Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan melihbozkurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 182
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 118,766
Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Eger bekar olsaydim, minibus almaz arabamin arka koltugunda ya yatar, ya da cadir kurardim. Yani bekara stareks luks bile. Tartismak yersiz. Hersey uyar. Ama hanim faktoru ve hatta cocuk faktoru devreye girince, dar alanda kisa paslasmalar basliyor. Benim baska arabam var ama olamasada olur. Kisa sase yuksek tavan minumum gerekliliktir. Tavan yuksek olunca araba gibi yine kullanilir. Yani ben 2 cocukla en azla yetinen biri olarak yazin mayo, terlik, havlular ve sisme simit zimbirtilari ile bavullarin, kisin palto ve yine bavullarin cok buyuk yer kapladigini dusunuyorum. Yer kaplamalari bir yana gece yatarken tetris gibi onu al digerini oraya koy, simdi bunu al deminki bosluga onu koy sporunda alcak tavanin zorluklarini cok iyi biliyorum.
T2 vestfalia ile kisin kamplarda tavani acmayarak yatmak iskence haline donusmus ve yuksek tavana kesin karar vermistim.
Buyuk karavan kesinlikle sevmiyorum. Sehir ve kulturel gezmeleri deniz gezmelerine gore daha cok sevdigimizden kamp disi konaklamalara muhtaciz. En son avrupa gezimizde buyuk ve orta boykaravanlar kampinglere girmek zorunda kalirken biz mahalle aralarinda rahatlikla yatabildik. Ozellikle Dubrovnikte kamping 56 uro iken arkamizi donebildik. Bunun bir luks oldugunu soylemek isterim. Sonuc olarak karavanin kucugu ve yuksek tavanli olusu bana gore makbuldur. Artik kontagi kapattiktan tam 12 dakika sonra yataklarimizda uykuya dalabiliyorum. E bence budur.
 

Etiketler
Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Söylediğiniz gibi tek araç ile hem kamp hem otomobil ihtiyacını gidermek için çok mantıklı bir seçenek. Transporter'ların 30.000, Trafic'lerin 25.000 TL civarında olduğunu düşünürsek bu araçlar fiyat performans olarak çok başarılı. Ev iş arası mesafesi uzun olmayanlar için yakıt külfeti de aman aman çok değil. 1.6 benzinli araçla benzer bir maliyet olacaktır herhalde.

Kısa süreli geziler için mutfak kısmının arkada olduğu, yatağın sürücü mahali tarafında olduğu dizayn daha rahat olabilir. Yağış haricinde bagaj kapağının gölgeliğinde pekala yemek hazırlanabilir. Yağışlı havalarda da daha pratik yiyecekler ile, veya arka tarafta taburede oturarak yemek hazırlayarak idare edilebilir. İkinci bir aracın külfeti yerine bu daha katlanılabilir bir durum.

Tabi senede 1-2 hafta izni olan, genelde haftasonu kamping maksadıyla kullanacaklar çift veya küçük tek çocuklu ailleler için olabilir bu. Zamanı bol olup, uzuun tatil yapanlar için alkoven harici eziyettir zaten.
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

İnsel tarifin süper, sen araba biraz daha küçük olsun diye, aracın biraz sıkışık olamasına razısın, ben bir adım ileri gidip 4 kişi yağmurlu bir sonbahar günü karavanın içinde masa kurabilelim, sıkışıncada çalı arkası aramayalım diye bir boy büyük 12m3 PSA yöneldim...
Hatta yeni projemde de 2 kişilik 10m3 PSA yapacağım, yani daha küçüğünü...
Ama ne zaman yeni bir projeden bahsedilse, arkasından gelen laf hemen 15m3 mü 17m3 ü oluyor, bekara karı boşamak kolay, 15m3 ve 17m3 bir karavana dediğin gibi park yeri bulmak bile zor, alkovenlileri hiç konuşmuyorum bile, onlar asvalttan çıkıp yayla yollarında yola sarkmış ağaçların altından bile yeri geliyor geçemiyorlar, alkovenin üst köşelerini bir çarparlarsa, tamiri zor işler bunlar...
Dikkat ediilirse bir kaç karavan deneyimi olanlar küçük karavanlara camperlere yöneliyor, karavana yeni başlayanlar, 15-17m3 veya büyük alkovenliler peşindeler, tecrübeler deneyimlerle kazanılır...
Büyük başın derdide büyük olur, piknik camperi ilede eğlenmek zor, işin sırrı dengede, en güzeli ortada buluşmak...Ekonomik olarak, Ya yüksek tavan T3-T4 ler yada 10-12m3 panelvanlar ama 15-17m3 deyil...
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

atiladi' Alıntı:
Büyük başın derdide büyük olur, piknik camperi ilede eğlenmek zor, işin sırrı dengede, en güzeli ortada buluşmak...Ekonomik olarak, Ya yüksek tavan T3-T4 ler yada 10-12m3 panelvanlar ama 15-17m3 deyil...

Birebir yaşıyan birisi olarak aynen katılıyorum...

Hatta yüksek tavan T4 ve PSA grubunun 10-12 m3 lerin tavanın en üst saçını kesip (araçta yanlara doğru çıkıntı olmazsa tavan yükseltmekte projede ve TÜV de sıkıntı yok biliyorum), 20 cm yükselterek, üst katta açılıp kapanan bir yatak sistemi yapılırsa, 4 kişi yatma kapasiteli (altta iki,üstte iki) kompak bir camper olur. Gündüz de üst kattaki yatak düzeninin toplanması ile, arka bölümde üstte bir bagaj alanı da kazanılmış olur. Şu an kullandığım T4 bu düzende ve çok kullanışlı.


atiladi' Alıntı:
Hatta yeni projemde de 2 kişilik 10m3 PSA yapacağım, yani daha küçüğünü...

Atilla bey, yeni 10m3 projenizde tavan yükseltip, üst kata da seyyar yatak yapmayı düşünürseniz (4 kişi yatma kapasiteli), kimsenin denemediği bir yenilik daha yapmış olursunuz. Sadece benim düşüncem tabii... ;)
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Araçların kaportalarında köklü değişiklikler yapmaya kalkarak masrafları artırmak yerine panelvandan karavana dönüşümde biraz daha lüx'e para harcamayı tercih ederim...iki kişilk karavan bize yetiyor, yıllarca dostlara karavanı ve karavancılığı sevdirmeye çalışdım, dostlar da artık kendilerine bir karavan alsınlar, sıkışmayalım...
 



Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Sevgili Insel hocam, Atilla abi ve Erden abi;

Hepiniz cok haklisiniz. Tabiiki bu is biraz tecrube, birazda kisisel tercih meselesi. Para ve kullanim durumu musait olanlarin dediginiz araclari alabilirler fakat para durumu musait olmayanlarda bu araclari degerlendirerek hayallerini ertelememis olurlar. Cunku yuksek tavan diger araclar ornek olarak; T3 klasiktir, severim guzeldir ama bakimlilari cok az. Klasik tutkunlarinin cogu araclari toplattiktan sonra satmiyor. T4 lerde en yenisi 10 yasinda araclar ve bunlardada yuksek tavan parmakla sayilir kadar az. Belki starex gibi araclari uzun sure kullanacak arkadaslar, ozellikle karavan ruhsati alacaklarsa, Omer Sak abinin (OSAK) portavan projesi gibi birsey uygulayabilirler, yada polyester pop-up tavan yaptirilabilir.
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Boyraz' Alıntı:
Söylediğiniz gibi tek araç ile hem kamp hem otomobil ihtiyacını gidermek için çok mantıklı bir seçenek. Transporter'ların 30.000, Trafic'lerin 25.000 TL civarında olduğunu düşünürsek bu araçlar fiyat performans olarak çok başarılı. Ev iş arası mesafesi uzun olmayanlar için yakıt külfeti de aman aman çok değil. 1.6 benzinli araçla benzer bir maliyet olacaktır herhalde.

Kısa süreli geziler için mutfak kısmının arkada olduğu, yatağın sürücü mahali tarafında olduğu dizayn daha rahat olabilir. Yağış haricinde bagaj kapağının gölgeliğinde pekala yemek hazırlanabilir. Yağışlı havalarda da daha pratik yiyecekler ile, veya arka tarafta taburede oturarak yemek hazırlayarak idare edilebilir. İkinci bir aracın külfeti yerine bu daha katlanılabilir bir durum.

Tabi senede 1-2 hafta izni olan, genelde haftasonu kamping maksadıyla kullanacaklar çift veya küçük tek çocuklu ailleler için olabilir bu. Zamanı bol olup, uzuun tatil yapanlar için alkoven harici eziyettir zaten.


Aracı kullanma şeklimi birebir tarif etmişsiniz şu an çalışıyorum uzun tatil yapacağımız zamanları allah kısmet ederse aracı o zaman büyütürüz bu şekilde kullananlar için bu araçlar ideal
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

takipte fayda var patlaşım için sağolunuz.
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

melihbozkurt' Alıntı:
Zaten basliga bakarsaniz "kamper olarak Hyundai starex yada H1 leri degerlendirdirdiniz mi?" diye yazdim.

Benim 2009 Hyundai starex ve 1997 eski kasa 100 vardı her ikisiyle de konaklama amaçlı kullandım. Çevik, dönüş manevra güzel fakat arkaya 200 kğ. yük koymadan kötü hava şartların da patinaja düşüyor. Bir seferinde rampayı çıkamayıp, kayınca (ön kısa olduğundan) ayaklarıma zarar vermiştim. Bu yüzden bazı yerde aracı bırakmak zorunda kaldım. Konuyu o yönünden ele aldım.
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

berkcantp' Alıntı:
Benim 2009 Hyundai starex ve 1997 eski kasa 100 vardı her ikisiyle de konaklama amaçlı kullandım. Çevik, dönüş manevra güzel fakat arkaya 200 kğ. yük koymadan kötü hava şartların da patinaja düşüyor. Bir seferinde rampayı çıkamayıp, kayınca (ön kısa olduğundan) ayaklarıma zarar vermiştim. Bu yüzden bazı yerde aracı bırakmak zorunda kaldım. Konuyu o yönünden ele aldım.

Mazba E2200 ve toyota hıace panelvanlar,la 550 bin km yaptım tek sıkıntı aracın boş iken patinaj yapması ve arazide çapraz geçişlerde askıya alması bu yönlerini bildikten sonra zaten ona göre davranmak zorunda kalıyorsunuz bu sıkıntılar yüzünden en sonunda şu an kullandığım aracı aldım daha yenisini bulamadım ama bakımını yaptıktan sonra yürüyor bunlar
 



Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

berkcantp' Alıntı:
Benim 2009 Hyundai starex ve 1997 eski kasa 100 vardı her ikisiyle de konaklama amaçlı kullandım. Çevik, dönüş manevra güzel fakat arkaya 200 kğ. yük koymadan kötü hava şartların da patinaja düşüyor. Bir seferinde rampayı çıkamayıp, kayınca (ön kısa olduğundan) ayaklarıma zarar vermiştim. Bu yüzden bazı yerde aracı bırakmak zorunda kaldım. Konuyu o yönünden ele aldım.

Ilhan hocam,

sizdeki starex mi patinaj yapiyordu, yoksa H100 mu? H100 tipindeki butun araclar bunu yapar ama ben hic Starexte bundan cikayetci olan duymadim. Birde biliyorsunuz bu H1 ler starexlerin devami, H100 lerin degil. Genelde cok karistirilan bir konu.

Birde nette eger arka cok patinaja dusuyorsa alttaki yedek lastigin yerine ayni buyuklukte beton blok koyanlar varmis. Aracin icinde yer kaplamamis oluyor boylelikle. Bende eski sirketimde Reno Trafic kullaniyordum. Onda patinaj prolemi olmuyordu ama cok zipliyordu. Bende arkaya 200kg toprak koydurmustum. Arac bosken guzel oluyordu ancak 7-8 kisi binince o zaman arac yere cok basiyordu. :smiley: Ama benim dusuncem eger araca kamper donusumu yapilacaksa zaten arkadaki mobilyalar yeterince agirlik yapar ve ekstra yuk koymaya gerek kalmaz. Cunku sadece mobilyanin agirligi degil arkaya yatagin altina butun kam malzelerini koyacaksiniz, arka yan dolaba her turlu giysi vs. konacak, nerden baksaniz 50 l itre ve ustu kirli temiz su olacak.
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Ben yaz ve kış yaylayı tercih ettiğimden, aracım karavan değildi ama yeterli ağırlık oluyordu fab. her iki araçtan da vardı. Her iki araçta randıman alamadım, Starex daha kuvvetliydi ara da birde kafamız tavana vuracak gibi zıplıyordu.
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Adamlar tüy siklet araçları,da kendilerine göre yapmış bu araçlar,da kafayı vurmayan yoktur herhalde
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

dopamin' Alıntı:
Adamlar tüy siklet araçları,da kendilerine göre yapmış bu araçlar,da kafayı vurmayan yoktur herhalde

O biraz arkalarin makasli olusu ile ilgili cunku fransizlar iri yarilar ama ben rena trafikte cok kafayi tavana vurdum. :smiley: Panelvan tarzi araclarla kasislere vs. cok yavas girmek lazim yada cok yuklu olmasi. :smiley:
 

Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

melihbozkurt' Alıntı:
O biraz arkalarin makasli olusu ile ilgili cunku fransizlar iri yarilar ama ben rena trafikte cok kafayi tavana vurdum. :smiley: Panelvan tarzi araclarla kasislere vs. cok yavas girmek lazim yada cok yuklu olmasi. :smiley:

Yok hocam araca daha binerken o el tutamakları az yıldız saydırmadı bana kullananlar bilir
 



Ynt: Camper yapmak icin Hyundai Starex yada H1'i hic degerlendirdiniz mi?

Şu an çoook uzaklardayım. Konunun tamamını da okuma fırsatım yok ama güzel bir konu açmışsınız. Starex, H1 veya bu boyutlarda herhangi bir araç rahatlıkla kamper olur. Bu bizim şu ana kadar yola çıkışımızın 22. günü. Banyo dahil herşeyi Küheylan'ın içinde yapıyoruz. ;D
Tamam iç hacmi çok fazla değil ama idare ediliyor. Ayrıca en son avrupanın en kuzeyinde, Mitsubishi'nin 4 çekerlisini gördüm. Cavid Bey'in de kulaklarını çınlattım. ;)
Maliyet hesabını yaparken aracın maliyeti, tüketimi ve onarım masraflarını dikkate almak gerekiyor. :smiley:
Yani 1lt az tüketen bir araç yılda 15000km yapan biri için 8lt yerine 7 lt yakması yılda 150 lt fark eder bu da 540TL maliyet farkı verir. Az tüketen bir araç 5000TL daha pahalıysa, yaklaşık 10 yıllık bir yakıt bedeli peşin ödenmiş demektir. ::smiley:

Tatilden döndükten sonra konuya daha etkin katılırım. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,068
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst