97 Expedition Günlüğü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VolkanGurcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,079

VolkanGurcan

TA1KAN
Mesajlar
308
Tepkime Puanı
216
Yaş
44
Yer
İstanbul
Daha önce "96 Grand Cherokee Günlüğü" başlığı altında aracım ile olan maceralarımı paylaşıyordum.Her ne kadar Jeep kadar kullanıcısı olmasa da,Expedition ile ilgili başımdan geçen ve belki bir gün birilerinin işine yarayabilecek ufak bilgileri de buradan paylaşmak istedim.
Aracım 1997 model Ford Expedition 5.4 Eddie Bauer versiyonu.Ait olduğu yılın kataloglarına göre neredeyse tüm opsiyonları alınmış.96000 mil de aldım ve ne mutlu ki LPG bağlanmamış.Araç son zamanlarında pek kullanılmadığı için yol aldıkça ufak tefek sorunlar çıkarttı.Kronik denebilecek ateşleme bobini hemen kendini gösterdi.Sekiz adet Motorcraft buji ve yine sekiz adet Denso bobinle problem çözüldü.Ardından zaman zaman oksijen sensörlerinden zengin yada fakir karışım uyarısı vermeye başladı.Dört adet oksijen sensörü Bosch marka olarak değişti.Arka diferansiyelde LSD kilit olduğu için dönüşlerde ses yapmaya başladı.Çözümü 75W140 Motul kendinden LSD katkılı yağ oldu.
Son yağan karda beraber çok eğlendik ancak Auto AWD modunu kontrol eden sensörler ve 4WD modunu kontrol eden motor kar suyundan pek hoşlanmadı ve kendilerini koyverdiler.Yabancı forumlardan öğrendiğim kadarıyla zaten sık rastlanan bir problemmiş.Motorcraft sensörler ve arazi motoru için sipariş verdim.Gelince hem onları hem de motor yağı ve ön diferansiyel yağını değiştiririm.
Expedition ve Navigator lerde gelen havalı süspansiyon sistemi bir Land Rover kadar problemli olmasa da halen fabrika çıkışı olan sistemin bir gün ormanda beni yüzüstü bırakmasından korktuğum için standart yaylı amortisör dönüşüm kiti sipariş ettim.Hem orjinal fabrikadan yaylı çıkmış,hem de dönüşüm kitiyle yaylı sisteme dönüştürülmüş Expedition'a binme şansım oldu ve konfor yönünden bir eksisini görmedim.100000 mil yapmış 24 yıllık orjinal amortisörlerden daha güvenilir olacağına eminim.
Şimdilik Expedition maceram bu kadar.Zamanla başıma gelecek olanları paylaşmaya devam ederim.Expedition ve Navigator sahipleri varsa aramızda bu konu altından da bilgi paylaşımı yapabilirz.Türkçe kaynak neredeyse yok gibi.
 

Etiketler
Daha önce "96 Grand Cherokee Günlüğü" başlığı altında aracım ile olan maceralarımı paylaşıyordum.Her ne kadar Jeep kadar kullanıcısı olmasa da,Expedition ile ilgili başımdan geçen ve belki bir gün birilerinin işine yarayabilecek ufak bilgileri de buradan paylaşmak istedim.
Aracım 1997 model Ford Expedition 5.4 Eddie Bauer versiyonu.Ait olduğu yılın kataloglarına göre neredeyse tüm opsiyonları alınmış.96000 mil de aldım ve ne mutlu ki LPG bağlanmamış.Araç son zamanlarında pek kullanılmadığı için yol aldıkça ufak tefek sorunlar çıkarttı.Kronik denebilecek ateşleme bobini hemen kendini gösterdi.Sekiz adet Motorcraft buji ve yine sekiz adet Denso bobinle problem çözüldü.Ardından zaman zaman oksijen sensörlerinden zengin yada fakir karışım uyarısı vermeye başladı.Dört adet oksijen sensörü Bosch marka olarak değişti.Arka diferansiyelde LSD kilit olduğu için dönüşlerde ses yapmaya başladı.Çözümü 75W140 Motul kendinden LSD katkılı yağ oldu.
Son yağan karda beraber çok eğlendik ancak Auto AWD modunu kontrol eden sensörler ve 4WD modunu kontrol eden motor kar suyundan pek hoşlanmadı ve kendilerini koyverdiler.Yabancı forumlardan öğrendiğim kadarıyla zaten sık rastlanan bir problemmiş.Motorcraft sensörler ve arazi motoru için sipariş verdim.Gelince hem onları hem de motor yağı ve ön diferansiyel yağını değiştiririm.
Expedition ve Navigator lerde gelen havalı süspansiyon sistemi bir Land Rover kadar problemli olmasa da halen fabrika çıkışı olan sistemin bir gün ormanda beni yüzüstü bırakmasından korktuğum için standart yaylı amortisör dönüşüm kiti sipariş ettim.Hem orjinal fabrikadan yaylı çıkmış,hem de dönüşüm kitiyle yaylı sisteme dönüştürülmüş Expedition'a binme şansım oldu ve konfor yönünden bir eksisini görmedim.100000 mil yapmış 24 yıllık orjinal amortisörlerden daha güvenilir olacağına eminim.
Şimdilik Expedition maceram bu kadar.Zamanla başıma gelecek olanları paylaşmaya devam ederim.Expedition ve Navigator sahipleri varsa aramızda bu konu altından da bilgi paylaşımı yapabilirz.Türkçe kaynak neredeyse yok gibi.


Merak ettiğim bir araç,anlatım için teşekkürler.Başka kronik sorun varmı?şanzıman nasıl,
 

Merak ettiğim bir araç,anlatım için teşekkürler.Başka kronik sorun varmı?şanzıman nasıl,
97 modeller E40D şanzıman, 98 den itibaren 4R100 e geçmiş Ford. Dıştan tamamen aynı olmasına rağmen 4R100 ün iç aksamları daha sağlam. Benimki henüz revizyon görmedi ama 60000 mildeki bir aracın sahibi arkadaşım ve revizyon yapıldı ki o 98 model.
 

Biraz güncellemelerden bahsedeyim geç olmadan.Bir nevi günlük gibi oluyor benim için,arada okuyup neler yaptığımı hatırlatıyor.
Mart sonu aracımı yazlığa çekip sökmeye başladım.Havalı amortisörleri standart yaylı sisteme çevirdim.Ayrıca ön poryalar,viraj demiri lastikleri,dört disk ve tüm fren balatalarını değiştirdim.Arka amortisörlerimden biri tamamen patlak,diğeri ise gitti gidiyor durumdaydı.Buna rağmen sürüşte bir gariplik yoktu enteresan bir şekilde.Amortisörleri patlak bir tahoe ile viraja girince,arabanın arkasının nereye gideceğini kestiremiyorduk.
Montaj neredeyse sorunsuz gerçekleşti.Ufak tefek sorunlar zaten ev tamircisi için beklenen şeyler.
Geçenlerde de mekanik işler bitince temizliğe girişeyim dedim.Tüm koltukları ve döşemeleri sökerek taban halısını dışarı aldım.Halıyı polisaj makinesine takılan fırça ve döşeme temizleyicilerle iyice temizleyip basınçlı yıkamayla duruladım.İki günde tamamen kurudu.Sökülen yerlerdeki tüm kaporta kısımlarını süpürüp sildim.Bagaj kenarında hafif yüzeysel paslı bir yer buldum.Onuda temizleyip boyadım.Telsiz,ses sistemi ve ışıklandırma için çektiğim tesisatlarıda düzenleyip toparladım.

93B872D0-5B8B-4724-A471-DF196E498729.jpeg

92352A3D-21BB-4D17-99EE-B9CEFB8E1509.jpeg


B4804986-4657-4843-B708-487F047F7EFB.jpeg


443FAB2F-F14B-44F6-9939-1FFC94B2E5D8.jpeg


324E43FA-B982-48C3-BC4B-9EC761BE4BFE.jpeg


4C6005A0-B94B-4654-8065-DBC7FB13438E.jpeg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,652
Mesajlar
1,521,680
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst