Çeki Demiri Prosedüründe En Son Durum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cygnet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 136,904
Yeni başlık açmamak adına.....
2015 model doblo aracıma çeki demiri takdırmak istiyorum. Çekme karavan için....
Aracıma uygun çeki demiri ve kalitelisi hangisi tavsiyeleriniz nelerdir?
İşlem sıralaması güncel olarak nedir?
Samsun ordu civarında güvenilir bir firma tavsiyeniz varmı?
Karavan çekeceğim özel bir uzaklık varmı 12 cm den bahsediliyor yazılarda
 
Son düzenleme:

Etiketler
Bu prosedür tamamen değişmiş. Artık araçlar TSE'de bizzat kontrol ediliyormuş. Makina Mühendislerine proje çizdirilme zorunluluğu ortadan kaldırılmış ancak gene de aynı dosyanın oluşturulması gerekli imiş. Duyumum bu şekilde. Kesin bilgisi olan birileri teyit ederse iyi olur.
 

Bu prosedür tamamen değişmiş. Artık araçlar TSE'de bizzat kontrol ediliyormuş. Makina Mühendislerine proje çizdirilme zorunluluğu ortadan kaldırılmış ancak gene de aynı dosyanın oluşturulması gerekli imiş. Duyumum bu şekilde. Kesin bilgisi olan birileri teyit ederse iyi olur.
Merhaba,

2 gün önce Dolphin Romörk den aracıma Bosal Marka çeki demiri taktırdım.
Çeki demirini takan firma ;

1- Araç ruhsat fotoğrafını çekip bir Mühendislik firmasına yolladı.
2-Mühendislik firması sizin yerinize evarkları toparlayıp, sizin adınıza size en yakın TSE Araç Kontrol Merkezinden randövu alıyor ve sizi arıyor şu gün şu saatte burada olun diye.
3-Kontrol Merkezindeki görevli aracı kontrol ediyor, siz de bu arada 242,00 TL gibi bir kontrol ücreti ödüyorsunuz.
4- Kontrol Merkezi görevlisi evraklarınızı getiriyor ve emniyetten Ruhsatınızı değiştirmeye gidiyorsunuz.
 





Ben çeki demirimi montaj ettirdiğimde,aracın eski sahibi tüv muayenesini yaptıralı henüz bir ay olmuştu.
Bir ay sonra bende ayni ücreti vererek tekrar muayene yaptırmak zorunda kaldım.

Tüvdeki yetkiliye durumu belirttiğimde bunun önemli olmadığını ,aracın genel muayene gibi komple gözden geçirileceğini değişiklik varmı yokmu bunu bilmeleri gerektiğini söyledi ve öylede oldu
 

Merhaba,

Bende aracıma çeki demiri taktırdım, Firma çeki demirini takıp projeyi halletti. TSE Araç Kontrol Merkezine proje ile gidip kontrolünü yaptırdım(242 TL), daha sonra EK-1 belgesi düzenletip (Trafik Müşavirliği yerlerinde yaptırırsanız 30 TL) trafik tescil de ruhsata işlettim (88 TL).

TÜV muayenesi yapılmasına gerek yokmuş

Birde ruhsatlar artık tek yaprağa dönüyormuş, muayene yaprakları olan kısmı geri vermediler.
 

Merhaba ben de 2018 Mayıs ayı itibarı ile yeni çeki demiri taktırdım Örnek olması için paylaşayım dedim.

Önce demir takacak olan firmaya gidiyorsunuz. Firma aracınıza uygun demir ve diğer işlemler için fiyat veriyor.
Benim aracım Nissan Pathfinder 2007 2.5. Onun için araca özel Bosal marka çeki demiri, takma ve mühendisilik projesi için 1300 TL peşin fiyat verdiler. Takma işlemi iki saat kadar sürdü. Arka tamponda görünmeyen bir kesim yapılması gerekti. Montaj yapan kuruluş ruhsat bilgilerini alarak mühendislik firmasına iletti.
Bir kaç gün sonra aracın uygunluk belgesine (AT belgesi, tip onay belgesi falan da deniyor) ihtiyaç olduğu söylendi. Allahtan satın aldığım aracın ilk sahibi ne varsa bir dosyada toplamış. İkinci sahibi de aynı şekilde yapmış. Dosya bana geldiğinde içinde uygunluk belgesi vardı. Şöyle birşey;

baslik.jpg


Burada sanıyorum proje için önemli olan şu bölümü.

yuk.jpg


Bu bilgilere göre şöyle bir rapor ve proje dosyası hazırlanıyor.

rapor.jpg


Dosyada, başvuru formu, kontrol formu, ruhsat, araç künyesinin resmi, takılan demirin motaj şeması, demire ait uygunluk belgesi, demirin künyesinin resmi, demir ile birlikte aracın resmi, araç uygunluk belgesi, yüklerin hesaplandığı proje hesap özeti, mühendislik firmasının montaj uygunluk beyanı, fatura ve gümrük makbuzları yer alıyor.
Bu dosya ile birlikte TSE'ye bağlı AKM'ne (Araç Konrol Merkezi) gidiyorsunuz. 275 TL uygunluk kontrol harcı var. İstanbul'da Sancaktepe'de var. Diğerlerinin listesi burada: https://www.tse.org.tr/IcerikDetay?ID=2288&ParentID=7823
Çok uzadı devam edeceğim...
 
Son düzenleme:

...devam.
AKM (TSE) dosya ile birlikte aracı muayeneye alıyor. Hatırladığım kadarı ile "teknik resim" diye bir belge eksikmiş. Yarım saat kadar bekledim, bu sorunu doğrudan mühendislik firması ile çözdüler ve bana rapor ve özet proje dosyasını verdiler.
Sıra geldi değişikliği ruhsata işletmeye. Bunun için notere gittim. Noterde tadilat işletme yeni bir konu galiba sekterler çok bilmiyor. Nasıl yapıyoruz diye biribirlerine soruyorlar. Neyse noterde benim için şöyle bir sürpriz çıktı. Değişikliği ruhsata işletmek için rapor tarihinden (24 Mayıs) itibaren bir aylık bir süre varmış. Rapor bana 10 günde geldi. Sonra bayram izni girdi. Döndüm birikmiş işlerle uğraştım ve TSE işini 26 Haziranda halledip notere ancak 27 Haziran'da gidebildim. Bir aylık süre geçtiği için işlem yapmadılar. Kanuni ceza işlemi yaptırmam gerektiğini söylediler. Nasıl yapacağımı sorduğumda trafik müşavirlerine sorun dediler. Neyse sorduk öğrendik. Emniyete gidip elimizdeki dosya ile kendimizi ihbar ettik ve kendimize 32. maddeden 108 TL para cezası kestirdik. Galiba bir de 10 sürücü puanı gitti.
Noterde işleme devam etmek için ceza tutanağını ibraz etmek yetiyormuş. O noktada ödemeniz önemli değil. Ama ben aynı gün beyan ile 81 TL ödedim ve %20 erken ödeme indiriminden faydalandım. Noterde sürpriz bitmedi. Bütün dosyanın kopyasını aldıktan sonra ilgili ekranlara veri girmeye başladılar ama bir noktadan sonra, benim aracın sistemdeki bazı bilgileri eksik olduğunda işleme devam edemediler. Devam edebilmek için bu bilgilerin sisteme girilmesi gerekiyormuş. Tekrar Emniyete gittim. Sağolsun memur bazı bilgileri güncelledi ama bazıları için uygunluk belgesi olması gerekiyormuş. Özet proje dosyasında uygunluk belgesi yoktu. Tek kopyayı TSE-AKM almıştı. Gittim uygunluk belgesini getirdim ve eksik bilgiler düzeltildi. Tekrar noter.
Bu sefer noterde işler yolunda gitti. 137.70 TL işlem ücreti ödedim ve yeni ruhsatımı aldım. Artık karavan çekebilirim :smiley:.
ruhsat tescil_.jpg
 
Son düzenleme:

Yukarıdaki süreç uzun ve bazı incelikleri var. Özetlersek benim tavsiyelerim:
1. Çeki demirini bu işi bilen birilerine taktırın. Proje dosyasında birşeyler eksik olursa TSE'den geçemeyebilirsiniz.
2. Montaj tarihinden itibaren işlemi tamamlamak için bir ayınız var, buna dikkat edin. Aksi takdirde cezası var. Bu bana söylenmediği ve araya tatil girdiği için ben ödemek zorunda kaldım. Normalde bu süreci 20-25 günde tamamlayıp bu durumdan hiç haberim bile olmayabilirdi.
3. Aracınıza ait sistemde eksik bilgiler varsa noter tadilat işlemi yapmıyor. Bu durum 6 ay önce ben aracı alırken ortaya çıkmamıştı. Tadilatta sorun oldu. Bu noktada araca ait uygunluk belgesinin elinizde olması önem taşıyor. Varsa kaybetmemeye çalışın, yoksa üretici ya da ithalatçı firmadan yenisini talep edin. Bende eskisi olmasına rağmen ne olur ne omaz diye, bu işlemler sürecinde ruhsat sahibi olarak ithalatçıya başvurdum ve iki-üç gün içerisinde yeni uygunluk belgesi çıkartabildim. Eğer aracınız çok eski ise ya da arkasında iyi bir kurumsal destek yoksa bu belgeyi bulamayabilirsiniz. Bu durumda tadilat yapmak da zorlaşabilir. Böyle bir durum olursa ne yapılacağını ben bilmiyorum.
4. Bu arada bu işlem için tekrar TÜV'e gitmek gerekmiyor ama noterin işlem yapması için geçerli bir muayenesi olması gerekiyor.

Banim Maliyetim:
Demir, taktırma, proje: 1300 TL+0,5 adamgün (araca/markaya göre değişebilir.)
TSE muayene: 275 TL+0,5 adamgün
Noter: ~138 TL+0,5 adamgün
Emniyet ceza 81 TL (zamanında işlemleri tamamlanırsa gerek yok)
Toplam: 1794 TL + 1,5 adamgün + stres

Tekrar değiştirmezlerse güncel süreç böyle. Umarım paylaşım yeni demir taktıracak olanlara faydalı olur. En azından gecikme cezasına takılmasınlar. Selamlar.
 
Son düzenleme:



Yukarıda anlattığım süreci okuyanlar görmüştür; araçta yapılan değişikliği rapor tarihinden itibaren bir ay içerisinde ruhsata işletmezseniz 108 TL cezası var. Benim örneğimde Emniyet ve noterin uygulaması kanuna göre doğru ama bence kanunun mantıksal kurgusu hatalı.
Şimdi bir kamyon, otobüs ya da herhangi bir araçta tadilat yapıldığı zaman ilgili düzenlemelerde çıkış noktası topluma getirdiği risk ve tehlikeler olmalı. Yıllar önce bir gün TEM'de 100 küsür km/sa hızla giderken ön çaprazımdaki bir hafriyat kamyonundan yumruktan biraz büyük bir taş düşüp ön kaputa çarparak sekmişti. Bu taşın ön cama geldiğini düşünmek bile istemiyorum. Daha sonra hafriyat kamyonlarının üstlerini örttüler ama düzenli denetleniyor mu bilemem?
Bir aylık süreyi düşündüğümüzde, bir araç yapılan tadilat düzgün olmadığı için yasal süre içerisinde 15. günde kazaya sebep olsa güvenli olacak mıyız? Ben arkamdaki demirle karavan/römork çekmeden 5 yıl gezsem topluma ne kadar risk getiririm?
Bence şöyle bir mantıksal çıkış noktası olması lazım; risk oluşturan bir montaj/tadilat uygunluğu onaylanana kadar kullanılmamalı. Örneğin çeki demiri için demir taktırdıktan sonra uygunluğu onaylanana kadar kullanımı yasaklanmalı. Kullanılırsa da cezası öyle 108 TL falan değil, gerçekten caydırıcı boyutlarda olmalı. Tabi bu durum kanun ve yönetmeliklerde nasıl anlatılır, kim anlatır bilemem. Selamlar.
 
Son düzenleme:



Bence tadilat onayı yapan bir mühendisilik firmasına gitmenizde fayda var. Yukarıda TSE'ye verilen dosyada neler var görebilirsiniz. O evrakları tamamlamak lazım. Şimdi takılan demir için fatura, gümrük makbuzu, uygunluk belgesi istenebilir. Bulunamazsa da eski demir bir işe yaramayabilir. Yine de siz bulunduğunuz yerdeki bir mühendislik firması ile görüşün yol gösterebilirler. Kolay gelsin.
 

Ben izmirde hepsini 1700 tl gibi bir rakam ödedim firma tse ye bile götürdü bana arabayı ve belgeleri yarim günde teslim ettiler bana sadece ruhsata işletmek kaldi
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst