlık da bu kadar uzun sürmez, kestirilip atılırdı.
Tarayıcınızın otomatik tercümesi kısıtlı da olsa belki yardımcı olabilir ?

Almanya için, çoğu 100 Euro’nun az üzeri Çin ısıtıcı ürünleri ve tüketici yorumlarına ayrıca buradan da ulaşabilirsiniz. Sayfa Türkçe !


Karavanını kendi yapan bazı Alman karavancıları bile böyle düşünebiliyorsa, bu yaklaşım prensipte bize de neden alternatif olmasın ki ?

Yanılmıyorsam bu aletlere Türkiye’de yukarıdaki ev çözümlerinden bile daha ucuz ulaşılabilmekte.
Üstelik biraz daha pahalı olsalar da özellikle muhatap bulabilme avantajı ile Türk üreticileri bence es geçilmemeli. Yazılan koşullar için belki de en anlamlı tercihler bunlar olmalı ?

Karavanda ısıtıcı demirbaş olsa da okul tatil mevsimleri dolayısıyla çocuklu ailelerin ısıtıcı gereksinimlerinin daha az olduğunu tahmin ediyorum. Hafta sonu kış kaçamakları zaten uzak olmayan menzilleri yüzünden ısıtıcı alınıncaya kadar neden günlük yapılmasın ki ?


Karavanın ev olmadığını kabul edip, karavancılığı da gereksinimlerin yönetimi olarak görmek çaba gerektirse de sonuçta daha az sorunla karşılaşmamızı sağlamakta..
Forumda bu kadar sene içinde bir elin parmak sayısı kadar bile göremediğim kurulum ve harcaması oldukça düşük seviyede olan güvenli bir LPG gaz sistemi, ülkemizde şimdilik geçerli olan yaklaşımın finansmanla ilgili olmayan boyutları da olduğuna işaret ediyor olmalı ?..
 
Son düzenleme:

.
Karıştırılmasın, yukarıda arayışın kendisini değil, sonuçta amaç dışı üretimli çözümlere razı olunulmasını konu etmiştim. Kabul edersiniz ki bu ikisi farklı şeyler..

Karavanını kendi yapan Alman karavancıların forumunda da ayni uygun amaçlı ısıtıcı arayışı için açılmış 35 sayfalık bu başlıkta, Çin karavan ısıtıcıları konuşulmakta. Malzeme kalitesindeki olası sorunlara rağmen arayış, asla amaç dışı üretimlere kaymadan sürmekte. Çoğu kimse paslanmaz çelikten olmayan borular gibi malzeme yapısındaki çekincelere rağmen bu ısıtıcıları halen kullandığından bahsetmekte. Zaten ısıtıcılar sadece olumsuz bulunsaydı, başlık da bu kadar uzun sürmez, kestirilip atılırdı.
Tarayıcınızın otomatik tercümesi kısıtlı da olsa belki yardımcı olabilir ?

Almanya için, çoğu 100 Euro’nun az üzeri Çin ısıtıcı ürünleri ve tüketici yorumlarına ayrıca buradan da ulaşabilirsiniz. Sayfa Türkçe !


Karavanını kendi yapan bazı Alman karavancıları bile böyle düşünebiliyorsa, bu yaklaşım prensipte bize de neden alternatif olmasın ki ?

Yanılmıyorsam bu aletlere Türkiye’de yukarıdaki ev çözümlerinden bile daha ucuz ulaşılabilmekte.
Üstelik biraz daha pahalı olsalar da özellikle muhatap bulabilme avantajı ile Türk üreticileri bence es geçilmemeli. Yazılan koşullar için belki de en anlamlı tercihler bunlar olmalı ?

Karavanda ısıtıcı demirbaş olsa da okul tatil mevsimleri dolayısıyla çocuklu ailelerin ısıtıcı gereksinimlerinin daha az olduğunu tahmin ediyorum. Hafta sonu kış kaçamakları zaten uzak olmayan menzilleri yüzünden ısıtıcı alınıncaya kadar neden günlük yapılmasın ki ?


Karavanın ev olmadığını kabul edip, karavancılığı da gereksinimlerin yönetimi olarak görmek çaba gerektirse de sonuçta daha az sorunla karşılaşmamızı sağlamakta..
Forumda bu kadar sene içinde bir elin parmak sayısı kadar bile göremediğim kurulum ve harcaması oldukça düşük seviyede olan güvenli bir LPG gaz sistemi, ülkemizde şimdilik geçerli olan yaklaşımın finansmanla ilgili olmayan boyutları da olduğuna işaret ediyor olmalı ?..
Öncelikle ben karavanı ev olarak görüyorum.Haftalık kısa geziler yapılan şu an kullandığım gibi yarı teçhizatlı araçlarda benim gözümde karavan değil,kamp aracı dır.O yüzdendir ki karavana sığabilecek her türlü teçhizat (çam.mak,bul.mak,fırın vs..) benim kabulümdür.Çünkü bunlar dışa bağımlılığı azaltıyor,bu da daha fazla özgürlük demek.Bunda ne sakınca var ki? Ülkemizde LPG li ısıtıcılara karşı bir ön yargı olduğunu düşünüyorum.Bunda katalitiklerin payı büyüktür.Benim şahsi tecrübem webasto ve muadili ısıtıcıların karavan için uygun olmadığıdır.Fazla ses çıkartıp nerdeyse buzdolabı gibi elektrik tüketiyorlar.Ayrıca sık arıza çıkartıp pahalıya onarılıyorlar.
 

Şantiyede bulunan 6x2,5 konteynırlarda işçiler gece gündüz mira hermetik soba kullandı herhangi bir sorun olmadı. 3 tonluk lpg deposuna bağlıydı saatte ne yaktı bilgim yok. Şantiyeye elektrik gelince bile işçiler geceleri klima yerine sessizliğinden dolayı bu sobayı kullanmaya devam etti. Kendi karavan projemde olmazsa olmazım ısıtıcı olarak bu tip sobadır.
 

Şantiyede bulunan 6x2,5 konteynırlarda işçiler gece gündüz mira hermetik soba kullandı herhangi bir sorun olmadı. 3 tonluk lpg deposuna bağlıydı saatte ne yaktı bilgim yok. Şantiyeye elektrik gelince bile işçiler geceleri klima yerine sessizliğinden dolayı bu sobayı kullanmaya devam etti. Kendi karavan projemde olmazsa olmazım ısıtıcı olarak bu tip sobadır.
Şikayet var sitesine bakarsanız,Mira marka soba alırsanız ve bozulursa servis yok, ortada kalmış birçok insan,bir ay servis bekleyenler,servis hiç gelmeyenler, firmayı arayıp muhatap bulamayanlar,ne ararsanız var
 

.
Karıştırılmasın, yukarıda arayışın kendisini değil, sonuçta amaç dışı üretimli çözümlere razı olunulmasını konu etmiştim. Kabul edersiniz ki bu ikisi farklı şeyler..

Karavanını kendi yapan Alman karavancıların forumunda da ayni uygun amaçlı ısıtıcı arayışı için açılmış 35 sayfalık bu başlıkta, Çin karavan ısıtıcıları konuşulmakta. Malzeme kalitesindeki olası sorunlara rağmen arayış, asla amaç dışı üretimlere kaymadan sürmekte. Çoğu kimse paslanmaz çelikten olmayan borular gibi malzeme yapısındaki çekincelere rağmen bu ısıtıcıları halen kullandığından bahsetmekte. Zaten ısıtıcılar sadece olumsuz bulunsaydı, başlık da bu kadar uzun sürmez, kestirilip atılırdı.
Tarayıcınızın otomatik tercümesi kısıtlı da olsa belki yardımcı olabilir ?

Almanya için, çoğu 100 Euro’nun az üzeri Çin ısıtıcı ürünleri ve tüketici yorumlarına ayrıca buradan da ulaşabilirsiniz. Sayfa Türkçe !


Karavanını kendi yapan bazı Alman karavancıları bile böyle düşünebiliyorsa, bu yaklaşım prensipte bize de neden alternatif olmasın ki ?

Yanılmıyorsam bu aletlere Türkiye’de yukarıdaki ev çözümlerinden bile daha ucuz ulaşılabilmekte.
Üstelik biraz daha pahalı olsalar da özellikle muhatap bulabilme avantajı ile Türk üreticileri bence es geçilmemeli. Yazılan koşullar için belki de en anlamlı tercihler bunlar olmalı ?

Karavanda ısıtıcı demirbaş olsa da okul tatil mevsimleri dolayısıyla çocuklu ailelerin ısıtıcı gereksinimlerinin daha az olduğunu tahmin ediyorum. Hafta sonu kış kaçamakları zaten uzak olmayan menzilleri yüzünden ısıtıcı alınıncaya kadar neden günlük yapılmasın ki ?


Karavanın ev olmadığını kabul edip, karavancılığı da gereksinimlerin yönetimi olarak görmek çaba gerektirse de sonuçta daha az sorunla karşılaşmamızı sağlamakta..
Forumda bu kadar sene içinde bir elin parmak sayısı kadar bile göremediğim kurulum ve harcaması oldukça düşük seviyede olan güvenli bir LPG gaz sistemi, ülkemizde şimdilik geçerli olan yaklaşımın finansmanla ilgili olmayan boyutları da olduğuna işaret ediyor olmalı ?..

Açıkcası kendime dayanak olması için yurtdışında ev tipi lpg sobalarının kullanımı için çok örnek aradım fakat bulamadım. Sanırım karavan özel truma gibi bir sobayı 400 birim paraya alabiliyor olmalarının da bunda etkisi büyük diye düşünüyorum.
Ülkemizdeki duruma gelirsek şimdiye kadar çok az kullanılıyor olmasının birkaç nedeni var. Bunlar, küçük sobalara her zaman düzgün bir şekilde ulaşılamıyor olması, insanların lpgli sobalara karşı önyargılı olması, yerli üreticilerin bunları karavanlarında kullanmaya başlamamış olmaları. Bence en önemli neden de üreticilerin konuya olan ilgisizlikleri, bugün ilk aklıma gelen, erba, pino ve ortiz gibi karavanlarda opsiyonel olarak hermetik şofben takılabiliyor. Bunların çoğu yaşam mahalinin içinde banyoda bulunuyor. Şofben kullanırken soba kullanmıyor olmaları bilgisizliklerinden, ilgisizliklerinden veya yeterince iş yoğunluklarının zaten olmasından kaynaklı. Üreticilerin bir kaçına sordum, böyle bir sobanın varlığından veya kullanımından habersizler. Bana neden mazotlu bir ısıtıcı takmadığımı sordular. Çünkü alışılagelmiş kullanım buydu. Belki de şofben arada kullanılan ama soba gece boyu kullanılması gereken bir alet olduğu için, gaz kullanımı konusundaki güvenlik endişesinden kaynaklı olabilir.

Mazotlu ısıtıcıların burada hiç bahsetmediğimiz çevreci olmayan bir yönleri de var.

Karavanı ev olarak görmediğim için sürekli elektrik depolamak gibi bir endişem yok, bir tv kullanmıyorum. Kendi şartlarım içinde 15 tatil haricinde zaman zaman 1-2 günlük kısa süreli karavanla vakit geçirebilecek durumdayım. Bu durumda benim için ısıtıcı bir gereklilik olmuş oluyor.

Şikayet var sitesine bakarsanız,Mira marka soba alırsanız ve bozulursa servis yok, ortada kalmış birçok insan,bir ay servis bekleyenler,servis hiç gelmeyenler, firmayı arayıp muhatap bulamayanlar,ne ararsanız var
Mesajınızdan sonra hem mira hem de hoşseven sobaları ile ilgili şikayetleri okudum. Yorumlar felaket açıkcası keyfim kaçtı. Bu sobaları alırsak bir sorun çıktığında karşımızda muhatap bulamayacağımızı bilerek almak gerekiyor.

Forumda daha önce paylaşılan konularda kullanılan baxi sobalardan ikinci el buldum. Sahibi daha önce motokaravanda kullanmış. Tavandan çıkacak bir baca yapmış. Kullanımından memnun olduğunu, çok fazla ısıttığını belirtti. Belki onunla bir deneme yaparım. O sobalar döküm soba olduğu için daha ağırlar ama daha sorunsuzlar. Mira ve Hoşseven'in sobaları sac. Şikayet sitesinde sac kısımlarından çatlamalar olduğu vs gibi yazılar okudum. Hoşseven'in sitesinde yazdığına göre döküm seçeneği de varmış. Bu arada Truma sobalarda dökümmüş.
 



Türkiye’de karavanlardaki gaz sistemi ve gazla çalışan cihazlar için bir yönetmelik henüz yok galiba. Aşağıdaki linkte Avrupa karavanlarında gaz sistemi ve gaz cihazları hakkında bilgiler var. Bu bilgiler Almanya’da olduğu gibi Avrupa Birliğinde de geçerli.

Richtlinien

Avrupa birliği normlarına göre evlerde kullanılan ısıtıcı gibi gaz cihazlarını karavanda kullanmak mümkün değil. Karavanlar için karavan ruhsatının yanında, resimdeki gibi, ayrı bir gaz kontrol belgesi var. Bu belgede karavanda hangi gaz cihazlarının olduğu yazılı. Iki yılda bir yaptırmaya mecbur olduğumuz gaz kontrolü yapılırken gazla calışan cihazlarda kontrol edilir. Cihazlar ve gaz sistemi sağlamsa bu belgeye resimdeki gibi bir mühür vurulur. Buna gaz Tüv'ü de diyebiliriz. :smiley: Bu nedenle Avrupa ithali karavanlarda karavana uygun gaz cihazları bulunmak zorunda.
Gasprüfbeschenigung.PNG

 
Son düzenleme:

Türkiye’de karavanlardaki gaz sistemi ve gazla çalışan cihazlar için bir yönetmelik henüz yok galiba. Aşağıdaki linkte Avrupa karavanlarında gaz sistemi ve gaz cihazları hakkında bilgiler var. Bu bilgiler Almanya’da olduğu gibi Avrupa Birliğinde de geçerli.

Richtlinien

Avrupa birliği normlarına göre evlerde kullanılan ısıtıcı gibi gaz cihazlarını karavanda kullanmak mümkün değil. Karavanlar için karavan ruhsatının yanında, resimdeki gibi, ayrı bir gaz kontrol belgesi var. Bu belgede karavanda hangi gaz cihazlarının olduğu yazılı. Iki yılda bir yaptırmaya mecbur olduğumuz gaz kontrolü yapılırken gazla calışan cihazlarda kontrol edilir. Cihazlar ve gaz sistemi sağlamsa bu belgeye resimdeki gibi bir mühür vurulur. Buna gaz Tüv'ü de diyebiliriz. :smiley: Bu nedenle Avrupa ithali karavanlarda karavana uygun gaz cihazları bulunmak zorunda.
Ekli dosyayı görüntüle 634564
Demekki Avrupa karavanlarda kullanılan gazlı ısıtıcıların, CE vs. gibi karavanda kullanılabildiğini gösteren bir standart belgeleri var.

Acaba karavanlarda kullanılan mazotlu ısıtıcılar bu muayenelerde kontrol ediliyor mu, sonradan bunların karavana eklenmesi muayenelerinde bir sorun teşkil ediyor mu?
 

.
Sorunuz bana olmadığı halde ve uygulanışı üzerine tecrübem de olmasa sorunuza teorik açıdan cevap verirseme izin verirseniz:

Almanya’da, ki AB için de örnek alınabileceğini düşünüyorum, araçların Türkiye’den farklı olarak, TÜV, DEKRA benzeri, aslında periyodik olarak araçların yol güvenliği kontrollerini yapan yarı resmî kuruluşlarca, yasalardaki karavan tanımına uygunlukları incelenmek ve tasdik edilmekte.

Sanırım ısıtıcının ne karavan tanımı ve ne de yol güvenliği açısından bir rolü olmaması, yönetmeliklerce kontrolünü gerektirmemekte.



Sorunuza böyle araya girerek cevaplamamın asıl nedeni, yukarıda bahsettiğim Çin ürünleri ile ilgili. Bu ısıtıcıların önemli bir bölümünde CE ve yapı onay belgesi olmaması yüzünden, yine de olası yangın durumlarında sigorta açısından sorun oluşturabileceği varsayılmalı.
Biraz daha pahalı olanların ise CE belgesi alınmış durumda.

Bu bağlamda aklıma gelmişken sorayım. Ev ısıtıcılarının tip onay belgelerinde karavan kullanımıyla ilgili maddelerini araştıranımız var mı ?
 
Son düzenleme:

Odağı biraz saptırayım. Son zamanlarda infrared radyan ısıtıcı paneller popüler olmaya başladı küçük evlerde. Çok düşük güç kullanımı ile panel üzerinde ortalama 150 derece sıcaklık üreten flat paneller bunlar. 60x60cm'lik bir flat panel ortalama 500w civarında bir tüketim ile üreticilerin iddiasına göre 5~10m2'lik alanlarda yeterli oluyormuş. Kampinglerde kalanlar için kullanışlı olabilir diye araştırmaya başladım. Ülkemizde karavan için kullanım örneği bulamadım. Yorumlarda araştırdım ve şöyle bir kullanıcı yorumu bulabildim;


Bu adreste de bir yorumda şöyle demiş;

"very effective heater
we have used this heater in our static caravan I was very surprised how it maintained a comfortable heat even though the outside tempture was -3 I have now brought another 3 putting heaters in each room"

Dediğine göre -3 derecede sabit karavanında beklemediği bir şekilde işe yaramış bu ısıtıcı.

Bu yorumun üzerine biraz daha araştırdım ve üreticilerin bu yönde pazarlama yapmaya çalıştıklarını da gördüm;


Sonrasında yerli üretim var mı diye aradım ve bir kaç firma buldum;

Şöyle örnek videolar da var;
Video: https://www.youtube.com/watch?v=13w194iXC28


Video: https://www.youtube.com/watch?v=D5DogoF6sU4


Kamping karavancıları için sizce bir alternatif ısınma yöntemi olabilir mi? 500w yaklaşık 2,5 amper yapar ki kampinglerin sigortaları bunu rahatlıkla kaldırabilir. Maliyetleri ise mazotlu ve gazlı ısıtıcıların bir hayli altında kalıyor.

Yorumlarınız nelerdir?
 
Son düzenleme:

Demekki Avrupa karavanlarda kullanılan gazlı ısıtıcıların, CE vs. gibi karavanda kullanılabildiğini gösteren bir standart belgeleri var.

Acaba karavanlarda kullanılan mazotlu ısıtıcılar bu muayenelerde kontrol ediliyor mu, sonradan bunların karavana eklenmesi muayenelerinde bir sorun teşkil ediyor mu?
.
Sorunuz bana olmadığı halde ve uygulanışı üzerine tecrübem de olmasa sorunuza teorik açıdan cevap verirseme izin verirseniz:

Almanya’da, ki AB için de örnek alınabileceğini düşünüyorum, araçların Türkiye’den farklı olarak, TÜV, DEKRA benzeri, aslında periyodik olarak araçların yol güvenliği kontrollerini yapan yarı resmî kuruluşlarca, yasalardaki karavan tanımına uygunlukları incelenmek ve tasdik edilmekte.

Sanırım ısıtıcının ne karavan tanımı ve ne de yol güvenliği açısından bir rolü olmaması, yönetmeliklerce kontrolünü gerektirmemekte.



Sorunuza böyle araya girerek cevaplamamın asıl nedeni, yukarıda bahsettiğim Çin ürünleri ile ilgili. Bu ısıtıcıların önemli bir bölümünde CE ve yapı onay belgesi olmaması yüzünden, yine de olası yangın durumlarında sigorta açısından sorun oluşturabileceği varsayılmalı.
Biraz daha pahalı olanların ise CE belgesi alınmış durumda.

Bu bağlamda aklıma gelmişken sorayım. Ev ısıtıcılarının tip onay belgelerinde karavan kullanımıyla ilgili maddelerini araştıranımız var mı ?

Tekrar etmekte fayda var, daha önce yazdıklarım karavanda gazla çalıșan cihazlar içindi. Gazla çalıșan cihazlar yukardaki payașımda resmini verdiğim gaz kontrol belgesinde kayıtlılar ve Almanya’da gaz kontrolu yapılırken bu cihazlarda kontrol edilir. Burada gaz kontrolu ve Tüv kontroluna biraz açıklık getireyim. Ikisini de Tüv’de yaptırmak mümkün ama șart değil. Ben gaz kontrolunu uzun zamandır tanıdığım küçük bir karavan firmasında yaptırıyorum.

Dizel ısıtıcılar için durum farklı. Avrupa Birliğinde araçlara takılan dizel ısıtıcıların da CE belgeli olması gerekiyor ama bunların Almanya‘ da artık ruhsata ișlenmesi gerekmiyor, aynı durum çeki demiri içinde geçerli (Mevzuat gittikçe kolaylaștırılıyor). Tüv kontrol yaparken ruhsatta yazılı olmayan cihazlarla genellikle ilgilenmiyor. Tüv ilgilenmese de CE belgesi olmayan bir dizel ısıtıcının karavana montajı aracın ruhsatının iptal nedeni olabiliyor. Biraz pahalıda olsa araçlarımızda kullandığımız ısıtıcıların CE belgeli olması sağlığımız bakımından da önemli diye düșünüyorum.

Așağidaki linkte Tüv Rheinland CE konusunda bilgi veriyor.

Beratung CE-Kennzeichnung
 
Son düzenleme:



.
Sorunuz bana olmadığı halde ve uygulanışı üzerine tecrübem de olmasa sorunuza teorik açıdan cevap verirseme izin verirseniz:

Almanya’da, ki AB için de örnek alınabileceğini düşünüyorum, araçların Türkiye’den farklı olarak, TÜV, DEKRA benzeri, aslında periyodik olarak araçların yol güvenliği kontrollerini yapan yarı resmî kuruluşlarca, yasalardaki karavan tanımına uygunlukları incelenmek ve tasdik edilmekte.

Sanırım ısıtıcının ne karavan tanımı ve ne de yol güvenliği açısından bir rolü olmaması, yönetmeliklerce kontrolünü gerektirmemekte.



Sorunuza böyle araya girerek cevaplamamın asıl nedeni, yukarıda bahsettiğim Çin ürünleri ile ilgili. Bu ısıtıcıların önemli bir bölümünde CE ve yapı onay belgesi olmaması yüzünden, yine de olası yangın durumlarında sigorta açısından sorun oluşturabileceği varsayılmalı.
Biraz daha pahalı olanların ise CE belgesi alınmış durumda.

Bu bağlamda aklıma gelmişken sorayım. Ev ısıtıcılarının tip onay belgelerinde karavan kullanımıyla ilgili maddelerini araştıranımız var mı ?
Tekrar etmekte fayda var, daha önce yazdıklarım karavanda gazla çalıșan cihazlar içindi. Gazla çalıșan cihazlar yukardaki payașımda resmini verdiğim gaz kontrol belgesinde kayıtlılar ve Almanya’da gaz kontrolu yapılırken bu cihazlarda kontrol edilir. Burada gaz kontrolu ve Tüv kontroluna biraz açıklık getireyim. Ikisini de Tüv’de yaptırmak mümkün ama șart değil. Ben gaz kontrolunu uzun zamandır tanıdığım küçük bir karavan firmasında yaptırıyorum.

Dizel ısıtıcılar için durum farklı. Avrupa Birliğinde araçlara takılan dizel ısıtıcıların da CE belgeli olması gerekiyor ama bunların Almanya‘ da artık ruhsata ișlenmesi gerekmiyor, aynı durum çeki demiri içinde geçerli (Mevzuat gittikçe kolaylaștırılıyor). Tüv kontrol yaparken ruhsatta yazılı olmayan cihazlarla genellikle ilgilenmiyor. Tüv ilgilenmese de CE belgesi olmayan bir dizel ısıtıcının karavana montajı aracın ruhsatının iptal nedeni olabiliyor. Biraz pahalıda olsa araçlarımızda kullandığımız ısıtıcıların CE belgeli olması sağlığımız bakımından da önemli diye düșünüyorum.

Așağidaki linkte Tüv Rheinland CE konusunda bilgi veriyor.

Beratung CE-Kennzeichnung

Aslında tam merak ettiğim de buydu. CE belgesine sahip sobalar muhtemelen bu belgelerini ev ortamında belirlenen soba baca şekillerine uygun kullanımlarına yönelik olarak almışlardır diye tahmin ediyorum.
Evet bir CE belgesi var ama bu belge karavan kullanımını kapsamıyordur bence.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,522,994
Kayıtlı Üye Sayımız
166,557
Kaydolan Son Üyemiz
Takezo

SON KONULAR



Geri
Üst