Akışmetre (maf)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mohawk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,690

mohawk

Kamp II
Mesajlar
347
Tepkime Puanı
20
Yer
istanbul
Merhaba,

Erdinç Bey'in 1 depo ile 850 km gittiğini duyduktan sonra zaten takıntılı olduğum bu yakıt konusuyla biraz daha yakından ilgilendim. Zaten daha önceki yazışmalardada bahsetmiştim, bu yüzden servisteki ustamın sorun yok demesine rağmen, bilgisayardaki verilerde bir sorun gözükmemesine rağmen akışmetreyi değiştirdim. Yabancı forumlarda bahsediliyordu akışmetre değiştikten sonra araç yeniden doğdu diye. Gerçektende böyle oldu. Öncelikle eskisi Siemens markaydı ben orjinal Land Rover olanı ile değiştirdim. Hemen gözlemlediğim aracın çok çok daha rahat gittiği, gaz yediği oldu. Sabahları motor soğukken karşılaştığım aracın gaz yemeyip, yavaş gitmesi ortadan kalktı. iyi ki değiştirmişim diyebilirim bu durumda.

Ancak benim gerçek değiştirme nedenim olan yakıt tasarrufunda istediğim sonucu halen elde edemedim. 85 lt (Tam dolu depoyu ışık yanana kadar kullanma ile) ile yazın çoğunlukla istanbul trafiğinde kullanım ile ortalama 630 km gidebiliyordum. Havalar soğuyunca bir ara menzilim 530-550 km düştü. Akışmetreyi değiştirdikten sonra 2 kere depoyu doldurdum ve menzilimin %10 kadar arttığını gördüm. Herhalde 600 km bulurum. Ama 800 km olması için yeterli değil tabiki. Bununla ilgili olarak sorularımı cevaplayabilirseniz sevinirim.

1- Sizinde kışın yakıt tüketiminiz artıyormu? artıyorsa ne kadar?

2- Yakıt tüketimi etkileyecek elemanları tamamen yenilememiz gerekirse hangi sırayı izleyelim (enjektörler en sonda olsun:smiley:.

3- Enjektörlerin 1 tanesi bile arızalı olsa tüketimi etkiler mi?

4- Enjektörlerde sorun gözükmese bile zamanla mazot püskürtmeleri (işemesi) artar mı?

Bu arada aracım standart. Ağırlığını etkileyecek bir fazlalık yok. Lastik boyu sadece 55 yerine 60 (Pirelli Scorpion ATR).

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Haydar
 

Etiketler
Ynt: Akışmetre (maf)

sayın mohawk
2004 td5 im var ve aracin full deposu yanlis bilmiyorsan 96 litre elbette bu litrenin hepsini kullanmiyoruz ama ısık yanana dek ki tahminim 5 litre kaliyor depoda oyle yaniyor ve mazot u her doldurdugumda km sıfırlarim ve en kotu bugune dek 750 km yaptim ki buna %25 arazi ve %75 sehirici olarak kullaniyorum aracimi ama antalya trafigi ve benim evim le işim pek trafige ugramiyor diyebilirim 3-5 trafik isigina takiliyorum ama sizin yakıt bizimkilerin yakınından bile gecmiyor en son bu indirimler gelmeden yaptigim hesaba gore yine ayni ortlama kullanimla 0.58TL yakmisti sizin kullaniminiz nasildir acaba sakinmi kullanirsiniz yoksa yuksek devirlerde gezmeyimi severisiniz bunlarda etken bildiginiz gibi ve benim aracim bu verdigim yakıt fiyatinda onde celik tampon 265x70x16 cooper at3 ve 16x8 -30 offset jantlar ve uzerinde port bagaj var G4 tipi
 

Ynt: Akışmetre (maf)

selamlar
Benim 2003 td5 im kirmızı isik yanana kadar 93 Lt civarı alıyor ve ortalama sehir içinde 670 Km gidiyor. İstinye taraflarında oturuyorum ve full sehiriçindeyim.
Erdinc bey biraz sehir dısında oturuyor bence fark bu :smiley:
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Sevgili murat,

Evet evim şehrin dışı sayılır fakat seninle aynı güzargahlarda cirit atıyorsak belki bi 50 km
Avantajım oluyor olabilir.

Mohawk,

Sebep olduğum yeni masrafların için üzgünüm.
Fark nereden kaynaklanıyor hangi artı-eksi bir motor durumu yada uygulama yada bir değişiklik ,bilemiyorum açıkçası.
Pek bir bilgimde yok,çalışmalarını takip edeceğim

Kolay gelsin...
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Murat Bey selamlar,
Araçlarımızın depo kapasitesi zaten 95 lt siz ışık yanana kadar kullanıp 93 lt aldım diyorsunuz. Bence siz ışık yandıktan sonra bayağı bir gitmişsiniz:smiley: ama aşağı yukarı aynı değerlerde tüketimimiz, 100 km'de 14 lt gibi. Yinede bir yerlerde bir terslik var. Bizim 12 lt en azından görmemiz lazım. Fabrika verileri aşağıdaki gibi;

Şehir içi yakıt tüketimi 11.5 (12.7) Lt/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi 8.2 (9) Lt/100 km
Ortalama Yakıt tüketimi 9.4 (10.3) Lt/100 km

Murat akay' Alıntı:
selamlar
Benim 2003 td5 im kirmızı isik yanana kadar 93 Lt civarı alıyor ve ortalama sehir içinde 670 Km gidiyor. İstinye taraflarında oturuyorum ve full sehiriçindeyim.
Erdinc bey biraz sehir dısında oturuyor bence fark bu :smiley:
 



Ynt: Akışmetre (maf)

Derinderin' Alıntı:
Sevgili murat,

Evet evim şehrin dışı sayılır fakat seninle aynı güzargahlarda cirit atıyorsak belki bi 50 km
Avantajım oluyor olabilir.

Mohawk,

Sebep olduğum yeni masrafların için üzgünüm.
Fark nereden kaynaklanıyor hangi artı-eksi bir motor durumu yada uygulama yada bir değişiklik ,bilemiyorum açıkçası.
Pek bir bilgimde yok,çalışmalarını takip edeceğim

Kolay gelsin...

Yok, ne demek. Asıl biz teşekkür ederiz, birşey daha öğrendik. Acaba sizin aracınızın geçmişinde hiç enjektör değişimi yapılmış mı? bir kayıt var mı?
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Şöyle özetleyeyim.aracın geçmişi motokardı.yani 2009 ilk genel bakım olarak girmiş pek bir önemli değişikliği yok,arada ufak tefek ne olduysa yine motokar olmuş.2013 sonu yine bir bakım olmuş ama genel olarak hep servis görmüş ve orjinal parçalar ve zamanlı değişimler olmuş.yağ su fan radyatör fanı motor kayışı balata vs.

Bu gidişata bakınca hala full orjinal.

Merak ettiğin için soruyorum. Sürekli bir ustan varmı? Bu yakıt menzil farkı nereden kaynaklanır.
Genelde kullanım tarzım şehir içi ama evim başakşehirde doğal olarak günlük 60-70 km uzun yol gibi ama çoğu zaman dur-kalk.murat akay arkadaşımın dediği gibi olmuyor maalesef.
Mesela bir kaç kez 150-170 km hız yaptım ama 100-120 dir max kullanım hızım.
Çip uygulamam yok.şnorkelim yok.255.60.r16 michelin asfalt lastiklerim var.
Senin disco standartmı?
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Benim araç standart donalımlı. Bakım konusunda bir sorunum yok. Düzenli bakım yaptırır, değişmesi gereken parçaları tereddüt etmeden değiştiririm. Anıl Oto ve Oto Mekanik bıkmıştır herhalde benden:smiley: Aracımı hergün işe gelip gitmek için Maltepe-Beşiktaş arası kullanıyorum. Sabah ve akşam ağır trafikte yani. Uzun yolda bir kere 750 km gitmiştim ama ışık yandıktan sonra 50-60 km gitmiştim. Yalnız şöyle bir durum var. Servise gelen arkadaşlarla konuştuğumda genelde tüketimler benim aracın yaktığı civarda , hatta bazen daha fazla oluyor. O yüzden sizin araçla ilgili soruyorum:smiley:
Saygılar,
Haydar
 

Ynt: Akışmetre (maf)

SN mohawk icin değil :smiley:
sensor temizliği gerektiğini dusunen arkadaşlarimiz icin
bu sprey le temizlemenizi öneririm
http://www.otokimyasal.com/crc-air-sensor-clean--hava-sensor-temizleyici-
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Selam, uzun zamandır forumdan uzak kaldım bari bu ilk yazım olsun.
Yakıt tüketiminin artmasına sebep olan bir sürü unsur vardır arkadan (depodan) öne doğru sıralarsak deponun içindeki pompa, filitre, yakıt yolları, motorda bulunan mazot soğutucu (servisler kütük diyor), pislenmiş intercooler, turbo kaçağı, hava filitresi, ve enjektörler.
Yürüyen aksam ;), lastik basınçları,difransiyel yağları, ve şanzıman.
Sensör temizliği ile söylediğiniz gibi fazla bir değişiklik olmaz, bir ara forumda yazmıştım MAP/MAF temizliği hakkında, ararsanız bulursunuz.

Aracınızı yakıt ışığınız yanarak kullanmanızı tavsiye etmem, zira depodaki pompa, depoda bulunan mazotla kendini soğutuyor, yakıt azalınca emiş azalacağı için soğutma azalır, yeni pompaya doğru yol alırsınız.

Aracımda 265x75x16 BF AT var, şu an ortalama 15l/100 gibi yüksek bir tüketime sahibim, nedenini araştırmak bile istemiyorum çünkü araç tavandan su alıyor, içerisi ölü fare gibi kokuyor :mad:

Benim kendi aracımla yaptığım tecrübelere dayanarak yazıyorum, kışın normal tüketimin 12-13L/100km yazın klima açık 15l/100km şehir içi trafiği bana göre normal. Bir de şu açıdan bakmak lazım yazın full depo İstanbul Antalya, İstanbul Bodrum yapıldı depoda artan yakıtla iki gün idare edildi.

Bu araçlar uzun yolda gerçekten çok ekonomik olabiliyorlar, sadece trafik konusunda biraz sıkıntı yaratıyorlar.
Umarım kimsenin başını ağrıtmamışımdır, yazdıklarım da okuyanlara yardımcı olmuştur :smiley:
 



Ynt: Akışmetre (maf)

Bende geç cevap veriyorum ama İstabul'da değildim. Bende forumun esklerinden Dixie herhalde aracı sattı diye düşünüyordum, uzun süre ses soluk çıkmayınca:smiley:

Geçen hafta İzmir'den döndüğümde yakıt durumu resimdeki gibi oldu. Giderken özellikle bu konuya dikkat ettim. Hızım 105-115 km arasındaydı genellikle. Sonuca bakınca o kadarda kötü değilmiş diyesim geliyor.

 

Ekli dosyalar

  • DSC_0183 (Kopyala).JPG
    DSC_0183 (Kopyala).JPG
    31.3 KB · Görüntüleme: 304

Ynt: Akışmetre (maf)

selam haydar

yarım depo ve 418 km,çok iyi bir oran yanlış hatırlamıyorsam 650 km yi geçemiyorum diye yazmıştın.
ne değişti nasıl bir bakım onarım yaptın.

birde ses geliyordu dediğin durum nereden geldi ses yani bir uğultu gibi birşeymiydi?
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Merhaba Haydar,
Aracımı satmadım, bir kaç kere terk edip kaçtım ama gelip beni buluyor, ayrılmaz ikili gibiyiz :p.
Öncelikle 418km'de yarım depo gösteren yakıt ibresine pek güvenme, depondaki şamandra yanlış okuyabilir, mesela benim depo full doluyken, ibre sıfır ve kırmızı ışık yanıyor aşağı yukarı 100/150km sonra normale dönüyor. Bende çektiğim bir resim var ama şu an ekleyemiyorum zaten resim iki adet detay içeriyor yakın bir zamanda paylaşıcağım, tahminimce önemli bir detay.
Herkese mutlu yıllar diliyorum şimdiden

mnz.jpg
 

Ynt: Akışmetre (maf)

Akışmetreyi değiştirmenin dışında pek birşey yapmadım aslında. Belkide kabahat benim aracı devamlı ağır trafikte kullanmamdan kaynaklanıyordur ben günlük kullanıyorum aracı çünkü.
Giderken karşılaştığım ses tıkırtılı bir sesti, uğultundeğildi. İstavroz rulmanları dağılmış. Onları değiştirdik. Allah'tan şaft yerinden çıkmamış bayağı tehlikeli bir durum yaratıyormuş.
Saygılar
 

Ynt: Akışmetre (maf)


[/quote]
Dixie' Alıntı:
Merhaba Haydar,
Aracımı satmadım, bir kaç kere terk edip kaçtım ama gelip beni buluyor, ayrılmaz ikili gibiyiz :p.
Öncelikle 418km'de yarım depo gösteren yakıt ibresine pek güvenme, depondaki şamandra yanlış okuyabilir, mesela benim depo full doluyken, ibre sıfır ve kırmızı ışık yanıyor aşağı yukarı 100/150km sonra normale dönüyor. Bende çektiğim bir resim var ama şu an ekleyemiyorum zaten resim iki adet detay içeriyor yakın bir zamanda paylaşıcağım, tahminimce önemli bir detay.
Herkese mutlu yıllar diliyorum şimdiden
Selam Dixie, depo göstergesinde sorun olduğunu sanmıyorum çünkü resmi şehirlerarası yolda nerdeyse 110 km sabit hızda ilerlerken çektim. Şimdi istanbuldayım 580 küsur km'deyim ama halen çeyrekten biraz fazla yakıtım var. 700 km falan gidebilirim herhalde ama dediğin gibi bütün yakıt elemanlarını kontrol ettirmek gerekiyor.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,068
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst