Bor Katkısı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan katenerci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,679

katenerci

Kamp II
Mesajlar
229
Tepkime Puanı
2
Yer
ANKARA
motor yağına katılan bu bor katkı katkı maddesi hakkında ne düşünüyorsunuz
ben 93 zj ye kattım ama sanki pek bir şeydeğişmedi üstelik yağ harareti arttı gibi birde bazen ikl çalışmada pat pat diye bir ses geliyor
son 2-3 gündürde ön konsoldaki bilgisayarda araç resmindeki ön kaput işaretinin içinde bir kare işareti belirdi bunu bilen varmı arkadaşlar
motorda bir sıkıntımı meydana geldi araç 93 5.2 cherok..ustaya gösterdim yağı azalmıştır dedi yağ eklettim yine aynı
 

Etiketler
Ynt: Bor Katkısı

Turuncu kare yanıp sönerken arıza mesajı ile birlikte sesli uyarı verir...okumak lazım zira genleşme tankındaki su da belli bir seviyenin altına düşünce aynı kaput turuncuya döner. Bor ile ilgili herkes farklı bişey söylüyor faydalı olabilir de olmayabilir de. Dizel motorlu aracıma koydum ama ne oldu bilmiyorum. Fakat somut sonuç veren PowerUp'tan eminim. Deneyebilirsiniz zira motor ve yürüyen aksamda gözle görülür bir (kulakla duyulabilir) ses değişikliği oldu. Arka kilit diff. ise kullanılmaz. ;)
 


Ynt: Bor Katkısı

kaput yanıp sönmüyor hocam kaput işaretinin içinde bir kare işareti yanıp sönüyor sesli ikaz da yok sanki motoru ifade ediyor gibi hani ön kaput açıkken yanan o ince çizginin hemen önünde yanıyor
 

Ynt: Bor Katkısı

kaputun içindeki kare ilk yandığında birşeyler yazıyordur. Sonradan yazı gider, kare kalır. Sonra kare de gidebilir, geri gelebilir:smiley:
 



Ynt: Bor Katkısı

Bu bor katkısından birkaç sene önce bende eklemiştim ama ne kadar faydasını gördüm tartişılır birde eğer bundan eklicekseniz kullanılmış yağ yerine sıfır yağın üzerine eklemek daha mantıklı
 

Ynt: Bor Katkısı

Hımm bencede mutlaka birşey yazması lazım . Sadece yanma sönem olmaz ne olduğunuda yazar hep ... Servise uğrayıp bir baktırı olmazsa en azından sorunun ne olduğuna baksınlar . Bu arada yağ ve su durumunu mutlaka kontrol edin .

Bir bakımda bende koymuştum ama hissedilir bir faydasını görmedim açıkçası . Birede yağ harareti demissiniz . Yağ basıncından mı bahsediyorsunuz ? Eğer öyle ise ne seviyede ? Bende borun böyle bir etkisi olmamıştı . Yağ basıncı rolantide ortada veya çok az altında otoyol sürüşünde ve yüksek devirlerde sona yakın olmalı yani 2. çeyrek civarında .
 

Ynt: Bor Katkısı

bilgisayara bağlat...ne olduğunu öğren.. öyle dolaşma ..arazide kalma:smiley:)
 

Ynt: Bor Katkısı

Bor katkısını merak edip şirket araçlarında kullanmak üzere ustama sordum, bir işe yaramadığını,
hissedilir bir faydasını görmediklerini belirtti..

Birkaç yıl evvel (benzinli) eski aracımda kullandığım Motor-Up katkı maddesi ile,
- Kışın, özellikle sabahları kolay çalışma
- Performansda çok azada olsa yükselme
- Daha düşük çalışma harareti,
- Rolantide teklemeden, vuruntu yapmadan çalışması

görülür faydalarıydı..
 

Ynt: Bor Katkısı

Şunuda ilave etmeliyimki,
Benzinliklerde satılan, markası ROM'du galiba viskositeyi arttırıcı katkı maddeleri var
kullandığım şirket aracında (diesel) denedim bir fayda görmedim (bilakis yağı bozdu galiba) sonradan sorunlar yaşadım....
Üreticinin önerdiği yağın dışına çıkmamak, kullandığımız yağlara katkı maddesi katkı maddesi ilave etmemek lazım bence..

Saygılar..
 




Ynt: Bor Katkısı

iyi güzel konuşuyorda bunların bide çin işi olanlşar varmış bizemi denk geldi yoksam :smiley:
ben aldığım yere götürdüm dedim bu benim aracı bozacaktı kardeşim
adam dedi :
Abi senin beğenmeğin bordan vatandaş biçerine aldı 5 tane dedi...neyse hayırlısı bakalım belki jeep lere yaramıyordur
 

Ynt: Bor Katkısı

Bu konu daha önce forumda tartışılmıştı. Bir arkadaşımız yağ değişimi sırasında kullanma talimatına uygun şekilde motoruna bor (taklit değil sürekli reklam veren orjinal olduğunu iddia eden marka) ilave edilen bir aracın birkaç dakika sonra motorunun kilitlendiğini, aracın komple motorunun yapıldığını ve masraflarının Bor firması tarafından ödendiğini yazmışt. Zannedersem konu Bor firması yetkililerinin de foruma yazmaları sonrası kilitlenmişti.
 

Ynt: Bor Katkısı

bu sefer benim arabaya uyan boru buldum köye gittim geldim gerçekten iyiydi demekki bor var borcuk var :smiley: yakıtta düştü
 

Ynt: Bor Katkısı

bor bende kullandım, şimdilik birşey yok, enazından motor sağlam duruyor, psıkoljık etkısı ıyı :smiley:
 



Ynt: Bor Katkısı

Herkese merhabalar,
Bayadir konusulan bir konu bu.
Benim de deneyimlerimle bir katkisi olsun istedim.
BOR katkisini ilk olarak, 2002 senesinde kullanmaya baslamistim.
Simdi bu isin gercegi, asli MOTOR SILK tir. Amerikada oduller alan falan bulusun sahibinin markasi da MOTOR SILK tir.

Suradan baslamam gerekirse,
Ilk olarak Ford Focus aracimda kullandim.
30.000 KM de yag degisimi sirasinda sifir yaga ekledim.
Motorda ve yuruyusunde hissedilir bir degisiklik oldu.
Ayni araca, daha sonra SuperChip uygulamasi , supersprint komple egzos (catback) ve hava filtresi kiti ve gaz kelebegi bogaz genisletme uygulamasi yaptirdim.
150.000 Km kullandim ve baya da sert kullandim . Maximum devirlerde. 150.000 km nin sonunda, bir gun, yag atmaya basladigini gordum. Segman kirdigimi anladim.
Motor acildi. segman kirikti, 2 piston zarar gormustu. ana kol yataklari berbat durumdaydi.
AMA , ana kol yataklari berbat durumdayken, KRANK sapasaglamdi.
BOR a verdigim paraya helal olsun dedim.

Sonra, honda civic type-r kullandim 70.000 km suresince.
Bu surecte, headers, egzos, beyin, egzantrik, emme manifoldu, hava filtresi vs vs bir suru sey yaptim.
Egzantriklere girismemin sebebi, NOS basarken, piston kirmam oldu :smiley: Boyle bildiginiz kafadan parca almisiz pistondan :8
Yapilirken, 12,5 sikistirmali piston , ustune dereceli egzanstik STAGE 2 ve beyin yaptik. Gomlekleri falan da saglamlastirmistim.
Kapagi kapatip, marsi bastiktan sonra, rodaji bitince, yine bor kullandim. Bunlarin ustune 45-50.000 KMyaptim. Arabayi satarken, orjinal egzantrikleri vs takalim derken, actik baktik.
Zerre sikinti yok.

Bunlari yasamis bir insan olarak, ben her turlu GERCEK urun olan BOR urununu tavsiye ederim.
Ozellikle OFF ROAD gibi agir sartlarda calisan makineler icin, bence cok degerli bir ekipmanimiz olabilir.
3-5 gunde anlasilmaz ama, uzun yolda, ya da makineyi acmak gerekirse, hakikaten faydali oldugu gorulecektir.

Bir de soyle bir durum var.
BOR katkisi ile, yag ya da benzin katkilarini karistirmamak, konu ile ilgili olarak dogru acidan bakmak lazim.
BOR minerallerine sahip olan katkilar, aslinda, mekanige yardimci olan katkilar. Teflon yok. Bor var. Bor'un teflondan farki, esnekligi ve durabilitesidir.
STP ler , 444'ler, Double UP'lar, Power UP'lar bunlar da muhtemel guzel urunlerdir. Bir kere yag degisiminde kullandim , ve tam olarak bilmiyorum, yalan yanlis yorum yapmayayim. Ama fabrikasyon bir ortamda, belli bir ARGE nin ardindan yapilmis olan bu urunlerin de , zarar verecegini dusunmuyorum. Cunku bu urunlerin gecmisi cok cok eskilere, yakitlarin yaglarin kotu oldugu zamanlara kadar uzaniyor ( ozellikle STP cok eskidir mesela. )

BOR un motoru kilitlemesi ile ilgili olarak , bir makale yazildigini gordum, onceki satirlarda.
GERCEK KUTU nun icindeki urun, viskozitesi cok dusuk, neredeyse katiya yakin bir urundur. Tamamen havasiz kutunun icinde dururken, cokelme , cozunme vs olaylari olabilir.
Bu kutularin ustunde, " ONEMLI ! MINIMUM 5 DK. , homojen hale gelene kadar calkalayiniz " yazar.
Ben kendim arabalarima koyarken de, tavsiye ettigim baska arkadaslarimin arabasina koyarken de, cok salladim, cok da yardim ettim :smiley:
Adamin kolu kopuyor onu sallarken.
Eger oldu da, motoru kilitlenen araca ( VARSA ) katki konulurken, sallanmadiysa, o durumda, kitlemis olabilir ... ( cok zor bir ihtimal , ama yine de ihtimal :smiley: )

Buraya kadar okudugunuz icin tesekkurler,
Surc-u lisan ettiysek, affola...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst