Ben de Forester Sahibi Oldum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drercagan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,766

drercagan

Ana Kamp
Mesajlar
80
Tepkime Puanı
0
Yer
antalya
herkeze merhaba uzun zamandır 4*4 arayışlarında idim aslında gönlümde yatan aslan lc vx 100 ancak ekonomik nedenlerle subaru forester almaya karar verdim aracım inanılmaz keyifli yol tutuşu çekişi mükemmel. inşallah bu memnuniyetim uzun süre devam eder. ben antalya da oturuyorum antalya lı subaru dostları antalya da araçlarınızı hangi ustaya emanet ediyorsunuz. yetkili servisemi yoksa bildiğiniz özel servis varmı. ayrıca araçla ilgili genel sormak istediğim bazı sorularım olacak birincisi arabamı durdurduktan sonra ( ne kadar mesafe gittiğim farketmiyor) motordan mtosikletlerdeki gibi çıtır çıtır genleşme sesleri geliyor önceki araçlarımda böyle bir şey yoktu bu normalmi yoksa araçta bir problemin (hararet v.s. gibi) belirtisimi. ikincisi aracı aldıktan sonra farkettim gaza bastığımda ıslık sesine benzeyen bir sesgeliyor. aracı satan kişi 97 oktan benzin kullanmam gerektiğini yada kalitesiz benzinin bunu yapabileceğini söyledi doğrumudur sizler 97 mi 95 mi kullanıyorsunuz. bu arada aracım 2008 model 2.0 limited model. bir diğer sorum da lpg konusunda olacak. yılda ortalama 20000 km yolyapıyorum lpg araçta performans kaybı yaparmı yılda 20000 km için lpg değermi. birde ilk defa 4*4 sahibiyim o yüzden aracımın limitleri nelerdir mesela kumda su geçişinde tırmanmada nerede dur demeliyim. kabaca bilgi verirseniz sevinirim.son olarak aracın kronik problemleri ve dikkat etmem gereken konularla ilgili aydınlatıcı bilgilerinizi bekliyorum. başınızı ağrıttıysam afola sağlıcakla kalın. enkısa sürede fotolarıda ekleyeceğim
 

Etiketler

Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

Hoşgeldiniz ve geçmiş olsun. Arabanıza aşık olacaksınız fakat bu aşk bazen çok can yakıyor . Yılda 20000 km yapıyorsanız benim hesabıma göre LPG ile 4000TL/yıl tasarruf yaparsınız ki bu meblağ LPG'nin sebep olacağı sorunları fazlasoyla amorti eder gibi görünüyor. LPG'li subaruların 50000'in km'de bir subap ayarına ihtiyaç duyduğu söyleniyor. Bunun maliyeti için forumda 250TL ve 3500TL arasında rakamlar söyleniyor. Ama henüz ayarını bozupta yaptıran çıkmadığı için hepimiz bu konuda merak içindeyiz.
 

Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

tekrar hayırlı olsun, güle güle, iyi günlerde kullanın foresterınızı...
sitede çok tecrübeli arkadaşlar var, onlar daha detaylı ve doyurucu cevaplar verecektir ama ben de öğrendiğim kadarıyla fikirlerimi aktarabilirim sorduğunuz konularda..

araba bir süre kullanıldıktan sonra (özellikle yüksek devirde), durup, kontağı kapatınca kaput altından gelen "çıt çıt" seslerini en az 3 farklı foresterda duydum ben, arkadaşlarımın araçlarında. Yani bence normal bir ses..

benzin konusunda şimdiye kadar konuştuğum 2 subaru ustası da, 97 oktanı tavsiye etti. Sebep olarak da, japonyada çok yüksek kalitede benzin satıldığını, bu sebeple aracın yüksek oktanlı benzine göre optimize edildiğini söylediler. Gezenbilir forumundaki bazı yorumlarda ise arkadaşların genelde 95 oktan tercih ettiğini okudum. Yani bu konuda kesin bir cevap yok, tercihler değişken. Ben açıkçası 97 oktan kullanılmasından yanayım, ama bunun için ciddi argümanlar sunamam, o yönde yapılan yorumlara ikna oldum diyebilirim kısaca.
Sizin gaza bastığınızda gelen ıslık sesi; yüksek süratte giderken mi oluyor? Benzer bir sesi, arkadaşımın forester'ında yüksek hızlarda ve rüzgarlı havalarda duymuştum, ses sanki, hızla birlikte, rüzgarın da etkisiyle hava kanallarından geliyor gibiydi. Sizinki bundan çok farklı da olabilir tabii..

lpg konusunda da aynen 95/97 oktan konusunda olduğu gibi kesin bir doğrudan bahsedilemez sanırım. Yaklaşıma ve tercihlere göre değişiyor lpg kullanımı veya uzak durmak.
Sonuçta benzin masrafı açısından maddi bir avantaj sağladığı ortada ama sağladığı fayda kadar külfeti de var anladığım kadarıyla. Sıkça sübap ayarı yaptırma zorunluluğu, kalibrasyonu yapacak düzgün usta bulmanın zorlukları gibi aktarılan dezavantajları yanında, uzun vadede motorun performansına etkisi tam olarak ölçülebilmiş değil henüz bence.. Avantaj ve dezavantajları teraziye koyup, tartmak gerekiyor kısaca.. Bu sitede de aracını lpg ile kullanıp, bundan memnun olan pek çok arkadaş var takip ettiğim kadarıyla, bu bir gösterge olabilir.
Benim fikrime gelince; her türlü görüş ve yaklaşıma saygı duymakla beraber, forester gibi özel bir aracın lpg ile esir edilip, eziyete uğratılmaması taraftarıyım.. Araç hangi yakıt ile çalışmak üzere üretiliyorsa, ona sadık kalınmalı bence..

Sağlıcakla..
 

Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

cevabınız için teşekkür ederim bazı şeylerin cevabını yaşayarak öğreneceğiz anlaşılan. motordaki çıtırtının normal olduğunu diğer araçlarda manifolt v.s gibi parçalar karbon bazlı bir malzemeden üretiliyormuş subaru da ise metalmiş dolayısı ile motor ısınıp soğuken bu genleşme sesleri normalmiş subarunun özelliği vede güzelliğindenmiş ;D diğer ıslık sesi rüzgarla alakası yok yavaş giderken bile gaza basınca oluyor bir arkadaşım egzosta biryerlerde kaçak varsa ondan olur dedi bakalım onuda ustasına göstereceğiz. aracımı çok sevdim yanlız itiraf etmeliyim ki subaru sevenler beni biraz hayal kırıklığına uğrattı diğer araçların sahipleri arasındaki muhabbet (toyota jeep land rover forumlarındaki muhabbetin sıklığı ve güzelliği) subaru sahipleri arasında pek yok gibi geldi bana umarım yanılıyorumdur :-[
 



Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

drercagan' Alıntı:
cevabınız için teşekkür ederim bazı şeylerin cevabını yaşayarak öğreneceğiz anlaşılan. motordaki çıtırtının normal olduğunu diğer araçlarda manifolt v.s gibi parçalar karbon bazlı bir malzemeden üretiliyormuş subaru da ise metalmiş dolayısı ile motor ısınıp soğuken bu genleşme sesleri normalmiş subarunun özelliği vede güzelliğindenmiş ;D diğer ıslık sesi rüzgarla alakası yok yavaş giderken bile gaza basınca oluyor bir arkadaşım egzosta biryerlerde kaçak varsa ondan olur dedi bakalım onuda ustasına göstereceğiz. aracımı çok sevdim yanlız itiraf etmeliyim ki subaru sevenler beni biraz hayal kırıklığına uğrattı diğer araçların sahipleri arasındaki muhabbet (toyota jeep land rover forumlarındaki muhabbetin sıklığı ve güzelliği) subaru sahipleri arasında pek yok gibi geldi bana umarım yanılıyorumdur :-[
selamlar ...yakında bende forester alacağım ..onun için henüz aracım olmadığım içim tecrübeli arkadaşların yorumlarını okuyarak bilgi ediniyorum ....aracından gelen o ıslık sesi tam emin olmamakla birlikte turbo arızasından olabilir ..dün bir yakınımın 2005 model 2.0 xt aracına bindim..arka sol amortisör sanırım arızalıydı en ufak kasiste fena bir şekilde vuruyordu ...araçta romano marka lpg sistemi var fakat aracın hızlanması ve vites geçişlerindeki sarsıntı ve titreme bende hayal kırıklığı yarattı ..kesinlikle foresterim lpg li olmayacak..sürüş deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim..keyfli sürüşler
 

Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

arabamın fotolarını gönderiyorum bakalım beğenecekmisiniz

DSC_0843.jpg
 







Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

hayırlı olsun. iyi bir seçim yapmışsınız. motordan gelen sese çıt sesine gelince...
her madde sıcaklıkla genleşir (hacmi artar). motor blokları aluminyumdan imal edildiği için çabuk ısınıp çabuk soğurlar. o nedenle bu ısıl genleşme ve büzülmeler ani olur. motordan gelen çıt çıt sesleri gayet normal.
kalitesiz benzin ıslık çalmaz (bunu söyleyen arkadaş sallamış) ıslık sesi olarak tabir ettiğiniz ses yüksek devirlerde subaplardan ve kam milinden gelen tiz ses olmasın??
bmw m3 lerde de benzer bir ses gelir. özellikle 5000 devirden sonra. eğer ıslık dediğiniz bu ise arabada en çok hoşuma giden ses bu. ama araştırın içiniz rahat olsun.
lpg konusunda bu sitede birçok yazışma var. onları inceleyin.
 


Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

drercagan' Alıntı:
arabamın fotolarını gönderiyorum bakalım beğenecekmisiniz
tek kelime ile harika ...tekrar güle güle kullan arkadaşım ....bugün yetkili bayideki 2006 model forester 2.5 xt için görüştüm sanırım bütçeyi biraz artırıp o aracı alacağım kısmet olursa ...40.500 fiyat çekiyorlar ama pazarlık payı bıraktılar ...fiyat nasıldır ?? bilen arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..şimdiden teşekkürler ...araç 105 bin km de iki parçada boyası var
 

Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

juggler' Alıntı:
hayırlı olsun. iyi bir seçim yapmışsınız. motordan gelen sese çıt sesine gelince...
her madde sıcaklıkla genleşir (hacmi artar). motor blokları aluminyumdan imal edildiği için çabuk ısınıp çabuk soğurlar. o nedenle bu ısıl genleşme ve büzülmeler ani olur. motordan gelen çıt çıt sesleri gayet normal.
kalitesiz benzin ıslık çalmaz (bunu söyleyen arkadaş sallamış) ıslık sesi olarak tabir ettiğiniz ses yüksek devirlerde subaplardan ve kam milinden gelen tiz ses olmasın??
bmw m3 lerde de benzer bir ses gelir. özellikle 5000 devirden sonra. eğer ıslık dediğiniz bu ise arabada en çok hoşuma giden ses bu. ama araştırın içiniz rahat olsun.
lpg konusunda bu sitede birçok yazışma var. onları inceleyin.
hakan bey selamlar ...heyecanlı bir forester sahibi olmaya aday birisi olarak tavsiyelerinizi bekliyorum ..yukarıya da yazdığım gibi 2006 model 2.5 xt forester için görüşmelere başladım ..araç 105 binde ...iki parçada boya var ...100 bin bakımı yapılmış..daha önce 2003 2005 modellerde 2.0 xt düşünüyordum babamında diretmesiyle bu araca yöneldim..aracı lpg siz kullanacağım ...40.500 fiyat çektiler pazarlık payı da var ...piyasasını bilmediğim için sizlerden düşüncelerinizi bekliyorum ..
 



Ynt: Ben de Forester Sahibi Oldum

@drercagan maşallah aracınızı güle güle kullanın.

@ggelmas, 2.5 çok keyfili bir araç. Zaten LPG gerçekten Forester ruhuna uygun düşmüyor. Fakat yakıt tüketimi ve vergisi yüksek olacaktır. Bunlar sorun olmayacaksa keyifle binersiniz. Bahsettiğiniz aracın fiyatı da internette görünen en uygun fiyat. 39bin TL civarına alabilirseniz çok daha uyguna gelmiş olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,768
Mesajlar
1,523,488
Kayıtlı Üye Sayımız
166,585
Kaydolan Son Üyemiz
Marin Bow Denizcilik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst