BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mdr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 804
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 142,229
Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

Kale kapısı ve açma-kapama mekanizması.j


Kitapcı vitrininden..elif şafak hit-satanlardan.jpg
 

Etiketler

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..
Cavit hocam size katılıyorum..Benimde favorimdiler.Yanılmıyorsam genç bir çiftti.Çek aile idi.Keşke biraz dili olsada tanışsaydım.

Karavan kampı denize sahili vardı.Çok güzel sahili oldugunu bildigimiz halde..zamanı kullanıp gezdik.Yani dubrovnigin bize bir deniz borcu var.. :D

DSC_0015.JPG


DSC_0014.JPG
 


Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında


En begendiklerimiz sırayla artıyor..Dubrovnigi de çok begendik..Ama sakin günlerinde yani tabiri caizse hafta sonu yaz ayı degil diger uygun günlerde daha zevki çıkar derim..

P1050341.JPG
 



Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..
13 HAZİRAN 2012 Çarşamba


Yolumuz uzundu..Her türlü hazırlıgımızı kampta yapıp tam donanımlı olarak kampımızdan çıktık.
Rotamız Hırvatistan topraklarından Bosna Herseke girip Mostar ve Saraybosna vardı..İlginç bir seyahat bizi bekliyordu.

BOSNA HERSEK (Bosna i Hercegovina) B.İ.H

Boşnaklar (%48), Sırplar (%37.1), Hırvatlar (%14.3) Mart 1992 yılında bagımszılıgına kavuştu.Nüfusu 4,613,414

Para birimi Konvertibıl Mark KAYM

Ülke bir bütünü oluşturan üç etnik gruba ev sahipliği yapmaktadır: Boşnaklar, Sırplar ve Hırvatlar. Ayrıca ülkede Bosnalı veya Hersekli olmak da ayrı etnik kimliği vurgulamak için kullanılır.Ülke yönetim açısından iki devletçiğe bölünmüş durumdadır. Bunlar, Bosna-Hersek Federasyonu ve Sırp Cumhuriyeti'dir.
Adriyatik Denizi’ne Neum şehrinin bulunduğu yerde yalnızca 20 km'lik (limanı olmayan) bir kıyısı bulunmaktadır.Devletin başkenti ve en büyük şehri Saraybosnadır.Yugoslavya'nın altı federe cumhuriyetinden biri olan Bosna-Hersek, bağımsızlığını 1990'lı yıllardaki Yugoslavya'nın -SSCB gibi- çözüldüğü yıllarda kazanmıştır. 1992 yılında Yugoslavya'dan ayrılan Slovenya ve Hırvatistan'ın bağımsızlığını tanıyan AB ve BM, Makedonya ve Bosna-Hersek'in bağımsızlığını referandum şartına bağlamıştı. Bu nedenle 1992 yılında Bosna-Hersek'te yapılan referandumda halk bağımsızlıktan yana oy kullanınca yeni devlet kuruldu. Ancak bu devleti, ülkedeki Sırplar tanımadı ve Boşnaklar ve Hırvatlara karşı savaş açtı. 1995 yılına kadar süren Bosna Savaşı'ndan sonra Dayton Barış Antlaşması imzalandı. Buna göre ülkede barışı uygulayacak uluslararası bir konsey kuruldu. Bu konsey bir Bosna-Hersek Yüksek Temsilciği kurdu. Sonuçta ülkede bulunan bu yüksek temsilcilik şu anda cumhurbaşkanını görevden alma dahil birçok yetkiyle donatılmıştır. Ayrıca bu anlaşmaya göre Üçlü Cumhurbaşkanlığı Konseyi'yle de ülkedeki üç etnik grup temsil edilecektir.

Günümüzde gelinen noktada Bosna-Hersek'in bölünmüşlüğü devam etmektedir. Az da olsa bazı bakanlıkların (Savunma, Gümrük vb.) birleştirilmesi çalışmaları sürmektedir.

Dubrovnik-Mostar.jpg
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

Ögle üzeri Hırvatistan topraklarından çıkıp Bosna hersek topraklarına girdik.

Hırvat gümrügü ile Bosna hersek gümrügü iki ayrı dünya idi.Hemen belli ediyordu kendini.

Hırvatistan topraklarından-snırıdan Ã


Bosna hersek sınırından giriş.jpg
 

Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..

........
Seyahatimiz boyunca mümkün oldugunca hatta çogunluk otoyola hiç girmedik.Geçtigimiz ülkenin tanınması otoyoldan geçmekle olmayacagı bilinciyle yolu uzattık belki ama..çook faydasını gördük.Arka sokaklarından geçtik,köyleri kasabaları,işletmeleri,geçitleri akla gelmeyecek çok şeyi bu sayede gördük.


Mostara giderkende Dubrovnikten geriye gidip 223 nolu karayolunu takip ettik..

Brgat Gornji yolundan,,Trebinje,Plana,Avtovac,Nevesinje yolu ile mostara vardık.Hersek ,Boşnak ve sırp köylerinden geçtik...İçimizde savaşın geride bıraktıgı bu güzel ülkenin -Bosna hersegin boşnak yurttaşlarımızın acısını hissettik.
Yol çok degişik atmosferden çok degişik iklimden geçmesine ragmen sık sık köylerde,kasabalarda durup bir markete,kahve yada meydana,birahaneye girip bir baktık..

DSC_0060.JPG
 






Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

..
Benzin istasyonunda mazot almak için girdik.Hersekli 2 genç..biri pompada biri kasada ilgi gösterdiler..Ucuz diye Euro -biyodizel aldık.
Nakit ödemek istemedigimden kredi kartım verdim.Önce post makinasının yan tarafından slip yaptı sonra rakamı girdi onay için bana verdi.şifre girip onayladım.hemen elini attı çıktıya birkaç defa hızlı hızlı basıp bişeyler yaptı.." onay vermedigini ..çekim yapılmadıgını söyledi ". çaresiz nakit ödyeyim dedim.Tam parayı verdim.Arabadan eşim seslendi.."ismail telefonuna mesaj geldi..tahsil edildigini yazıyor " dedi.Hızla telefonu alıp kasadaki gence ekranı gösterdim.Yüzü kızardı..tekrar parayı geri verip..post makinasından dökümü geri çıkartıp bana ödeme kısmını gösterip altını çizerek o kısmı kopartıp verdi..Bu kadar seyahatte sıkıntı çekmeden bütün büyük ödemeleri hep kredi kartımdan yaptım....

Akan dere yakınında yemekmolası.jpg


Bu benzin istasyonu çiftpost yapmaya kalktı.jpg
 






Ynt: BEYAZ MARTI Adriyatik Yollarında

20 sayfayı büyük bir zevk ve heyecanla okudum fotolara,sade anlatımınıza bayıldım bu heyecanı bizlere yaşattığınız için çok teşekkürler İsmail bey.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,068
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst