Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 100
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,515
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

V8 motoru ile güçlü bir D90'nın çamurlu ortamda, hafif olması nedeniyle, 110'a nazaran daha sık 4 teker birden patinaja düştüğünü görüyoruz. O nedenle, TR koşullarında daha çok çamur güreşi yapıldığını düşünürsek, 35" lastikli D110 V8 daha çekici görünüyor...
 

Etiketler
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

edaghan' Alıntı:
V8 motoru ile güçlü bir D90'nın çamurlu ortamda, hafif olması nedeniyle, 110'a nazaran daha sık 4 teker birden patinaja düştüğünü görüyoruz. O nedenle, TR koşullarında daha çok çamur güreşi yapıldığını düşünürsek, 35" lastikli D110 V8 daha çekici görünüyor...

Keşke D90 V8'im olsa, bu sorun daha yumuşak bir gaz kontrolü ile halledilir bence hiç önemli değil ;D
İdeal dünyada değil de gerçek dünyada yaşıyor olmak insanı öncelikle işletim masrafları konusunda zorluyor :(
 


Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

umutcelikel' Alıntı:
Hiçbirini etmeyip Toyota tercih etsek olmaz mı? ;D ;D ;D

Manavcı kamyoneti veya fırıncı arabası olarak kullanılacaksa neden olmasın? ;D ;D ;D

Not: Bu Umut'a yaptığımız geleneksel bir şakadır. Tüm Toyota'cılar savunma/saldırıya geçmesin lütfen :smiley:
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

nkurtkaya' Alıntı:
Manavcı kamyoneti veya fırıncı arabası olarak kullanılacaksa neden olmasın? ;D ;D ;D

Not: Bu Umut'a yaptığımız geleneksel bir şakadır. Tüm Toyota'cılar savunma/saldırıya geçmesin lütfen :smiley:
:smiley:))))))))))))))))))))))))
Abi o zaman şu Defender'ı tavsiye ediyorum...Elektrikli koltuk, çelik bahçe kapısı, herşey mevcut.... ;D ::smiley:

http://www.sahibinden.com/4x4_avciya_balikciya_findikciya_ideal_dizel_jip-61WQQaXQQ19087674WQQpXQQdisplayitem
 



Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

Umut,

Sahibinden.com sana aylık ücret veriyor di mi? her gün gir bak, bir hata var mı, yamuk görünen var mı, absürd ilanları bildir felan diye? :smiley:

neden 110 DCPU Puma'ları değil de, bu fındıkçı ilanını verdin? ortalık şenlenseydi :smiley:
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

edaghan' Alıntı:
Umut,

Sahibinden.com sana aylık ücret veriyor di mi? her gün gir bak, bir hata var mı, yamuk görünen var mı, absürd ilanları bildir felan diye? :smiley:

neden 110 DCPU Puma'ları değil de, bu fındıkçı ilanını verdin? ortalık şenlenseydi :smiley:
Onlar yalan ilan da onun için...Yanlış yönlendirmeyelim piyasayı. ;)
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

umutcelikel' Alıntı:
:smiley:))))))))))))))))))))))))
Abi o zaman şu Defender'ı tavsiye ediyorum...Elektrikli koltuk, çelik bahçe kapısı, herşey mevcut.... ;D ::smiley:

http://www.sahibinden.com/4x4_avciya_balikciya_findikciya_ideal_dizel_jip-61WQQaXQQ19087674WQQpXQQdisplayitem

Var mı senin LC'de elektrik ayarlı sürücü koltuğu ? ;D ;D ;D
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

umutcelikel' Alıntı:
:smiley:))))))))))))))))))))))))
Abi o zaman şu Defender'ı tavsiye ediyorum...Elektrikli koltuk, çelik bahçe kapısı, herşey mevcut.... ;D ::smiley:

http://www.sahibinden.com/4x4_avciya_balikciya_findikciya_ideal_dizel_jip-61WQQaXQQ19087674WQQpXQQdisplayitem

o defenderi devlet adamın elinden almalı eziyet çektiriyorlar diye ya bu ne :smiley:
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

güzel bir konu olmuş :smiley:

Yunus abi teknik konuşalım diyorsun, düşman falan olmayız, malımızın eksiklerini görmüş oluruz :smiley:

Birçok abim bilir Series 2a aracım var, 2 senedir bende, çok kurcaladım baya şey öğrendim ondan, kendimce anlatırsam;

-MAKASLAR-

Makasları büyük bir eksiklik olarak görmüyorum, artikülasyon az deniyor, her tekerlekte makasları şase ile birleştiren kayışlar var, sökerseniz eğer sol kapımı açtığım zaman ucu yere değiyordu, o kadar araba yan yatmıştı, sağ sustaların o kadar kısaldığını, sol sustaların o kadar açıldığını görünce şok olmuştum, yine 4 tekerim toprağa basıyordu çamurdan çıktı.

Ayrıca makasların şehir içi çok salladığından bahsediyorsunuz ama, sustalar bakımlıysa çok rahatsız edici değiller bence, tabi normal araba gibi de değil, kasası boş kamyonet gibi hiç değil.. Bilemiyorum defenderda denemedim ama, İzmirli olarak varyanttan türlü araçlarla çok kez indim, seriesle benim sol şeritte olduğum nadir yerlerdendir, hiçbir huzursuzluk hissetmiyorsunuz(lastikler 40psi hava basınclıydı) çakılda taşta vs artık süspansiyonu ona göre mi tasarladılar bilmiyorum, her sarsıntıyı sönümlüyordu adeta..
Uzun yolda da LR Adventure 2009 a katıldım salınımı gayet güzeldi..

Bir de makaslar kötü olsa Amerikanlarda en azından arka dingillerinde 70 lerin sonlarına kadar kullanıldığını görmezdik :smiley:

-İŞÇİLİK-

Ben etrafımdaki arkadaşlarımdaki araçlarla karşılaştırdığımda Serieslerin işçiliğin yerine göre çok kolay olduğunu düşünmüyorum, ama onun da en büyük sebepleri bence, aracın sağdan direksiyon tasarlanması ve tüm parçaların birbirine bağlanması :smiley:

direksiyon kutusu ve pedallar, araç sağ direksiyon için tasarlandığından sağa konmuş, fren taksimatı, fren boruları ve elektrik tesisatı şasenin sağ kanadından geçiyor. Araç sol direksiyon üretilmeye başlayınca, tasarım geliştirilmeyip her şey ortak kullanmak istendiğinden soldan direksiyonda hoş olmayan sorunlar doymuş, pedallar, direksiyon kutusu manifold vs hepsi sol tarafa sıkışmış durumdalar, direksiyon kutusunu sökmek için manifoldu sökmek gerekiyor(çolak kolunu çıkartırken çektirmeyi takmak için). Eğer sol çamurluk kaput içinden kesilmezse, pedalları sökmek ve üzerinde çalışmak imkansıza yakın vs vs

Her şey birbirine civatayla bağlı olduğundan kaporta işçiliği de pek kolay değil, şanzımanı sökmek için şasenin ayağını kesmezseniz eğer, tüm taban saclarını ve koltuk altı sacını sökmeniz gerekiyor, bu da düzinelerce paslı civata demek :smiley:

Belki direksiyon kutusu defenderlardaki gibi yapılsa daha uzun ömürlü olabilirdi diye düşünüyorum, ayrıca o yıllarda daha iyi sistemler yaygın olmasına rağmen, kısa uzun şasi ayırt etmeden westinghouse kullanılsa daha iyi olurdu, standartta 6 silindir ve daha yüksek kompresyonlu motor daha verimli olabilirdi sanki, full senkromeçli şanzıman için 70 lerin başları beklenmese daha iyi olurdu.. sürgülü camlar, koltuklar vs konfor eksiklikleri, sanırım bunları mühendisler ve satış sorumluluları biliyorlardı, ama aynı kasayı iyileştirmek yerine Range Rover ı yarattılar :smiley:

Range Rover'dan 10 sene geçmeden de Defender Serieslerin yerini aldı, modernleşti ama bilemiyorum ön camın yattığı yerden su girse de Series 1 2 2a daki metal konsolu daha çok seviyorum, farlarının içerde olmasını seviyorum, Seriesimle merdiven çıkmayı seviyorum, kısa şasinin gidişini, hoplayıp zıplamayı, küçüçük 2 parçalı camlardan dışarı bakmayı, yaz geceleri üstü açıkken ese ese gitmeyi, kapıları kilitlememeyi, debriyaja basmadan vites değiştirebilmeyi, benzinli LR motorunun, her sabah soğuktada da olsa LPG de marş alırken 2. marşı istememesini, daha sayabileceğim onca şey yüzünden Seriesleri çok seviyorum.

Eğer şans eseri Seriesimle tanışmasaydım, önce forumu okusaydım, sanırım eğer 2. araç olacaksa toplu bir Seriesi , kötü durumda defendera tercih ederdim (yürütme ve maliyet açısından)

İdeal Dünyada yaşasaydık bir monster Seri2, bir de orjinal Seri 2 sahibi olmayı isterdim, günlük binmek için RR ya da döneminin son Discoverysi ya da Land Cruiser olabilir :smiley:
 



Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

nkurtkaya' Alıntı:
Var mı senin LC'de elektrik ayarlı sürücü koltuğu ? ;D ;D ;D


Nejat Abi;

Sen ne yaptın senin arka koltuk işini rover 620 elektirikli ısıtmalı takabilirsin ikitane hem ucuz hemde akçak koltuklar hemde ingiliz gene
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

endy' Alıntı:
Nejat Abi;

Sen ne yaptın senin arka koltuk işini rover 620 elektirikli ısıtmalı takabilirsin ikitane hem ucuz hemde akçak koltuklar hemde ingiliz gene

Exmoor Trim'in koltukları güzel, lakin tuzlu olacak gibi. En makul çözüm olarak "komutan koltuğu" denilen koltuklardan taktırmayı düşünüyorum. Tabii bu arada muayene işini de hesaba katmak lazım. Benim Defender ruhsatta 10+1 görünüyor, bagajdaki yan koltukları söktüreli çok oldu, bir de arkayı 3'ten 2'ye düşürünce TÜV'den nasıl geçeceğimi düşünmeden edemiyorum.
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

Nejat; proje çizdirip yeni oturma düzenini onaylatabileceğini düşünüyorum. bu konuyu bir trafik müşaviri ile görüştün mü?
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

edaghan' Alıntı:
Nejat; proje çizdirip yeni oturma düzenini onaylatabileceğini düşünüyorum. bu konuyu bir trafik müşaviri ile görüştün mü?

Proje ile uğraşmaktansa söktürdüğüm koltukları takarak gitmek daha pratik bir çözüm ama kalıcı değil.

Uzun şase Series bulamayanlara müjde :smiley:

http://www.sahibinden.com/orjinal_ingiliz_land_rover_defender_109-43WQQaXQQ19140077WQQpXQQdisplayitem
 

Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

uzun kasa series lerden birde hatayda olacaktı. Sahibinden com adresinde var. Hatta hatırladığım kadarıyla izmirdede olacaktı.
 



Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?

74 model series III ü dokuz ayda toplayıp kullanmaya çalışan biri olarak şunu söyleyebilirim ki bu araç için yapılan iş makinası yorumları kesinlikle doğrudur.herşeyi mekanik ve sağlamdır bana göre yanlızca frenleri insanı ürkütebilir ancak alışma evresinden sonra abs ebd yi devreden çıkarabilirsiniz :p
bu araçta aranmayacak tek şey yolculuk konforu...mümkünse aracı offroad yapılacak yere helikopterle götürüp getirmek faydalı olacaktır zira makaslar bel ve boyun fıtığına bire bir.
sadece arka kilit takviyesi ile defenderi bile gölgede bırakabilir(kullanım alanının genişliği ve sorunsuzluğu olarak...düştüğüm hendeklerden,üzerinden geçerek kırdığım fındık ağaçlarından,uçarak saplandığım ve öndeki ray demiri tamponun bile eğilmesine sebep olacak yeryüzü şekillerinden sonra bile series eskisinden farklı normalin dışında bir belirti göstermiyordu)
tabii ki bütün bunlar 97 model defender V8 ile tanışana kadar hissettiklerimdi.ön arka kilit,vinç vs. gibi donanımları ekledikten sonra gazlı amortisörün ve disk frenlerin bir aracı ne kadar rahatlattığını fark ettim.
sonuç olarak sadece arazi ise arka kilitli series,hem arazi hem asfalt ise kilitli defender derim.
selamlar
ali kemal
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst