750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilkerabi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 124,053
Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Vergi bilmiyorum ama 750 kg uzeri ruhsatli karavanlarin muayeneye gitmeleri gerekiyor.
Bir arkadasim istanbul'da iski koruma havzasinda bi arsa aldi kendine ve bir konteyner koydu. Orayi hobi bahcesi yapti yazin gidip sebze meyve ugrasiyor. Gecenlerde ISKI tebligat gondermis kaldirin yoksa biz kaldirip masrafini sizden alicaz diye.
 

Etiketler
Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Vergi ve muayene meselesini bilmiyorum ama 750 kg.'dan ağır karavanların ruhsatının, çekicisi olan aracın ruhsatına vizeli olması gerektiğini biliyorum. Bu durum, her iki aracın ayrı ayrı satışını güçleştiriyor. Karavan, çekicisi olan araçtan ayrı olarak satılmak istenirse tip onay belgesi isteniyormuş. Bunlar UKKF forumunda bu sorunu yaşayan karavancılardan öğrendiklerim.
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Otomobil ile çekme karavan arasında vize vb bir bağlantı bulunmuyor.

Büyük küçük herhangi bir römork çekmek için araca taktırılan çeki demirinin mutlaka ruhsata işlenmesi gerekiyor. Bundan sonra eğer çekilen römork/karavan vs. 750 Kg dan düşük ise aracın plakasından bir tane daha bastırıp(mühüre gerek yok) çekilene takmak yeterli.

750 Kg dan daha büyük olanlar için ruhsat çıkatmak gerekiyor. Yıllık vergisi yok ancak 2 yılda bir muayeneye gitmesi gerekiyor. Ruhsat çıkartmak için fatura ve tip onay belgesi gerekiyor.

Selamlar

Doğan
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Benim bu konuda okuduklarım şu şekilde idi:

Originally posted by .......
[br]Sayın .......,
Başımdan geçen çekme karavanımla ilgili olayları Sizlerle paylaşmak istiyorum,2002 Yılında 3.80 m.boyunda 1982 model 1248 şasi nolu başoğlu marka karvanımı satın aldım.10 yl 550 plakalı peugeot-partner marka aracımın ruhsatına işleterek gezmeye başladım,bu yıl yeni bir araç satın alarak karavanımı onunla çekip gezmek isiyordum.Karavanımın kayıtlı olduğu araçımı sattım karavanımada ayrı bir plaka çıkarıp araçtan ayırmak istedim işte o zaman başıma neler geldi sizlere anlatayım,karavanımı araçtan ayıramadım neden araç remi işlemler yapılırken çekeceği araç üzerine vizeli ayırmak için TİP onay belgesi istendi tip onay belgesini bulamadık başoğlu karavandan yardım istedik dedilerki deprem oldu kayıtları yok sanayi bakanlığını aradık oradanda dediler firma imalat yaparken bize vermiştir 2003 yılında TSE ye geçildi evraklar oraya gitmiş olabilir orasını aradık cevap alamadık,döndük başoğlu karavana bize makine mühendisinize yeniden çizim yaptırın onaylı olarak trafik tecil kabul ediyor dedik,Olmaz dediler Hüsniye hanımı bağladılar oda birşeyler yaparız nasıl yardımcı oluruz diye 3 aydır oyaladılar,sonuçu merak edenlere sattığım araçı fazla para ödeyerek geri aldım çünkü araç karavanla satılırsa hiç bir orun yaşanmıyor bu şekilde satışa sunuyoruz.
Şimdi kendi kendime soruyorum Türkiyede imalatı yapılmış saygın bir kuruluş olan markası tecilli bir karavan almakla hatamı ettim.Sıkış tığımda arkamda olmayan bu firmaya bundan sonra ne kadar güven duyabilirim.Yeni bir karavan almaya kalksam bu yaşadığım olaylardan ders alarak nasıl bir yol izlerim.Yorumu sizlere bırakıyorum.Saygılarıla

Ama sanırım ortada bir yanlışlık var.

Fatih bey'in izniyle, umarım yorumlarını burada da yayınlamamın bir sakıncası yoktur.

Originally posted by tifa
[br]....... Bey,
Yazdığınız konu şu an Türkiye’de çok az kişinin farkında olduğu, sektör içerisinde farkında olanların da aman sesimizi çıkarıp karavan alacakları uyandırmayalım mantığı içerisinde bu camianın içerisine adım atmaya çalışanları en hafif deyimle arkadan hançerledikleri içler acısı bir konudur.
Eğer Türkiye’de karavancılık gelişecekse bu öncelikle Kanun, Yönetmelik ve Yönergelere uymakla başlamalı ve adam gibi adam özdeyişine uygun karavanlar imal etmekle devam etmelidir.
1200 kilo karavanlara 750 kilo ağırlığında olduğuna ilişkin şasisine yazan ve bundan en ufak bir şekilde de olsa gocunmayan karavan imalatçılarıyla bu iş nereye kadar gideri sorgulamaya başlamamızın zamanı geldi de geçiyor bile.

Bu vesileyle yanlış bilinen bir konuyu da düzeltmeme izin verin. Çekili Karavan araç ruhsatına işlenmez. Karavan çekmek için aracınıza taktırdığınız çeki demiri araç ruhsatına işlenir. Aracınıza taktırdığınız bu çeki demirini ruhsatınıza işlettikten sonra aracınızın gücü ölçüsünde istediğiniz boy ve ebatta karavanı çekebilirsiniz.
Ancak burada yeni yürürlüğe giren Trafik Kanunu çerçevesinde bir sınırlamayla karşılaşırsınız. O da şudur;
750 kilo sınırı. Karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kiloya kadar olursa herhangi bir tescil işlemi yaptırmadan çeken aracın plakası ve B sınıfı ehliyet ile bu karavanı çekebilirsiniz.
Ancak karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kiloyu geçerse karavanınızı trafiğe tescil ettirerek ayrı bir plaka aldıktan sonra bu karavanla trafiğe çıkabilirsiniz ancak sınava girip ehliyetinize de römork çekebileceğinizi işletmeniz gerekir.
Yada D sınıfı ehliyet alırsınız. Tabii bu ehliyetle artık değil çekili karavan Tır bile kullanabilirsiniz.
Trafiğe tescil aşamasında fatura ile birlikte “Tip Onay Belgesi” gündeme gelirki zurnanın zırt dediği nokta da budur.
Tip Onay Belgesi imalatçının ürettiği ürünün Nüfus Kağıdıdır.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca verilen bu belgeye ilişkin TSE’nin kendi sitesinden aldığım ve aklımıza takılan soruları açıklığa kavuşturabilecek 4 adet soru ve cevaplarından oluşan bir metin aşağıdadır.

1.Tip Onayı Nedir?
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan tekerlekli araçlar ile bu araçlarda kullanılan bazı aksamların, Yönetmelikler ve Teknik Düzenlemelere( Regülasyonlar ) göre uygunluğunun onaylanmasına denir.
2.Tip Onayı Belgesi Nedir?
Araç ve/veya aksamlarına MARTOY, TORTOY veya MOTOY yönetmeliklerine göre Onay Kuruluşunca verilen belgedir. Bu belgeyi almak için araçlara ait aksam, sistem veya ayrı teknik ünite ile ilgili AT yönetmeliklerine veya BM/AEK Regülasyonlarına uygunluğuna dair Teknik Servislerce rapor verilmesi gerekmektedir.
3.Onay Kuruluşu kimdir ve Teknik Servis kim atanmıştır?
Onay Kuruluşu Sanayi ve Ticaret Bakanlığı olup, kendisi adına deney ve kontrolleri yapmak üzere TSE’yi Teknik Servis olarak atamıştır.
4.Tip Onay süreci nasıl işler?
T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Yönetmelik hükümlerine göre Teknik Servis Hizmeti vermek üzere TSE-ATOM’a ( Araç Tip Onay Müdürlüğü’ne ) başvurularak başlar. Başvuru formunda ve ekinde belirtilen dokümanlar Teknik Uzmanlar tarafından incelenir. Başvuru yeterli görüldükten sonra, muayene ve Yönetmelik veya Regülasyonlarda isteniyorsa deney programı yapılarak, aksam, araç veya sistem üzerinde teste tabi tutular. Rapor tanzim edilir. Olumlu bulunan rapor ve buna ait tanıtım ve teknik dosyası, T .C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na gönderilir.

Görüldüğü gibi Tip Onay Belgesi olmayan bir karavan, ister anlı şanlı bir üreticide üretilsin isterse evinizin altındaki depoda sizin tarafınızdan üretilsin hiçbir farkı yoktur. Farkının olmaması bir yana sizin de başınıza geldiği gibi trafiğe tescil ettirme şansınız da yoktur.
Çekili karavanlar şimdiye kadar yollarda dolaşmayıp kampinglerde yazlık olarak kullanıldıkları için pratikte bunun bir zararı şimdilik görülmemektedir. Ancak gerçek bir karavancı olmak niyetindeyseniz ve yollarda bol bol gezecekseniz risk altındasınız demektir.
Kanun ve yönetmelikleri bilen ve uygulayan bir trafik polisi yolda sizi durdurduğunda belgelerinizi isteyecektir.
Karavanınız 750 kilonun altındaysa problem yok, ya üzerindeyse!
Bunun için değişik senaryolar üretebiliriz.

Senaryo 1:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olan bir üreticiden aldığınız için gerçek ağırlığıyla trafiğe tescil ettirdiğinizden aracınızdan ayrı plakası ve ruhsatı mevcut. Kanunlara uyan medeni bir vatandaş olduğunuzdan dolayı ehliyetiniz de buna göre düzenlenmiş durumda. Aracınızın ruhsatında çeki demiri de zaten işlenmiş vaziyetteydi. Gönül rahatlığı ile verdiğiniz bu belgeleri inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 2:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Kanunları bilmemenin, sadece satıcının size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek gönül rahatlığı ile verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 3:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Satıcının karavanı satarken size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek karavanı aldıktan sonra araştırmacı ve titiz kişiliğinizle karavanınızın ağırlığını ölçtüğünüzde 750 kilo denilen karavanın 1200 kilo geldiğini öğrenmiş ve başınızdan aşağı kaynar sular dökülmüştü. Kanunları bilmenin sıkıntısı ile yüreğiniz çarparak verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Trafik Polisi evraklarınızı size iade ederek;
Trafik Polisi : Teşekkür ederim, iyi yolculuklar. Der.

Senaryo 4:
Trafik Polisi: İyi günler, evraklarınız lütfen.
Karavancı : Buyrun
Karavanınızı Tip Onay Belgesi olmayan bir üreticiden aldığınız ve satıcıda karavanın 750 kilo altında olduğunu beyan etmiş üstüne üstlük şasisine de 750 kilo olduğuna ilişkin etiketini çakmıştır. Aracınızın ruhsatında çeki demiri işlenmişti. Karavanınız 750 kilo altında olduğu için aracınızın plakasının aynısı karavana da takılıydı. Ehliyetiniz de B sınıfıydı. Satıcının karavanı satarken size söylediği doğru olmayan bilgilere güvenerek gönül rahatlığı ile verdiğiniz yada karavanı aldıktan sonra araştırmacı ve titiz kişiliğinizle karavanınızın ağırlığını ölçtüğünüzde 750 kilo denilen karavanın 1200 kilo geldiğini öğrenmeniz ve kanunları da bilmeniz neticesi yüreğiniz çarparak verdiğiniz ehliyet ve ruhsatı inceleyen Kanun ve Yönetmeliklere vakıf Trafik Polisi size dönerek;
Trafik Polisi : Beyefendi karavanınızın 750 kilo altında olduğunu beyan ediyorsunuz, ancak karavanınızın ağırlığını bir kez de biz ölçerek kontrol edelim.
Diyerek polis arabasının bagajından çıkardığı iki adet dijital tartıyı karavanın tekerleklerinin önüne koyarak bunların üzerine çıkmanızı ister. Tartıların üzerine çıkıpta şasisinde 750 kilo yazan karavanın 1200 kilo geldiği görüldüğünde,
Trafik Polisi : Beyefendi öncelikle sahte beyanda bulunduğunuz için hakkınızda yasal işlem başlatacağız ayrıca Trafik Kanun ve Yönetmeliklere uymayan bu araçla yolculuk yapmanız Yasalara göre mümkün olmadığından karavanınızı araçtan ayırıp bırakacaksınız. Şu andan itibaren onu bağlamış bulunmaktayız.
Ayrıca her vesileyle doğa ve insan sevgisinden bahseden, entelektüel ve eğitim düzeyi yüksek bir grubun üyesi olmakla övünen, hayata bakış açısı ve davranışlarıyla toplumun diğer kesimlerine örnek olması gereken size ve böyle bir yanlışın içerisinde olan karavan üreticilerine üzüntülerimi bildirmeme izin verin. Der.


Gördüğünüz gibi elimizde 4 adet senaryo var hangisini kullanacağımıza hep birlikte karar vereceğiz.

Daha iyiye, daha güzele, daha doğruya, daha doğruya, daha doğruya
Selam ve sevgilerimle.
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Cem Bey sanırım birinci alıntıda anlatılan olaylarda bir karışıklık var. Belki birkaç yanlış anlama üstüste gelince bu anormallik ortaya çıkmıştır.

İkinci alıntıda Fatih Beyin verdiği bilgiler çok aydınlatıcı.

Selamlar,

Doğan
 



Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

21 temmuzda özellikle ruhsatlı olmasına dikkat ederek 1085 kg ağırlığında kendine ait pılakası ve ruhsatı olan başoğlu marka karavan satın aldım ve araçlarda olduğu gibi işlemleri noterde yaptık , ruhsat adresime geldi çok basit ve kolay oldu.
Baştan itibaren ruhsatı olan karavanlarda alım satım işlemlerinde sorun çıkmıyor ama sonradan ruhsat çıkarmak istenirse o zaman uğraşı başlıyor.

dogan124' Alıntı:
Otomobil ile çekme karavan arasında vize vb bir bağlantı bulunmuyor.

Büyük küçük herhangi bir römork çekmek için araca taktırılan çeki demirinin mutlaka ruhsata işlenmesi gerekiyor. Bundan sonra eğer çekilen römork/karavan vs. 750 Kg dan düşük ise aracın plakasından bir tane daha bastırıp(mühüre gerek yok) çekilene takmak yeterli.

750 Kg dan daha büyük olanlar için ruhsat çıkatmak gerekiyor. Yıllık vergisi yok ancak 2 yılda bir muayeneye gitmesi gerekiyor. Ruhsat çıkartmak için fatura ve tip onay belgesi gerekiyor.

Selamlar

Doğan
Doğan bey vize 2 yılda bir demişsiniz ama benim karavanda bir yıllık vize verilmiş bir hata mı var acaba.
selamlar
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Karayolları Trafik Yönetmeliği :

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/20611.html

İlgili bazı bölümleri aşağıda veriyorum :


.
.
.
ÇEKİCİ VE RÖMORKLARIN TESCİLİ

Madde 42 - * Çekici araçlar ile yüklü ağırlığı 750 kg.'ın üstündeki römork ve yarı römorklar (traktör römorkları hariç), bu Yönetmeliğin 29 uncu maddesindeki esas ve usullere uygun olarak ayrı ayrı tescil edilirler.

.
.
.
ALTINCI BÖLÜM : ARAÇLARIN TEKNİK ŞARTLARA UYGUNLUĞU VE MUAYENESİ İLE MUAYENEYE YETKİLİ KURULUŞLAR

ARAÇLARIN TEKNİK ŞARTLARA UYGUNLUĞU VE MUAYENELERİ

Madde 67 - ( Değişik madde 18/05/2007 - 26526 S.R.G Yön/17.mad )

Teknik şartlara uygun durumda olmayan araçların trafiğe çıkarılması yasaktır.

Araçlar cinslerine, kullanma amaç ve şekillerine göre;

a) Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk 3 yaş sonunda ve devamında her 2 yılda bir,

b) Resmi ve ticari plakalı otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk 2 yaş sonunda ve devamında yılda bir,

c) Lastik tekerlekli traktörler ile bunların her türlü römorkları ilk 3 yaş sonunda ve devamında 3 yılda bir,

ç) İki veya üç tekerlekli araçlar ve bunların her türlü römorkları, ilk 3 yaş sonunda ve devamında 2 yılda bir,

d) Diğer bütün motorlu araçlar ile bunların her türlü römorkları ilk 1 yaş sonunda ve devamında yılda bir,

periyodik muayeneye tabi tutulur.
.
.
.
Tescile tabi olmamakla beraber, yüklü ağırlığı 750 kilograma kadar olan römork veya yarı römorkların arkasına çeken araca verilen numarayı taşıyan plaka takılır veya resmedilir..
.
.

RÖMORK TAKARAK ARAÇ KULLANMA

Madde 86 - B, C ve E Sınıfı Sürücü Belgesi sahipleri, araçlarına en çok yüklü ağırlığı 750 kg.'a kadar olan (750 kg. dahil) olan hafif römorklardan birini takıp kullanabilirler.

750 kg.'ı üstündeki römorkları araçlarına takıp kullanabilmeleri için uygulamalı sınavlardan geçirilmiş olmaları ve belgelerine işlenmiş bulunması mecburidir.

Uygulamalı sınavlar römorklu takılmış araçla yapılır.


Bu arada Cem Beyin bahsettiği durum sanırım bazı traktör römorkları için tanımlanan bir uygulama. Karavana traktör romorku uygulaması yapılmış gibi görünüyor. Yine aynı yönetmelikten aktarıyorum :
Traktör römorkları ise, ayrı olarak tescil edilmeyip, bir dilekçe ile müracaat halinde, sahiplik ve teknik belgesindeki gerekli bilgiler, çekecek traktörün tescil ve trafik belgesinin ilgili bölümüne işlenir.

Traktör römorklarının arka kısımlarına; Avrupa Topluluğu Direktifleri ve Avrupa Ekonomik Komisyonu Regülasyonları ECE 69 ve ECE 70'e uygun iki adet işaret levhası takılması zorunludur.

Ayrıca, traktöre ait müracaat formu (Ek: 1) ile motorlu araç tescil ve trafik belgesi kayıt defterindeki (Ek: 2) bölümüne kayıt konur. Sahiplik ve teknik belgesine "....... plakalı traktörün plaka sayısı verilmiştir," şerhi konur.

Traktör römorklarının noter senedi ile başkasına satış veya devri halinde, belgelere ve deftere kayıt konularak verilen plaka geri alınıp iptal edilir.

Yeni sahibi adına tescil için yukarıdaki işlemler yapılır.


selamlar,

Doğan
 


Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

ben de cekme karavana muayane yaptiran tek ben mi varim diye hayiflaniyordum. Evet 1 yillik yapiliyor. Tabi bilmeden 2 yillik yapan da vardir elbette
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

dogan124' Alıntı:
a) Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk 3 yaş sonunda ve devamında her 2 yılda bir,
d) Diğer bütün motorlu araçlar ile bunların her türlü römorkları ilk 1 yaş sonunda ve devamında yılda bir,


Sn.bberksan,
Doğan beyin aktardığı mevzuatta yazıldığı gibi aracınızın cinsi karavanınızın muayene süresinide belirlemektedir.
 



Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

güngör' Alıntı:
Sn.bberksan,
Doğan beyin aktardığı mevzuatta yazıldığı gibi aracınızın cinsi karavanınızın muayene süresinide belirlemektedir.

Güngör bey bizim karavanlarımızın kendine ait plakası ve ruhsatı var çeken araçla alakası olmaması lazım .Çünkü hangi cins araçla çekildiği karavan ruhsatında yazmıyor,o zaman bende bir arkadaşımın otomobilini alıp vizeye gidersem 2 yıl vermeleri gerekecek bu işte bir yanlışlık var gibi geliyor. Bu konuyu araştırmak lazım yakın zamanda bir vize merkezine gidip bu konuyu soracağım mayısta vizem bitiyor. Selamlar
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Sn.kurtadam,

TÜVTURK' un müşteri hizmetleri için 4448008'den bilgi isteyebilirsiniz. Motorsuz araçların muayenesi onu çeken Motorlu araçla aynıdır.Kolay gelsin.
Levent
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Bugün Tuv yetkilisi ile telefonda görüştüm çeken araç fark etmez motorsuz karavanlar römork geçiyor ve bunlarında vizesi bir yıldır dedi ve benim üç kuruşluk aklım vardı oda karıştı.
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

çekme karavana niçin muayene aralığı bir sene anlamsız, çoğunlukla yatan bir araç, en aktif gezeni bile bir otomobil kadar yol yapamaz çoğunlukla
 

Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

kurtadam' Alıntı:
Bugün Tuv yetkilisi ile telefonda görüştüm çeken araç fark etmez motorsuz karavanlar römork geçiyor ve bunlarında vizesi bir yıldır dedi ve benim üç kuruşluk aklım vardı oda karıştı.

a) Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları ilk 3 yaş sonunda ve devamında her 2 yılda bir,

Yönetmelikde bu hüküm varken nasıl yılda bir muaye istiyorlar ben de anlamadım. Başka bir yasal metni referans veriyorlar mı acaba?
 



Ynt: 750 kg. ve Üzeri Çekme Karavanlarda Ruhsat Sorunu?

Selamlar dogan bey haklı bende subat ayı ıcınde çekme karavanımızı muayeneye goturdum ve muayene tarıhıne bakmadan cıktım geldım.1 yıl yazmıslar.Sonra tel actyım evet beyfendı sızınkı hususı otomobıl bu yuzden 2 yıl yazılması gerekır dedıler.Bakalım ruhsatla bır gun gıdıcem ama nasıl duzeltıcekler bılmıyorum.Çekme karavanlar kesınlıkle 2 yıl kanun gayet açık yorum gerektirmiyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,097
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst