Ynt: Bor Katkısı
Herkese merhabalar,
Bayadir konusulan bir konu bu.
Benim de deneyimlerimle bir katkisi olsun istedim.
BOR katkisini ilk olarak, 2002 senesinde kullanmaya baslamistim.
Simdi bu isin gercegi, asli MOTOR SILK tir. Amerikada oduller alan falan bulusun sahibinin markasi da MOTOR SILK tir.
Suradan baslamam gerekirse,
Ilk olarak Ford Focus aracimda kullandim.
30.000 KM de yag degisimi sirasinda sifir yaga ekledim.
Motorda ve yuruyusunde hissedilir bir degisiklik oldu.
Ayni araca, daha sonra SuperChip uygulamasi , supersprint komple egzos (catback) ve hava filtresi kiti ve gaz kelebegi bogaz genisletme uygulamasi yaptirdim.
150.000 Km kullandim ve baya da sert kullandim . Maximum devirlerde. 150.000 km nin sonunda, bir gun, yag atmaya basladigini gordum. Segman kirdigimi anladim.
Motor acildi. segman kirikti, 2 piston zarar gormustu. ana kol yataklari berbat durumdaydi.
AMA , ana kol yataklari berbat durumdayken, KRANK sapasaglamdi.
BOR a verdigim paraya helal olsun dedim.
Sonra, honda civic type-r kullandim 70.000 km suresince.
Bu surecte, headers, egzos, beyin, egzantrik, emme manifoldu, hava filtresi vs vs bir suru sey yaptim.
Egzantriklere girismemin sebebi, NOS basarken, piston kirmam oldu
Boyle bildiginiz kafadan parca almisiz pistondan :8
Yapilirken, 12,5 sikistirmali piston , ustune dereceli egzanstik STAGE 2 ve beyin yaptik. Gomlekleri falan da saglamlastirmistim.
Kapagi kapatip, marsi bastiktan sonra, rodaji bitince, yine bor kullandim. Bunlarin ustune 45-50.000 KMyaptim. Arabayi satarken, orjinal egzantrikleri vs takalim derken, actik baktik.
Zerre sikinti yok.
Bunlari yasamis bir insan olarak, ben her turlu GERCEK urun olan BOR urununu tavsiye ederim.
Ozellikle OFF ROAD gibi agir sartlarda calisan makineler icin, bence cok degerli bir ekipmanimiz olabilir.
3-5 gunde anlasilmaz ama, uzun yolda, ya da makineyi acmak gerekirse, hakikaten faydali oldugu gorulecektir.
Bir de soyle bir durum var.
BOR katkisi ile, yag ya da benzin katkilarini karistirmamak, konu ile ilgili olarak dogru acidan bakmak lazim.
BOR minerallerine sahip olan katkilar, aslinda, mekanige yardimci olan katkilar. Teflon yok. Bor var. Bor'un teflondan farki, esnekligi ve durabilitesidir.
STP ler , 444'ler, Double UP'lar, Power UP'lar bunlar da muhtemel guzel urunlerdir. Bir kere yag degisiminde kullandim , ve tam olarak bilmiyorum, yalan yanlis yorum yapmayayim. Ama fabrikasyon bir ortamda, belli bir ARGE nin ardindan yapilmis olan bu urunlerin de , zarar verecegini dusunmuyorum. Cunku bu urunlerin gecmisi cok cok eskilere, yakitlarin yaglarin kotu oldugu zamanlara kadar uzaniyor ( ozellikle STP cok eskidir mesela. )
BOR un motoru kilitlemesi ile ilgili olarak , bir makale yazildigini gordum, onceki satirlarda.
GERCEK KUTU nun icindeki urun, viskozitesi cok dusuk, neredeyse katiya yakin bir urundur. Tamamen havasiz kutunun icinde dururken, cokelme , cozunme vs olaylari olabilir.
Bu kutularin ustunde, " ONEMLI ! MINIMUM 5 DK. , homojen hale gelene kadar calkalayiniz " yazar.
Ben kendim arabalarima koyarken de, tavsiye ettigim baska arkadaslarimin arabasina koyarken de, cok salladim, cok da yardim ettim
Adamin kolu kopuyor onu sallarken.
Eger oldu da, motoru kilitlenen araca ( VARSA ) katki konulurken, sallanmadiysa, o durumda, kitlemis olabilir ... ( cok zor bir ihtimal , ama yine de ihtimal
)
Buraya kadar okudugunuz icin tesekkurler,
Surc-u lisan ettiysek, affola...