Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tindersticks Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 393
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,926
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

ilk bakışta aşık olanlardan biri olan bende takip edeyim allah kolaylıklar versin kazasız belasız binersiniz inşallah
 

Etiketler

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Bu gün yine servisteyim... aracın motorunu indireceğiz bu gün... 2,5 Lt düz dizel motoru değiştirmeyi düşünmüyorum... Bir ara sıfır 200 TDI motor koydurmayı düşünmüştüm ama, RN 380 şanzuman, turbo, diğer yan ekipmanlarla birlikte malzeme maliyeti 14-15,000 Liralara çıkmakta... Bana katacağı bir miktar daha hız olacak.. Ama benim derdim hızlı gitmek değil, her yere gitmek. ustalarımla konuştuğumda da motorun ne üflemesi ne de duman atması olmadığı hatta çalışma sesinin düzgün ritmle saydırdığı motor yapmaya bile gerek olmadığını söylediler.... Ama aşırı hassas ve mükemmeliyetçi bir kişilik olan ben yine de açalım motoru ve sıfırlayalım dedim....

bu aracı toplarken hedefimiz 0 bir araç yapmak değil... 1986 model olan bu aracı 1988 - 1989'deki günlerine geri döndürmek... eski kafalı ve geçmişte yaşayan ama hala kendini 18inde hisseden biri olarak, bu bana yetecek... çünkü 1989'da 18 yaşındaydım ve bu aracı 3 yaşındaki günlerine geri döndürdüğümüzde içimdeki 18 yaşlı delikanlı geçecek direksiyonun başına...

7825IMG_4380.JPG
 





Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Haydi hayırlı olsun.
Bir Defender daha hayat buluyor.
Bu güzel, şimdiden Allah sabır versin diyorum :smiley:
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

başarı dileyen mesajların tümü için çok teşekkürler...
eger bu arac istedigimiz gibi olacaksa yapan ustaların emegi, gezenbilirdeki siz dostlarımın bilgi paylaşımı, yardımı, önerisi ve desteği üzerine inşa edilecek....
arsa gezenbilirden, bina ustalardan misali...

gezenbilir gibi her zaman paylaşacağım/danışacağım bir aile olmasaydı sanırım eski bir aracı toplama cesaretini bir daha gösteremezdim..
-ki 1995 yılında 1973 bir mustang toplamaya bir 0 araba parası harcayıp,
kötü bir ekip ve danışacak paylaşacak kimsenin olmaması yüzünden lanet olsun deyip aracı sahibi borçları yüzünden italyaya kaçan bir tamirhanenin önünde bırakıp bir daha da uğramadım...
sonra da ötv indiriminde ruhsatı ve plakasını kullanıp hayatımdan da komple çıkardım...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

araç güzel hayırlı olsun güle güle kullanın merak etiğim konu araç ruhsatta kamyonetmi arazi taşıtımı geçiyor tr de hard
top defender fazlayok teşekkürler.
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

kasapmurat' Alıntı:
araç güzel hayırlı olsun güle güle kullanın merak etiğim konu araç ruhsatta kamyonetmi arazi taşıtımı geçiyor tr de hard
top defender fazlayok teşekkürler.
Teşekkürler, araç ruhsatta
Cinsi Arazi Taşıtı - Jeep
Tipi Light Utilit 4x4 geçmekte
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

bu gün motoru sökmeyi planlıyoruz.. bir taraftan da kaportaya sökmeye başladık.... aynı anda elektrik vs de sökülmekte..... hedefimiz min 3 max 4 ayda kupa şase ayırıp her parçayı parçaladıktan sonra ihtiyaç olan yeni parçaları alarak aracı toplamak....

orjinale sadık kalarak bir araç yapmayı planlıyoruz....
7165IMG_4391.JPG
7365IMG_4392.JPG
2883IMG_4393.JPG



kocaoğlanın kolu kanadı kırılsa da hala karizma yerinde.... çocukluğumuzda seyrettiğimiz kahpe bizanstan bir araba dolusu dayak yemiş ama hala saçları bozulmamış Cüneyt Arkın edasında bizim oğlan.....
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

yıllarca aracını toplayan arkadaşlarımı izledim buradan.... heyecanla.... ama kendi aracını toplamak inanılmaz farklıymış.... işlerimin en yoğun olduğu dönemde başladım bu işe... anca bütçemi denkleştirmiştim... işlerimin hafiflemesini bekleyecek kadar da sabrım yoktu... dektop all in one bir bilgisayarı aldım kolumun altına 2 gündür servisteyim.... sağolsun mehmet usta da bana bir oda ve masa verdi bir taraftan tasarım yapıyorum bir taraftan da aracımın parçalanmasını seyrediyorum.... ama aklım oradayken de çalışamıyorum açıkçası.... yarın evde kalıp biraz çalışmalı.... cumaya tüm parçalama işini bitirip ihtiyaç listesini oluşturmayı planlıyorduk... -ki cumartesi istanbula gideceğim izmirden bu arada ilk ihtiyaçları almak istiyordum.... ama zor gibi.....

vallaha bu heyecan insanı işten güçten de alıkoyacak gibi görünüyor... aklım işten öte içeride sökülen aracımda.... ama çalışmak da lazım.... aracı bitirmek için paraya, parayı kazanmak için de iş yapmaya ihtiyacım var.... ama be iş yerine aracın karşısında onu seyretmek istiyorum ve bu çok büyük bir ikilem...
obsesif komposif kişilik boyutunda hassas olunca bir insan her aşamada seyretmek istiyor... allahtan servisime ve ekibindeki ustalara güveniyorum yoksa gece de burada yatacağım :smiley:
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Bu gün de mesaim bitti aracın başında....

boya kodu konusunda yardım......
aracımın gerçek boya kodunu bulamadım.... şasi numarasından sorgulattığımızda LRC 424 Arles, Windjammer, Pacific Blue çıkıyor ama kaynaklara göre bu renk yalnızca 1990 yılında uygulanmış....
renk Mid Welsh Gray e benziyor ama o renk de 1985 de bitmiş....
Shire Blue LRC 392 olabilir dedik ama malesef o da çok mavimtrak...
Cambrian State gray LRC 348 mi dedik ama o da çok koyu.......

durduğumuz yerlerin ilkidir...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Hayırlı uğurlu olsun, herşey gönlünüzce olsun diyelim. Yalnız motoru sıfırlatmak yerine değiştirmeyi düşünün derim. Motor iyiyse hiç ellemeyin, öyle bir kullanın içinize sinmezse daha sonra sıfırlarsınız yada aracın gidişine göre motoru değiştirirsiniz... Motoru sıfırlatmak nerden baksanız 3 4 binliraya bulacak. üstüne bir iki lira daha koyup farklı ve güçlü bir makina koyabilirsiniz. Kolaylıklar...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Üstadım,
Aracınız hayırlı olsun.Orj 86 model ing montaj Güzel bir araç. Kapı kollarından ve ön döşeme minderlerinden belli.
Araçta hidrolik olması artı bir avantaj. Ustaların işlerinin ehli olduğuda Seyyarı koltuk minderinin üzerine bırakmalarından belli !
Yukarıda ki arkadaşın söylediğini yabana atmayın. İşleri bitirince attığınız taşın ürküttüğünüz kurbağaya değmediğini anladığınızda iş işten geçmiş olacak. Bakınız göktu.
Madem izmir desiniz Formun yukarı sayfalarında deanvefikizgi adlı arkadaşla iletişime geçmenizi tavsiye ederim.ondaki araçla sizin aracı kıyaslayın ne demek istendiğini anlıyacaksınız.
Bol sabırlı günler dilerim.
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

hayırlı ugurlu olsun kolay delsın son fotolarınızı acamadım ama arac orjınal duruyor.
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

sword7' Alıntı:
Hayırlı uğurlu olsun, herşey gönlünüzce olsun diyelim. Yalnız motoru sıfırlatmak yerine değiştirmeyi düşünün derim. Motor iyiyse hiç ellemeyin, öyle bir kullanın içinize sinmezse daha sonra sıfırlarsınız yada aracın gidişine göre motoru değiştirirsiniz... Motoru sıfırlatmak nerden baksanız 3 4 binliraya bulacak. üstüne bir iki lira daha koyup farklı ve güçlü bir makina koyabilirsiniz. Kolaylıklar...
sevgili umut senin aracın pumaya dönüş serüvenini yakınen takip ettim...
ve puma motordan ne kadar da memnun olduğunu biliyorum...
hatta turuncu 1986 defender g4 challenge ı toplayan arkadaşımızın motoru değiştirmediği için pişman olduğunu söylediğini hatırlıyorum...
hepinize de katılıyorum....

ama yola çıkarken bu aracın fabrika çıkış haline sadık kalmayı hedef olarak seçtim.... (aksesuvarlar hariç tabi ki) bakalım motor bizi ne kadar tatmin edecek....
eğer ben bu aracı 1987 yılında alsa idim bu motorla alacak ve kullanacaktım.... daha önce de dedimya biraz geçmişte yaşayan bir tipim :smiley:

eğer olmadı dersek 200 TDI ya da 300 TDI sandık motor ve RN 380 şanzuman attırmayı düşünüyorum...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst