77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Rüzgar_71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 146
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,235
Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

arka deransiyel

23082010600.jpg


23082010601.jpg


23082010602.jpg
 

Etiketler

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

Bu resimlerde bakım yapılmadan önceki halleriydi,temizlenip yağları değişti...
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

unal' Alıntı:
sanada iyi bayramalar gökhan :smiley:) öğrendin artık sende cj leri :smiley:) sevmek böyle bişe zamanla öğretiyo insana herşeyi

Sağol abi hayırlı bayramlar. Ne öğrendiysem burda sizlerden öğrendim ben de :smiley: CJ ye karşı sevgi ve merak olunca insan öğreniyor. Biraz da mantık olunca CJ ye yapılmayacak modifiye yok :smiley:
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38014.380
Bu konuda üye arkadaşlardan birinin yaptırdığı tampon var tavsiye ederim. Sitede el yapımı en çok hoşuma giden tampon...
 



Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-cj-1978-jeep-cj-5-29815379/detay
bu linkteki tamponuda çok beğendim,ben biraz daha sade olsun isiyorum,kendi aracımın orjinal tamponunda takozlardan yükseltmeden dolayı arası çok boş duruyor,ama linkte verdiğim tampon 4 inç yükseltmeye rağmen vence hoş olmuş
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

Görüştüğümüz bir kaç arkadaştan sonra bazı doğrularımız değişti,diffler için değişiklik yapmak isterken 41/10 oranının doğru bir oran olduğu oynanmasına gerek olmadığını öğrendim,arkalarda zaten sıfır alınmış şapkalı aksların dana 44 demek olduğunu öğrendim,böylelikle difflerdeki değişiklik fikri rafa kalkmış oldu,Araçta elektronik ateşleme,westernhose ve hidrolik debriyaj değişiminin daha gerekli olduğu konusunda bilgiler aldım,hidrolik debriyaj ı yaşadığım şehirde yapabilecek usta varmıdır bilmiyorum en önemli sıkıntı bu zaten,birde bir kısım 2.5 inç yükseltme kitini önerirken bir kısımda 4 inç in doğru olduğunu söylüyor 35 lastikler için bu konuda doğruyu bulamadım henüz,yaman jeep ve tar oto nun yapmış olduğu kendi araçlarına baktığımda 4 inç kullanmışlar,benim aracımda kullanılan yükseltme takozlarını iptal edip sadece yükseltme kiti ile aracın süspansiyonunu daha yumuşatma peşindeyim,ne derece doğru düşünüyorum bilmiyorum ancak bazı ustalarımız 2.5 inçi doğru buluyor bu kez yine takoz kullanmak zorunda kalacağım sanki...
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

bencede 35 lastik ile 4inç doğru bi karar olucaktır takozlarıda iptal edince arabanız daha orjinal kalacaktır ve aracın konforu artacaktır ve offroaddada performansı artacaktır..
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

Hayırlı olsun aracınız güzelmiş ;D
Nacizane fikirlerim.

1- Öncelikle önler kampanadır 77 lerde sizinki değişmemiş. Kış gelip suya tek taraflı girdiğinizde ön frenlerin birisi tutmayacak yüksek hızda bu iş başınıza gelirse, kontrolü kaybedersiniz. Bence ilk iş önleri disk yapmaya bakın.

2- 35 lastik modifikasyonunun ilk şartı ayna mahruti değişimidir. T150 3 ileri şanzımanınızın 1. vites oranı 2.99 yani çok seri. Ben 35 lastikle T19A da 1. vitesim 6,32 41/10 oran ile. Yani kalkışta benim verdiğim gazın yarısnı vermeye mecbur kalacak ve aracı hafif rampada bile 2H konumunda kaldıramayacaksınız. Çok gaz verip aracı hızlı kaldırmaya çalışacaksınız. Detaylı bilgi ( http://www.manoian.net/jeep/gear_ratio_calculator.html ) Bu sebepten devamlı debriyaj balatası yakacaksınız. Çözüm 1: Daha ağır ayna mahruti 47/11 ve daha ağırıda olabilir. Çözüm 2: şanzıman değişikliği Çözüm 3: T150 grup dişlisinin ağır olanı ile değişimi bu değişim 1. vites oranını 3,60 lara filan çeker. 33 lastikte sonuç aldık ama 35 denemedik.

3- Yükseltme kupa takozu ucuz bir yöntemdir. Onroad şartlarda sonuç alabilirsiniz. Ama offroad için pek önerilmez. 2,5 inç makas kiti ile birlikte en az 2" kupa kiti ister. %50 offroad %50 onroad için. Ama 4" inç yükseltme kiti tam randımandır.%100 offroad. Bu kitlere o kadar para vermem derseniz makasları yukarı alır, oynar durursunuz (SOA) ;D
cj-5 in en kötü yanı 4" yükseltmede şaft açılarında doğan sorundur. Devamlı şaft kırarsınız mafsal bozarsınız. Bunun için şanzımanı bir miktar aşağı almak gerekir.

4- Offroad kullanımı için ilave olarak yalnızca arkaya kilit ve vinç. Çok deli kullanıyorsanız rollcage..

Kazasız sürüşler
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

Sevgili göktuğ,

Özelden bir çok insandan destek mesajları aldım,herkes o kadar farklı bilgiler veriyorki doğrunun ne olduğunu şaşırdım,arkalarda şapkalı aks var ve denilen şapkalı aks var ise 41/10 35 lastikler için idealdir sakın dokunmayın

ikincisi takozları bende iptal etmek istiyorum ancak çoğu kişi 2.5 inç in 35 lastikte yeterli olacağını 4 inç in ise asfaltta gezme yapacağını aynı zamanda şaft açısını bozacağını ve sorun çıkaracağını söylüyor

üçüncüsü elektronik ateşleme ve westernhouse nin çok önemli olduğunu ilk yapılması gereken değişim olduğunu söylediler

dördüncü olarakta disk fren ilk yaptırmak istediklerimden biriydi fakat benim frenleri verip diğer bir jeepten çıkarmak kaydıyla 1900tl fark istedi satacak usta o yüzden girmedim disk işine fren merkezlerini ve kampanaları yeniledim
 



Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

doğanay' Alıntı:
Sevgili göktuğ,

Özelden bir çok insandan destek mesajları aldım,herkes o kadar farklı bilgiler veriyorki doğrunun ne olduğunu şaşırdım,arkalarda şapkalı aks var ve denilen şapkalı aks var ise 41/10 35 lastikler için idealdir sakın dokunmayın

ikincisi takozları bende iptal etmek istiyorum ancak çoğu kişi 2.5 inç in 35 lastikte yeterli olacağını 4 inç in ise asfaltta gezme yapacağını aynı zamanda şaft açısını bozacağını ve sorun çıkaracağını söylüyor

üçüncüsü elektronik ateşleme ve westernhouse nin çok önemli olduğunu ilk yapılması gereken değişim olduğunu söylediler

dördüncü olarakta disk fren ilk yaptırmak istediklerimden biriydi fakat benim frenleri verip diğer bir jeepten çıkarmak kaydıyla 1900tl fark istedi satacak usta o yüzden girmedim disk işine fren merkezlerini ve kampanaları yeniledim

şapkalı akslarla, 41/10 ayna mahruti oranının alakası yok. Şapkalı olunca bildiğimiz klasik AMC20 nin konik freze birleşim noktası iptal edilip, o akslar değişip porya üzerinde gelen ve tek parça olan akslar kullanılmış demektir. Ben aracı toplarken de her kafadan bir ses çıktı. Sonunda kendim araştırıp mantığımla ve matematikle bu işi sonuca bağladım. Aşağıdaki tabloyu inceleyelim. Sayısal veriler senin şu andaki durumunu nasıl açıklayacak ?

[attachment=1]

Adsızxxx.jpg
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

tabloda değerleri girdik ok,sonucu sen yorumlar mısın ,tam kavrayamadım...
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

birde 47/11 ayna mahrutiye çevirirsek asfalttaki durumu değişecekmi,sonuç olarak/50 asfalt /50 arazi kullanımı olarak düşünürsek...
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

tablo ne diyor.

1- 3. viteste 65 mil hız yaptığında motorun 2459 devir yapacak. Bence devir çok düşük en az 3000-3500 devir yapmalı ki bu cj için iyi bir hız.
2- motor 1. viteste 24 tur atarken lastik 1 tur dönecek. benim cj de 50 tur bu oran. Yani motorun çok devir yapması ve lastiklerin az dönmesi her zaman için güç açığa çıkarır.

daha vites oranlarına göre devir ve hız hesapları var. onlara girmiyorum.

diğer konularda 2,5 inç yükseltme biraz daha asfalta dönük dediğim gibi. Diferansiyel limitleyici takozlarla sürtme engellenebilir. Yani aracın esnemesi 4 inç kadar olmayacak.

elektronik ateşleme platine göre kontak açık kalma riskini ortadan kaldırıyor. mekanik olarak platinin açılıp kapanma şeklini beyin organize ediyor o kadar. beyin yanarsa aracı yürütemezsin. platin biraz daha basit. ufak bir parça değişimi kolay. ama beyin daha verimli.

westinghouse ise frene basma gücünü azaltan bir sistem. araç stop ederse kompresörden hava aldığı için frenler bayağı bir zor tutar. Ama normal zamanda çok faydalı. ben kullanıyorum.

disk fren için rakamlar biraz yüksek. kullandıkça senin karar vermen gerekiyor. asıl önemli nokta burada. en baştan herşeyi yapma. kullan eksik gördüklerini burada paylaş çözüm arayalım. Örnek olarak sık sık debriyaj balatası yakıyorsan sorun ayna mahruti de deriz. Ama asfalt kullanımında bunu pek hissetmezsin o zaman boş yere o kadar para vermeye değmezmiş dersin mutlu olursun ;D Biraz kullan dene ve gör.
 

Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

Her ne kadar kullansamda aklın yolu bir,siz amerikayı keşfetmişsiniz zaten o yüzden doğru kişilerden alacağım bilgiler bence beni direk doğruya götürür yoksa herkes ayrı bişey söylüyorki burada bana maliyeti çok daha yüksek olacak deneme yanılma yoluyla,elektronik ateşleme,arka kilit,vinç ve yükseltme işini 2. plana bırakıyorum ama sizin dediğiniz gibi disk fren dana44 wagooner ve westernhouse sanki ilk yapmam gereken gibi gözüküyor,bu üçü için ayırmam gereken bütçe yaklaşık sizce ne olmalı(bendekileri vermek kaydıyla)
 



Ynt: 77 Model CJ5 için Değişmesi Gerekenler Hakkında Önerileriniz

doğanay' Alıntı:
birde 47/11 ayna mahrutiye çevirirsek asfalttaki durumu değişecekmi,sonuç olarak/50 asfalt /50 arazi kullanımı olarak düşünürsek...

65 mil için 2800 devir gerekecek sanırım. 4,26 değeri tablo da yok. sana 41/10 çok güzel diyen insanlar 43/14 olan ayna mahrutileri hep 41/10 yapan 77 sonrası cj lerde çıkan şanzımanlar için bunu söylüyorlar.

Bak şimdi Senin T150 den farklı çok sık karşılaştığımız şanzımanlar ve oranları


Transmission 1st 2nd 3rd 4th 5th Rev

SR-4 4.07 2.39 1.49 N/A N/A 3.95

T-176 3.52 2.27 1.46 1.00 N/A 3.52

T-4 4.03 2.37 1.50 1.00 N/A 3.76

gördüğün gibi 1. vitesi en seri olan T150 dir. medium duty sağlam bir şanzıman

benim T19A

T-19a 6.32 3.09 1.69 1.00 N/A 7.44 heavy duty
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,936
Mesajlar
1,525,984
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst