Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uyku_hapi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,103

uyku_hapi

Kamp I
Mesajlar
114
Tepkime Puanı
0
Yer
Artvin
Temmuz 2011 içerisinde yapmış olduğum bir haftalık gezimin notlarını burada sizler ile paylaşmak istedim.

22 Temmuz Cuma Artvin - Ardahan Çıldır Çadır
23 Temmuz Cumartesi Ağrı-Doğubeyazıt Çadır
24 temmuz Pazar Tabriz Couchsurfing
25 Temmuz Pazartesi Tahran Couchsurfing
26 temmuz Salı Tahran Couchsurfing
dönüş
27 Temmuz Çarşamba Maku Çadır
28 Temmuz Perşembe Artvin.

Seyehat otostop ile gerçekleşmiştir. Gezi ile ilgili notları ve fotoğrafları bu başlık içinde yayınlayacağım. sanırım İran'a gezi planlayanlar için yararlı olacağı kanısındayım. Gezi benim için çok bilgilendirici geçti. İran hakkında kafamdaki bir çok önyargı değişti.

Sizler ile paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Notlarımı düzenlemeye başladım kısa bir süre sonra yayınlayacağım.

Saygılarımla
uyku_hapi
 

Etiketler
Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop


Merhaba
Sevgili GezenBilir okuyucuları

İran Gezisine çıkma fikri konum itibari ile Doğu komşumuza yakın bir şehirde, Artvin'de yaşıyor olmam sebebi ile oluştu. Gezen bilir sayfalarında İran'ı içine alan geziler ve bilgiler bana çok yardımcı oldu. Bende bu noktada tek başıma otostop ile 7-8 günlük bir gezi planlıyarak yola çıktım.

Öncelikle kendime bir rota belirledim ve seyehatı az para harcama üzerine kurdum. Ancak sırt çantalı bir gezi için malzemelerin her birinin (çadır uyku tulumu havlu vb.) hafif ve küçük olması gerekliliği hepsini pahalı hale getirdi. Malzeme için para harcadım fakat gezi için oldukça az para harcadım.

Gezi notlarını sizinle paylaşırken edebi kaygılar güdüyorum. Bu konudaki başarısızlıklarım şimdiden afola. Bir diğer kaygım ne kadar detaya girmem gerektiğinde. Ilk gezi notum olduğundan sıkıcı bölümleri anlayış ile karşılayınız.

Öncelikle malzemelerimi anlatmmam faydalı olacaktır.

Karimor çanta 32lt. 80Tl.
Husky bizam2 çadır 2 kişilik ultra light 200Tl
Eusubio ultra light uyku tulumu 80Tl
The North Face bot 260Tl
Kargo yürüyüş pantolon 60Tl
Micro polar 20Tl
Termal kiyafetler 30-40Tl
Lafuma micro towel seyehat havlusu 25Tl.

[attachment=1]

Öncelike itiraf etmeliyim ki geceleme noktaları planladığım gibi gitmedi. Yukarıdaki program pratikte gerçekleşen programdır.
1. Gün: Artvin'den yola çıktım ve Şavşat'a vardım. Şavşat ve yakın çevresi Artvin'in doğayla uyumlu yapılaşma örnekleri adına muhteşem bir yöre. Şavşat'tan çıkar çıkmaz etrafta ahşap mimarinin göze hoş gelen örnekleri gözler önüne seriliyor. Şavşat Ardahan arasında Sahara-Karagöl Milli parkı sınırları içerisinden Doğu ladinlerinin mütiş devasalığından etkilenerek yol aldım. Bu sırada yağmura yakalandım ve biraz ıslandım. Fakat neyse ki yeni ve konforlu bir otostop ile Ardahan'a ulaştım.

Ardahan beni kalesi ile karşıladı. Şirin bir il ve merkezi oldukça küçük. İl merkezini yürüyerek geçtim. Burda saat 18:00 civarı olmuştu ve zamanın akşama yaklaşması otostopun sona yaklaştığı anlamaına geliyordu. Hem kendimin güvenliği hemde araçlardaklerin şüpheci yaklaşımı sonucu hava karardıktan sonra otostopa devam etmiyordum. Ancak son anda duran bir araba beni Çıldır'a götürebileceğini ve çadır için çok elverişli alanlar olduğunu söyleyince, haritada gördüğüm ve kuşlar için önemli bir alan olan Çıldır Gölü'nü görebilme ihtimali beni Çıldır'a sürükledi.

İlçe emniyet müdürlüğündeki polislere çadır kuracağımı söylediğimdeki bakışlarını asla unutmıyacağım. "Bu adamın burda ne işi var" sorusu yüzlerinden okunuyordu. Gerçekten de kamp için çok uygun olan ilçede güzel dinlendim. Yörede hayvancılığın ne kadar büyük bir yer kapladığı hakkında bilgiler aldım. Özellikle Şavşat Ardahan arasındaki yüksek düzlükler müthiş etkileyici idi. Göz alabildiğine düzlük ve mera alanlar hayvancılık için müthiş bir fırsat olduğunu düşündüm. Artvin gibi düz arazi fakiri ve eğimli bir şehirden sonra buralar coğrafi açıdan çok enteresan idi.

2. Gün: Çıldır'dan erken hareket edip sabah benzin istasyonunda rastladığım iyi insanlarla birlikte kahvaltı yaptıktan sonra Çıldır'a gelmenin otostop açısından iyi bir fikir olmadığını çok bekleyerek öğrendim. 1 saate yakın bekledikten sonra bulduğum bir dolmuş ile Çıldır Gölü etrafından zengin kuş populasyonlarını selamlayarak Çıldır Gölü'nün kuzeyinden Doğruyol kasabasına uğrayan ve Ermenistan sınırına paralel yoldan dolanarak Arpaçay ordanda Kars il merkezine ulaştım. Bu seyehat bana 15 Tl. ye mal oldu.

Bu yol üzerinde Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattının hengameli çalışmalarına şahit oldum. Kars il merkezi düzenli ve sistemli bir şehir. Biraz Kars'ı gezip etrafa baktıktan sonra 11:00 civarında Kars'ın Erzurum'a doğru yol çıkışına yürüdüm ve burdan otostop ile birazda yolu gereksiz uzatarak Karakurt'a geldim. Burdan Erzurum'dan Iğdır'a giden arabaları daha kolay bulacağımı düşündüm ki öyle de oldu.

Uzun bir yolculuktan sonra Aras Nehri ile arkadaşça Iğdır'a vardık. Iğdır rakım olarak çevresine göre alçakta ve tarımsal faliyetler açısından çok zengin bir yöre. Yolda -Hamit Bey sağolsun- çokça kayısı yedik. Hamit Bey'in tabiri ile doğunun Adanası Iğdır'a geldik. Burda yine müthiş bir yağmur beni karşıladı ve görmeyi umduğum Türkiye'nin en yüksek noktası bulutların arasında idi. Burdan Doğubeyazıt'a dolmuş ile hareket ettik. (5TL) Doğubeyazıt'ta daha önce bilgilerini edindiğim Murat Kamping, tam İshak Paşa Sarayının dibinde sanki sırtınızı saraya dayamışcasına Doğubeyazıt ovası manzarası ve bulutların arasından kendini azıcık göstermeye başlayan Ağrı Dağı ile birlikte muhteşem bir manzaraya sahip. Oldukça etkilendim ve akşam üstü
İshak Paşa Sarayını gezdim. Diğer uluslararası gezginler ile sohbet etmek, İran'dan gelenlere sorular sormak ve Artvin'e doğru gidenlere yardımcı olmak çok keyifli idi. Benimle yemeklerini paylaşan Hollandalı dostlara çok teşekür ederim.

102_0001.jpg
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

Şavşat Yaylaları
[attachment=1]

Şavşat -Ardahan Arası Yüksek Düzlükler. (İl sınırı)
[attachment=2]

Çıldır Gölü
[attachment=3]

Karakurt Yol ayrımı
[attachment=4]

Aras Nehri
[attachment=5]

102_0010.jpg


102_0014.jpg


102_0035.jpg


102_0047.jpg


102_0048.jpg
 





Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

3. Gün: Akaşamki Hollandalılar ile birlikte sabah erkenden kuş gözleme çıktık ve Sarayın etrafından hiç görmediğim ve teşhis de edemediğim ötücüler gördüm. Sabah kahvaltısını D.beyazıtta hallettikten sonra Gülbulak sınır kapısına doğru yola çıktım. Anayola 1.5 km. yol yürüdükten sonra ulaştım ve şanslı bir otostop gezgini olarak ilk araçta başarı sağladım. Bu otostop bana hem hoş bir sohbet hem iyi bir yol arkadaşı hemde Tebrize kadar ulaşma şansı verdi.

Gülbulak Sınır Kapısı
[attachment=1]

Gülbulak Sınır Kapısı oldukça sakin bir kapı. Türk ve İran kapıları her ikisi de kolayca geçilecek kapılar. Kapıda Türk vatandaşları için 15 Tl. yurtdışı çıkış harcı dışında hiç bir ödeme yok. Kapıdaki seyyar döviz büroları acemi yolcuları kandırmak için İran tarafında Riyad ihtiyacı olduğunu söylediler ama Hasan bey gerçeği bana söylediğinden ben kanmadım. Ülkeye Amerikan doları ile girmek yasak diye birşeyer okudum internette. Bu kesinlikle doğru değil. Kapıda çantanızı açmanız, İran gümrüğündeki bayan muayene memuru tarafından istenebilir. Gezgin görünümüm sayesinde muayeneyi atlattım. İran kapısında bir Turizm info mevcut. Ama benim şansıma kapalıydı haritasız kaldım.

Para değiştirmek için en iyi yer İran tarafındaki ilk şehir Bazargan veya ikinci Maku. Buralarda döviz büroları var .Türk parası , Dolar veya Euro bozdurabilirsiniz. Para konusu biraz karışık, hala daha çözemedim. Para birimi aslında Riyad ve bol sıfırlı bir para. Ancak insanlar kendi aralarında sondaki sıfırı atarak yeni oluşan birime Tümen demişler ve bazen bu benim gibi acemiler için büyük sorun yaratabiliyor. 1 lira yaklaşık 6000-7000Riyad yani 600-700tümen.(umarım hata yapmıyorumdur.)

Kapıda yayaların işlemleri kısa sürmesine rağmen yol arkadaşımın işlemlerini bekledim. Arabayla geçeceklere yardımcı olamıyacağım. Triptik gerekli onu biliyorum. maliyetlerini ise bilmiyorum.

Yolda yediğim yemek muhteşem idi. Burda pilav yemeklerin olmazsa olmazı. Et yemeklerinin yanına tepeleme pilav geliyor. Pirinçler sanırım pakistan pirinçi. Bizimkilere göre uzun ve bumerankımsı.

Tebriz'e vardığımızda çok şaşırdım. Sebebi ise herkesin Türkçe veya Azerice konuşması ve anlaşmak için hiç zorlanmamam oldu. Sanki Türkiye'nin biraz değişik başka bir bölümüne geçmiştim. Yazıları okuyamıyordum ama herkez ile çok kolay anlaşıyordum. İnsanlar "Ellerine sağlık" yerine "Ellerin ağrımasın", "Götürmek" yerine "Aparmak" , "Yaya" yerine "Piyade" gibi biraz çaba sarfedince anlayabileceğim bir dilden konuşuyorlardı. Tebriz oldukça büyük şehirlerden biri. Nüfusun tamamı Azeri . Eyaletin ismi Doğu Azerbaycan zaten. Burda bir şehir haritası ve İran haritası buldum (otogarda turizm info var)ama tamamen Farsçaydı. ve işime yaramadı.

Tebriz'de daha önceden haberleştiğim Couchsurfing arkadaşım Mehdi ile buluştuk. Sağolsun beni çok iyi ağarladı. Birlikte futbol oynamaya gittik, botlarla futbol oldukça zor oldu ama Mehdi ve arkadaşları kötü performansımı kınamadılar :smiley:. Burda halı saha yok, insanlar salon gibi (Hentbol sahalarını) yerleri kiralıyorlar ve minyatür kale maç yapıyorlar. Mehdi'den Tebriz hakkında bilgiler aldım. İran hakkında konuştuk.Türkleri çok seviyorlar. Türkiyeyi müttefik görüyorlar. Tatlıses buralarda çok fazla seviliyor. herkes bana Tatlısesi sordu ve dinletti.

Fotoğraf çekme konusunda önceleri biraz çekindim , o yüzden Tebriz'de çok fotoğraf çekemedim. Tebriz Meydanında polisler tarafından insan fotoğrafı çekmenin yasak olduğunu camileri ve duvarları çekebileceğim şeklinde uyarıldım. O yüzden baştan biraz çekindim ama sonra sonra insanların fotoğraf çekilmekten hoşlandıklarını ve bizide çek dediklerine şahit olduğumdan biraz daha rahatladım.

Sokaktaki yaşam beklediğimden çok farklı idi. Kadınlar pantolon ve kısa kollular (dirsek civarı) ile başlarını Butto tarzında örterek salınıyorlardı. Neredeyse hiç peçeli bayan görmedim. Erkekler ise yine beklediğimin aksine molla gözükmüyordu. Türkiye'de caddeler nasıl ise İran'da da benzer fotoğraflar mevcut idi. İslam konusunda gene başka şakınlıklar yaşadım. Ben ezan vakti sokaklar boşalan, namazdan başını kaldırmayan cübbelilerin yaşadığı bir İran hayal ederken İran'da yaşamın hiç öyle olmadığını hatta tersinin olduğunu gördüm. Gezim boyunca hemen hemen hiç açık cami bulamadım. Ezan ülkede 3 kere okunuyor ve Ezanlarda Hz. Ali Hz. Muhammetten sonra zikrediliyor. Bu şaşkınlıklar benim Şiilik konusundaki bilgi eksikliğimden kaynaklanıyor. Ancak bu 3 ezan vakti dışında mescitlerde ve camilerde kapılar hep kilitli.

Kimsenin 4 karısıda yok. 2 karısı olan herhangi birine rastlamak için özel çaba sarfettim fakat bulamadım :smiley:. Ülkede Kadınların haklarının çok fazla olduğu bir kaç farklı kişiden duydum.Tebriz sokakları beni bu yüzden fazlasıyla şaşırttı. Durumun Azerilerden kaynaklandığını düşünerek Mehdi'nin evinin yolunu tuttum. Tükçe sohbetten sonra geceyi burada geçirdik.


[attachment=2]

[attachment=3]

102_0418.jpg


102_0121.jpg


102_0387.jpg
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

4.Gün: Tebriz'den Tahran'a gitmem gerekiyor, ancak otostopa cesaret edemiyorum çünkü Tahran'daki Couchsurfing arkadaşlarım beni bugün bekliyorlar; Mehdi'den öğrendiğim bilgiler ile taksi ile otogara gidiyorum. Tebrizde ve Tüm İranda Taksiler dolmuş usulü. hep beraber biniliyor. Ücretlerde çok cüzi. Otogardan Tahran'a bilet alıyorum 11000 tümen. Kalkacağı saat belirsiz. Bu bile dolmuş usulü. Neyseki 45 dakka bekleyip yola çıkıyoruz

Araç scania ve oldukça konforlu. Azeri kardeşler konforlu yolculuğumu düşünerek beni en öne oturtuyorlar ve yanıma kimsenin oturmasına müsade etmiyorlar. Konforlu bir yolcuıluk oluyor gerçekten de, ama durmalar molalar Tahran'a varana kadar 7-8 saat sürüyor.İran tam bir peugeot cebnneti yollarda her iki arabadan bir peugeot. İranda 3 tane fabrikası varmış. kalite biraz düşük sanırım ama bu ülkede fazlaca olduğu kesin.

Ekbatan diye anılan yüksek binaların bulunduğu Tahran'ın hemen dışındaki mahallede arkadaşım ile buluşuyorum. Beni çok sıcak bir sohbet ve sofra bekliyor. Bu misafirperver insanları İran'da bulmak oldukça kolay.

Tüm gün yolculuk ile geçtiğinden erken saatte yatıyorum ve yarınki Tahran şehir yürüyüşüne bileniyorum.


5. Gün: Tahran'daki arkadaşım ve eşi bana şehir merkezi ile ilgili gayet faydalı bilgiler ve bir metro kartı veriyorlar. Bu metro kartı çok kullanışlı Tahran'da heryere bu metro ile ulaşabilirsiniz.Toplamda 5 metro hattı var yazılar Latince ve gideceğin istasyonu bulmak çok kolay. Merkezi istasyonlarda hatlar arası aktarma yaparak gideceğiniz yere ulaşmanız olası. Metro istasyonlarına bir girerken birde çıkarken kartı okutuyorsunuz. Ayrıca tek binişlik kartlarda mevcut

Tahran sokakları Tebriz'den pek farklı değil. İnsan manzaraları yine benzer. İslamik reflekslerde yine değişmiyor. Mescitler camiler kilitli. Şehir merkezinde Azadi (Özgürlük) Meydanını, Golestan Palace'ı Şah Cami ve Bazaarı Geziyorum gün boyu.

Gülistan Sarayı Topkapı Sarayına çok benziyor. çoğu bölümünde fotoğraf çekmek yasak. her bölümün ayrı ayrı 1-2 Tl lik giriç ücretleri var. hepsini toptan alabilirsiniz girişte. Toplamı 4000 Tümen civarı

Şah cami ve Etrafındaki pazar çok hareketli bizim Kapalı çarşıya çok benziyor fakat burdaki hayat turistik değil bütün alışveriş sahici. Sokakta sigara için neredeyse hiç görmedim. Gürcüstan'da sigara içmeyen bulmak mümkün değil idi. Burda ise hemen hemen hiç görmedim. National müze girişinde havaalanına girmekten beter arıyorlar. Fotoğraf makinesi ve telefon bile yasak neyseki kapıda ücretsiz amanet var. Müzenin bir bölümü islamic diğer bölümü ise un-islamic. Ben un-islamik olanı atlamışım veya bulamadım. bana sonradan söylediler. :smiley:

Tahran'da Fotoğraf makinesi sodum ve bizim sirkeci doğubank tarzı yeri buldum. Buranın adı "Cumhuri" caddesi. Türkiye'de yeni almayı panladığım Nikon D90 18-105mm lens kit 2200 2400Tl. civarında iken cumhuride 1900Tl. civarı

Imam Khomeini (Hümeyni) hem en merkezi yer hemde birkaç metro hattının kesiştiği nokta. Metro tam bir kargaşa. akşam saat 5-6 ciavarı metroyu kullanmak bir eziyet. çok kalabalık. Eve dönüş yolunda gelen ilk metroya binemedim. ikincisine bindim ama inmak zorunda kaldım. 3. ardık can siperane daldım. İlk vagon ve son vagon bayanlara ait. onalr kendi arlarında metro tıkışması yaşıyorlar. :smiley:

Benim için oldukça keyifli bir gün idi. Ancak sadece bir gün Tahrana yetmez. Fakat ben gezimi kısıtlı tutmam gerektiğinden 1 gün gezebildim. Sizler ile Tahran'da çektiğim fotoğraflardan bazılarını paylaşıyorum.

İsfahan ve Şiraz'a gitmek nasip olmadı. Tahran'daki arkadaşım gezimi burada bitirip geri döndüğümü İsfehan'ı ziyaret etmiyeceğimi duyunca bana "İsfehan'ı gezmeden Türkiye'ye gidip İran'ı gezdiğini söyleme" deyince ve bana fotoğraflarını gösterince İsfehan için tekrar gelmem gerektiğini anladım.
Tahran
[attachment=1]
[attachment=2]

Şah Cami
[attachment=3]

[attachment=4]
Gülüstan Sarayı
[attachment=5]

102_0136.jpg


102_0139.jpg


102_0151.jpg


102_0153.jpg


102_0162.jpg
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

Gülistan Sarayı
[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

[attachment=5]

102_0206.jpg


102_0247.jpg


102_0254.jpg


102_0288.jpg


102_0322.jpg
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

102_0325.jpg


102_0330.jpg


102_0331.jpg


102_0333.jpg


102_0338.jpg
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

6. Gün: Tahran'dan sabah ayrılarak tüm yolu otostop ile dönmek üzere Tahran'dan 30 km. uzaklıktaki Karaj şehrine gidiyorum. Buraya metro tren karışımı iki katlı ulaşım aracı ile gidiyorum. Tek binişlik bilet çok ucuz idi fiyatı hatırlamıyorum. Karaj benim için başlangıç noktası. Gezinin bundan sonrası gerçekten çok ilginç. Çünkü İran'da otostop zannettiğinizden daha kolay ve oldukça hızlı. İlk deneme oldukça büyük bir tır volvo. Bu tırla önümüzdeki Quzvin e ulaşıyoruz. Yol çalışması bizi biraz yavaşlatsa da Quzvin'e ulaşmak zor olmadı. Buradan sonrası iş ilginçleşiyor. Quzvin'den bindiğim Pegout beni yaklaşık 60 km. yol götürdü. bayada hızlı gittik. önde eşi ile birlikte oturan Farslı arkadaşım yol boyunca bana İbrahim Tatlıses dinletti ve kardeş bizim yolumuz burada bitiyor sen in burada derken bende teşekkür edip inmeye hazırlanırken demez mi 10 bin tümen diye. Hayda. al başına belayı. Ben hemen itiraz ediyorum. Baştan bunu söylemeniz gerekirdi. neden söylemediniz diye. Meğersem Bu ülkede otostop diye bir kavram yok imiş. Tebriz'e doğru ve Türk sınırına gelene kadar bu böyle süregeldi. 10bin Tümen isteyen kardeşimizle 5000 tümene anlaştık. Fakat 1 kez tongaya düşerim bundan sonra her duran otomobil benden para koparacağını düşünerek kolayca yanıma durdu ancak araca binerken bende para olmadığını parasız götürmeyi kabul ediyorsa bineceğimi söyledim. ve gerisi oldukça kolay oldu.

Farslılara ingilizce "no money" Azerilere ise "Pulum yoqtur" demek yeterli oldu. Sağolsunlar pulsuz beni Tebrize oradan da Jolfa'ya kadar götürdüler. Jolfa'dan Nahçivan'a geçmeyi planlamıştım ama Nahçivan vize istediğinden ve vize işlemi saat 18:00 dan sonra olmadığından Jolfa kapısına boşa gitmiş oldum. Tekrar Bazargan tarafına dönmek gerekti. Yine bir kaç "pul yoqtur" otostopundan sonra Maku'ya (Kapıya 15 km. kala) kadar ulaştım. Gün içinde belki 15 araç değiştirdim. Ortalama 2-3 dakikamı aldı araba durdurmak. En çok beklediğim otoyoldadır ve 20 dakika civarıdır. Tahmin edeceğiniz gibi. para verip gitmekten daha hızlı oldu. ve geneli konforlu yolculuklar idi.

Gün 7: Maku'da iyice karanlık olduğundan çadır kurmaya karar verdim. Yolculuk arkadaşlarımdan aldığım bilgiler ile Maku meydandaki parka çadır kurdum. İran'da çadır kurmak yaygın bir durum. dört yüzü olan ve su damlası şeklinde çadırları kaldırımlarda kurulmuş görmek olası. Ama neden kaldırıma kuruyorlar çözemedim. Ben parkta çimen üzerinde güzel bir kamp geçirdim. Sabah erken vakitte Kapıya yönelerek Sınırı geçtim.

Sınırı geçtim ama İran saati ile 08:30 olmasına rağmen Türkiye'de saat 07:00 idi. 1.5 saatlik fark yüzünden bizim yollarda in cin top oynuyor idi.

Neyseki bir tır ile kendimi Doğubeyazıt'tan Iğdır'a bir diğer tırla Digor'a oradan Kars'a. Oradan da bir trafik polisi yardımıyla Susuz'a Susuzdan Ardahan'a oradan da Şavşat'a ve Artvin'e ulaştım. Akşam saat 17 :00 gibi evde idim. Giderken Öğlen çıkmam ve bir kaç acemilik yüzünden 2 gün süren yol dönüşte 9-10 saat sürmüştü. Son gün otostopta oldukça şanslıydım ve ülkemin iyi insanları beni Artvin'e ulaştırdılar. Bana yollarda yardım eden tüm Fars Azeri Türk yada hangi milletten olursa olsun hepsine teşekkürü bir borç bilirim.

GezenBilir Okuyucularına Faydalı bilgiler olmasını dileklerimle

Saygılarımla

uyku_hapi
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

102_0344.jpg


102_0352.jpg


102_0366.jpg


102_0372.jpg


102_0391.jpg
 




Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

Ağrı dağı

[attachment=1]
[attachment=2][attachment=3][attachment=4]


--SON--

102_0415.jpg


102_0437.jpg


102_0445.jpg


102_0448.jpg
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

Abi güzel gezi olmuş.
Keşke daha fazla resim olsaydı genel ve tanıtıcı.
Bir gün imkanlar el verdiğinde sizin gibi otostop yapmayı düşünüyorum.
Otostop için Türkiye ve yurtdışı için gerekli evraklar nedir bilgilendirirseniz sevinirim.Saygılar
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

Notlarımı karıştırırken rastladığım bir iki bilgi eksik kalmış onları da aktarayım.

Chevrolet bir jeep ile benzin istasyonuna girdik. Türkiye'de 250Tl civarına dolan depo 20Tl. ye doldu. ancak bu kişi Türk vatandaşı idi. İran vatandaşları daha uygun alıyorlar.
Elbette İran Türk vatandaşlarından vize istemiyor. Pasaport yeterli.
Toplam Km. 1000km. Artvin-Tahran, 1000 km.Tahran - Artvin olmak üzere. Yaklaşık 2000 km.dir.


katmir' Alıntı:
Abi güzel gezi olmuş.
Keşke daha fazla resim olsaydı genel ve tanıtıcı.
Bir gün imkanlar el verdiğinde sizin gibi otostop yapmayı düşünüyorum.
Otostop için Türkiye ve yurtdışı için gerekli evraklar nedir bilgilendirirseniz sevinirim.Saygılar

Fotoğraflar konusunda haklısınız. Elimde oldukça basit bir makine vardı. Gezini bir çok bölümünde pil sorunu yaşadım. Elimden bu kadarı geldi. Otostop için gereken bir evrak yok:smiley: soruyu tam anlamadım. Biraz cesaret ve dünyada iyi insanların olduğuna inanmak yeterli. İran seyehati için ise Pasaport yeterli. İran az önce belirttiğim gibi vize istemiyor.


Assasin' Alıntı:
Tebrik ediyorum sizi. :smiley: Takip.

Teşekür ederim. Saygılar.

uyku_hapi
 

Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

''İlçe emniyet müdürlüğündeki polislere çadır kuracağımı söylediğimdeki bakışlarını asla unutmıyacağım. "Bu adamın burda ne işi var" sorusu yüzlerinden okunuyordu.''
Bunun gibi garip olaylarla karşılaşmamak için sonuçta riskli yerlerden geçiyorsunuz kaçakçılık v.s bunu kastettim ;D
 



Ynt: Artvin-İran Tek Başına Çadır Otostop

katmir' Alıntı:
''İlçe emniyet müdürlüğündeki polislere çadır kuracağımı söylediğimdeki bakışlarını asla unutmıyacağım. "Bu adamın burda ne işi var" sorusu yüzlerinden okunuyordu.''
Bunun gibi garip olaylarla karşılaşmamak için sonuçta riskli yerlerden geçiyorsunuz kaçakçılık v.s bunu kastettim ;D

Genelde çadır kurmadan önce Jandarma veya Polise gider, (Bu gerekli değil) .çadır kurmam ile ilgili sakınca olup olmadığını sorarım. onlarda bana genellikle "sorun yoktur." "nerede olduğunuzu bilelim". "telefonumuzu alın" gibi benim güvenliğim için gerekebilecek bilgiler verirler.

Ayrıca kırsal yörelerde ve köylerde yine jandarmaya haber veririm ve genellikle köylü ahmet/mehmet amca ile sohbet eder evinin yakın çevresinde kendi bahçesinde çadır kurmak için izin isterim. bu hepsinden güvenlidir. Akşamda yerel halk ile sohbet etme soru sorma şansı bulurum böylece.

Yoksa uyman gereken başka bir prosedür yok. Kağıt evrak vs. gerek yok.

Saygılarımla

uyku_hapi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst