Otobüs Karavan Yapımına Başladım...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan flash over Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 553

flash over

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
25
Web
youtube.com
Telsiz Çağrı Kodu
Tb0bau
Yıllardır hayalini kurduğum maddi nedenlerden dolayı hep ertelediğim otobüs karavan yapımına sonunda başladım.
Aracım MAN şasesi üzerine Bursa'da Türkkar firması yapımı 2010 model türkkar halk otobüsü Eskişehir ve samsun da halk otobüsü olarak kullanılmış şuan 700.000 km de aracımın içi 8.5 Mt uzunluğa 2.20 Mt ene 2.20 Mt yüksekliğe sahip
İç dizayn klasik bir iç planlama düşünüyorum arka motor üstü yatak odası devamı banyo WC orta kapının önünde mutfak ve ön taraf oturma odası

IMG_20240203_133946.jpg


dji_fly_20240205_124420_344_1707126505468_photo_optimized.jpg
 


Kolay gelsin, abim de Iveco Eurobus ile yenileme aşamasında, ilerlemenizi paylaşırsanız zevkle takip edileceğinden eminim. Kolaylıklar diliyorum.
 

Otobüs almaya karar verdikten sonra internette çok fazla çıkma 12 mt lik halk otobüslerine baktım almaktan son anda vaz geçip bu 9mt lik otobüsü aldım aslında yakıt ve bakım konusunu ilk başlarda önemsemiyordum fakat aradaki devasa yakıt farkını görünce ne kadar doğru bir karar verdiğimi şimdi daha iyi anladım 12 mt lik otobüsler 6 silindir ve 12.000 motor bu araç 4 silindir 4500 motor yarı yarıya daha az yakıt harcıyor. en büyük korkum İzlediğim otobüs yapım videolarından aracın profillerinin çürük çıkmasıydı çok şükür o konuda da çok şanslıyım aracı komple soydum yüzeysel paslanmalar cam kenarlarında kısmen var ama değişim gerektirecek kadar değil firma çok güzel izolasyon yapmış karoseri yapmak için çok kaliteli kalın profiller kullanmış

IMG_20240328_173156.jpg


IMG_20240328_173254.jpg


IMG_20240328_173306.jpg


IMG_20240427_174509.jpg
 

Kolay gelsin, oldukça zahmetli bir işe girişmişsiniz, bizdeki araç Iveco Eurobus 7mt civarıydı, o da bu şekilde elden geçti, yapımı da devam ediyor, işin içerisine girince ne kadar zahmetli ve uğraş isteyen bir iş olduğunu daha iyi anlıyor insan. Allah sabırlar versin, kolaylıklar diliyorum.
 



Kolay gelsin, oldukça zahmetli bir işe girişmişsiniz, bizdeki araç Iveco Eurobus 7mt civarıydı, o da bu şekilde elden geçti, yapımı da devam ediyor, işin içerisine girince ne kadar zahmetli ve uğraş isteyen bir iş olduğunu daha iyi anlıyor insan. Allah sabırlar versin, kolaylıklar diliyorum.
Allah sizlerede kolaylıklar versin gerçekten de çok zahmetli yıllarca yapım videoları izledim insan izlerken kolay zannediyor :smiley: :smiley:
 


Arka kapıyı iptal ediyorum merdiven boşluğunu bagaj olarak kullanıcam



Ekli dosyayı görüntüle 645510

Ön ve orta kapılar yeterli olacaktır, bence de doğru karar vermişsiniz. Ön kapıdan şöför mahaline erişim, orta kapıdan da aracın girişi olarak yeterli olacaktır. Eurobus sizin aracınıza oranla daha kısa olduğundan ön ve orta kapıları var ve dediğim şekilde kullanılacak. Aracın şasesinde önemli çürük olmaması çok iyi, bizim araçda da önemli çürük yok ve gerekli temizlik yapıldıktan sonra profil içleri şişen köpükler ile doldurularak hem ısı hemde çürümeye karşı hava ve su izolasyonu yapıldı, üzerine de poliüra deniler spreyleme ile ömürlük bir araç elde edilmeye çalışıldı. Şu anda iç kısımlarda izolasyon işleri devam ediyor, abim Adana da bende İzmir de olduğumdan ona yardım edemiyorum ama aracı ilk aldığında Düzce den Adana ya beraber götürdük ve bir hafta yanında kalarak ilk söküm işlemlerine yardım etmiştim, kendi aracını yapmak cidden çok yorucu ama bir o kadar da keyifli. Siz yalnız çalışıyorsanız keskin ve sivri noktalar, ağır malzemeler, jet-ispiral gibi kesici araçlar (özellikle bol kıyafetler e sarma risk), araç üzerine çıktığınzda düşme ihtimali gibi konulara aman dikkat diyorum. Umarım (işe el atmasa bile) sizi izleyen, çay-su ikram eden birileri mevcuttur. Selamlarımla...
 

Ön ve orta kapılar yeterli olacaktır, bence de doğru karar vermişsiniz. Ön kapıdan şöför mahaline erişim, orta kapıdan da aracın girişi olarak yeterli olacaktır. Eurobus sizin aracınıza oranla daha kısa olduğundan ön ve orta kapıları var ve dediğim şekilde kullanılacak. Aracın şasesinde önemli çürük olmaması çok iyi, bizim araçda da önemli çürük yok ve gerekli temizlik yapıldıktan sonra profil içleri şişen köpükler ile doldurularak hem ısı hemde çürümeye karşı hava ve su izolasyonu yapıldı, üzerine de poliüra deniler spreyleme ile ömürlük bir araç elde edilmeye çalışıldı. Şu anda iç kısımlarda izolasyon işleri devam ediyor, abim Adana da bende İzmir de olduğumdan ona yardım edemiyorum ama aracı ilk aldığında Düzce den Adana ya beraber götürdük ve bir hafta yanında kalarak ilk söküm işlemlerine yardım etmiştim, kendi aracını yapmak cidden çok yorucu ama bir o kadar da keyifli. Siz yalnız çalışıyorsanız keskin ve sivri noktalar, ağır malzemeler, jet-ispiral gibi kesici araçlar (özellikle bol kıyafetler e sarma risk), araç üzerine çıktığınzda düşme ihtimali gibi konulara aman dikkat diyorum. Umarım (işe el atmasa bile) sizi izleyen, çay-su ikram eden birileri mevcuttur. Selamlarım
Araç Kapıları havalı olduğundan uzun süreli parkta aracın havaları bitip kapılar kendiliğinden açılıyordu bu güvenlik sıkıntısı oluşturduğundan orta kapının hava sistemini iptal edip orta kapıları liner motorlarla elektrikli hale getirdim havalıya göre bir tık yavaş açılıp kapanıyor ama kapılar çok güvenli oldu ön kapı havalı kaldı onun zaten içerden ve dışardan kilitleme mekanizması var, izalasyon köpüklerinden aldım ben de profillerin içlerini doldurmayı planlıyorum, ayrıca xps yanmaz karbon panel köpük ve 6 top izomerik kauçuk aldım yan duvarları en az 7 cm izalasyon yapıcam, çok fazla kesme işi yapmam gerekti bir tane ispral makinesi yaktım dayanmadı
 
Son düzenleme:





üstad elektrikliye çevirmene gerek yoktu çıkma bir buz dolabı kompresörü alsan birde basıç valf ünitesi ve aracın hava tüplerine entegre etsen çok daha kolay olmazmıydı. hem araç körüklü ise uzun parklarda körüklerin tamamen inmesinide önlerdin..
Buzdolabı kompresörü çok küçük ve yetersiz kalırdı uzun çalışmada muhtemelen yanardı ben buzdolabı kompresör ü ile 6 lt bi tüpten kompresör sistemi yapmıştım atölyem için çok verimsiz 6 lt havayı doldurması çok uzun sürüyor tüpte 1 bar basınç kalsa bile kalkış yapamıyor, şuan bu sistem de motorlar çıkma aldım ikisine 600tl verdim 200tl limit switch lere verdim o kadar, ilave iyi bir kompresör alıp sisteme entegre etsen bugün kü şartlar da en az 5000 TL gider ayrıca güvenlik açısından yine sıkıntılı hava sistemine biri alttan müdahale etse kapılar kendiliğinden açılır bunda kapılar kırılmadan açılma ihtimali yok.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,652
Mesajlar
1,521,682
Kayıtlı Üye Sayımız
166,518
Kaydolan Son Üyemiz
panelhizmetleri123

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst