Bunu Almak Istiyorum Siz Ustalarıma Sorayım Istedim.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ozanozan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,809

Etiketler

Fabrikanın 60 yıllık mühendislik tecrübesi ile yaptığı Defender bu değil. Üzerinde fabrika ayarlarını tutmayan o kadar çok şey var ki. Defender yerçekimi kütle merkezi en mükemmel araçlardan biridir dünyada. Ama o yükseltme kiti, yüksek amortisörler, flanş vs ile yapılan modifikasyonlar aracın dengesini bozmaktan başka bir işe yaramaz. Büyük ebatlı, çevirmesi motoru yoran geniş lastikler bile aracın dengesini koruyamaz. Arazide de hiç bir ekstra avantaj sağlamaz. Bu modifikasyonlar doğru olsaydı, fabrika da öyle üretirdi. Hele benzinli araçta, dizel Puma kaputu iyice komik olmuş. Tüm bu masraflar yapılmasaydı bu araç, ederi olan 35.000 TL'ye satılabilirdi.
 

Yiğit beye aynen katılıyorum, bu tür bilinçsizce modifiye edilen araçlara ben "görmemişin 4x4'ü olmuş, tutmuş aksını koparmış" diyorum, ayrıca bu aracın aynı Nevşehir'de çok daha hesaplı satışta, bir de Ankara Ostimde ihalelerden gelen temiz 130lar oluyor, illa 130 çift kabinse oralara bakın derim.

Saygılar
 

Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgilerden ötürü.
Almaktan sayenizde vazgeçtim lakin sizlerin belirttiği kriterlerde bir defender almak istiyorum donanımı defenderin kendine has özelliklerini bozmamış şekilde ve bütçeye uygunluğu açısından umarım defender sahibi olurum.
Lakin öneri olarak defender dedğimizde vazgeçilmez diyeceğiniz model 110 mudur ?
Teşekkürler
 



90'lık ve 130'luk Türkiye'de daha nadir. Ancak 110 en çok bulunan model. Yani vazgeçilmez demeyelim çünkü kullanım alanları da farklı aslında, kısa kasa 90'lar offroad'a uygundur. 110 ve 130 expedition tarzı yollara daha uygun. Hatta overland tura çakanlar daha büyük olduğu için 130'u tercih eder. Siz 130'ları beğeniyorsanız, -benzinlileri çok seviliyor şu aralar ama- bence her ne kadar piyasada çok bulunmasa dahi siz yine de dizeline bakın derim. Bu arada 130'un tek dez avantajı şehir içinde biraz hantal kalıyor oluşu.

Aslında almaktan vazgeçirmeye de çalışmadık, herkesin kişisel tercihlerine saygı duymak lazım. Ancak mantık çerçevesindeki önerimiz bu yönde. Sahibinden.com dışında da arayın. İnternet sitelerinde fiyatlar biraz yüksek olabiliyor.
 

Yiğit bey 110 yönelmem daha mantıklı olarak görünüyor.Lakin dediğiniz gibi int. siteleri üzerinden arayıp bulmak en makulu.
Peki yedek parça gerekli aksam gibi maddi tutar gereksinimleri nasıldır piyasada?
Yüksek fiyatlardamı seyir eder yada düşükmüdür.
 

Ozan bey, parça sıkıntısı yok. İstanbul'da Kayalar Oto'dan her türlü parçayı temin edebilirsiniz. Defender parçalarını üreten bir kaç farklı marka var. Genelde hepsi diğer araçlardan çok daha düşük fiyatlıdır. Özellikle Otokar, dünya genelinde silahlı kuvvetlere ürettiği için fiyatları uygundur. Parça sıkıntınız olmaz, kaporta aksamı alüminyum olduğu için biraz pahalıdır.
 

İlginizi çekeceğini düşündüğüm bir araç, 1992 Model 300 TDİ, muayene yeni, Yeni jantlar ve Hankook 235 85 16 RT03 (MT) lastik
Def1.jpg
 

İlginizi çekeceğini düşündüğüm bir araç, 1992 Model 300 TDİ, muayene yeni, Yeni jantlar ve Hankook 235 85 16 RT03 (MT) lastikEkli dosyayı görüntüle 56432
Fiyat olarak ne düşünüyorsunuz ?
Ve belirteyim ciddi olarak yabancısıyım defender alıp evladiyelik kalsın istiyorum yanımda söke taka söke taka araştırarak vakit geçirmek istiyorum.
Nasıl yardımcı olabilirsiniz bu konuda bana
Teşekkürler
 



Ne alakası var fabrika böyle yapardının anlamadım.Amaca göre bu araçlar yükseltilir ve büyük lastik takılır.Fabrika çıkışı 35 lastik ile de üretilebilirdi ama herkese uygun mu olurdu nasıl standardı olmadığı gibi.Kaldı ki yükseltme ve modifiye kitlerin çoğu Land için fabrika onaylıdır sorun olmaz.Araziye eğer girilecekse standart Landın yüksekliği yetmiyor,33 ve 35 lastikli şekilde yükseltmeyi yıllardır kullanıcılar olarak yapıyoruz ne dengesi bozuldu aracın ne de gidişi,tam tersi daha bile iyileşti. Modifiye işi ayrı bir dünyadır anlamayana saygı duyarım ama anlamadığı alana da müdahale etmemesi şartı ile.

Yukarıdaki aracın esas sorunu benzinli olması. Rover v8 motoru yakar,benzin de zaten kullanamazsın ( 1 TL ve üstü tüketim km de ), LPG'de düzgün çekilmeli ve ayarları iyi yapılmalı ama yine 75 krş seviyesine çok rahat ulaşırsın.Forumda yüzlerce konu var benzinli mi dizel mi önce bunun kararını vermen lazım.
 

Affınıza sığınarak konuya girmek istiyorum. Ben de araştırma içindeyim ilk Defenderim için. Bir de şu konu var benim merak ettiğim. 110 ların içi çok geniş olduğu için ısınma problem midir acaba?
 

Isınma problemi tabi olur öyle büyük bir araçta. Çorum kaloriferi ile çözersiniz ki genelde bu yeterlidir. Eğer o da yeterli gelmez ise kalorifer ile birlikte içine yalıtım yapmanız lazım. Tabi bu durumda -20 ,-30 derecelerde bile içeride sıcak bir şekilde aracı kullanabilirsiniz.
 


Tenekekutu bey, siz arazide isterseniz 33, 35 inch lastik kullanın, peki asfaltta ne yapacak bu adam? Ben kullanılmaz demiyorum. 33, 35 inch lastikler ancak hazır parkurlarda tercih edilebilir. Benim hoşuma gitmeyen şu; Defender, modifiyeli şehir jeeplerine döndü. Sistem tüketmeye zorluyor, daha gösterişli, daha trendi... Kapitalist sistemin para tuzağı bunlar. Takıp takıştırıp Defender gezdirmek marifet değil. Şimdi bu arkadaşın verdiği linkteki araç sadece güzel ama bunu alan adam, bu aracı araziye sokmaya korkar kirlenecek diye. Biz landleri ancak denize soktuysak ya da çamura battıysak yıkarız. Ayrıca geniş tabanlı lastik yumuşak çamurda işe yaramaz. Camel Trophy yıllarca standart Michelin XCL 7.50x16 lastiklerle yapıldı. Dünyada 100'ün üzerinde ülkenin ordusunda Defender kullanılıyor, hepsi de standart lastik kullanır. Neyse uzatmıyorum... herkesin fikrine saygım var...
 



Tamamdır ben de gösterişe karşıyım ama kestiripte atmamak lazım sizin yazdığınız gibi. 33 lastik ile de 35 ile de asfaltta gayet iyi yürüyor bu arabalar yeterki yükseltme düzgün yapılsın.

Ayrıca özel parkurlara da gerek yok, Toroslar,Karadeniz gibi coğrafyalarda kullanacaksanız 33 lastik ve diferansiyel kilidi hatta bütçe yeterse ağır hizmet akis grupları kullanılmalı.Düzgün yapılmış böyle bir araç ile yapamayacağınız gezi yok gibidir. Standart iyidir ama modifiye de bu işin olmazsa olmazıdır, fabrika bile bunu yapıyor akrep diferansiyel,opsiyonel kilit,ağır hizmet ( HD ) donanım gibi örneğin.

Camel Trophy araçları çok da standart değildi Salisbury gibi firmaları biraz araştırın.Ayrıca sonuçta standartın da reklamı yapılmalı,kötü araç diyen olmadı ki? Kullanacağınız araziye göre yetersizlikleri var.Şu an Karadeniz'de gezi yapalım örneğin daha şehirden ayrılır ayrılmaz o araçlar yükseklikten dolayı yolda kalır.Camel Trophy önemlidir ama en nihayetinde bir şovdurda.

Askeriyede Land kullananlar bilir en büyük dert akis kesmektir,bunun çözümü varken standart diye diretmenin de anlamı yok.Askerin hayatı standartı bozmaktan çok mu değerli ? Maalesef sizin gibi düşünenler vardı o zamanlarda.Sonra akrep diferansiyel dediklerini gördüler de komutanlar ondan sonra bazı şeyler değişti.

Yine Ali Bey dünya turuna çıktı Land ile ve bazı eksiklikleri vardı aracının.İlerleyen kmlerde hem zaman hem de para olarak karşısına çıktı. Baştan profesyonelce destek alsaydı birçok sorunu yaşamazdı,örn hararet gibi,diferansiyel kilidi gibi,çelik fren hortumları filan.

Kısacası deneyiminiz yoksa bence modifiye işine girmeyin,uzatmak değil bu,herkesin bildiği,tecrübe ettiği alanlar farklıdır ve biz kesinlikle gösteriş için yapmadık bu donanımları ihtiyaçtı,ondan yaptık.İnsanımız zaten binbir parçaya bölünüyor bir de siz bölmeyin, offroad donanımı var tamam bu gösterişçi,gerçek Landçı standart binendir vs vs gibi. Kazasız sürüşler.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst