Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kredno Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 60
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,031
Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Pembe antifrizi bu sitede sürekli okuyordum ona istinaden koydurdum. Yanlış yapmadım umarım. Bu arada başka ustalara da danıştım biri yetkili bayi, getir basınçla deneriz kaçak neredense buluruz dedi. İstanbul'dan bir başka usta yedek depodan su eksiltmesi sorun değil. Radyatörde su varsa yarım litre su eksiltmesi sorun değil dedi. Benim de kafam iyice karıştı.

Bence elinde test aleti olan usta iyidir - tabi "yetkili" olunca faturası da ona göre olur, aynı test aletinden "yetkisiz" olanda da varsa o daha iyi.. ;)
Öteki utayı ise boşverin, o problem değil bu problem değil derken ciddi birşey de olsa adam muhtemelen ona da "boşver" diyecek, bu yaklaşımı sevmedim.
 

Etiketler
Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Evet İlhami bey o kayıtları okumuştum ve hemen paspasların altına baktım. Ancak şimdi uyandım, aldığımdan beri aracın LPG sistemini hiç kontrol ettirmedim. Yarın hemen onu da kontrol ettireyim. LPG den olabilir mi?
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Kadir bey sizin işinize yarar mı bilmiyorum ama ben bazı cevaplar buldum (burada http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/suzuki/vitara-swb-1988/?section=good ingilizce )

Diyor ki 'silindir kafası çatlayabilir' (özellikle"ingilterede satılanlar ispanyol yapımı" cümlesinin yanında bunu yazmış, yazan adam ispanyol üretimi metal kalitesinden şüpheleniyor gibi geldi bana) sebebi de motor içindeki yağ/su kanallarının tıkanması imiş (ispanyol yapımı olmasa bu tıkanmaya rağmen çatlamayacak mıydı? anlamadım). Bu problemi yaşamak istemiyorsanız motor yağını 5000 km de bir değiştirin diyor. Bu silindir kafası denen şeye türkçe'de "conta" mı deniyor merak etmeye başladım. burada yazanlara göre krank milinin oraya antifriz girmesine ve orda garip bir yağlanmaya sebep olabilirmiş (http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1649666-Symptoms-leaking-head-gasket-or-cracked-cylinder-head ), eğer böyle birşey de olduysa tek çaresi motoru komple söküp temizlemek - başka birşeyler daha diyor ama parça isimlerinin türkçesini ya da bahsettiği parçaların ne işe yaradıklarını bilmediğim için tercüme edemedim (mesela 'subap rehber kapağı' gibi tercüme edilebilecek birşeyin bozulabileceğinden de bahsetmiş başka şeyler arasında )

Bu arada araca baktırabildiniz mi?
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

İlginize çok teşekkür ederim. Yarın yetkili bayide aracı makinaya bağlatıp bakacağız. Hala az miktarda üç günde 250 cc kadar bir su eksiltmesi sürüyor. Umarım sizin yazdığınız gibi motoru tamamen indirme durumları olmaz. Yarın belli olacak. Bilmiyorum, kafam çok karışık, bu meselenin altından basit bir sorun çıkacağı gibi büyük bir sorun da çıkabilir.
Tekrar ilginize teşekkür ederim...
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Yani alma niyetine girip araştırdım (her ne kadar henüz ciddi seviyede olmasa da), japon arabası... sorun çıkarmaması lazım vs derken böyle şeyler okuyunca insanın kafası karışıyor. Neyse ben aradığım cevapları büyük ölçüde buldum, sizin de moralinizi bozmamışımdır umarım, bunlar sizin aracınızda olmamış olabilir (bu tür problemleri ilk yaşayan siz değilsiniz arada bir sitede çıkıyor böyle bir araç biz de öğreniyoruz ve haliyle kafamız karışıyor, ne iş nasıl japon arabası bu böyle diye). Netice itibari ile arabanın bakım ihtiyacı normalin biraz üzerindeymiş, konu bundan ibaret. Problemin kaynağı daha yaygın bilinse hiçbir sorun olmayacak.
 



Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Arabayı altı ay önce bütün kontrollerini yaptırıp aldım. Alır almaz bütün kayışlarını, gergi bilyesini, bütün yağlarını, antifrizini her şeyini değiştirdim. 10000 km hiç sorun yaşamadım. Hatta 10000 km dolunca aracın yağını yine değiştirdim. Hidroliğini yeniledim, ön tekerlerin fren balatalarını yeniledim. yani arabaya bakımını yapıyorum.
Alır almaz bu araçların hararet sorunları olduğunu bildiğimden hemen harici hararet göstergesi bağlattım ve harareti kontrol altına aldım. Ama bazı şeyler şans işi galiba, bilemiyorum. Yarın bakalım ne diyecekler. Basit bir kaçak da olabilir. Diye düşünüyorum.
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Ama bazı şeyler şans işi galiba, bilemiyorum.

Evet herkes 10 bin derken arabanın 5000 km de bir motor yağının değişmesi gerektiğini bilmek malesef şans işi. Aslına bakarsanız bunu söyleyen motor ustaları var, ama ciddiye alan pek yok çünkü kullanma klavuzunda 10bin yazıyor, ama satır aralarında bir de şu yazıyor: şehir içi dur kark trafiğinde araç kullanıyorsanız bundan daha sık değiştirmelisiniz. Aslında bu durum bütün araçlar için geçerli ama suzuki'ye özgü her ne varsa üstüne tuz biber olmuş. Bir de "10bin km veya 6 ay hangisi önce gelirse" diye bir formül var, toyota uyguluyor, onun da mantığı "adam şehir içinde araba kullanıyorsa 6 ayda belki ancak 5000 km yapar ama yağın değişme vakti aslında gelmiştir" şeklinde, ama malesef araç üreticileri servis politikalarındaki mantığı net bir şekilde açıklamadıkları için konunun önemini anlatmakta başarısız oluyorlar.
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Bu arada 1995 vitara kullanma klavuzu arayan varsa burda http://thassos4x4.gr/com_downloads/download.html?id=13‎
antifriz 30 ay/50bin km de değişiyor (hangisi önce gelirse)
motor yağı da 12500 km veya 7.5 ay (hangisi önce gelirse)
su pompası, triger seti vs 100bin km/5 yıl (hangisi önce gelirse)
diğerlerini yazmadım, 108. sayfada.
Sizin araç farklıdır ama dikkat ederseniz şu kadar ay veya bu kadar km, hangisi önce gelirse mantığı var, motor yağı sadece 10bin'de bir değişir diye birşey yok yani.

Hal böyleyken bu araçların bakımsız kalmış olma ihtimali oldukça yüksek ama aynı şekilde toyota/honda vs de bakımsız kalmıştır bizim memlekette. Onlar neden bu kadar nazlı değil henüz bu sorunun cevabını bulamadım.
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Bu gün aracı yetkili servise götürdüm. Lifte aldılar ve su kaçağının lpğ borularının t olarak tabir edilen bağlantı noktalarından olduğunu saptadılar. Lifte kaldırınca kartel contasının işlevsizleşmesinden dolayı kartel kapağından yağ kaçağı olduğunu saptadık ve kartel contasını da değiştirmeye karar verdik. Bu arada ben aracın bakımlı olduğunu zaten biliyordum ama yine de tekrar servis kayıtlarına bakıldı. Araca 120000 km ye kadar düzenli servis de bakım yapılmış olduğu görüldü. Ben 131000 de almıştım geri kalan 20000 km de araç sanayide bakıma götürülmüş.
Şimdi, bir hafta önce eğer sanayide ustaya güvenerek motor kapağını açtırsaydım durduk yere en az 600 ya da belki daha fazla para heba olacaktı. Akıllı davranıp açtırmadım motor kapağını.
İnsan kime güveneceğini bilmiyor. Tabi motor kapağını açtırmamamın bir nedeni de 15 gün önce aynı ustaya ödediğim 300 tl bu parayı şunlar için ödedim
ön fren balatası 80
motor yağı 80
işçilik 100
yağ filitresi 15
hidrolik 10
hava flitresi 20
bunlara parayı sorun çıkarmadan ödedim. Ama sanırım bu fazla bir miktar.
Sonuçta motor kapağını açtırmamak en doğru seçimdi. Öyleyse her koşulda radikal kararları mutlaka iyice düşünerek vermek gerekiyor.
Durum budur.
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Sonuçta motor kapağını açtırmamak en doğru seçimdi. Öyleyse her koşulda radikal kararları mutlaka iyice düşünerek vermek gerekiyor.

Dediğim gibi elinde test aleti olan usta iyidir.
Geçmiş olsun. Hazır servis kayıtlarına bakmışken bir kopyasını alıp kullanma klavuzu ile kıyaslayın, tam uyulmamış olabilir, ordan yapılması gereken birşeyler çıkabilir.
 



Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

sakyuz' Alıntı:
Peki bir soru daha. Şu anda malum ikinci el sitesinde bir iki araca bakıyorum.
Araç 1.6 suzuki grand vitara, 2011 model, daha 12500km'de, ve satılık.

Aklıma takılanlar:

- Nasıl olup ta bu kadar az kullanılmış?
- 12500km'deki arabayı bir insan neden satar, satacaksa neden alır?

İşin garibi bunlardan bir değil birkaç tane var.

Aklıma bir iki problem geliyor - mesela bu araçların lpg uyumlu olmaması gibi.
Ya da belki sürekli 4 çeker olmasına rağmen temelde arkadan itişli bir platform üzerine kurulu olduğu için veya ön-arka tekerlek mesafesi yakın olduğu için pek dengeli değildir belki ne bileyim, belki karlı bir tepeyi çıkarken arkadan atıyordur, bu yüzden bir memnuniyetsizlik vardır.

ama... öyle olsa adam arabayı biraz kullanmış olurdu.

Sanki bunlar hiç satılmamış ve artık sıfır araba olarak satılamadıkları için ikinci el araba olarak satılmaya çalışılıyorlar gibi.
Anlayamadım, bu işte bir gariplik var gibi.

Siz ne dersiniz?

Bir ara senin de bildiğin gibi çok araştırmıştım ve bu kasalar çok hoşuma gitmesine rağmen almamıştım. Küçük mü, inip binerken sıkıntı olur mu, çocuk olursa bagaj mı olmaz, bir şekilde sığarız diyerek benim gibi git gel yaşayan kişilerin aldıktan bir süre sonra ya bagaj ya da arkada koltuk olmamasından kaynaklanan yetersizlik problemleri ve nedeniyle satıyor olabilirler.
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Bir ara senin de bildiğin gibi çok araştırmıştım ve bu kasalar çok hoşuma gitmesine rağmen almamıştım. Küçük mü, inip binerken sıkıntı olur mu, çocuk olursa bagaj mı olmaz, bir şekilde sığarız diyerek benim gibi git gel yaşayan kişilerin aldıktan bir süre sonra ya bagaj ya da arkada koltuk olmamasından kaynaklanan yetersizlik problemleri ve nedeniyle satıyor olabilirler.

Evet, muhtemelen benim gibi aracın 10-15 sene önce üretilen başka bir versiyonunun probleminden yeni versiyonunda bir adet gözlenmesini kafaya takmamışlardır :D (Ben galiba aslında eski arabayı satmamak için bahane arıyorum, gönül isterki sadece 300bin değil 3milyon km çalışsın, yedekparçası sonsuza dek bulunsun, öyle ya 1970 model mercedesler hala yollarda vs...)
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Araç işinizi görüyorsa muhtemel oluşabilecek arızaları giderip(motor yenilemek de dahil) kullanmaya devam etmek her zaman en mantıklı ve en az maliyetli olanıdır diye düşünüyorum. Her araç değiştirmem de üzerine bir sürü para eklemek zorunda kalan biri olarak artık bu araç son diyorum ama kaşıntı tutuyor mutlaka :smiley:
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

kadir çevik' Alıntı:
Bu gün aracı yetkili servise götürdüm. Lifte aldılar ve su kaçağının lpğ borularının t olarak tabir edilen bağlantı noktalarından olduğunu saptadılar. Lifte kaldırınca kartel contasının işlevsizleşmesinden dolayı kartel kapağından yağ kaçağı olduğunu saptadık ve kartel contasını da değiştirmeye karar verdik. Bu arada ben aracın bakımlı olduğunu zaten biliyordum ama yine de tekrar servis kayıtlarına bakıldı. Araca 120000 km ye kadar düzenli servis de bakım yapılmış olduğu görüldü. Ben 131000 de almıştım geri kalan 20000 km de araç sanayide bakıma götürülmüş.
Şimdi, bir hafta önce eğer sanayide ustaya güvenerek motor kapağını açtırsaydım durduk yere en az 600 ya da belki daha fazla para heba olacaktı. Akıllı davranıp açtırmadım motor kapağını.
İnsan kime güveneceğini bilmiyor. Tabi motor kapağını açtırmamamın bir nedeni de 15 gün önce aynı ustaya ödediğim 300 tl bu parayı şunlar için ödedim
ön fren balatası 80
motor yağı 80
işçilik 100
yağ filitresi 15
hidrolik 10
hava flitresi 20
bunlara parayı sorun çıkarmadan ödedim. Ama sanırım bu fazla bir miktar.
Sonuçta motor kapağını açtırmamak en doğru seçimdi. Öyleyse her koşulda radikal kararları mutlaka iyice düşünerek vermek gerekiyor.
Durum budur.
Öncelikle LPG ve kalorifer peteği aklınıza gelsin demiştim. LPG bağlantılarında olmasına sevindim.
İlaveten radyatör kapağınını da değiştirin derim. 0,9 oranlı aynı ölçüde mümkünse Japon olsun. Fiyat 15-20 tl arasındadır.

İşcilik hariç fiyatlar normal.
Ama parçaları siz alsaydınız %20-%30 daha ucuza alırdınız o zaman artı işcilik vermek gerekirdi.
Her parçaya ilave yapıp hem işcilik yazılması uygun olmamış.
 

Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Araç işinizi görüyorsa muhtemel oluşabilecek arızaları giderip(motor yenilemek de dahil) kullanmaya devam etmek her zaman en mantıklı ve en az maliyetli olanıdır diye düşünüyorum.

Görünürde bir problem yok ama kesin olarak bilmek zor tabi. Aslında beni arabadan ziyade ekonominin gidişatı artan vergiler döviz kuru vs endileşendiriyor. Bu gidişle bu araçlar Türkiye'ye gelmez olacak gelenin de fiyatı şimdikinden daha da uçuk olacak gibi geliyor bana. Hali hazırda suzuki'nin sitesinde 2.0 motorlu olan versiyona fiyat bile vermemişler (herhalde satabileceklerini düşünmüyorlar), sadece 1.6 motorlu olan var ona da 60bin ytl yazıyor. Yani 1.6 motorlu olan aslında ne daha ekonomik, ne daha çevreci, ne de daha az yakıyor ama.. gel gelelim devlet baba 2.0 motorlu olanın lüks olduğuna karar vermiş. "Yanlış ekonomi" diye bir tabir vardır ekonomikmiş gibi gözüken bir seçeneğin aslında yanıltıcı olduğunu ifade etmek için kullanılır. O hesap. Bu arada suzuki ABD'de iflas koruması için başvurmuş, daihatsu da Türkiye'den 2013'te çekildi (ikisi de japon yen'inin yüksek fiyatı yüzünden). Bu gidişle küçük motorlu jip deyince dacia'dan başka marka akla gelmez olacak, onu da nedense hiç sevemedim.
Yani hazır bu arabalar aracın huyunu suyunu bilmeyen birilerinin elinde "10km'de bir yağ değişir başka birşey bilmem" mantığıyla motoru yağ çamuru bağlamadan alsak mı şimdiden, yarın çok geç olur mu yenisini almak için bilemiyorum. Özetle bahsettiğiniz 'kaşıntı' nın sebepleri benim açımdan olaya bakarsak oldukça saçma faktörlerden oluyor, ama malesef burası Türkiye.
 



Ynt: Bolu'da Suzuki Ustası Tavsiyesi

Evet İlhami bey, ben de lpg den sorun çıkmasına sevindim doğrusu. Araç orijinal motor kapağını açtırmak çok canımı sıkardı. Önceki arabam Citroen BX . O arabanın ustalarından çok çekmiştim. Bu yüzden hemen motor kapağının açılmasını istemedim. Yetkili servise gitmek iyi geldi. Biraz pahalı olursa da olsun. Ne yapalım. Hiç değilse sorun çıkınca al bunu ne yaparsan yap deme şansım var. Tabi gerçekten güvenilecek bir usta bulursam değerlendiririm. İstanbul'da olsam suziki aksiyon oto çok güvenilir. Oraya giderdim. Ama Ankara biraz problemli bu konuda. Benim canımı sıkan, sadece bujileri söküp bak şu buji sorunlu, motor kapağını açmak lazım, conta yanmıştır denmesi. Hemen kapak işiyle uğraşan adamın çağrılması. Bu çok sorunlu bir durum. Ben bu ustaları anlamadım gitti. Hiç pazarlık yapmam, güvenmeye çok yakın dururum, bir sorun olmadan güven duygumu kaybetmek istemem ama çoğu sorunlu ne yazık ki. İlginize tekrar teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst