Adım Adım Karavan'a Doğru

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 419
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,712

Etiketler
Muhteşemsin reis.. sokak mağazasında koltuk satmak efsane olmuş.. bizimkiler hurdaya gidecek.
@ccingiler Söküm işlemini servis işiyle ilgilenen , aynı zamanda oto tamiri ile de ilgilenen bir arkadaşımız ile yaptık. Koltuklarımizi değerlendirelim dedim, önce kılıfları sökerek sokaga dizdik, fotolarını kendi gruplarına attı. Bana koltukların markasını, yenilerin güncel değerini ve bunkarin mevcut halkerini degerlendirdi. 2200tl fiyat belirledik. Telefonlar ve sorular bir süre sonra çalışmamıza engel olmaya başladı şehir dışından dahi aranmaya başladık. Sonuç ta öğleden sonra 2000tl fiyata sattık.

@buralpdi Levent kardeş bizde benzer düşünüyoruz.
Camları kapatmama kararı aldık . T5 düzenimize benzer bir ortam bize iyi gelecek, bakalım ters giden konularda neler söyleyeceğiz
Pencere konuşunda yatak yanı oturma grubu kenarı açılır cam olabilir.
Karavanda gündüz vakit geçirmiyoruz, havalandırma bizim için en önemli konulardan ve bu gezilerimizdeki tespitimiz. Yatak üstüne fanlı iyi bir havalandırma planlıyoruz.

@Doğrucu Davut Mesut bey Forumdaki ilk zamanlarımızda tersanelerde iş yapan Koray bey'in karavan yapımında MS,Polimer kararını vermiştim. Soudal High Tack All Fix , yerli muadili Akfix High Tack ve her doğru kullanımda iyi sonucu veren Sikaflex ürunleri ile çalışacagız.
Aracın ön hazırlığı için bu kadar emek ve çabayı gördükten sonra iyi ki minibüs yerine panelvan alıp yapmışım diyorum.
@TA2RX Bekir Bey Biz memnunuz, hiç bilmediğimiz bir araç öğreniyoruz , tanıyoruz. Bunda vakit problemimizin olmaması da etkili.

Dostlara 🖐🖐🖐
 

Her yıl sonbaharda aracın paslı yerlerini tamir ederim ve altı ay sonra eski durumuna dönerdi. Geçtiğimiz eylül ayında aracın dışındaki paslı yerleri iyice temizledikten sonra aluminyum sactan parça keserek üzerine yapıştırdım. Yapıştırdığım yerler aracı taşıyıcı yerler değil, boyasını da iyi yaptığım için yapıştırma olduğunun farkedilmesi de mümkün değil. Yapıştırma yaptığım yerlerde hala hiç pas yok. Iyi yapılırsa tabanı yapıştırma iyi bir çözüm olabilir.

Tek sorun yapıştırıcı kuruyuncaya kadar alumiyum sacın üzerine baskı yapmak gerekiyordu. Gören komşularımı güldüren resimdeki icadımın patentini çıkarmam lazım.
 


süper olmuş 2000 lira..

MS polimer araraken NP1 buldum hırdavatçıda üzerinde MS bişey yazıyordu .. Adını da duymuştum.. Fiyatı da fena değil 22 mi neydi..Kafa bulaşık süngeri gibi olunca malesef unuttum net rakamı.. sonra baktım netten MS polimermiş NP1
 




Gayet iyi fiyata gitmişler.. Hangi satış sistemi üzerinden koltukları satttınız ? Bende de 1 5 li 1 3 lü, 2 2 li 4 tanede tekli koltuk var.. Onları satıp araç içinde yer açmam gerekiyor.. Aracın içi, tepeleme koltuk dolu.. koyacak yerimde yok.. Orjinal 3 tane 2 li koltuğu elimde tutacağım..
 

Servisçilerin kendi aralarındaki whatsapp grupları..
 

Dediğinizden cesaret alarak, yukarıda yapıştırıcılardan bahsetmiştim.

Şimdi de araç altına yapılan yamaların Levent beyin de dikkatimizi çektiği üzere pastan korunması üzerine, düşüncemi söylemek istiyorum.

Bu tamirli alanların sadece boya ile korunması özellikle taş darbelerine karşı yetersiz kaldığından üzerlerinin,
* gres yağı,
* % 10 balmumu + % 90 vazelin karışımı veya
* MS Polimer ile 1mm den az olmamak üzere kaplanmasının faydası olmalı..
İlk iki malzemenin boşluklara akabilme özelliği var.

Pasa dayanıklı aluminium veya engebeli yerlere daha kolay uyabilen bakır levha kullanımında ise eloktrolize yol açmaması amacıyla, metal metal temasından kaçınmak yerinde olurdu..
 
Son düzenleme:

Reis sende taksit taksit veriyorsun tüyoları ya..
Neyse ben Kamer i kaportacıya teslim ettim.. Kapanma var.. Kaçıyorum kapancaya..Çok fırtına oldu tekne denizde.. gitmek lazım..
 

Reis sende taksit taksit veriyorsun tüyoları ya..
Fakat siz de forumu taksit taksit bile okumuyor hatta verilen trimleri teğet dinliyorsunuz.

Biz rotanızı pupa yelken gidebilmeniz için arkanızdan üflesek de, siz orsa alabanda tremola da ısrarcısınız. Tabi konuya bodoslama girince olacağı buydu..
Tarzınız biraz yel yeperek yelken kürek olduğundan, bumbanın ara sıra başınıza çarpması da normal.
Alın rüzgarı arkaya, açın flogu ki kelebek gibi süzülelim...
 
Son düzenleme:



Reis reis menzil uzun zaman az yapacak bir şey yok
 


Aman ha kavancaya dıkkat bunba o zaman tam ısırır
 

Konu içine na kadar farklı uygulama detayı ve ürün bilgisi girerse o kadar faydalı olur.
Aracın iç bakım işlemleri ilerlerken birkaç kaporta problemini de tamir ettirmemiz gerekiyor. . Bu sırada işlem olarak sıraya koyduğum aracın dıştan tabanı içinde pütür ve vw araçlar da görmüş olduğum mum uygulamasını gerekli yerlere yaptıracağız. Bahsettiğiniz balmumu ve vazelin uygulaması herhalde aynı işlem.

Fakat hiç elime almamış olduğum MS Polimer' i 1mm den daha az kalınlıkta nasil uygularım , biraz heyecan verici olacak..

Dün, uzun hastalık ve kapanma sonrası ilk defa Caravelle ile yol yaptık. Citroen bizi mutlu edecek artık bunu görmeye başladık ama onun yeri hep ayri olacak.

Bugün ise yaklaşık sekiz ay yatmış ve genel bakımları araç kullanılmamış olsada yeniden yapılmış Jumper ile Düzce yoluna çıktık. Dinlediklerim, öğrendiklerim ve kullanımda görduklerim ile Düzce de iyi bir bakima sokacagim. Serviscilerin geçici çözümleri, muadil sorun çıkaracak parçaları da yenileyip aracı genel sağlığına getirip koruyucu ön tedavi uygulayacagiz.
Sonrasın da yolculuğa devam...
🖐🖐🖐