Bitkisel Yağların Dizel Motorlu Tarım Araçlarında Yakıt Olarak Kullanılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lamella Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 61,818
Ben 1 mazot 3 ayçiçek yağı olarak karıştırıp kullanıyorum.Hatta şu anda arabamın deposunda 69 lt kadar karışım yakıt mevcut.Çalışmada , çekişte herhangi bir fark yok ,sadece koku olayı var oda rahatsız edici seviyede değil.Kullanılmış yağ bulamadığım için marketten aldığım kampanyalı olarak ucuza getirdiğim ayçiçek yağını direk 3 e 1 mazotla karıştırıyorum.3lştre yağın içine 1 litre mazot koyduğum zaman viskositenin azaldığını gözle de farkediyorsunuz.
Ancak soğuk havalarda karışımın ne derece akışkan olduğu konusunda bir deneyim sahibi değilim.Yakıt filtresinden önce otomatikteki sizgeçi 5 -6 günde tıkamaya başlıyor onu sık temizliyorum neticede içinde gliserim mevcut ve sümüksü yapıda tortu oluşturuyor ve bu tortu dibe de çökmüyor.Yakıt filtredinde de sümüksü bir sıvama yapıyor.Eğer kullanılmış sıvı yağı çok ucuza bulabilseydim kesinlikle bundan başka yakıt kullanmadım ve olumsuzlukları gidermek içinde gerekli aparatları yspardım.Ancak 40 TL ye satılan mazot yerine şu an kampanyalı olarak aldığım litresi 24 TL ye gelen temiz ayçiçek yağını maxotla karıştırıpkullanıyorum bu sebeple çok büyük bir tasarruf olmuyor.yakıt filtresini yakın zamanda değiştireceğim için kullanmaya devam ediyorum ancak filtreyi değiştirdikten sonra depoyu temizleyip maxota geçeceğim.Filtre bedeli karışım bedeli , yağın kampanyalardan ucuza alınması dahil yüzde 25 civarındaki tasarruf uğraşmaya değmiyor.Ancsk kullanılmış yağ bulabilsem tasarruf yğzde 80 lere kadar çıkar ki başka yakıt kullanmadım .
Bu arada Ford 2,5 di motorun çalışma sesi bariz şekilde azalıyor onu da belirteyim.
 

Etiketler
.
Konuyla ilgili olarak yapay zekanın, turbosuz dizel motorlu araçlarda önce nebati yağın kendisinin, daha sonra da onu metabolize eden bakteriler yüzünden yaşanan sorunları toplayan cevapları aşağıda.


Turbosu olmayan bir dizel motorda, yakıt olarak nebati yağ kullanmanın açtığı sorunlar nelerdir ?

Turbosu olmayan bir dizel motorda, yakıt olarak nebatî yağ (biyodizel) kullanmanın bazı potansiyel sorunlara neden olabilir:

1. **Yanma ve Performans Sorunları:**
Nebatî yağın doğrudan kullanılması, dizel yakıta göre farklı özelliklere sahip olabilir. Bu durum, yanma etkinliğini ve motordaki performansı olumsuz etkileyebilir.

2. **Yakıt Sistemi Sorunları:**
Nebatî yağın viskozitesi ve diğer özellikleri dizel yakıtından farklı olabilir. Bu durum, yakıt filtresi tıkanmalarına, enjektör problemlerine ve yakıt sistemine zarar verebilecek diğer sorunlara yol açabilir.

3. **Yakıt Pompası ve Enjektör Sorunları:**
Biyodizel kullanımı, zamanla yakıt pompası ve enjektörlerde aşınma ve korozyona neden olabilir. Bu, yakıt sistemi üzerinde ekstra stres yaratabilir.

4. **Soğutma Sistemi Sorunları:**
Nebatî yağın daha yüksek bir donma noktası vardır, bu nedenle soğuk hava koşullarında motorun donma riski artabilir.

5. **Motor Yağı Kirliliği:**
Nebatî yağın içindeki bazı bileşenler, motor yağını kirletebilir. Bu durum, motorun daha hızlı aşınmasına neden olabilir.

Bu nedenlerle, özellikle otomobil üreticisinin belirttiği yakıt türü ve karışımlara sadık kalmak önemlidir. Eğer alternatif yakıt kullanımı düşünülüyorsa, öncelikle aracın üretici rehberine danışılması ve uygun modifikasyonların yapılıp yapılamayacağının kontrol edilmesi önemlidir.


Nebati yağı metabolize eden mikroorganizmalar onun motorlarda yakıt olarak kullanılmasını uygunsuz kılar mı ?

Evet, biyodizel olarak kullanılan nebatî yağları metabolize eden mikroorganizmalar, yakıt sistemlerinde sorunlara yol açabilir. Bu mikroorganizmalar, biyodizel içindeki yağları parçalayabilir ve bu durum biyodizelin depolanması ve kullanılması sırasında sorunlara neden olabilir. İşte bu durumla ilgili bazı potansiyel sorunlar:

1. **Biyodizelin Çürümesi:**
Biyodizel içindeki yağların mikrobiyal aktivite tarafından parçalanması, biyodizelin kalitesini azaltabilir ve zamanla çürümesine neden olabilir.

2. **Yakıt Filtre Tıkanmaları:**
Biyodizel içindeki mikroorganizmalar, yakıt sistemine zarar verebilir ve özellikle yakıt filtrelerinin tıkanmasına neden olabilir.

3. **Enjektör ve Pompaların Hasarı:**
Mikroorganizmaların ve biyodizeldeki çürümüş maddenin yakıt enjektörleri ve yakıt pompaları gibi bileşenlere zarar verme potansiyeli vardır.

Bu nedenle, biyodizel kullanılırken uygun depolama koşullarının sağlanması ve kullanılan biyodizelin düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir. Ayrıca, biyodizel kullanan araçların yakıt sistemlerinin, bu tür sorunlarla başa çıkabilecek şekilde tasarlandığından emin olunmalıdır.


YZ
Verileri sınayın.
 
Son düzenleme:

Neden "TURBOSUZ" ayrımı yapmak gerekliliği görmüşler acaba? Bir dizel içten yanmalı motorda TURBOLU veya TURBOSUZ olması çalışma mekaniği düzenini değiştirmez ki.
 

.
Ayrımı, turbo bilgim yetersiz olduğundan “bilmediğin işe karışma” düşüncesiyle ben koymuştum. Yani turbo daha karmaşık bir yapı olduğundan, turbosuz da soruna yol açıyorsa, turbo ile haydi haydi açar şeklinde akıl yürütmüşdüm.
Bir de tarım araçlarının genellikle turbosuz olabileceğini tahmin etmem de sanırım yanlış olmalı ?

Dikkat çektiğiniz için sağolun. 🙂
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,459
Mesajlar
1,518,190
Kayıtlı Üye Sayımız
172,114
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmetalp0666

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst