Ynt: '79 Cj 5 , Bu Da Bizim Ailenin Kötü Çocuğu
Eveeet, uzun zamandır aracımla ilgili bir gelişme paylaşmamıştım. Son iki - üç aydır yaptığım bir kaç işlemi ve faydalarını sizinle paylaşmak istiyorum.
Aslında yazacağım bilgiler , bir çok arkadaş için sıradan ve bilgi yerine "tekrarlama" olarak gelecektir. Yine de forumda yeni olan veya yeni olacak arkadaşlara bir ip ucu vermesi için yazmak istedim.
Öncelikle , şanzımanı indirdik. İçini açtık. Birinci vites geçişlerinde biraz zorluk yaşıyorduk. Senkromeç dişlisi yenilenince herhangi bir sorun kalmadı. Vitesten atmıyordu, kırmızı ışıkta durup, boştan birinci vitese almak bazen sorun oluyordu. Takıntılıyım biraz. Herhangi bir sorun kalsın istemedim. Kökten çözdük.
İkinci olaraksa, motor yağ filtresini, motor kapağı üst mantar conta ve motor yağını yeniledik. Orjinal tip yağ filtresi bir çok CJ ustasından bulunuyor. Fiyatı 20 TL. Motor yağını Castrol 10w-40 ile değiştirdik. Motor yağını seçerken mutlaka hava ve iklim şartlarını göz önünde bulundurmak gerektiğini de , Emin abimizden öğrendik
Tekrardan teşekkürler. Motor kapağı üst contasını değiştirirken, mantar contayı ekstra pullarla ustaya destekletin./ Onlar bilir ). Daha sağlam oluyor.
En büyük değişiklik makas küpelerinde oldu. Grasörlü, uzun tip, ortası destekli heavy duty olarak bilinen , Rugged Ridge makas küpeleri aldık. 2.5 inç yükseltme kiti ve makas küpeleri birleşince araç çok konforlu oldu aynı zamanda da istediğim yüksekliğe gelmiş olduk. ( Kupa takozları standart )
Plastik dodikleri kırmıştık. Zaten kalitesi oldukça düşüktü. Yenilerini aldık. Elimize alır almaz anladık ki çok kaliteli bir plastik. Oldukça esnek. Onları takmaya koyulduk. Elimizdekileri sökünce bir de baktık ki, aracı toplayan usta, yıllaaaar önce kullandığı dodikler orjinal değilmiş. Tabi açtığı deliklerde öyle. Sonra götürdük kaportacıya. Dodik vida delikleri kapatıldı. Tertemiz bölgesel rütuşlar yapıldı ve yeni dodikleri taktık. Bir kez daha orjinal malzemenin ne kadar doğru olduğunu gördüm. Hem görsel açıdan hemde işlevsel olarak.
Araç 79 model olduğu için ön disk arka kampana fren. Öncelikle tüm fren hidroliklerini değiştirdik. Çok kirlenmiş. 7-8 yıldır değişmemişti. Yeni fren balataları aldık. Her iki işlemden sonra hem fren kalitem hemde sağ çekme sorunum ortadan kalktı. Herhalde hava vardı, o çıktı. Yine de bazı ustaların iş bilmeden " aks eğri, bilmem ne mesafesi farklı, rekorlarda sorun var" gibi ön yargılarla dolu yorum yapması delirtiyor beni. Bir gün haberlerde , İ.Ö. kavga ettiği ustayı branda yapıp aracına taktı diye duyarsanız şaşırmayın. Deli oluyorum bazılarına.
Şimdilik bu kadar. Yeni gelişmeler oldukça , elimden geldiğinde, aklımızın yettiğince burada paylaşmaktan onur duyacağım.
Saygılarımla
İsrafil Önal
En büyük baş belam, arka aks. Şapkalı aks var. Ama bilye dağıttı. Değiştirdik. Ustanın yorumu , "Şapkalı aksta bilye dağıtımı alışıla geldik bir durummuş." Biraz daha araştıracağım bu konuyu. Olur mu ya öyle şey.