Bu Gün Kalan Ömrümün Ilk Günü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Erhan Balamur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 168
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,536
Selam,

Dilim döndüğünce açıklamaya çalışayım
Gördüğüm bazı uygulamalarda buhar bariyeri yapılmadığı için levhalarla örtmenin görünmeyen noktalarda yoğuşmayı engelleme noktasında faydası olmuyor. Hiç izolasyon yapmadan gövde ile buhar bariyeri arkasında kuru hava bırakırsanız da yoğuşma derdimiz olmaz ama teknik olarak bunu yapabilme şansımız yok. Isıcamlarda bunu yapıyorlar ve dış camın iç yüzeyinde <0C° dış ortam sıcaklıklarında bile yoğuşma görmüyoruz.

Sadece karavanlarda değil, konutlarda da buhar bariyeri çok önemli bir konu. Parkenin altına döşenen şiltenin öncelikli amacı beton yüzeyle parke arasında buhar bariyeri oluşturmaktır. Uygulamada buna önem veriliyor mu; hayır

Üstünü kapattığımız, arkasına müdahale etme şansımız olmayan noktada oluşacak yoğuşma çok büyük sorunlar çıkartacaktır. Kirişler de yapılan işlemlerdeki en zayıf nokta. Yer kaybı olmaması için düz yüzeylere oranla daha ince izolasyon ile üstlerinden geçiliyor ve boş hacimde biriken hava miktarı da daha fazla. PU köpük bu hacimdeki hava miktarını düşürüyor -hatta sıfırlıyor neredeyse- ve nemin yapışacağı bir yüzey bırakmıyor. Sabırla fiberli izolasyon ile o boşlukları dolduranlar da var ama PU köpük uygulama olarak daha kolay

Keşke hacim ve yer sıkıntımız olmasa ayrıca kirişsiz düz bir yüzeyimiz olsa da EPS/XPS döşeyip gitsek

Saygılar.
 

Etiketler

Depo güzel yerleştirilmiş



Sent from my iPad using Tapatalk
 


Selam,

Herkes norm çalışma yapmayabiliyor maalesef
Bazen ırksal özelliğimiz olan 'yaptım-oldu' şeklinde hızla iş bitiriyoruz ama bedeli ağır oluyor

Saygılar.
 


Teleskopik ağır yük çekmece rayı L profil ile 40 x 120 cm plastik kasaya montajlansa arkada kalan malzemeye erişim ya da aradığını bulmak daha kolaylaşır mı?

 



Teleskopik ağır yük çekmece rayı L profil ile 40 x 120 cm plastik kasaya montajlansa arkada kalan malzemeye erişim ya da aradığını bulmak daha kolaylaşır mı?
Benzer bir sistemi kafamda olgunlaştırmaya çalışıyorum. Plastik kasaları aldım en pratik yerleşim planı nasıl olur onu bir kaç denemeden sonra bulabileceğimi umuyorum.
 

Son kat bariyer izalasyonundan sonra her tarafı aralık kalmayacak şekilde alüminyum bant ile bantladım. Sızma yapacak nokta olmamasına dikkat ettim.
 

Karavancı dostlarımın tavsiyelerine uyarak arka kapılarda izalasyon konusunda azami dikkat gösterdim.
Kapı lastiklerini sökerek wd40 ile yıkadım sonra vazalin ile yağlıyarak bir kaç gün beklettim ve tekrar wd40 ile yağları ve kirleri arındırdım. Son olarak yerine takarak silikonlu lastik spreyi ile yağladım lastikler pamuk gibi oldu. Arka kapaktaki gıcırtılar kesildi.
Yıkamacıda da basınclı su ile test ettim içeri gram su almadı.
Böylelikle bir problemi daha kafamdan sildim
 

Teleskopik ağır yük çekmece rayı L profil ile 40 x 120 cm plastik kasaya montajlansa arkada kalan malzemeye erişim ya da aradığını bulmak daha kolaylaşır mı?

Yük çekmece rayı iyi fikir. Aradığımıza ulaşmayı kolaylaştıracaktır.

Aylar süren uzun gezilerde yanımızda bir çok şeyi götürmek söz konusu olabiliyor. Geziler için giyecek ve ayakkabılar dahil bir çok şeyi devamlı araçta bırakıyorum. Günlük veya kısa gezilerde araca temiz su doldurup yiyiecekleride buzdolabına koyarak yola çıkabiliyoruz.

Aradığımı çabuk bulabilmek için çok sayıda fazla derin olmayan kasa kullanıyorum. Hangi kasada ne olduğunuda zamanla öğrendim.
 
Son düzenleme:


Bu nem buharlaşma işini karavanlar için bu kadar önemsemenin gereği olmadığını düşünenlerdenim.
Genelde karavancılar özellikle Türkiyede olanlar yazlıkcı tip ,sıcak havalarda gezen kış aylarında veya soğuk havalarda evlerinde geçirenler çoğunluğu oluşturmakta.
Bu tip karavancıların gezdikleri sıcak aylarda soğuk sıcak ısı farkı oluşmayacağından, saç gövdede nemi önleme adına köşe bucak her boşluk için izolayon yapmasının gereği yok.

Kış yada soğuk havalarda gezen karavancılarında bunu takıntı yapmasının gereği yok.
Oluşabilecek nem yada su damlacığının tahliyesi için tahliye delikleri açılması ile sorun oluşturmaması gerekir.
 
Son düzenleme:



Yan duvarları ve tavanı 6mm. kavak kontra ile kapladım.
Kavak kontrayı mastik ile karkaslara yapıştırdıktan sonra sunta vidası ile sıktım. Önemli nokta vida ile sıkarken vida başlarının kontaraya tamamen gömülmesini sağlamaktır. Bu daha sonraki macun çekmede büyük kolaylık sağlıyacaktır.
 


Vida yerlerine ve kontranın hatalı yerlerini sunta macunu ile macunladıktan bir gün sonra takoz zımpara ile zımparaladım. Yüzeydeki macun tozlarını alkol ile temizleyip tavanı beyaz suni deri ile kapladım. Biraz meşakatli olsada sonuç istediğim gibi oldu.
 


Iscilik basarili gorunuyor
l. Heyecanla takip ediyoruz


Sent from my iPhone using Tapatalk