Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Naturalist61 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 68
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,681
Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

vosdost' Alıntı:
Abı sozunu unutma. :smiley: abı aklıma geldı sarnıc off roadda yesıl cj3b vardı. Hatırlarsın cok duzgun bır aractı. Fıyatıda en son 10 lıraydı. Senın ısını gorurumu bu arac? Suan ılanda bulamadım fakat sahıbıne ulasabılırız.

Ahmet ben yarın bir dolaşayım geleyim. Tekrar kritik yaparız ama 77 model ve üstü tecihim olacak çok eskilerle uğraşamam. Aydın Marmaris gezim bitsin bakalım daha neler çıkacak. Birde ben bu araçları alıcı gözle hiç incelemedim. Selamlar...
 

Etiketler
Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

sisdagili61' Alıntı:
Merhaba Hasan,
İstersen İsatanbul'adaki arabayı eğer müsayitseler bizim motor ve kaporta-boyacı arkadaşlara baktırayım, has uşaklardır.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.

Niyazi kardeşim Yarın Aydın ve Marmarisi bir dolaşayım. Hberleşiriz. Selamlar...
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

ozanyur' Alıntı:
cj 8 alacaksanız sac kabin alın. sonradan kapıları ve sac tavanı bulmak cok zor olabılır. ben ön iki kapıyı sıfırdan topladım iç mekanizmaları kelebek camları derken çok para harcadım.
cj 8 ile cj5 in farkları çok, motor, sanzımanlar, diferansiyeller, fren sistemi(disk ve westen house) gibi
cj 8 cj5 den daha rahat bir araç bagaj büyük, kilitlenebilen kapıları vs
Ozan kardeşim bugün cj8 için birşey daha öğrendim. Düz kol vites Eğri kol vites diye. Eğri kol viteslerin şanzımanı alimunyum muş ve erken yıpranıyormuş. Bakalım yarın Aydın Marmaris seyahatimi tamamlıyayım daha neler öğreneceğim. Selamlar...
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

Hasan Gardaşım; sözüm muayyer,bir laf var " Bindim Bir Alamete,Gidiyom Gıyamete ! " diye.
Buradaki yazılardan açıkça anlaşıldığı üzere hemen hemen hiç tanımadığınız bir marka/model araç almak istiyorsunuz.Etraftan gelecek telkinler sizi dahada çıkmaza sokar.Naçizane fikrim önce şu satın alma işini biraz erteleyin ve bu araçlar ile ilgili mümkün olduğunca bilgi toplayın derim.Daha işin başında alacağınız yanlış bir araç sizi canınızdan bezdirir.
Bir defa şu " CJ 5, CJ 6 , CJ 7 , CJ 8 " ve Tuzla ( erken dönem CJ 5 ) denilen araçları herşeyden önce dış görünüşleri ile hafızanızda iyice yer edecek şekilde inceleyin.Bunlar için ayrı ayrı dosyalar oluşturup bulabildiğiniz resimleri yükleyin ve evire çevire o resimleri tekrar tekrar inceleyin.Orijinal olanlar ile olmayanlar arasında fark yakalamaya çalışın.
Bunlardan hangisi size daha sıcak görünmeye başlarsa o model üzerine yoğunlaşıp gerek dış hatları ve gerekse mekanik özellikleri üzerine adeta bir doktora çalışmasına başlayın.İşte bu aşamada dışarıdan alacağınız görüş ve telkinler size yardımcı olacaktır.
Aksi taktirde çok büyük hayal kırıklıkları ,bezginlikler yaşamak oldukça mümkündür.Çünki bir süre sonra aldığınız aracın meğerse aldığınızı zannettiğiniz araç olmadığını anlamak ta var.
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

seyit' Alıntı:
Hasan Gardaşım; sözüm muayyer,bir laf var " Bindim Bir Alamete,Gidiyom Gıyamete ! " diye.
Buradaki yazılardan açıkça anlaşıldığı üzere hemen hemen hiç tanımadığınız bir marka/model araç almak istiyorsunuz.Etraftan gelecek telkinler sizi dahada çıkmaza sokar.Naçizane fikrim önce şu satın alma işini biraz erteleyin ve bu araçlar ile ilgili mümkün olduğunca bilgi toplayın derim.Daha işin başında alacağınız yanlış bir araç sizi canınızdan bezdirir.
Bir defa şu " CJ 5, CJ 6 , CJ 7 , CJ 8 " ve Tuzla ( erken dönem CJ 5 ) denilen araçları herşeyden önce dış görünüşleri ile hafızanızda iyice yer edecek şekilde inceleyin.Bunlar için ayrı ayrı dosyalar oluşturup bulabildiğiniz resimleri yükleyin ve evire çevire o resimleri tekrar tekrar inceleyin.Orijinal olanlar ile olmayanlar arasında fark yakalamaya çalışın.
Bunlardan hangisi size daha sıcak görünmeye başlarsa o model üzerine yoğunlaşıp gerek dış hatları ve gerekse mekanik özellikleri üzerine adeta bir doktora çalışmasına başlayın.İşte bu aşamada dışarıdan alacağınız görüş ve telkinler size yardımcı olacaktır.
Aksi taktirde çok büyük hayal kırıklıkları ,bezginlikler yaşamak oldukça mümkündür.Çünki bir süre sonra aldığınız aracın meğerse aldığınızı zannettiğiniz araç olmadığını anlamak ta var.

Sitede tavsiyelere puan veriliyor olsaydı en yüksek puanı bu yazı alırdı. Teşekkürler Seyit.
 



Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

seyit' Alıntı:
Hasan Gardaşım; sözüm muayyer,bir laf var " Bindim Bir Alamete,Gidiyom Gıyamete ! " diye.
Buradaki yazılardan açıkça anlaşıldığı üzere hemen hemen hiç tanımadığınız bir marka/model araç almak istiyorsunuz.Etraftan gelecek telkinler sizi dahada çıkmaza sokar.Naçizane fikrim önce şu satın alma işini biraz erteleyin ve bu araçlar ile ilgili mümkün olduğunca bilgi toplayın derim.Daha işin başında alacağınız yanlış bir araç sizi canınızdan bezdirir.
Bir defa şu " CJ 5, CJ 6 , CJ 7 , CJ 8 " ve Tuzla ( erken dönem CJ 5 ) denilen araçları herşeyden önce dış görünüşleri ile hafızanızda iyice yer edecek şekilde inceleyin.Bunlar için ayrı ayrı dosyalar oluşturup bulabildiğiniz resimleri yükleyin ve evire çevire o resimleri tekrar tekrar inceleyin.Orijinal olanlar ile olmayanlar arasında fark yakalamaya çalışın.
Bunlardan hangisi size daha sıcak görünmeye başlarsa o model üzerine yoğunlaşıp gerek dış hatları ve gerekse mekanik özellikleri üzerine adeta bir doktora çalışmasına başlayın.İşte bu aşamada dışarıdan alacağınız görüş ve telkinler size yardımcı olacaktır.
Aksi taktirde çok büyük hayal kırıklıkları ,bezginlikler yaşamak oldukça mümkündür.Çünki bir süre sonra aldığınız aracın meğerse aldığınızı zannettiğiniz araç olmadığını anlamak ta var.

Üstadım açıklaman harika. Ben o kadar tez canlıyım ki kafama takılan şeyi o an o saniye yapsam yinede geç kalıyorum sanki. Bu huyumuda düzeltme şansım yok. Yaş 54 olmuş bundan sonra "Huylu huyunu mezarda bırakır" ata sözü devreye giriyor. Yaklaşık 25 yıldır araç sahibiyim. İlk yıllarım Alman ford taksilerle geçti. Alman fordların hemen hemen hepsinden aldım 3-5 ay sonra hevesim geçti başka modele yöneldim. Takriben son 10 aracım arazi taşıtı oldu. Bir aksilik olmazsa yarın 33. arabamı alacağım. Hesabını siz yapın. 25 yılda 33 araç değiştiren adam nasıl sağlıklı karar verir. 5 yıl önce 1991 model Blazer aldım 12.000 TL ye. Sıfır motor arkadan lastik jant boya badana ön çeker soru vardı onu yaptırdım v.s. Harcadığım para İstanbula 2 tane boğaz köprüsü birde tüp geçit yapardı. 7-8 ay sonra kaça satsam iyi. 7,750 TL gibi bir rakama verdim. İki tane arsa sattım bu yola harcadım. Şimdiiii o arsalar elimde olsaydı 2 tane sıfır Rubicon alırdım. Mesele bu o an aklıma gelen neyse hevesle olaya balıklama dalıyorum. Bu son dalışımda cj5 dalışı olacak yarın nasipse. Hayırlısı ile bir sabah olsada aracıma kavuşsam. Bütün mesele bu. Sizin bu dalda ihtisasınız var şimdi bu akşam bütün açıklamalarınızı okuyorum belki faydası olur diye. Siz bildiklerinizi paylaşmaya devam edin hiç olmazsa bildiğimizi yapsakta bilgi sahibi oluruz. Selam ve saygılarımla...
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

Eh bu yazdıklarınıza bakınca söyleyecek fazla birşey kalmıyor.
Ben aslında CJ5 alasınız diye yazmıştım.Umalım siz bir CJ 5 alın.
 


Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

seyit' Alıntı:
Eh bu yazdıklarınıza bakınca söyleyecek fazla birşey kalmıyor.
Ben aslında CJ5 alasınız diye yazmıştım.Umalım siz bir CJ 5 alın.

Üstadım nihayet bu gün 77 cj5 sahibi oldum 160 km yol yaparak eve şimdi geldim. Ufak tefek masrafları var tabi. Acelem yok yavaş yavaş toparlarım. İlk öncelik lastik alınacak. Yakıtının fazla olduğuda bir hakikat. Şimdi TÜV de motor numarası okunmuyorsa ağır kusur değil malumunuz. Benim ruhsatta motor 1998 cm3 diye yazılı. Acaba buna ben tavsiye edeceğiniz 4 silindir taksam olurmu. Nasıl olsa numara çok mühim değilse noyu silerek dediğim gibi yaparsam ne olur. Sizce uygun bir düşünce ise nasıl bir 4 silindir motor buna uyar üstadım fikirlerinizi bekliyorum. Selam ve saygılarımla...
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

seyit' Alıntı:
Eh bu yazdıklarınıza bakınca söyleyecek fazla birşey kalmıyor.
Ben aslında CJ5 alasınız diye yazmıştım.Umalım siz bir CJ 5 alın.

Üstadım bir sorum daha olacak cj5 lere 4 ileri şanzıman oluyormu veya hangi modellerinki uyum sağlıyor. Teşekkürler...
 



Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

Naturalist61' Alıntı:
Üstadım nihayet bu gün 77 cj5 sahibi oldum 160 km yol yaparak eve şimdi geldim. Ufak tefek masrafları var tabi. Acelem yok yavaş yavaş toparlarım. İlk öncelik lastik alınacak. Yakıtının fazla olduğuda bir hakikat. Şimdi TÜV de motor numarası okunmuyorsa ağır kusur değil malumunuz. Benim ruhsatta motor 1998 cm3 diye yazılı. Acaba buna ben tavsiye edeceğiniz 4 silindir taksam olurmu. Nasıl olsa numara çok mühim değilse noyu silerek dediğim gibi yaparsam ne olur. Sizce uygun bir düşünce ise nasıl bir 4 silindir motor buna uyar üstadım fikirlerinizi bekliyorum. Selam ve saygılarımla...
Hayırlı olsun Hasan abı. Lastıgınden camur eksık olmasın. Eger tuv ıstasyonu Ek-1 belgesı uzerıne muane yapacaksa mutlaka motor numarasını gormek ıstıyor. Ruhsat uzerıne muane yapacaksa motor numarası hafıf kusur. Ve aracın muanesı gecık satıs yapıldıysa ruhsat degısecegı ıcın Ek-1 belgesıne muane yapılacagı ıcın motor numarasını gormek ıstıyeceekler. Bu arada aracın fotografını ne zaman gorecegız. Bırde fıyat nedır ?
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

vosdost' Alıntı:
Hayırlı olsun Hasan abı. Lastıgınden camur eksık olmasın. Eger tuv ıstasyonu Ek-1 belgesı uzerıne muane yapacaksa mutlaka motor numarasını gormek ıstıyor. Ruhsat uzerıne muane yapacaksa motor numarası hafıf kusur. Ve aracın muanesı gecık satıs yapıldıysa ruhsat degısecegı ıcın Ek-1 belgesıne muane yapılacagı ıcın motor numarasını gormek ıstıyeceekler. Bu arada aracın fotografını ne zaman gorecegız. Bırde fıyat nedır ?

Ahmetim sağol. Resimleri yarın koyarım. Aracın vizesi 2 yıllık 2013 Nisana kadar vizeli. Satışı çarşamba günü alacağı. Bu fikrim aklına yattımı. Ne zaman geliyorsun. Selamlar
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

Naturalist61' Alıntı:
Üstadım nihayet bu gün 77 cj5 sahibi oldum 160 km yol yaparak eve şimdi geldim. Ufak tefek masrafları var tabi. Acelem yok yavaş yavaş toparlarım. İlk öncelik lastik alınacak. Yakıtının fazla olduğuda bir hakikat. Şimdi TÜV de motor numarası okunmuyorsa ağır kusur değil malumunuz. Benim ruhsatta motor 1998 cm3 diye yazılı. Acaba buna ben tavsiye edeceğiniz 4 silindir taksam olurmu. Nasıl olsa numara çok mühim değilse noyu silerek dediğim gibi yaparsam ne olur. Sizce uygun bir düşünce ise nasıl bir 4 silindir motor buna uyar üstadım fikirlerinizi bekliyorum. Selam ve saygılarımla...

Öncelikle hayırlı olsun diyelim.
Bu motor değişikliği prosedürü ile ilgili olarak size yardımcı olamıyacağım çünki konu tamamen bilgim dışında.
Aşağıda sorduğunuz şanzuman ile ilgili sorunuza gelince;
İster 1971 sonrası AMC CJ serisi olsun ister önceki dönem yani Willys ve Willys Kaiser dönemi jeepler olsun zaman içerisinde fabrikasının da uyguladığı ve kimi zaman opsiyon olarak sunduğu
4 ileri şanzumanlar var.Bunların arasında hafif ve orta hizmet sınıfı olup biraz da zayıf modelleri konu dışı tutmak istiyorum ( SR 4 gibi)
Hangilerini nasıl bulursunuz bilemiyorum ama şunlar son derece dirençli ve ağır hizmet arazi koşulları için mükemmel şanzumanlar;
1. SM 420
2. SM 465
3.NP 435 ( New Process Gear)
4. T-18 ( Borg Warner)
5. T-19 ( Borg Warner)
6. T-98 ( Borg Warner)
Bu şanzumanların içinde parça kıramazsınız.
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

seyit' Alıntı:
Öncelikle hayırlı olsun diyelim.
Bu motor değişikliği prosedürü ile ilgili olarak size yardımcı olamıyacağım çünki konu tamamen bilgim dışında.
Aşağıda sorduğunuz şanzuman ile ilgili sorunuza gelince;
İster 1971 sonrası AMC CJ serisi olsun ister önceki dönem yani Willys ve Willys Kaiser dönemi jeepler olsun zaman içerisinde fabrikasının da uyguladığı ve kimi zaman opsiyon olarak sunduğu
4 ileri şanzumanlar var.Bunların arasında hafif ve orta hizmet sınıfı olup biraz da zayıf modelleri konu dışı tutmak istiyorum ( SR 4 gibi)
Hangilerini nasıl bulursunuz bilemiyorum ama şunlar son derece dirençli ve ağır hizmet arazi koşulları için mükemmel şanzumanlar;
1. SM 420
2. SM 465
3.NP 435 ( New Process Gear)
4. T-18 ( Borg Warner)
5. T-19 ( Borg Warner)
6. T-98 ( Borg Warner)
Bu şanzumanların içinde parça kıramazsınız.

Teşekkürler bunları kayıt ettim araştırayım bakalım bulabilirmiyim. Saygılar...
 

Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

Naturalist61' Alıntı:
Ahmetim sağol. Resimleri yarın koyarım. Aracın vizesi 2 yıllık 2013 Nisana kadar vizeli. Satışı çarşamba günü alacağı. Bu fikrim aklına yattımı. Ne zaman geliyorsun. Selamlar
Nısan 15 gıbı bır terslık olmazsa ordayım abı. Tekrar hayırlı olsun. Fotografları beklıyorum
 



Ynt: Bugün İzmirde 2 Amerikancı Ustaya CJ5 ve Tuzla yı Sordum.

seyit' Alıntı:
Öncelikle hayırlı olsun diyelim.
Bu motor değişikliği prosedürü ile ilgili olarak size yardımcı olamıyacağım çünki konu tamamen bilgim dışında.
Aşağıda sorduğunuz şanzuman ile ilgili sorunuza gelince;
İster 1971 sonrası AMC CJ serisi olsun ister önceki dönem yani Willys ve Willys Kaiser dönemi jeepler olsun zaman içerisinde fabrikasının da uyguladığı ve kimi zaman opsiyon olarak sunduğu
4 ileri şanzumanlar var.Bunların arasında hafif ve orta hizmet sınıfı olup biraz da zayıf modelleri konu dışı tutmak istiyorum ( SR 4 gibi)
Hangilerini nasıl bulursunuz bilemiyorum ama şunlar son derece dirençli ve ağır hizmet arazi koşulları için mükemmel şanzumanlar;
1. SM 420
2. SM 465
3.NP 435 ( New Process Gear)
4. T-18 ( Borg Warner)
5. T-19 ( Borg Warner)
6. T-98 ( Borg Warner)
Bu şanzumanların içinde parça kıramazsınız.


seyit usta .bu şanzumanların defransiyallerin numaralrı üzerlerindemi yazıyor neye göre biliyoruz.saygılarımla.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst