KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
İzmirde seri 3 ün bütün aktarma organlarını söküp 110 nun kini koydular. Fakat aracın yolda gezmesini engelliyemediler. Sonradan tekrar series aktarmalarına geçmek istediler. Fakat şasedeki kesip kaynatılan yerleri series aktarma orgalarına göre tekrar düzünlemek çok daha zor olacağı ıçın sase arıyorlardı. Sonradan ne yaptılar haberim yok .
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
Evet Yunus gibi Engin gibi Naci gibi Yavuz gibi tecrübesi bizden tartışmasız üstün arkadaşlar kısmi olarak Series lerin dejavantajlarını sayıp Defenderla kıyaslanamayacağını söyleselerde ben yine inatla series lerin iş makinası yapısı sayesinde Defender 110 dan daha avantajlı olduğuna inanıyorum. bir defa 500 kg daha hafif. Kısa olmasının avantajı çok. Belki bir tek dik inişlerde uzun şasenin daha avantajlı olabileceğini kabul ederim.
Bizde 90 ların az olması, resmi kurumlarda genellikle 110" kullanılması ve bunların ihaleler yolu ile binlercesinin piyasaya sürülmesinden kaynaklanıyor. Ben eminim ki resmi kurumlar 110" yerine 90" kullansaydı ve her yıl yüzlercesi piyasaya sürülseydi. Sadece iş icabı defender kullanmak isteyenler 110" alacaktı ve off-road amaçlı alanlar ise 110" lerin yüzüne bile bakmayacaktı. (90" lerin içine sığmayanlar hariç ;D)
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
Hocam en iyisi bu konuyu kapatalım yoksa çok sevdiğim serieslerin kötü yanlarını açıklamak zorunda kalacam ))
Ben birazda olaya teknik açıdan yaklaşıyorum off road işin ayrı kısmı
sağlamlık, dayanıklılık ,tamir kolaylığı , gibi konular daha çok ilği alanıma giriyor
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
acemi80' Alıntı:
Bizde 90 ların az olması, resmi kurumlarda genellikle 110" kullanılması ve bunların ihaleler yolu ile binlercesinin piyasaya sürülmesinden kaynaklanıyor. Ben eminim ki resmi kurumlar 110" yerine 90" kullansaydı ve her yıl yüzlercesi piyasaya sürülseydi. Sadece iş icabı defender kullanmak isteyenler 110" alacaktı ve sadece off-road amaçlı alanlar 110"lerin yüzüne bile bakmayacaktı. (90" lerin içine sığmayanlar hariç ;D)
Evet land olsun çamurdan olsun. Elektroniği sevmeyen benim için biçilmiş kaftan. Araç suda yüzse bile 10 dakkika sonra hareket edebiliyor. seviyorum land rover ı
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
Hiç birini tercih etmem.. Arazide 90'' 300 TDI motorlu ve R380 şanzımanlı bir Defender'ı tercih ederim. Ama bu ideal dünyadır.
Gelelim gerçeklere...
Maalesef Türkiye'de çoğunluk defender'lar 110'' 'luktur.
Yedek parça temini kolaylığı, güçlü motor ile kullanabilme özelliğinden dolayı 110'' defender derim. Bazıları," efendim seri 3'e de takarsın güçlü motoru gider" dese de, o motoru o kadar dar bir alana adapte etmeye çalışmanın maliyeti düşününce insan zaten 110'' yaklaşır.
Ancak elde hali hazırda satın alınmış bir araç yoksa, en doğrusu az sayıda da bulunsa defender 90'' kovalamaktır..
Tabi 300 TDI ve tercihan R380 şanzımanlı.
Bence ideal dünya "Defender 90 V8 motor, 35" silverstone extreme MT 117 lastik, 2" yükseltme + spacer, HD, AC, Warn 9500 uzaktan kımandalı vinç, Safari şnorkel, arka diff Detroit, ön diff ARB, tüp tampon, diff ve alt korumalar, önde ve üstte ilave sis ve sürüş farları, içerde exmppr trim koltuklar ile sağlam bir ses sistemi ve buzdolabı" dır
Ynt: Arazide 110 defender mı yoksa seri 3 ü mü tercih edersiniz ?
nkurtkaya' Alıntı:
Bence ideal dünya "Defender 90 V8 motor, 35" silverstone extreme MT 117 lastik, 2" yükseltme + spacer, HD, AC, Warn 9500 uzaktan kımandalı vinç, Safari şnorkel, arka diff Detroit, ön diff ARB, tüp tampon, diff ve alt korumalar, önde ve üstte ilave sis ve sürüş farları, içerde exmppr trim koltuklar ile sağlam bir ses sistemi ve buzdolabı" dır