Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu
Merhaba herkese;
Yine bir kaç işlem yaptık. Paylaşmak istedim.
Herhalde baskı balata azaldı diye gittik ustaya. Bir de baktık ki şanzıman aşırı yağ atıyor. Derdi anlaşıldı açacağız. İndirdik, açtık. Pek bir süprizle karşılaşmadık. Dişliler sağlam, sadece bilyalar eskimiş. Biz de maden açtık Şanzımanı komple elden geçsin dedik. Öyle de yaptık. Hazır Şanzıman bakım kitleri denilen bir kit aldık. (Yaman ticarete teşekkür ederim. Fiyatı da USA'daki ile nerdeyse aynı. ) İçinde herşey var. fotosu aşağıda mevcut. Bilya, keçe, conta vs. Baskı balataya baktık sorun yok. FAzlası ile var
İkinci adım, arabayı 1 hafta çalıştırmayınca 2-3 defa marş basmak zorunda kalıyordum. Karbüratör tamir kiti aldık. Uyguluyoruz. İçinde her türlü parçası var. Sonucunu bir hafta sonra paylaşacağım
üçüncü adım arka akslara geldi. Daha önce bilya dağıtmıştık. Çelik flanşları çıkardık. Yerine Rugged Ridge flanş aldık. Hazır. Alüminyum felan olduğu için çok daha hafif ve balans yapmıyor. Kesinlikle flanş alacaklara tavsiye ederim. Akslarda şapkalılar da kaldık. Bakalım. Bilyeler sağlam durur bu sefer inşallah
Dördüncü olarak hiç ihtiyaç yokken direksiyon kutusu açtık. Aha o ne. Bitmek üzereymiş. Yeniledik onu da.
Aracın pek bir eksiği kalmadı desem yalan olur, CJ bu hiç belli olmaz
Yine de geldiğimiz nokta belli bir seviyenin üzerine çıkmış oldu. Tavsiye edeceğim bir konu daha var. Aracın altında şaft istavrozların çok gevşediğini gördük. Sıkıladık elbette. Lakin bundan önceki ustam ( bir ay önce göstermeme rağmen "ustam şu alt tarafı bir kontrol et gevleşeklik var mı ? ) dikkat etmemiş. Yerinden çıkacak bir parça ile takla atmamız an meselesiydi. Demem o ki , alt tarafın nasıl ve hangi kısımlara bakılarak sıkılandığını öğrenmekte fayda var. Eller cepte ustayı beklemek yanlış olabiliyor. Yeni CJ'ci arkadaşlara benden ufak bir küpe olsun.
Saygılarımla
İsrafil Önal