Sn. Bartek;
doğrusunu söylemek gerekirse ağırlıklarını net olarak ben de bilmiyorum.
Zannederim 1.200 - 1300 KG. civarı.
Bu bilgiyi Avrupalı muadilleri gibi Firma kendisi net olarak vermeli.
Hatta bana kalırsa fiyatı biraz arttırarak marin kontra kullanıp
bu gereksiz ağırlığı azaltsa çok daha iyi olur.
Çekici aracın ağırlığı, gücü ve torkuna gelince.
Ben 44 yıllık mühendislik ve şöförlük tecrübeme istinaden, bazı emniyet katsayılarını
çok şüpheyle karşılarım.
Kendi çalıştığım konuda da, bu teorik katsayı ile yapılan yan sanayi mallarının azizliğine uğradım.
Katsayılar o kadar yüksek alınıyor ki, o değerleri yakalamak için,
imalatın bütün safhalarının tüm safhalarının çok çok titizlikle yerine getirilmesi gerekir ki,
Türkiyede bu ciddiyette , Avrupaya ihracaat yapan firmaların haricinde , bunu yakalabiyen pek yok.
Bize 70 HP güç olarak teslim edilen Shell and tube tipi bir evaporatör ancak 50-55 HP güce denk geliyordu.
İşi yapan firmanın da müşaviri yakından tanıdığım bir profesör arkadaşım idi.
Tabii boş teorik değerler, " Bunun bu işi görmesi gerekir" lafları,
tatbikatde netice almayınca boşta kalıyor.
Karavana gelince kullanım tecrübelerime istinaden,
bu tip yüklü ağırlığı 1250-1450 Kg karavanları 1.700-1800 Kg dan hafif araçlarla çekmek doğru değil.
Gücü de 130-140 HP , torku 250-300 NM civarında olmalı derim.
Ha tecrübeli şöförler daha alt değerlerle çekebilir,
60-70 Km/h sürati geçmeden, ani fren ihtiyacı doğurmadan,
yolda zemin ve akan trafik durumunu devamlı kontrol ederek ve yokuşta 1. vitese razı olup,
aracın motorunu çok zorlamadan kullanabilir.
Esas dikkat edilecek konu da, inişte arabayı salmamak;
mutlaka düşük viteste inmek.
Çektirmekten ziyade, durdurmak çok daha zordur.
Araç kullanımında çocuklarıma söylediğim bir laf var:
"Arabayı motor gücü ve direksiyon götürür.
İstediğin kadar iyi şöför ol, 150 Hp lik bir araç 90 HP lik aracı her koşulda geçer.
Aracı SÜRMEK DEĞİL, DURDURABİLMEK ÖNEMLİ"
Karavan çekrken de daima aracı nasıl durdurabileceğinizi düşünerek sürmelisiniz.
Kanaatlerim bu.
Sağlık ve başarı dileklerimle.