Ynt: Ankara Grubu Off-Road Etkinliği (16 Ocak 2011)
Gezinizi yeni inceleyebildim. Çok sık online olamıyorum...
Hoş gezi olmuş...
Serdar bey, enjektörlü araçlarda karbüratörün yerinde olan, hava filtresinden gelen hortumun takılı olduğu, içinde hava kapakçıkları olan parçanın ismi throttle body. Türkçesini bilmiyorum.
Bunun içinde ucu çubuk gibi hareketli bi parça var. Rölanti sensörü deniliyor, aslında sensör değildir, ayarlayıcı bi parçadır.
Bu parçaya emme manifoldundan gelen hortum takılıdır. Manifolddan gelen bu hortumdaki negatif basınç düşünce çubuk hareket eder rölanti devrini arttırır. Veya vica-verca...
Ya hortum tıkalı/patlak... Ya da bu hareketli parça kirlenmiş, çalışamıyor. Lpg' li araçlarda gazın içerisindeki kurumdan dolayı bu sistem çabuk kirlenir. Lpg'siz halinde bu kısımdan sadece filitre tarafından süzülmüş hava geçtiği için kirlenme geç olur...
Artı,
Sizin araçtaki direk hava filtresi rölanti dengesizliğine yol açmaz. Ancak bu filtre std hava filtresi kadar ince bi süzme yapmadığı için giren hava daha tozludur, yani bu parçanın kirlenmesi daha çabuklaşacaktır...
Tavsiyem, motor başka bi yerden hava felan almıyorsa, bu parçayı kolayca yukarıdan sökmeniz ve benzin gibi bi solventle temizlemeniz. 15 20 dakika mazotoda yatırabilirsiniz.
(Araç çalışırken, bu parça ileri geri hareket ederken üzerine balata spreyide sıkabilirsiniz. Bu Geçici bi çözümdür, çokta sağlıklı bi yöntem değildir)
Tavsiyem throttle body' i tamamiyle sökmeniz ve içindeki tps sensör, kapakçıklar dahil solventle temizlemeniz. Zor bi işlem değil.
Lpg sisteminizin iki adet filtresi olmalı, bunlarda kurumlanmıştır büyük ihtimal...
_________________________________________________________________
Kezbannnn, Amirrrrr, Yeğenim Efe...
Süpersiniz be, kim tutar sizi...
"İki çekerim mekerim ama her bi yere gider gelirim" yani...
Süpersiniz be, kim tutar sizi...
Patlak lastikle uzun süre yol almak aynı akstaki, hatta bazen kasılmadan dolayı diğer akstaki ayna mahrutiyi bozar... Şanslısınız...
Ayrıca elektrik/elektronik 4 çeker seçen sisteminiz makinanızın -patlak lastikten dolayı- tekerleklerindeki devir farkını görüp sistemi korumaya almış, orta defransiyeli kapamış... Şanslısınız...
Zaten, bence, Amir şanslı
, Kezban şanslı
, Efe ayrı bi şanslı
Neyse, konuyla alakalı değil bunlar biliyorum ama paylaşmak istedim. Belki faydam olur...
Selamlar...