Aman..kimse Kendi Çekme Karavanını Yapmasın.!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,180
...


NOT: Bilgisayar ustası arkadaşlarımızdan bir ricam var.
Bilerek bilmeyerek bu hilkat garibelerini yapan arkadaşlarımızı da rencide etmek istemiyorum.
Site linkini vermeden, sadece karavan resimlerini nasıl buraya aktarabilirim,
öğretene teşekkür ederim.

Sağlıklar diliyorum.


Konuyu bende çok önemli buluyorum. Karavan üretiminde yapılan hatalar sadece çekici aracı değil tüm trafiği tehlikeye sokabilirler.

Resimleri kopyalayarak buraya taşımak mümkün olabilir. Fakat kaynak göstermeden resimleri buraya taşımak daha büyük sorunlar yaratabilir. Konunun birazda hukuki yönü var gibi geliyor bana.
 

Etiketler
Bende dün yolda gördüm bunu

20151004_153003.jpg
 

Bu da özenilerek ve bilinçli yapılmışlara örnek alınabilir.
Türkiyede bir ilk- Kaşif 2 yeni sahibini arıyor Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 214322943
Şasi detayını bilmiyorum, ama en azından dış görünüşü itimat telkin ediyor.

" Güzel bir konu, profil kaynatarak yapılacak basitlikte bir yol arkadaşı olmamalı."

Güngör Bey, profili akıllı kaynatırsan ve dizaynını düzgün yaparsan sorun yok.
Daha önce bu konudaki fikrimi açıklamıştım, aynı iddiadayım.
Koskoca TIR lar imalat şasi ile yollarda, hem de binlerce.
BU şasilerden 144 Adedini yıllar önce TIRSAN a ben yapmıştım.
Çok şükür teki herhangi bir arıza göstermedi 10 yıllardır.
Önemli olan uygun profil,düzgün kaynak ve uygun şasi dizaynını yapabilmek.

Karavanda ASLA KABUL EDEMEYECEĞİM KONU, çeki demirinin tek ok olarak şasiye kaynatılması ve
mutlaka fren mekanizmalı, darbe emicili kaplın bulunmaması.

Sn. Maranga;
" imkanları sınırlı olup kendine karavan yapanlara söyleyecek bir sözüm yoktur."
Maddiyatı ve bilgisi yönünden imkanı bu işi hakkı ile yapmaya müsait olmayan,
bir heves uğruna, ne kendi canını, ne de yollardaki insanların canlarını tehlikeye atma hakkına sahip değil.
Zannederim siz de bu konuda böyle düşünürsünüz.
Tekerlekli bahçe karavanı yapacak ise bir lafım yok.
Ama bu karaço imalatlar asla trafikte olmamalı.

Sn. Aslan 28;
bu en hafif örnek diye baştan belirttim.
Şeytan kukuletası gibi bir şey..
Tam hilkat garibesi olanlar var.
Şekilde garip olanların, şasi ve kasa montajındaki hatalar, cahillikler Allaha emanet.. (Olmuyor maalesef :smiley: )

Konuya devam edeceğiz.

Şasesi 50*50*3 mm profildir,ön çeki okuna yanlar ve ortadan olmak üzere 3 adet profil bağlantısı var
Şase fazla uzun olmadığından bu profil tercih edildi
Ülkemizde bulunan 750 kg torsiyonlu dingiller frensizdir,bir tondan aşağısını firenli olarak görmedim henüz
Linkteki karavanda su depoları dolu halde 650 kg civarı gelir
 

Bu da yapabileceğimiz karavanlara ait güzel bir örnek.
Bağ ve bahçe için vazgeçilmez güzellik Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 233558754

Adam, belli demirci ustası ve elinden gelen estetik kabiliyetini kullanmış ve sonunda çok güzel bir uyarıda bulunmuş:
" Uzun yol için yapmıyoruz bahçe,bağ ve hayvan sürüsü olanlar için birebirdir. "

Tebrik ederim Şaban Usta..
Bu tip bir işte ne şasi hesabına gerek var, ne aksın yerine, ne de deponun büyüklüğü sorun olur.
 




Deveye " Boynun eğri " demişler, ters ters bakmış ...
Yapan kusura bakmasın da, o sözü hatırlattı bana " Nerem doğru ki... "
4 yatak led aydınlatma 100lt kullanım suyu anten Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 222372106
Bence Bunları çekme karavan kategorısınde değerlendirmemek gerekıyor malesef. Daha iyi yapılmış ama elektrık sistemi ve/veya yürüyeninde buyuk hatalar olanları incelemek sanırım daha faydalı olur.
 




Ümit Bey artist çok, ama öğrenmenin de sonu yok :smiley: Ben de bunu yeni öğrendim:!

" SIFIR AYARINDA HİÇ KULLANILMAMIŞ GİBİ PIRIL PIRIL FRENLİ DİNGİL OLDUĞU İÇİN 1250 KG KADAR RUHSAT GEREKTİRMEYEN ÇEKME KARAVAN. BİNEK ARAÇ İLE TAKAS OLUR. "
 
Son düzenleme:



HARİKA KARAVANDAN SÜPER MİNİ KARAVAN Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 237714422

Bu da aks yeri hatalı imalatlara bir örnek. Aksini yazmasına rağmen ,
normal bir yayılı yükleme yapıldığında, öne müsaade edilenin çok üzerinde yük gelecek.
Bu karavanda, daha doğrusu tekerlekli konteynerde, aksın arkasında kalan yer kadar,
aksın önünde kalan kısma yük yüklerseniz iyi.
Ama , bu simetriyi aşıp ön tarafa yük koymaya başladınız mı yandınız.
 

Hocam hiç tecrübeleri yok ki eline kaynak makinesi alan karavan yapmaya çalışıyor ortaya böyle suntadan raf yapılmış yalıtımı sıfır şeyler çıkıyor en iyisi bilgilendirmek adına bir makale yazıp başta burada sonra başka forumlarda konular açmak (Kâr odaklı bir ülke olduğumuz için bunlar hep böyle)

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 

Çekme karavanlarada muayene uygulanması hiç fena olmaz aslında en azından böyle ucube çekme karavanlar görmemiş oluruz Allah muhafaza giderken olduda koptu veya makas kırdı arkadaki arabaları tehlikeye atar ve sürücünün hakimiyetini bozar şu ülkede güvenlik önlemi almak için illâ birkaç kişinin ölüp haberlere çıkması gerekiyor ?
(Biz: Barış Manço)

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 

Karavanda aks yerinin, karavanın dinamik dengelerindeki yaratacağı olumsuzluğu, basit hesaplamalarla görelim.
Ancak çok bilinçli bir yükleme ile, aks yeri öne veya arkaya kaydırılabilir.
Karavanda sabit ağır malzeme yerleşimi ile, aks ve çeki yükleri normal sınırlarına alınabilir.
Ama işin doğrusu, aks yerini yayılı yük varsayımı ile yerine monte etmek ve
karavan kabini içindeki yerleşimde de dengeli dağılıma çok dikkat etmek gerekir.
Bu dengeleme hem aks yerine göre, hemde karavanın uzun simetri ekseninde,
karavanın sağına ve soluna göre de dengelenmelidir.

Hesap tarzı ekte word formatındadır.
Gecenin 03 ünde sitede bu yazıyı okuyan arkadaşımız varsa,iyi geceler diliyorum :smiley:
 

Ekli dosyalar

  • Toplam yükü 1000 Kg.docx
    52.8 KB · Görüntüleme: 429
Son düzenleme:




Karavanda aks yerinin, karavanın dinamik dengelerindeki yaratacağı olumsuzluğu, basit hesaplamalarla görelim.
Ancak çok bilinçli bir yükleme ile, aks yeri öne veya arkaya kaydırılabilir.
Karavanda sabit ağır malzeme yerleşimi ile, aks ve çeki yükleri normal sınırlarına alınabilir.
Ama işin doğrusu, aks yerini yayılı yük varsayımı ile yerine monte etmek ve
karavan kabini içindeki yerleşimde de dengeli dağılıma çok dikkat etmek gerekir.
Bu dengeleme hem aks yerine göre, hemde karavanın uzun simetri ekseninde,
karavanın sağına ve soluna göre de dengelenmelidir.

Hesap tarzı ekte word formatındadır.
Gecenin 03 ünde sitede bu yazıyı okuyan arkadaşımız varsa,iyi geceler diliyorum :smiley:

Yolladığınız dosyayı inceledim ve aks yerinin önemi gerçekten fazlaymış bu fren meselesini anlamadım ama yani römörk de fren olsa ne olur olmasa ne olur ?

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst