Beraber Bir Defender Yapalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tahaozak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 872
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 135,473
Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

senin bahsettiğin ses büyük ihtimal amortisör kulelerinden geliyor. Onları elinle bir kontrol et (salla). saplama kesmiş olabilir. Araç yükselince herhangibir yerinden ses gelmez.. Veya burç takımınlarında bozukluk vardır.
 

Etiketler

Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

tahaozak' Alıntı:
Şaft mafsallarında bozuk olabilir.
Burçları arabayı yükseltirken komple değişmiştim. Şaft mafsallarını değiştiricem zaten bülbül gibi ötmeye başladılar. onun haricinde çıkan ses gaz kesip araba yığıldığında başlıyor gaz verdiğimde kesiliyor. Sokak arasında gaz kesmeden gitmekten kavşaklara tam gaz girer oldum yaw ;D
 


Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

Aynı ses bende var. Şaft avare kaldığında ses yapıyor. Çok ters açı ile çalıştığından.
Yükseltmeden vazgeçtim, şimdi deneyeceğiz eğer keserse ben zaten orijinale dönmeye
çalışıyorum. 3 inch veya biraz fazla yükseltme var araçta.

Yüksek kalsın isteniyorsa çift mafsallı şaft şart gibi, Td5 şaftı oluyor.
Bence Defender için abartılı yükseltme sürüşü hem sert yapıyor hem de aracın artikülasyon*
becerisi çok zayıflatıyor. Kabinin yükselmesi avantaj ama sanıldığı kadar arazide gitmeyi
kolaylaştırmıyor bence.

* Artikülasyon aracın tekerleğini yere basma kabiliyeti olarak alınmalı. Dolayısıyla daha yumuşak
yayların kısmen kapalı biçimde durmasıbir tekerlek havaya kalktığı zaman oluşan boşluğu dolduracak
itme gücünü yaratmasını sağlıyor. HD yaylar kalıp gibi olduğu için ya serbest salınım yapacak (yuvasından
çıkacak ki bu aslında çok faydalı değil. neticede dingil sadece kendi ağırlığı ile arabayı itecek çekişi veremez,
onu basan yere yay etkisi kesintisiz olmalı) ya da sabit dingili tam ters tarafında sınırlı kapanacağı için (kapanmaya karşı daha dirençli) salınması gereken lastik daha az aşağı inecektir. Kabinin HD yay takılmış araçlarda bir oradan bir oraya sallanmasına bu sebep oluyor bence.
 



Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

dturan' Alıntı:
Burçları arabayı yükseltirken komple değişmiştim. Şaft mafsallarını değiştiricem zaten bülbül gibi ötmeye başladılar. onun haricinde çıkan ses gaz kesip araba yığıldığında başlıyor gaz verdiğimde kesiliyor. Sokak arasında gaz kesmeden gitmekten kavşaklara tam gaz girer oldum yaw ;D

Egsoz a baktın m?
 


Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

LRTD5' Alıntı:
Aynı ses bende var. Şaft avare kaldığında ses yapıyor. Çok ters açı ile çalıştığından.
Yükseltmeden vazgeçtim, şimdi deneyeceğiz eğer keserse ben zaten orijinale dönmeye
çalışıyorum. 3 inch veya biraz fazla yükseltme var araçta.

Yüksek kalsın isteniyorsa çift mafsallı şaft şart gibi, Td5 şaftı oluyor.
Bence Defender için abartılı yükseltme sürüşü hem sert yapıyor hem de aracın artikülasyon*
becerisi çok zayıflatıyor. Kabinin yükselmesi avantaj ama sanıldığı kadar arazide gitmeyi
kolaylaştırmıyor bence.

* Artikülasyon aracın tekerleğini yere basma kabiliyeti olarak alınmalı. Dolayısıyla daha yumuşak
yayların kısmen kapalı biçimde durmasıbir tekerlek havaya kalktığı zaman oluşan boşluğu dolduracak
itme gücünü yaratmasını sağlıyor. HD yaylar kalıp gibi olduğu için ya serbest salınım yapacak (yuvasından
çıkacak ki bu aslında çok faydalı değil. neticede dingil sadece kendi ağırlığı ile arabayı itecek çekişi veremez,
onu basan yere yay etkisi kesintisiz olmalı) ya da sabit dingili tam ters tarafında sınırlı kapanacağı için (kapanmaya karşı daha dirençli) salınması gereken lastik daha az aşağı inecektir. Kabinin HD yay takılmış araçlarda bir oradan bir oraya sallanmasına bu sebep oluyor bence.
Serdar Bey selamlar.
Yükseltme bendede 2" den fazla oldu.zaten get leri taktıktan sonra başladı bu ses. HD yaylar konusunda haklısınız biraz fazla sert ve boştaki tekeri daha erken yerden kesiyor eğer kilit yoksa iş bitiyor zaten. serbest salınım yapabilmesi için yuvalarının farklı olması gerekli bence.
Kabinin salanması konusunda ben hiç şikayetci değilim açıkcası. standart haldeyken daha çok yatıyordu araç. şu an tam istediğim gibi virajda da arazide de sallanma yada yatma yok. (ama 30luk spacer takılı şuan)
TD5 yada çift mafsallı şaftı araştırıcam. Haziran sonuna kadar ev alacağım için aracı satma gibi bir durumum da var. eğer satmazsam kilit motor boya gibi detaylı bir tadilata gireceğim kısmetse.
Siz standart yüksekliğe mi döneceksiniz?
 

Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

Konuyu dağıtmış olmak istemem ama bende de araç rolantide çalışırken şırlama sesi var gaz verince kesiyor.Özellikle lambalarda durunca ikide bir debriyaja basan ayağımla aragaz vermekten sıkıldım.Araç 2,5 düz dizel :(
 




Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

must' Alıntı:
Konuyu dağıtmış olmak istemem ama bende de araç rolantide çalışırken şırlama sesi var gaz verince kesiyor.Özellikle lambalarda durunca ikide bir debriyaja basan ayağımla aragaz vermekten sıkıldım.Araç 2,5 düz dizel :(
Bilyadan olabilir. Bende baskı balata değişmeden önce vardı, komple değişince kesildi.
 



Ynt: Beraber Bir Defender Yapalım

dturan' Alıntı:
Serdar Bey selamlar.
Yükseltme bendede 2" den fazla oldu.zaten get leri taktıktan sonra başladı bu ses. HD yaylar konusunda haklısınız biraz fazla sert ve boştaki tekeri daha erken yerden kesiyor eğer kilit yoksa iş bitiyor zaten. serbest salınım yapabilmesi için yuvalarının farklı olması gerekli bence.
Kabinin salanması konusunda ben hiç şikayetci değilim açıkcası. standart haldeyken daha çok yatıyordu araç. şu an tam istediğim gibi virajda da arazide de sallanma yada yatma yok. (ama 30luk spacer takılı şuan)
TD5 yada çift mafsallı şaftı araştırıcam. Haziran sonuna kadar ev alacağım için aracı satma gibi bir durumum da var. eğer satmazsam kilit motor boya gibi detaylı bir tadilata gireceğim kısmetse.
Siz standart yüksekliğe mi döneceksiniz?

Evet tamamen fabrika standartında kullanacağım. Sonuçta Defender 90 standart hali ile benim ihtiyacımı fazlası ile karşılar.
265/5 R16 BFG + 30 mm Spacer (gerek olursa) + Standart yaylar ve amortisörler ile kullanacağım.
Bu durumda yükseltme kiti boşa çıkacak. Satmayı düşünüyorum.

Savunduğumfikir ile satma hedefimin uyuşmadığına ise ayrıca dikkat çekiyorum :smiley:

Yol performansı olarak haklısınız, HD yaylar yol tutuşu oldukça arttırıyor. Sonuçta sert amortisör ve yayların konforsuz ama kolay kopmayan bir performans sundukları aşikar. Belki Td5 gibi bir makinada bu önemli olabilir ama çoğu yerde zaten bu kadar yol tutuş gerektirecek bir yol performansı Defender sunamıyor. Sunsa da aman diyeyim...

Ben belki viraj denge çubuklarını da takmayı düşünüyorum.
Neticede Rubicon'a bakın mesela, 2000 li yılların tasarımı, adam bilmiyor mu sert yay takmayı. (aslında ağır yük taşımak için gereken direnci arabayı yükselttiği için tercih etmek ne kadar doğru?)
Neden uğraşmış düğme ile serbest bırakılabilen viraj demiri tasarlayıp takmaya :smiley:
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,953
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst