Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu
Sevgili İsrafil'in bir tesbitini doğrulayacak bir tecrübe aktarayım.Willys'lerin çok bilinen 16" çapında ve 4.5" genişlikteki jantları dışında hem yine 16" çap fakat 5.5" genişlikte ve hemde 15" çap ve 5.5" genişlikte jantları da var.Opsiyonel olarak hem Willys ve hem de Kaiser dönemlerinde kullanıldılar.Yanılıyor olabilirim ama 1971-1974 aralığında 15"-5.5" olanlar standart oldu.Benim Willys'in işte bu 15" jantlardan da bir takım jantı var.Bir ara bu jantlara başka lastik bulamadığımdan 225-75 R 15 lastik takmıştım.Arazide gezemez olduğum bir yana,jeep'i asfalt zeminde yolda tutabilmek için ter içinde kalıyordum.Jeep kendi başına buyruk yolun istediği şeridini ziyaret eder olmuştu.Tekrar standart jant ve lastiklerine döndüm ve sorun aniden ortadan kalktı.
Hem gelişi güzel gezme ve hemde tek tarafa çekme hatta Shimmy(kafa sallama) durumları için;
1.rotlar dahil tüm direksiyon sistemindeki boşluklar,
2.makas bağlantı ve burçlarındaki boşluk ve bozukluklar,
3.ön tekerleklerin toe-in bozukluğu,
4.ön tekerlek forya ve aks bilya bozukluğu,
5.rotasyon yapılmadığı için ön lastiklerdeki tek taraflı aşınma,
6.ön jant ve/veya lastiklerdeki balans bozuklukları,
7.uygun mekanik modifikasyon yapılmadan takılan standart üstü geniş ve büyük çaplı lastikler
tek tek gözden geçirilmelidir.
Ve pek dikkate alınmayan son bir nokta;yüksek siluetli bir araç olduğundan rüzgar etkili bir faktör olabiliyor ki kullanırken bunun da bilincinde olarak hareket etmekte yarar var.
Buggy' Alıntı:Herkes sadece soru sormakla yetinmeyip edindiği tecrübeleri de yazsa bu forumdan 3 Haynes 5 Chilton workshop manual çıkar
Sevgili İsrafil'in bir tesbitini doğrulayacak bir tecrübe aktarayım.Willys'lerin çok bilinen 16" çapında ve 4.5" genişlikteki jantları dışında hem yine 16" çap fakat 5.5" genişlikte ve hemde 15" çap ve 5.5" genişlikte jantları da var.Opsiyonel olarak hem Willys ve hem de Kaiser dönemlerinde kullanıldılar.Yanılıyor olabilirim ama 1971-1974 aralığında 15"-5.5" olanlar standart oldu.Benim Willys'in işte bu 15" jantlardan da bir takım jantı var.Bir ara bu jantlara başka lastik bulamadığımdan 225-75 R 15 lastik takmıştım.Arazide gezemez olduğum bir yana,jeep'i asfalt zeminde yolda tutabilmek için ter içinde kalıyordum.Jeep kendi başına buyruk yolun istediği şeridini ziyaret eder olmuştu.Tekrar standart jant ve lastiklerine döndüm ve sorun aniden ortadan kalktı.
Hem gelişi güzel gezme ve hemde tek tarafa çekme hatta Shimmy(kafa sallama) durumları için;
1.rotlar dahil tüm direksiyon sistemindeki boşluklar,
2.makas bağlantı ve burçlarındaki boşluk ve bozukluklar,
3.ön tekerleklerin toe-in bozukluğu,
4.ön tekerlek forya ve aks bilya bozukluğu,
5.rotasyon yapılmadığı için ön lastiklerdeki tek taraflı aşınma,
6.ön jant ve/veya lastiklerdeki balans bozuklukları,
7.uygun mekanik modifikasyon yapılmadan takılan standart üstü geniş ve büyük çaplı lastikler
tek tek gözden geçirilmelidir.
Ve pek dikkate alınmayan son bir nokta;yüksek siluetli bir araç olduğundan rüzgar etkili bir faktör olabiliyor ki kullanırken bunun da bilincinde olarak hareket etmekte yarar var.