Merhaba,
Erdinç Bey'in 1 depo ile 850 km gittiğini duyduktan sonra zaten takıntılı olduğum bu yakıt konusuyla biraz daha yakından ilgilendim. Zaten daha önceki yazışmalardada bahsetmiştim, bu yüzden servisteki ustamın sorun yok demesine rağmen, bilgisayardaki verilerde bir sorun gözükmemesine rağmen akışmetreyi değiştirdim. Yabancı forumlarda bahsediliyordu akışmetre değiştikten sonra araç yeniden doğdu diye. Gerçektende böyle oldu. Öncelikle eskisi Siemens markaydı ben orjinal Land Rover olanı ile değiştirdim. Hemen gözlemlediğim aracın çok çok daha rahat gittiği, gaz yediği oldu. Sabahları motor soğukken karşılaştığım aracın gaz yemeyip, yavaş gitmesi ortadan kalktı. iyi ki değiştirmişim diyebilirim bu durumda.
Ancak benim gerçek değiştirme nedenim olan yakıt tasarrufunda istediğim sonucu halen elde edemedim. 85 lt (Tam dolu depoyu ışık yanana kadar kullanma ile) ile yazın çoğunlukla istanbul trafiğinde kullanım ile ortalama 630 km gidebiliyordum. Havalar soğuyunca bir ara menzilim 530-550 km düştü. Akışmetreyi değiştirdikten sonra 2 kere depoyu doldurdum ve menzilimin %10 kadar arttığını gördüm. Herhalde 600 km bulurum. Ama 800 km olması için yeterli değil tabiki. Bununla ilgili olarak sorularımı cevaplayabilirseniz sevinirim.
1- Sizinde kışın yakıt tüketiminiz artıyormu? artıyorsa ne kadar?
2- Yakıt tüketimi etkileyecek elemanları tamamen yenilememiz gerekirse hangi sırayı izleyelim (enjektörler en sonda olsun
.
3- Enjektörlerin 1 tanesi bile arızalı olsa tüketimi etkiler mi?
4- Enjektörlerde sorun gözükmese bile zamanla mazot püskürtmeleri (işemesi) artar mı?
Bu arada aracım standart. Ağırlığını etkileyecek bir fazlalık yok. Lastik boyu sadece 55 yerine 60 (Pirelli Scorpion ATR).
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Haydar
Erdinç Bey'in 1 depo ile 850 km gittiğini duyduktan sonra zaten takıntılı olduğum bu yakıt konusuyla biraz daha yakından ilgilendim. Zaten daha önceki yazışmalardada bahsetmiştim, bu yüzden servisteki ustamın sorun yok demesine rağmen, bilgisayardaki verilerde bir sorun gözükmemesine rağmen akışmetreyi değiştirdim. Yabancı forumlarda bahsediliyordu akışmetre değiştikten sonra araç yeniden doğdu diye. Gerçektende böyle oldu. Öncelikle eskisi Siemens markaydı ben orjinal Land Rover olanı ile değiştirdim. Hemen gözlemlediğim aracın çok çok daha rahat gittiği, gaz yediği oldu. Sabahları motor soğukken karşılaştığım aracın gaz yemeyip, yavaş gitmesi ortadan kalktı. iyi ki değiştirmişim diyebilirim bu durumda.
Ancak benim gerçek değiştirme nedenim olan yakıt tasarrufunda istediğim sonucu halen elde edemedim. 85 lt (Tam dolu depoyu ışık yanana kadar kullanma ile) ile yazın çoğunlukla istanbul trafiğinde kullanım ile ortalama 630 km gidebiliyordum. Havalar soğuyunca bir ara menzilim 530-550 km düştü. Akışmetreyi değiştirdikten sonra 2 kere depoyu doldurdum ve menzilimin %10 kadar arttığını gördüm. Herhalde 600 km bulurum. Ama 800 km olması için yeterli değil tabiki. Bununla ilgili olarak sorularımı cevaplayabilirseniz sevinirim.
1- Sizinde kışın yakıt tüketiminiz artıyormu? artıyorsa ne kadar?
2- Yakıt tüketimi etkileyecek elemanları tamamen yenilememiz gerekirse hangi sırayı izleyelim (enjektörler en sonda olsun
3- Enjektörlerin 1 tanesi bile arızalı olsa tüketimi etkiler mi?
4- Enjektörlerde sorun gözükmese bile zamanla mazot püskürtmeleri (işemesi) artar mı?
Bu arada aracım standart. Ağırlığını etkileyecek bir fazlalık yok. Lastik boyu sadece 55 yerine 60 (Pirelli Scorpion ATR).
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Haydar