Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lamella Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 61,819
Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Açıklayıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederiz. Gezenbilir'e hoşgeldiniz
 

Etiketler
Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

levent bey atık yağ nasıl kullanıyıosunuz süzmekten başka bir işlem yapıyormusunuz konu eski ama ben yeni üyeyim tşk
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Gakko bey(isim bilmediğim için bu şekilde hitap ediyorum) internette dizel araçlar için tamamen bitkisel yağ (straight vegetable oil yada direct vegetable oil diye aratırsanız bulacaksınız) kullanmak için dizayn edilmiş ürünler satanlar var, tabi tamamı yabancı menşeli. Bunlar için araçta ciddi değişiklikler yapılması gerekiyor. Bu değişiklikler yapılsa bile motorun tamamen yada belli oranda yağ ile sorunsuz çalışacağına dair bir garanti verilmiyor. Buna en uyumlu motorların 1974-1984 arası endirekt enjeksyonlu dizeller (özellikle mercedes) olduğu söyleniyor. Özellikle daha önce epeyce incelediğim açıklayıcı bir site vardı, ama tekrar bulamadım, bulsam linkini verecektim. Ama ayrı bir depo (atık bitkisel yağ için) taktırmanız lazım. Bu depoya büyük bir de filtre takıyorlar, atık yağı olduğu gibi koyup yolda süzülmesi için. Tabi bu filtreler çok geniş yüzey alanına sahip, bol miktarda pisliği tutabilmek için. Yani önceden süzmekle falan uğraşmıyorsunuz.
Öte yandan gerçekten bitkisel yağ kullanabilmeniz için araçta ciddi bir tadilat yaptırmanız gerekiyor. Öncelikle ısıtmalı ikinci bir depo, özel ısıtmalı ve izolasyonlu yakıt hatları, yakıt filtresi, ve enjeksiyon hatlarındaki ısıtma işlemleri için gereken akımı üretebilecek boyutta bir şarj dinamosu taktırmanız gerekiyor. Bitkisel yağ ısıtılıp iyice akışkan hale getirildikten sonra motora enjekte ediliyor. Yoksa motorine göre çok viskoz (kıvamlı) olduğu için yakıt pompanızı ve enjektörlerinizi zorlamanız ve bozmanız muhtemel. Ayrıca ısınmadan enjektörlerden geçse bile tam olarak sprey haline gelmediğinden enjektörlerde koklaşmaya yol açıyor, motor bozuluyor. Atık bitkisel yağ soğukta kolayca donduğu için deponun, yakıt filtresinin ve hatların ısıtılması gerek; bu da radyatörden sıcak suyu pompa ile devridaim yaptırarak sağlanıyor. Ancak motor ilk çalışacağı anda radyatör suyu ve atık yağ soğuk olacağı için yağla değil motorinle çalıştırıyorsunuz. Motor ısınındıktan bir süre sonra motorinden yağa geçiş yapıyorsunuz. Yukarıda saydığım tadilatı Türkiye'de yapabilecek bir usta var mı bilmiyorum, ama olsa bile ciddi bir rakam tutacağı kesin. Ayrıca yapılsa bile modern crdi motorların tamamen atık yağ ile sorunsuz çalışamama ihtimali yüksek. (bunu dönüşüm kitini satan bile belirtmiş) Ancak bu tadilatları yaptırmam diyorsanız temiz süzülmüş bitkisel yağı motorinle karıştırarak tadilatsız kullanmayı deneyebilirsiniz. Önceden süzmezseniz bu kadar kirli bir ürünün yakıt filtrenizi kısa sürede tıkayacağı kesin. Yağ katıldıkça motorinin de viskozitesi artacağı için, aracınız ne orana kadar yağ katılmasını kaç km kaldırabilir bilinmez. Tamamen aracınıza bağlı ve sadece denemeyle bulunacak bir orandır. Tabi bu deneme yapacağınız kazancın çok daha fazlasına da malolabilir.
Arka arkaya yapılan zamlarla akaryakıtın lüks tüketim ürününe dönüşmesi birçoğumuzu farklı arayışlara itiyor. Hükümet en büyük ithalat kalemi olan akaryakıt tüketimini azaltmak için maliyetini arttırma yoluna gidiyor. Bir yandan da motor hacimlerine göre vergi oranları ayarlanıyor. Bu önlemler gerçekten arazide kullanmak için cip alan off-roadcı arkadaşları tam 12'den vuruyor. Bir yandan da araziye girmek gibi bir işlevi olmayan otobüs yavrusu koca makinalar otoyolda canımızı hiçe sayarak resmen "uçuyor". Konuyla ilgisi yok ama söylemeden geçemedim...
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

devrim bey cevabınız için teşekkür ederim soy ismim gakko .benim çevrem beni i gakko diye tanıdığı için nikimi gakko diye aldım saygılar
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Merhabalar,
Evde biodizel yapımıyla ilgili bir kaç yazı okudum ve konuyu araştırıken bu başlığı farkettim.
Atık yağlarla bio dizel yapımına geçmeden önce markette raftan alınacak 1 lt bitkisel yağ ile deneme yapılabileceğinden bahsediliyor.
3,5gr sodyum hidroksit (kostik) lavabo açıcı kimyasallar işaret ediliyor. Ve 200ml metil alkol. Ek olarak düşük devirde çalışan bir blender, cam ve plastik kaplar (sadece bu maksatla kullanılmak üzere ayrılacak).
Temin edilebilir malzemeler olarak gözükmekte ve tarifin uygulanması da zor değil.
Aramızda hiç kendi biodizelini üretip aracında deneyen oldu mu acaba?

http://journeytoforever.org/biodiesel_make.html
 



Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Linkte Sn. Serhat Şeker'in "BİODİZEL ÜRETiMİ VE KATKI
MADDELERİNİN YAKIT ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN
İNCELENMESİ" isimli yüksek lisans tezini bulabilirsiniz.
İşin ilginç yanı, üretilen biodizel Land Rover 300TDI motorda denenmiş.

http://www.acikarsiv.gazi.edu.tr/dosya/serhat_seker_tez.pdf
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Merhaba Şenol Bey,

Ben kendi biyodizelimi (1,5 L kadar) ürettim ve denedim. Hiç bir sorun ile karşılaşmadım. Üstelik internetten aynı makaleyi (journey to forever) bulup yararlanmıştım. Gayet basit bir işlem. Ancak naçizane tavsiyem, ürettiğiniz yakıtı en az 15-20 gün hareketsiz dinlendirdikten sonra kullanın. Suyu uzaklaştırabiliyorsunuz, tencerede 60-80°C'ye ısıtmanız yeterli. Hemen berraklaşıyor, ancak oluşan sabun vs. çökmesi için dinlenmesi şart. Isıtınca içinde kalabilecek eser miktardaki metanolden de kurtulmuş olursunuz. Ben temiz ayçiçek yağı ile denemiştim, kullanılmış yağ ile biraz daha tecrübe ister diye düşünüyorum.

Eğer ciddi miktarlarda üretip kullanmayı düşünmüyorsanız, az miktarda atık kızartma yağını süzgeç kağıdı (yada gazete kağıdı) ile süzüp motorine katabilirsiniz. Bir depoya 3-5 L katsanız hiçbirşey olmaz. (Tecrübe edilmiştir. :D)
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Devrim bey,
Yanıtınız için teşekkürler.
Kimyasal olarak ne kullandınız ve nasıl temin ettiniz acaba, paylaşır mısınız?
Ne miktarda bir karışımdan 1,5lt biyodizel elde ettiniz? Bu biyodizeli ve atık yağı kullandığınız araçlar aynı mı?
Nerede okuduğumu hatırlayamıyorum ancak, elde edilen yakıtın uzun süre bekletilmesinin, özelliklerinin kaybolmasına sebep olduğuna dair bir ifade okumuştum. 15-20 gün bu manada çok uzun değil mi?
Selamlar.
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Şenol Bey,

Kimyasalları ne oranda kullandığımı hatırlamıyorum, 4 yıl önce denemiştim. Ancak sitede yazılanı uyguladım diye hatırlıyorum. Kimyasalları ise Eminönü'nde kimyasal malzemeler satan dükkanlar var, oradan temin ettim. (Balmumu, esans vs. çok çeşitli malzeme satan dükkanlar.) Yalnız şimdi alkol bulmakta zorlanabilirsiniz; malum kaçak içki, uyuşturucu vs. imalatında kullanıldığı gerekçesiyle birçok kimyasalın satışı özel izine bağlandı. Metanolün olabildiğince saf ve susuz olması gerekiyor, %99 ve üzeri olması iyi olur. Su reaksiyonu bozuyor. Yanlış hatırlamıyorsam 2 L civarı temiz ayçiçek yağı kullanmıştım, 1,5 L'ye yakın biyodizel elde etmiştim. Kalanı gliserin fazı, ayrılıyor zaten, lavaboya dökebilirsiniz. Ben ayırmak için ayırma hunisi kullanmıştım, rahatça ziyan etmeden ayırabilmek için. 60°C ile 1 saatte olay bitiyor, ben 3 L bidonda çalkalamıştım, kollarım koptu. Daha büyük bidonda örneğin boya karıştırıcısını monte ederek rahat edersiniz. Süre sonunda kendi haline bırakınca yağ-su karışımı şeklinde ayrılıyor. Siz üst fazı (yağ gibi olan) alacaksınız. Ben içerisinde kalabilecek sodyum hidroksiti yok etmek için iki kere sirkeli su, iki kere de musluk suyu ile çalkalamak suretiyle yıkamıştım. (Her seferinde tekrar bekletip ayıracaksınız.) En sonunda tencerede ısıtarak suyunu giderip dinlenmeye bırakmıştım. Isıtınca hemen berraklaşıyor, aldanmayın. Soğuyunca yeniden bulanıyor. Isınan biyodizelde suyun çözünürlüğü arttığı için normalde ayrılan su çözününce berraklaşıyor ondan. Ben 80°C'yi geçirmemeye çalışarak yarım saat ısıtmıştım tencerede, ara ara kaşıkla karıştırarak. (Yemek tarifi gibi oldu. :D) Normalde biyodizelde çözünemeyen ama içerisindeki suda çözünen safsızlıklar su ortadan kaybolunca ince toz halinde biyodizel içerisinde kalıyor, dinlendirme bu yüzden. Özellikle 2 hafta civarında durunca dipte beyaz tortu olarak göreceksiniz. Önlem olarak gazete kağıdı yada süzgeç kağıdı ile süzerek alabilirsiniz, dipteki tortuyu almamak için. Veya üstten hortumla çekebilirsiniz, dibini almamak şartı ile.

Denediğim araç hyundai accent era idi, 2007 model, 1,5 crdi motorlu. Hiç bir sorun yaşamadım. Zaten yarım depo motorine (temiz yağ olarak) 1,5 L yağ da katsanız bir sorun yaşamazsınız, başkası aracınıza siz görmeden katsa farkedemezsiniz. Dediğim gibi atık yağ toplarım büyük çaplı yaparım demiyorsanız evdeki 2-3 L yağ için uğraştığınıza değmez, kimyasalları da düşününce pahalıya bile gelebilir. Yağı güzelce süzüp dolu depo motorine boşaltabilirsiniz. O kadarcık yağı hissetmezsiniz bile. Normal şartlarda aynı araçta yağ ve hatta bazyağı karışımı bile denedim, banamısın demedi. Daha sonra kullandığım renault clio symbol 1,5 dci 65 bg araca da neler koydum, sağolsun zevkle tüketti...

Sırf örnek olsun diye söylüyorum, Wikipedia'da yazdığına göre Malezya'da motorine %7 palmiye yağı katılması zorunluymuş. (Palmiye yağı onların çok ürettiği bir ürün.) Ben de denedim ama çabuk katılaşıyor donma noktası yüksek. Onların iklimi müsait-bizde de yazın kullanılabilir. Ben baharda denedim sıcakta tamamen eriyor ancak biraz serinledimi kristallenmeye başlıyor. Yine de filtremi tıkamadı. (Araç linea 1,3 90 hp) Şu an kullandığım Suzuki XL-7 2,0 aracımın da yakıtına zaman zaman bazyağı karıştırıyorum, henüz birşey demedi, üstelik de çipli...

Şenol Bey bu durumlarda önemli olan yakıtın akışkanlığının çok azalmamasıdır. Biyodizel nisbeten akışkan olmakla birlikte petrol esaslı bazyağların birçoğu ve bitkisel yağların tamamı motorine göre çok daha az akışkandır. (Daha kıvamlıdır) Bu nedenle yakıt pompanız bunları enjektörlerden kolayca basamaz zorlanır-enjektörlerden işeme durumuna geçer. Zerrecikler halinde dağılıp buharlaşamayan yakıt enjektör uçlarında ve ilk değdiği yüzeylerde kuruma dönüşür ve sonunda arıza oluşur. Bunun için yakıtınızın motorine yakın akışkanlıkta olması gerekir. Neticede ben ne kadar birşey olmaz da desem bu işin belli bir risk taşıdığı mutlaktır, bence esas olan kararında yapıp abartmamaktır.
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Unutmuşum, dizel yakıt en stabil yakıt türüdür, bekletmekle kolay kolay birşey olmaz. Standart bir motorini 15-20 gün değil 6 ay bile bekletseniz ilk marşta çalışır. Biyodizelde ise üretim sırasında reaksiyona girmemiş serbest yağ asitleri polimerleşerek akışkanlığı azaltabilir, bunun için ise özellikle ısı+ışık gerekir. (Kızartma tenceresinin yapış yapış olması durumu) Bunun haricinde özellik falan kaybetmez. Üretim sırasında veya suyunu giderirken sıcaklığı çok arttırırsanız (>80°C) serbest yağ asidi oluşumu hızlanır. Ama sırf biyodizel kullanmıyorsanız zaten bir depoya atacağınız 5 L ile felaket senaryosu yazılmaz...
 



Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Geçen sene Ranger aracımla Doğu Karadeniz Yaylarına gitmiştim, Istanbul'a döndüğümde 3.500 km yol yapmış ve 1.800 TL yakıta para harcamıştım o sebepten dolayı gelir gelmez internette kısa bir araştırmadan sonra kızartma yağından biodizeli deneme amaçlı ürettim ve aracımda denedim. Bilmenizde fayda var Istanbul'da bütün atık kızartma yağını belediye topluyor, o yüzden İstanbul'da yaşayanların büyük miktarlara atık yağ bulabilmesi hiçte kolay değil. Metil Alkolü çok az bir miktar alabilmek için bile EPDK izin alınması gerekiyor, deney malzemesi olarak satan yerlerden almak ise yapılacak biodizelin maliyetini çok yükseltiyor. Metil Alkol yerine kullanılabilecek Etil Alkol'de aynı şekilde izinle alınabiliyor. Migros'ta görmüştüm 1 şişe etil alkol (temizlik ürünüymüş) 28 TL idi. Benim tahminim kaçak içki ilgili değilde kimse biodizel yapıp kullamasın diye bu izin alma zorunluluğu veya ufak miktarların fiyat yüksekliği.
Diyelim ki atık kızartma yağı ve metil alkol bulabildiniz; Metil alkolde sodyum hidroksit veya potasyum hidroksiti belirli bir oranda eritmeniz gerekiyor, bu oranı belirlemek için önce yağı titrasyon testi denilen bir teste tabi tutmanız gerekiyor, ve metil alkole konacak sodyum veya potasyum hidroksit miktarı öyle belirleniyor. Ben denemek isteyenlere Potasyum Hidroksiti tavsiye ederim çünkü metil alkolde kolayca cözünüyor, sodyum hidroksit için saatlece karıştırmak gerekiyor.
50 dereceye ısıtılan kızartma yağına metil alkol ve potasyum hidroksit karışımı karıştırılıyor, koyu kahve rengini aldıktan sonra karıştırma duruyor, yaklaşık 8 saat sonra üste biodizel altta ise gliserin kalıyor. Gliserin oranı yaklaşık %15 civarında. Üstte kalan biodizel ilk başlarda bulanık sarı renkte oluyor, ısıtılıp soğutulursa veya 1-2 gün beklerse açık sarı oluyor. Bu işlemden sonra biodizeli araçta kullanmak sakıncalı, çünkü içinde sabun kalmış oluyor. Bu sebepten dolayı suyla yıkanması gerekiyor, ılık suyla çalkalanan karışım 15 dakika bekledikten sonra sabunlu su aşağıda biodizel gene yukarıda kalıyor, bu işlemi en az üç kere yada altta kalan suyun pH'ı 7-8 olana kadar yapmak gerekiyor.
Mehmet Bengi Uluengin adlı bir şahıs bu işin kitabını yazmış, Birsen Yanınlarıda basmış, "Sizde Evinizde Biyodizel Üretebilrsiniz" adlı bir kitap, tavsiye ederim. Kitapta yazdığına göre Robert Diesel, dizel motoru keşfetmiş ve Paris'te fuarda fıstıktan üretilen yağ ile çalıştırmış. Gene kitapta yazdığına göre Fransa'da petrolden üretilen dizel yakıta %3 ila 5 arasında biodizel katılma zorunluğu varmış, 100 litre petrolden üretilen dizele 1 litre biodizel karıştırıldığına motorun yağlama kabiliyeti %20 artıyormuş. Yani motor ömrü için iyi bir şey. Ayrıca çevreyide kirletmiyormuş.

Saygılarımla

Ersan
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Motorine biyodizel katma zorunluluğu ülkemize de gelecek-hatta kanunu çıkacaktı ne oldu takip edemedim. Bizde de motorine %2'ye kadar biyodizel katıp biyomotorin diye satan dağıtımcı firmalar var, motor ömrüne ciddi katkısı olur. %0,5 oranında katılan biyodizel bile motorinin yağlayıcılık özelliğinde mucizeler yaratıyor, denemelerini bizzat gördüm. Motorları sürekli çalışan ve daha yüksek basınçlı yakıt beslemesine sahip iş makinalarının biyodizel kullanması sadece ucuz olmasından değil...
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

Konu iyice dikkatimi çekti. Sürekli defender kullanan biri olarak deneyip görücem artık. Endüstriyel boya işinde oldugum icin etil, metil yada izopropil alkol bulmam çok kolay.atik kızartma yaginida işyerine yemek getiren catering firmasından isteyebilirim.tam formül ve uygulama icin biraz daha okumam lazım sanırım. Gelişmeleri buradan bildiririm.
Saygılar
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

forester' Alıntı:
Geçen sene Ranger aracımla Doğu Karadeniz Yaylarına gitmiştim, Istanbul'a döndüğümde 3.500 km yol yapmış ve 1.800 TL yakıta para harcamıştım o sebepten dolayı gelir gelmez internette kısa bir araştırmadan sonra kızartma yağından biodizeli deneme amaçlı ürettim ve aracımda denedim. Bilmenizde fayda var Istanbul'da bütün atık kızartma yağını belediye topluyor, o yüzden İstanbul'da yaşayanların büyük miktarlara atık yağ bulabilmesi hiçte kolay değil. Metil Alkolü çok az bir miktar alabilmek için bile EPDK izin alınması gerekiyor, deney malzemesi olarak satan yerlerden almak ise yapılacak biodizelin maliyetini çok yükseltiyor. Metil Alkol yerine kullanılabilecek Etil Alkol'de aynı şekilde izinle alınabiliyor. Migros'ta görmüştüm 1 şişe etil alkol (temizlik ürünüymüş) 28 TL idi. Benim tahminim kaçak içki ilgili değilde kimse biodizel yapıp kullamasın diye bu izin alma zorunluluğu veya ufak miktarların fiyat yüksekliği.
Diyelim ki atık kızartma yağı ve metil alkol bulabildiniz; Metil alkolde sodyum hidroksit veya potasyum hidroksiti belirli bir oranda eritmeniz gerekiyor, bu oranı belirlemek için önce yağı titrasyon testi denilen bir teste tabi tutmanız gerekiyor, ve metil alkole konacak sodyum veya potasyum hidroksit miktarı öyle belirleniyor. Ben denemek isteyenlere Potasyum Hidroksiti tavsiye ederim çünkü metil alkolde kolayca cözünüyor, sodyum hidroksit için saatlece karıştırmak gerekiyor.
50 dereceye ısıtılan kızartma yağına metil alkol ve potasyum hidroksit karışımı karıştırılıyor, koyu kahve rengini aldıktan sonra karıştırma duruyor, yaklaşık 8 saat sonra üste biodizel altta ise gliserin kalıyor. Gliserin oranı yaklaşık %15 civarında. Üstte kalan biodizel ilk başlarda bulanık sarı renkte oluyor, ısıtılıp soğutulursa veya 1-2 gün beklerse açık sarı oluyor. Bu işlemden sonra biodizeli araçta kullanmak sakıncalı, çünkü içinde sabun kalmış oluyor. Bu sebepten dolayı suyla yıkanması gerekiyor, ılık suyla çalkalanan karışım 15 dakika bekledikten sonra sabunlu su aşağıda biodizel gene yukarıda kalıyor, bu işlemi en az üç kere yada altta kalan suyun pH'ı 7-8 olana kadar yapmak gerekiyor.
Mehmet Bengi Uluengin adlı bir şahıs bu işin kitabını yazmış, Birsen Yanınlarıda basmış, "Sizde Evinizde Biyodizel Üretebilrsiniz" adlı bir kitap, tavsiye ederim. Kitapta yazdığına göre Robert Diesel, dizel motoru keşfetmiş ve Paris'te fuarda fıstıktan üretilen yağ ile çalıştırmış. Gene kitapta yazdığına göre Fransa'da petrolden üretilen dizel yakıta %3 ila 5 arasında biodizel katılma zorunluğu varmış, 100 litre petrolden üretilen dizele 1 litre biodizel karıştırıldığına motorun yağlama kabiliyeti %20 artıyormuş. Yani motor ömrü için iyi bir şey. Ayrıca çevreyide kirletmiyormuş.

Saygılarımla

Ersan
Ersan Bey,
Sormak istediğim birsey var.
Piyasada satılan küçük ambalaj etil yada metil alkoller saf değildir.iclerinde az miktarlarda (ucuzlatabilmek icin) butil asetat, toluen, Hegzan, metil etil keton gibi ucuculuk ve yanma oranları yüksek solventler vardır. Marketlerden alınan alkollerle yapacağımız denemeler sağlıklı olurmu? Ben izopropil alkolü fıçı ile almama rağmen %2 oranında suyla karışık oluyor. Bunlar sıkıntı yaratırmi?
 

Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

dturan' Alıntı:
Konu iyice dikkatimi çekti. Sürekli defender kullanan biri olarak deneyip görücem artık. Endüstriyel boya işinde oldugum icin etil, metil yada izopropil alkol bulmam çok kolay.atik kızartma yaginida işyerine yemek getiren catering firmasından isteyebilirim.tam formül ve uygulama icin biraz daha okumam lazım sanırım. Gelişmeleri buradan bildiririm.
Saygılar
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;DAynı yolu bende denemeyi düşünüyorum.
 



Ynt: Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

bio dizel yapımı videolarını bi inceleyin yapanlar cok kanola yağı kullanın derim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,459
Mesajlar
1,518,191
Kayıtlı Üye Sayımız
172,114
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmetalp0666

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst