87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,820

umutcelikel

No pain no gain...
Mesajlar
3,338
Tepkime Puanı
211
Yer
Ankara
Web
landroverseries3umutcelikel.blogspot.com
Daha önce konuyla ilgili başlık açmıştım ancak özet olarak aracın son halinin resimleriyle beraber bu konuyu açayım dedim.

Bu önceki 31" lastiklerle standart yükseklikteki hali ;D
SH101952-1.jpg

Normalde şirket arabası kullandığımdan ve bu aracı zaten hobi amaçlı haftasonları ve tatilde uzun yolda kullandığımdan ötürü böyle bir yükseltme işine soyunacak cesareti buldum ;D Daha önceki Hilux 2.8 aracımda makaslar aksların üstündeydi. Landcruiserda ise makaslar aksların altında. İnternetten yaptığım araştırmalar sonucu SOA-Spring Over Axle, yani makası aksın üstüne taşıma kitlerinde bir numara olmadığını gördüm. Maharet yine bu işi yapacak ustada bitiyordu. Ustayla görüşüp kendisinin daha önce birkaç makaslı araca bu işlemi yaptığını öğrenince direk işe soyunduk.

Lastikleri 35x12.50x15 Cooper STT bulduk. Jantları istediğimiz offsette İstanbulda 15x10 ölçüsünde yaptıracaktık. Ancak hem jantçı çok naz yaptı, hem yapma jantlar hakkında kötü referanslar duydum, hem de Amerikada hazır cillop boyalı jantların 65 USD civarında olduğunu görünce Amerikadan jant sipariş ettik. Tanesi 130 USD civarına geldi ithalatçı vasıtasıyla. (Yapma jant parası aynen)

Aracın orjinal 4.11 olan ayna mahruti oranını daha yaptığım hesaplar sonucu 5.29 ile değiştirme kararı aldık. Böylece çekişi tamamen fabrika standardında kalacaktı. Ancak ülkemin sevgili hurdacılarında bu oran yoktu ve benim aynı oran ayna mahrutinin tanesine 1000 TL istediler. Ben yine ebayden kendim sipariş ederek 2 adet 5.29 ayna mahrutiyi 1100 TLye mal ettim. ;D ;D ;D Hemi de sıfır. ;D Jantı ithal eden arkadaşa ayrıca Specter Offroaddan 4 adet 2.5" kırılmaz plastik Duraflare dodik sipariş ettim. Tüm parçalar 20 gün gibi bir sürede geldi.

Tüm ön arka aks ve parçaları söküldü. Hafif yukarı açılı olarak akslar makasın altına gelecek şekilde ayak kaynatılarak montajlandı. Artikülasyonu kısıtlamaması için öne ve arkaya uzun ve sert amortisörler bulunarak ayak yerleri yapılarak takıldı. Fren ve aks havalandırma hortumları uzatıldı. Şaftlarda her hangi bir uzatma yapmak gerekmedi. En korktuğum direksiyon sistemi (HiSteer işlemi) sağolsun ustam tarafından süper sağlıklı şekilde halloldu. (Direksiyon rotunun aynısından eskisinin üstüne civata uzatarak bağlantı yaptı. Yani orjinal parçayı Y şekline getirdi kısaca)

Şu an toplam 15 cm akslardan, 15 cmde lastiklerden olmak üzere toplam 30 cm civarında araç yükseldi. İz açıklığı 15 cm civarında genişledi. Dodikler ve lastikler tam aynı hizada duruyor. Çekiş mükemmel, hatta 31 lastikler bile orjinal ebattan büyük olduğundan 5.29 ve 35" lastik kombinasyonu tam tamına fabrika çekişine döndürdü aracı. Gariptir eskiden takır tukur çalışan Powertraxx kilidim manyak sessiz çalışmaya başladı ;D ;D Lastik boyuyla bir alakası var mı teknik olarak bilemiyorum.

Bunlardan başka öndeki dandik sislerimi 130 mm Hellalarla değiştirdim. Arka Hella worklamp takıldı. Ayrıca debriyaj balatam değişti.

1-2 hafta kontrol edeceğim, gezme çok çok çok az gibi şu anda. Daha doğrusu gezme yok ancak abartı yükseklikten ötürü doğal olarak sürüş karakteri hafif değişmiş. Onun dışında mükemmel. Yana yatması vs herşeyi çok sağlıklı duruyor.

Son resimleri:
SH102652.jpg
SH102657.jpg
SH102658.jpg
SH102654.jpg
SH102655.jpg
SH102659.jpg
SH109287-2.jpg
 

Etiketler
Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

çok şahane görünüyor güle güle kullanın inşallah
 

Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

valla umıt abı bızede 41 keree maaaaaaaaaaaaaasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallah demek dusuyor cok super olmus
 

Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

kitap gibi olmuş.

bi tur bineyim ;D ;D
 




Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

Umut inanılmaz yakışıklı olmuş araç, şimdiye kadar gördüğüm en güzel BJ, güle güle ve sağlıkla bin.
 

Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

gayet sade ve çok şık olmuş, ne fazlası var nede eksiği,
güle güle kullan Umut
 


Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

Selamlar
Çok güzel olmuş güle güle kullanın.
 

Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

çok güzel olmuş yakışmış emegi gcenlerin ellerine sağlık bende düşünüuorum aslında makasları üste almayıı birde 31.12.5 15 tekerin yüksekliği kaç cm tşk
 



Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

süpersin umut abi tebrik ederim....sahane harkulade müthiş.... :eek: :eek:
 




Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

Umut merhaba,

Hayırlı olsun elllerine sağlık profösyonel anlamda aracı yükseltip çok şık bir çalışma yapmışsın.

İlan panosundada sormuştum burada öğrendim mahruti oranını,Bu oranın enuygun olduğunu mutlaka bir veriye göre yaptın varmı bir tablo filan... ???
Yavuzun programında bir hesaplama yaptınmı??

selamlar
 



Ynt: 87 Toyota Landcruiser BJ60 30 cm Yükseltmeden Sonraki İlk Fotoğraflar

Şahane olmuş, çok agresif duruyor. Güle güle kullan, kazasız belasız.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,213
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst