Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
selamlar. portal aksla ilgili bir şeyler yapılabirse sanırım ben de dahil olmak üzere bir çok kişinin araç yükseltme işi halledilmiş olacak. yalnız değilsiniz .paylaşımlar güzel.takip.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
4WD' Alıntı:
Nejat bey uzunca bir süre bu portal bulmacasının çözülmesi yönünde uğraştım. sanki bu mesele kapalı bir kutu gibi duruyor. bu durum beni iyiden iyiye rahatsız etmeye başladı. bu yüzden böyle bir arşiv paylaşma gereği duydum.
Yavuz beyin portal projesi ne durumda? Veya siteye açmış olduğu bir konu var mı?
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
Benim gibi makasli araci olupta portal aks dusunmeyecek insan yoktur herhalde,
Bizde dusunuyorduk nasil yapabiliriz diye, gonderdiginiz resimler cok faydali olacak,
Bence gezenbilirde acilan en onemli konu basliklarindan biri, emeginize ve vaktinize saglik
Murat bey ilginiz için teşekkür ederim. Ancak bu soruyu niye sordunuz anlayamadım. Portal akslere ihtiyacım olduğunu düşndüğüm için bu konuyu bu kadar araştırıp açmışımdır. Hangi araca ve hangi maksatla takacağım konusuna gelince aşagıda resmi bulunan Irak'taki boru hattı şantiyemizde jenertör ve kaynak makinası çekmekte kullandığım ve üzerinde 285 lik massey ferguson traktör motoru olan, EATON FS 2305 A şanzıman Oranları: 1. vites 6.8, 2. vites 3.55, 3. vites 2.28, 4. vites 1.50, 5. vites 1.0 ve Geri 5.92 , ROCKWELL T-223 Arazi şanzumanı oranı: 2.1, ön diferansiyel dana 44 arka diferansiyel dana 60 heavy duty, Diferansiyel aktarma oranları 3.54 gibi kombinasyonları bir arada toplayan 4 adet Pw250 çit kabin 4x4 Dodge için düşünüyoum. Portal aks ile tork oranını iyice artırıp 4 adet traktör ön lastiği koyup aynen şantiyede kullanma fikrim var. ( 1 yıl içinde şantiyede kullandığımız ve tek görevi boru hattı boyunca kaynak makinası jenertörü çekmek olan traktörlere verdiğimiz kira parasından daha hesaplıya geliyor. Dodge jeneratör ile birlikte 5 kişi ve kasasında 500kg kadarda ıvır zıvır taşıyordu ) Şantiyemizin işinden sonra bunlardan birini kendime ayırıp offroad için kullanabileceğim düşüncesindeyim. Çünkü standart araç üzerindeki mekanik kombinasyon offroad için beni fazlsıyla tatmin etti, sonuç olarak benim düşüncem öncelikle ticari kullanım. Bunun yerine unimog Doka veya tek kabin tavsiyesinde bulunan arkadaşlarım oldu. ancak unimogların (askeriyeden çıkma) yurt dışına çıkması yasak ve iknci olarak iş veren firma yaşı gereği unimog istemiyor yani maksimum 15 yaş sınırlı iş makinası ve araç kullanımına hakkımız var ve son olarak 15 yaşını doldurmamış unimog çok $ ediyor.
Büyük bir tutkuyla araştırdığım portal aksları hangi araca ve hangi amacla takcağım hususunu umarım yeterice açıklayabilmişimdir.
Saygılarımla...
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
recep_altay' Alıntı:
Benim gibi makasli araci olupta portal aks dusunmeyecek insan yoktur herhalde,
Bizde dusunuyorduk nasil yapabiliriz diye, gonderdiginiz resimler cok faydali olacak,
Bence gezenbilirde acilan en onemli konu basliklarindan biri, emeginize ve vaktinize saglik
İlginize teşekkür ederim. İnşallah Gezenbilir ailesi olarak el birliği ile hep beraber portal aks meselesini en ucuz maliyet ile çözeriz. internetten araştırdığım kadarıyla redüktör dişli gurubu yapan firmalar portal aksi yapabileceklerini söylüyorlar. Yakınlarda Türkiyeye gideceğim Ankarada bir kaç firmaya gidip mevcut görselleri ve çizimleri sunarak ayrıntılı bilgi alacğım. Gelişmeleri sizlere bildireceğim.
Saygılarmla...
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
yıllardır bir forum efsanesidir bu portal aks. nadir bey detaylarını ilk aktaranlardan.barbaros bey land için epey araştırdı.ingilterde vs satıcı linkleri aktardı.imalat düşünenler oldu galiba yavuz çelikel dişli fiyatları çok yüksek dedi diye hatırlıyorum.şimdilerde kendi atv sini yapan arkadaş üzerinde çalışıyor.sizin dışınızdada üzerinde duran takipçiler var seri imal edilenler 10 binlerce lira tek tek imal edildiğinde daha yüksek rakamlar ortaya çıkıyor denildi.kısaca bakalım ilk kime nasip olacak aracına takmak onu merak ettim.imalini deneyen yok.herkes biri yapsa fiyatı uygun olsa alsak diyor gibi bir durum var.
Ynt: Arazi Araçlarına Portal Aks Yapımı (İmal Etme)
tyt.fan' Alıntı:
yıllardır bir forum efsanesidir bu portal aks. nadir bey detaylarını ilk aktaranlardan.barbaros bey land için epey araştırdı.ingilterde vs satıcı linkleri aktardı.imalat düşünenler oldu galiba yavuz çelikel dişli fiyatları çok yüksek dedi diye hatırlıyorum.şimdilerde kendi atv sini yapan arkadaş üzerinde çalışıyor.sizin dışınızdada üzerinde duran takipçiler var seri imal edilenler 10 binlerce lira tek tek imal edildiğinde daha yüksek rakamlar ortaya çıkıyor denildi.kısaca bakalım ilk kime nasip olacak aracına takmak onu merak ettim.imalini deneyen yok.herkes biri yapsa fiyatı uygun olsa alsak diyor gibi bir durum var.
Murat bey açıklamalar için teşekkür ederim. Sizinde belirttğiniz gibi geçekten bir forum efsanesine hatta muammaya dönmüş durumda. Diğer takipçilerin mesajlarnı ve konularını inceledim gerçektende herkes biri yapsada tecrübelerinden faydalansak diye bekliyor. Diğer arkadaşlarımın çalışmaları ne durumda bilmiyorum. ama benim araştırmalarımın sonucunu burda paylaşıyorum. benim yapmak istediğim sistem aşağıdaki fotoğraftaki gibi CNC'de işlenerek yapılan 2 parçadan oluşan dişli kutusuna 3 adet dişli kombinasyonunu yerleştirerek yapabilceğimi düşündüğüm son derece basit bir sistem. Redüktör dişli imalatçılarından edindiğim bilgiye göre bunun maliyetinin 10 binleri bulmayacağı yönündedir. Trabzondan Uğur Bey'in yaptığı araçta dublör arazi şanzımanı kullanması daha doğrusu bunu Türkiyede yapabilmesi beni portal aks konusunda daha fazla tetikledi. çünkü doblörde yapılması zor olarak görünüyordu. tabi portal aks yapmktan daha kolay ama Türkiyede denenmemiş birşeydi. O başardı inşallah bizde offroad severler için başarırız.
Saygılarımla....