"
750 kg altında bir çekme karavan almak istiyorum.bunun 750 kg ın altında olduğunu belirleyecek kriter veya belge nedir.bu 750 araç boşken veya yükü artarken değişmektedir.en ufak bir tadilat değerleri değiştirmektedir.evet bu 750 neye göre bir 750 dir"
Sn. Ayhana;
Bu 750 Kg. aracın trafikte kullanım halindeki ağırlığıdır, ki Türkiyede imal edilen hiç bir karavan
bu özelliği karşılayamaz.
En hafif karavanı yapan GÜNEY , karavanın görünür yerine, kendisini bir kaza anında
kanuni mesuliyetten kurtarmak için, " İNSAN ve EŞYA TAŞIMAZ " plaketi çakmaktadır.
Karavana hiç eşya koymadan, öyle birkullanım da mümkün değildir.
Bir karavanın kullanım ağırlığı, çıplak ağırlığının üzerine en dikkatli insan için bile, 100-125 Kg.
ilaveyi doğurmaktadır.
Bütün kullanım eşyasını binek arabanızın bagajına yüklemek de, boş bir öneri olarak durmaktadır.
Normal kullanımlarda bu 100-150 Kg. aşmalar çok önemli değil,
ama bir kazaya karıştığınızda, hele kazaya sebep olan siz iseniz,
arabanızın azami katar ağırlığında olabilecek aşmalar, karavanın ruhsatındaki boş ve yüklü ağırlıklardaki
bütün sapmalar sizin aleyhinize çalışacak maddeler olacaktır.
Ayrıca hasar ödemesinde de sigorta firmanız ödeme yapmamak için bunları delil olarak kullanır.
Türkiyede bu konular henüz AB mevzuatı tam uygulanmadığı için tam önemsenmiyor.
Ama bu konular muhakkak bir gün devreye girecek.
Ayrı bir konu da, yerli üreticilerimizin bu konuda bu kadar umursamaz oluşlarının sebebi,
yurdumuzda karavan kültürünün henüz tam anlaşılamamasıdır.
Güzel yurdumuzda karavan, bir çok insanımızda, çapına göre,hava atılacak pahalı kamp çadırı
manasında değer bulmaktadır ki, bu da çok yanlıştır.
Alıp da 5-10 sene aynı mokampa gömülen 2x4 veya 2x5 m lik karavan yerine 3x7m lik bir konteryner
çok daha konforlu bir kullanım sunar.
5-10 senede bir bir vinçli kamyon tutup, bir diğer kamp yerine yerleştirilebilir.
Daha önce de yazdım, Anadolumuzun bir çok bölgesinde binlerce km. yol yaptım,
ilaç için yolda benden başka bir karavan görmedim.
Karavanlarımız mokamplarda istirahatde..
Karavanınızı küçük boyutlu alın, ama mutlaka ruhsata uygun evrakı olsun.
Bir de karavanın gerçek boş ağırlığını, karavanı üretcinin bir aracı ile kantara çektirip,
bizzat kendiniz boş ağırlığını gözünüzle görün.
Ruhsatta müsade edilen max.ağırlığın, boş halde aşıldığını görürseniz de pek şaşırmayın.
Çünki bunlar üreticilerimiz için, önemli olmayan konulardır ve
" Bişşe olmaz abi " cevabı ile hafif azarlanır havada teselli edilirsiniz.
Avrupa karavanlarda bu sorun yok, ama onlar da çok pahalı.
Kararınızın hayırlı olmasını dilerim.