750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 471,540
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Herkese merhaba
Bende aranıza yeni katıldım. Bütçeme uygun bir karavan almak istiyorum. Paylaşımlarda bulunduğunuz birbirinden önemli bilgiler için çok teşekkürler.

Outfit Matching Car and Caravan online karşılaştırma programı ile araç karşılaştırması ile araç değişimi yapacağım.Fakat fiat 500L uygun değil gibi. Sizlerden Fiat 500L ile çekme karavan kullanan var mı?



@umitgurluk

Siz kıyaslamayı 1350-1650 kg aralığındaki bir karavan ile yapmışsınız, dolu ağırlığı 750-1100 kg arası bir karavanı aracınız rahatlıkla çekecektir, değişime gerek olacağını düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

Etiketler
@lautreamont

Abi tekrar teşekkürler. Önerin benim daha önce düşünmediğim bir durumu yarattı. Ama işte usta işi beni düşündürmüyor değil.
Yarın Güney karavanı arayıp kafamdakileri soracağım. Boş hali kaç kg, öne cam takılır mı, boş karavanda sıhhı TESİSAT, elektrik işlerini yapıyor mu vb.

Bunları netleştirdiysen sonra usta ararım mesela.

Ben adria tarzı full yerli bir karavanı 65.000 TL getirme derdindeyim. Umudum azalsa da belki bu şekilde çözüm bulurum, bakalım...

Sevgili @Demirak

Güney Maksi'de ön tarafta ranzalar olduğu için oraya cam açılması bence mantıksız olur. Ancak karavan gerçekten kullanışlı. Ben ikinci karavanımı da sattım. 27 Şubat'ta fuarda olacağım kısmet olursa.

Nacizane tavsiyem, çok geciktirmeden karavan sahibi olman gerek. Elbette bütçe yönetimin sana ait. Ancak hayallerini de erteleme bence.

Umarım en kısa sürede karavanına kavuşur ve ailenle keyifli geziler yaparsın.

Sevgilerimle,
 


Ben bir yandan 2. El ilanlarida takip ediyorum henuz gidip baktigim olmadi ama gidersem diye 2. El alirken nelere dikkat etmeliyiz diye kendimce bi liste hazirladim bakmak isteyen olursa belki birilerinin isine yarar.Simdilik foto olarak atiyorum tecrubeli kisilerde ekleme yaparsa temize cekeriz.

Yazim kotu idare edin
IMG-20200217-WA0044.jpeg
 

@lautreamont

Belki attığım link te öyledir ama 2017 model adria aviva 360DD modeli ile yaptım (735kg).
Outfit Matching Car and Caravan

@umitgurluk, 3,5 yıldız kötü değil, büyük sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum güç olarak, belki araç karavan ağırlık farkı sorun olabilir diyeceğim ama sizin araç da minimum da 1200-1300 kg dır sanırım. BAhsettiğiniz model için büyük sorun olmayacaktır bence, tabi değiştirme imkanı var ise tercih edilebilir. 200 Nm tork görünüyor aracınız. Problem yok.
 



@udisa

Abi teşekkürler.

Maxi'de ön ranza yapmayı düşünmedim. Kapıyı 20-25 cm sola yani tam tekerleğin yanına alabilirse, boş alıp, ranza değilde 1.95X 95-100 lük çift kişilik bir yatak yapacağım.(Masa kombinasyonlu)

Üstüne de portatif daha çok küçük çocuklara yönelik 50-60lık bir ranza düşünüyorum. (Pino ve Adria benzeri tavana doğru kaldırılabilir olacak.) Yani masaya dönüştürdüğümde ranzayı kaldırıp, orada camı açıp yemek yenebilir bir alan yaratma amacındayım. Bu şekilde arka yatağı hiç masaya dönüştürmeme gerek kalmayacak.

Ender GÜNEY bey, söylediğniiz gibi çok ılımlı ve yardımcı olmaya gönüllü bir üreticiymiş. Telefon görüşmemizde bunu net olarak anladım. Sorduğum sorulara aldığım cevabım şu şekilde: @atcyildiz

1- Maxi boş hali tam olarak kaç kg geliyor? 550 kg civarı geliyormuş. Mobilyalı standart olarak 750 kg geliyormuş. Yani Mobilyalar, sıhhı tesisat, mutfak banko, evyeler, ocak, buzdolabı aksesuarları 200 kg fark ettiriyormuş. Mobilyayı suntalam yerine Kavak kullanmak ortalama 50-60 kg düşürürmüş. Yani 690-700 kg geleceğini söylüyor.

2-Ön tarafa arka cam benzeri 50 x 135 cm cam olur mu ve yatak masa kısmına sola olduğu gibi sağ tarafa da 50X70 cam ekleyebilir miyiz? Ön cam takılabilmesi için ön tüplük tavana doğru geldiği için biraz daha bombe vererek kapak kısmına doğru yapılabilir ve cam takılabilir dedi. Ön açılabilir cam konusunda araç ile giderken hangi marka/cam olursa olsun %1 oranına su alabilir dedi. Sabit cam öneriyor. Sabit kesinlikle almaz ama açılabilir camın araç ile hızla giderken yağmur suyunu azda olsa alacağında ısrarlı. Ama ben Avrupa'lı yapıyor, o riske girerim dedim. Belki cam biraz küçültülebilir dedim, olabilir dedi. Yan cam zaten takılabiliyormuş.

3- Kapı lastiğe kadar 20-25 cm sağa çekilebilir mi? Lastiğe kadar çekerim, istediğin yere alırım, sıkıntı olmaz dedi.

4- Boş karavan olarak sattığı modelinde elektrik&sıhhi tesisat var mı? Elektrik pano ve priz koyuyormuuş. Yani elektrik tesisatı var. Sadece su yani sıhhi tesisat ve mobilya yok.

Sonuç: Karavanı istediğim modele uygun yapabiliyor. Ağırlık olarak, beklediğim ağırlıklara yakın kalacak gibi gözüküyor. Gerçi MAY Karavanda 670 kg civarı bekliyorum demiştim, bunda 690 civarı sanırım şase kaynaklı fark gibi gözüküyor. (May Orhan Usta 15-20 kg hafif yeni vidalı şase yapmıştı.)
Belki Al-Ko şase kulalnılıp, buradan da avantaj sağlanabilir. Ama elbette buda ekstra olur.

Cam değişikliğinin maliyetini şuanda almayacağım için sormadım. Ama 2 cam ortalama 2-3.000 TL arttırsa ve bunu KDV indirimi olarak saysam, 4-5.000 TL de Al-Ko şase farkı olsa 30.000 TL ye istediğim gibi bir karavan alabiliyorum.

Mobilya, tesisat, gaz hattı, mutfak/banyo ekipmanları, depolar, ek ışık led/elektrik ekipmanları, 15.000 TL gelse 45.000 TL ye harika bir karavan olacak. +5.000 TL dıştan kasetli Tuvalet, +5.000 TL Isınma ve Sıcak su desek, +5.000 TL ek asesuar, TV, çadır, branda vb desek 60.000 TL ye bu iş tamam gibi gözüküyor.

Orhan Usta'nın 4 metresi, mevcut modeller aynı fiyat kalsa +2.000 TL 3.80 metre farkı gibi olsa, 46.000 TL oluyor, +9.000 TL Plexi cam farkı ile, 55.000 TL oluyor. Yukarıda saydığım diğer aksesuarlar ile 70.000 TL barajını aşmış oluyor.

Kilogramın hemen hemen aynı kaldığını düşünürsek, 10.000 TL fiyat farkı var gibi gözüküyor.

Görüşünüz nedir?
 
Son düzenleme:

@udisa

Abi teşekkürler.

Maxi'de ön ranza yapmayı düşünmedim. Kapıyı 20-25 cm sola yani tam tekerleğin yanına alabilirse, boş alıp, ranza değilde 1.95X 95-100 lük çift kişilik bir yatak yapacağım.(Masa kombinasyonlu)

Üstüne de portatif daha çok küçük çocuklara yönelik 50-60lık bir ranza düşünüyorum. (Pino ve Adria benzeri tavana doğru kaldırılabilir olacak.) Yani masaya dönüştürdüğümde ranzayı kaldırıp, orada camı açıp yemek yenebilir bir alan yaratma amacındayım. Bu şekilde arka yatağı hiç masaya dönüştürmeme gerek kalmayacak.

Ender GÜNEY bey, söylediğniiz gibi çok ılımlı ve yardımcı olmaya gönüllü bir üreticiymiş. Telefon görüşmemizde bunu net olarak anladım. Sorduğum sorulara aldığım cevabım şu şekilde: @atcyildiz

1- Maxi boş hali tam olarak kaç kg geliyor? 550 kg civarı geliyormuş. Mobilyalı standart olarak 750 kg geliyormuş. Yani Mobilyalar, sıhhı tesisat, mutfak banko, evyeler, ocak, buzdolabı aksesuarları 200 kg fark ettiriyormuş. Mobilyayı suntalam yerine Kavak kullanmak ortalama 50-60 kg düşürürmüş. Yani 690-700 kg geleceğini söylüyor.

2-Ön tarafa arka cam benzeri 50 x 135 cm cam olur mu ve yatak masa kısmına sola olduğu gibi sağ tarafa da 50X70 cam ekleyebilir miyiz? Ön cam takılabilmesi için ön tüplük tavana doğru geldiği için biraz daha bombe vererek kapak kısmına doğru yapılabilir ve cam takılabilir dedi. Ön açılabilir cam konusunda araç ile giderken hangi marka/cam olursa olsun %1 oranına su alabilir dedi. Sabit cam öneriyor. Sabit kesinlikle almaz ama açılabilir camın araç ile hızla giderken yağmur suyunu azda olsa alacağında ısrarlı. Ama ben Avrupa'lı yapıyor, o riske girerim dedim. Belki cam biraz küçültülebilir dedim, olabilir dedi. Yan cam zaten takılabiliyormuş.

3- Kapı lastiğe kadar 20-25 cm sağa çekilebilir mi? Lastiğe kadar çekerim, istediğin yere alırım, sıkıntı olmaz dedi.

4- Boş karavan olarak sattığı modelinde elektrik&sıhhi tesisat var mı? Elektrik pano ve priz koyuyormuuş. Yani elektrik tesisatı var. Sadece su yani sıhhi tesisat ve mobilya yok.

Sonuç: Karavanı istediğim modele uygun yapabiliyor. Ağırlık olarak, beklediğim ağırlıklara yakın kalacak gibi gözüküyor. Gerçi MAY Karavanda 670 kg civarı bekliyorum demiştim, bunda 690 civarı sanırım şase kaynaklı fark gibi gözüküyor. (May Orhan Usta 15-20 kg hafif yeni vidalı şase yapmıştı.)
Belki Al-Ko şase kulalnılıp, buradan da avantaj sağlanabilir. Ama elbette buda ekstra olur.

Cam değişikliğinin maliyetini şuanda almayacağım için sormadım. Ama 2 cam ortalama 2-3.000 TL arttırsa ve bunu KDV indirimi olarak saysam, 4-5.000 TL de Al-Ko şase farkı olsa 30.000 TL ye istediğim gibi bir karavan alabiliyorum.

Mobilya, tesisat, gaz hattı, mutfak/banyo ekipmanları, depolar, ek ışık led/elektrik ekipmanları, 15.000 TL gelse 45.000 TL ye harika bir karavan olacak. +5.000 TL dıştan kasetli Tuvalet, +5.000 TL Isınma ve Sıcak su desek, +5.000 TL ek asesuar, TV, çadır, branda vb desek 60.000 TL ye bu iş tamam gibi gözüküyor.

Orhan Usta'nın 4 metresi, mevcut modeller aynı fiyat kalsa +2.000 TL 3.80 metre farkı gibi olsa, 46.000 TL oluyor, +9.000 TL Plexi cam farkı ile, 55.000 TL oluyor. Yukarıda saydığım diğer aksesuarlar ile 70.000 TL barajını aşmış oluyor.

Kilogramın hemen hemen aynı kaldığını düşünürsek, 10.000 TL fiyat farkı var gibi gözüküyor.

Görüşünüz nedir?


@Demirak

Sevindim umutlu ve olumlu olmana. Her zaman bir yol bulunur ;)
 

Selamlar,

Ortalık biraz karıştı ama şuan Fuat moduna giriyorum ve düşünmüyorum diyelim.

Takip eden arkadaşlar için son geldiğim nokta özeti:

1- Ağırlık sebebiyle gerçek O1 kategorisinde yani 700 kg altı karavanları tercih etmek istediğimi belirtmiştim.

2- Bu kapsamda Altın Liste oluşturup oradan takip ediyordum. Ve bu listede 4 marka/model tespit etmiştim. 1 tanesi pahalı kalmıştı ve arka sıralara atmıştım. 1 tanesi küçük kaldığı için sığamıyorum demiştim.

3- Geri kalan 2 adaydan listeye en son giren Umarsan'ı sunduğu donanımlarına göre fiyatı iyi kalmıştı. Ancak Ranza sistemi uygulaması ve lansmandan sonra fiyat arttımaya sinyal vermesi sebebiyle düşüncelerim arttı.

4- MAY Karavan Orhan Usta karavan fiyatını arttırması ile ilgili yazıma hala cevap vermedi. Okumuş ama cevap vermedi. Şuan Sosyal medyada, yeni üretim tesisimizde çalışıyoruz etiketi ile paylaşım yapmayı tercih etti. Elbette cevap vermeyi kendisi bilir...

-----------------------------------------------

lautreamont'un bir anda Güney Karavan Maxi'de boş alınabilir demesiyle, karavanı detaylı inceleyip firma sahibi Ender bey ile konuşmam sonucunda bir an ilgim o tarafa kaydı. Boş olarak 570 kg geliyor karavan. Ben ek bedel ile Al-Ko şaseye geçip, ortalama 20 kg daha kazanmak istiyorum. Bu şekilde 540-550 kg gelecekti.

Önce dün, İzmir'de bazı karavan firmaları ile görüştüm. Bu şekilde 4 metre boş karavanın içini kavak ve söylediğim ekipmanlarla 40-50.000 TL aralığına yapabileceklerini söylediler, teşekkür ettim.

Ve şuanda görüyorum ki, bu işi uygun fiyata sanayi de bir mobilyacı çözecek gibi. 15 mm kavak için şuanda tahmini olarak Usta işçiliği ile 10.000 TL gibi bir maliyet var. Yaklaşık 3-4.000 TL de mutfak/banyo malzemeleri, depolar, tesisat malzemeleri ve dalgıç pompa var. Yani Ender beyin 7.000 TL fiyat farkı ile boş sattığı karavanını 14.000 TL ile daha hafif ve istediğim gibi çıkarabiliyorum.

Burada sıkıntı, mobilya ustası bulmak gibi görünüyor. Diğer detaylar ile ilgili malzemeleri temin edip belki karavan imalatçılarına gidebilirim. Sanki böyle daha ekonomik olacak gibi gözüküyor.

Burada beni en çok düşündüren paradan ziyade kilo oldu. Çünkü ben eğer 60-70 kg a mobilyayı çıkaramazsam, fazla para ödememin ve bu maceraya girmemin bir anlamı kalmayacak gibi gözüküyor. Bu knouda mümkün mertebe tüm Marangozcularla konuşup, kilogram konusunda fikirlerini alacağım.

Bilen arkadaşlara sorum, 12 mm mi 15 mm malzememi kullanmak daha iyidir?

-----------------------------------------------

Bu arada yarın Fuar için yola çıkıyorum. Telefonum açık, Pazartesi için isteyen arkadaşlar ile görüşürüz.

Sevgiler,
 

Selamlar,

Ortalık biraz karıştı ama şuan Fuat moduna giriyorum ve düşünmüyorum diyelim.

Takip eden arkadaşlar için son geldiğim nokta özeti:

1- Ağırlık sebebiyle gerçek O1 kategorisinde yani 700 kg altı karavanları tercih etmek istediğimi belirtmiştim.

2- Bu kapsamda Altın Liste oluşturup oradan takip ediyordum. Ve bu listede 4 marka/model tespit etmiştim. 1 tanesi pahalı kalmıştı ve arka sıralara atmıştım. 1 tanesi küçük kaldığı için sığamıyorum demiştim.

3- Geri kalan 2 adaydan listeye en son giren Umarsan'ı sunduğu donanımlarına göre fiyatı iyi kalmıştı. Ancak Ranza sistemi uygulaması ve lansmandan sonra fiyat arttımaya sinyal vermesi sebebiyle düşüncelerim arttı.

4- MAY Karavan Orhan Usta karavan fiyatını arttırması ile ilgili yazıma hala cevap vermedi. Okumuş ama cevap vermedi. Şuan Sosyal medyada, yeni üretim tesisimizde çalışıyoruz etiketi ile paylaşım yapmayı tercih etti. Elbette cevap vermeyi kendisi bilir...

-----------------------------------------------

lautreamont'un bir anda Güney Karavan Maxi'de boş alınabilir demesiyle, karavanı detaylı inceleyip firma sahibi Ender bey ile konuşmam sonucunda bir an ilgim o tarafa kaydı. Boş olarak 570 kg geliyor karavan. Ben ek bedel ile Al-Ko şaseye geçip, ortalama 20 kg daha kazanmak istiyorum. Bu şekilde 540-550 kg gelecekti.

Önce dün, İzmir'de bazı karavan firmaları ile görüştüm. Bu şekilde 4 metre boş karavanın içini kavak ve söylediğim ekipmanlarla 40-50.000 TL aralığına yapabileceklerini söylediler, teşekkür ettim.

Ve şuanda görüyorum ki, bu işi uygun fiyata sanayi de bir mobilyacı çözecek gibi. 15 mm kavak için şuanda tahmini olarak Usta işçiliği ile 10.000 TL gibi bir maliyet var. Yaklaşık 3-4.000 TL de mutfak/banyo malzemeleri, depolar, tesisat malzemeleri ve dalgıç pompa var. Yani Ender beyin 7.000 TL fiyat farkı ile boş sattığı karavanını 14.000 TL ile daha hafif ve istediğim gibi çıkarabiliyorum.

Burada sıkıntı, mobilya ustası bulmak gibi görünüyor. Diğer detaylar ile ilgili malzemeleri temin edip belki karavan imalatçılarına gidebilirim. Sanki böyle daha ekonomik olacak gibi gözüküyor.

Burada beni en çok düşündüren paradan ziyade kilo oldu. Çünkü ben eğer 60-70 kg a mobilyayı çıkaramazsam, fazla para ödememin ve bu maceraya girmemin bir anlamı kalmayacak gibi gözüküyor. Bu knouda mümkün mertebe tüm Marangozcularla konuşup, kilogram konusunda fikirlerini alacağım.

Bilen arkadaşlara sorum, 12 mm mi 15 mm malzememi kullanmak daha iyidir?

-----------------------------------------------

Bu arada yarın Fuar için yola çıkıyorum. Telefonum açık, Pazartesi için isteyen arkadaşlar ile görüşürüz.

Sevgiler,
@Demirak
Selamlar; Mobilya için 10 000 tl yüksek bir rakam gibi geldi bana, kavak kontra maliyenin 2000 tl civarında olacağını düşünüyorum 80000 ustalık ve sarf malzemeler için yüksek bir bedel sanki. 12-15 mm için ise hibrit bir yapı kurabilirsin düşüncesindeyim kapaklar vs gibi yerlerde 8 - 12 mm kullanıp ( Menteşelerden sarkma olmaması için de faydalı olur hafif malzeme ) güçlü olmasını istediğin yerlerde 15-16 mm kullanabilirsin sanki. Ayrıca Karavandaki elektroniklerini 3 sistem seçersen güneş paneli ihtiyacın da olmaz, 30-45 AH arası bir akü ile her şeyi çözersin. Böylece Panel, invertör ve Yüksek amperli akü ağırlığından ortalama 60-80 kg arası kaçmış olursun.
 
Son düzenleme:

Selamlar,

Ortalık biraz karıştı ama şuan Fuat moduna giriyorum ve düşünmüyorum diyelim.

Takip eden arkadaşlar için son geldiğim nokta özeti:

1- Ağırlık sebebiyle gerçek O1 kategorisinde yani 700 kg altı karavanları tercih etmek istediğimi belirtmiştim.

2- Bu kapsamda Altın Liste oluşturup oradan takip ediyordum. Ve bu listede 4 marka/model tespit etmiştim. 1 tanesi pahalı kalmıştı ve arka sıralara atmıştım. 1 tanesi küçük kaldığı için sığamıyorum demiştim.

3- Geri kalan 2 adaydan listeye en son giren Umarsan'ı sunduğu donanımlarına göre fiyatı iyi kalmıştı. Ancak Ranza sistemi uygulaması ve lansmandan sonra fiyat arttımaya sinyal vermesi sebebiyle düşüncelerim arttı.

4- MAY Karavan Orhan Usta karavan fiyatını arttırması ile ilgili yazıma hala cevap vermedi. Okumuş ama cevap vermedi. Şuan Sosyal medyada, yeni üretim tesisimizde çalışıyoruz etiketi ile paylaşım yapmayı tercih etti. Elbette cevap vermeyi kendisi bilir...

-----------------------------------------------

lautreamont'un bir anda Güney Karavan Maxi'de boş alınabilir demesiyle, karavanı detaylı inceleyip firma sahibi Ender bey ile konuşmam sonucunda bir an ilgim o tarafa kaydı. Boş olarak 570 kg geliyor karavan. Ben ek bedel ile Al-Ko şaseye geçip, ortalama 20 kg daha kazanmak istiyorum. Bu şekilde 540-550 kg gelecekti.

Önce dün, İzmir'de bazı karavan firmaları ile görüştüm. Bu şekilde 4 metre boş karavanın içini kavak ve söylediğim ekipmanlarla 40-50.000 TL aralığına yapabileceklerini söylediler, teşekkür ettim.

Ve şuanda görüyorum ki, bu işi uygun fiyata sanayi de bir mobilyacı çözecek gibi. 15 mm kavak için şuanda tahmini olarak Usta işçiliği ile 10.000 TL gibi bir maliyet var. Yaklaşık 3-4.000 TL de mutfak/banyo malzemeleri, depolar, tesisat malzemeleri ve dalgıç pompa var. Yani Ender beyin 7.000 TL fiyat farkı ile boş sattığı karavanını 14.000 TL ile daha hafif ve istediğim gibi çıkarabiliyorum.

Burada sıkıntı, mobilya ustası bulmak gibi görünüyor. Diğer detaylar ile ilgili malzemeleri temin edip belki karavan imalatçılarına gidebilirim. Sanki böyle daha ekonomik olacak gibi gözüküyor.

Burada beni en çok düşündüren paradan ziyade kilo oldu. Çünkü ben eğer 60-70 kg a mobilyayı çıkaramazsam, fazla para ödememin ve bu maceraya girmemin bir anlamı kalmayacak gibi gözüküyor. Bu knouda mümkün mertebe tüm Marangozcularla konuşup, kilogram konusunda fikirlerini alacağım.

Bilen arkadaşlara sorum, 12 mm mi 15 mm malzememi kullanmak daha iyidir?

-----------------------------------------------

Bu arada yarın Fuar için yola çıkıyorum. Telefonum açık, Pazartesi için isteyen arkadaşlar ile görüşürüz.

Sevgiler,

Demirak kardeşim 750 kg altı çekme karavan forumda hiç bu kadar detaylı incelenmemiştir, araştırmaların ve emeğin için teşekkürler. Ben yorum yapmaktan ziyade takip ettim.

Kafanı karıştırmak istemem ama boş karavan düşünüyorsan Filton da tercih edilebilir. Ben en son aradığımda firma sahibiyle görüştüm 01 belgesi yoktu senede 30-40 tane satıyoruz belge çıkartmaya değermi karar veremedik demişti. Belge işini hallettiyse hem hafiflik(en kullanışlı olanı 500 kg) hemde sağlamlık olarak çok daha fazla artısı var.

FL 490 KOMPOZİT TAKSİ RÖMORKU KARAVAN TİPİ - Türkiye'nin ücretsiz ilan sitesi sahibinden.com'da - 151277794
 
Son düzenleme:




@lautreamont

Abi, mevcut kavak kg çok düşürmez diyor tüm ustalar. Hafif kavak malzeme varmış. Link aşağıda verdim. Bunun fiyatı da biraz yüksekmiş. Birde ustalar maşallah karavan diyince X2 yapıyorlar anlamadım...

Hafif Kontrplak, Hafif Marin Kontrplak - Bayou Plywood - Bayou Plywood

@ilker 72

Rica ederim. Faydalı birşeyler yapıyorsak ne mutlu. Filton'u biliyorum hatta listemize alalım mı diye paylaşmıştım. Ama Tip Onay olmayınca vazgeçtim. Tip onayları yoksa hiç girmem abi o işe.

@mustafaatk

Evet bomba geldi, Carpento'dan.

4.10 metre de 680 kg yakalamışlar. İnanamadım.

Birde mevcut modellerinde revize yapmışlar, 2 kişilik 3.10 modeli 540 kga düşmüş. 4 kişilik 3.60 modeli de 600 kg a düşmüş. Artık güneş paneli ve herşeyi koyabiliyoruz diye reklam yapıyorlarmış 3.60'a.

Carpentoyu kalite ve ağırlık konusunda zaten hep övdük. Ama fiyatları biraz daha düzeltmek için şu standart donanımları düzeltmedilerse, biraz daha ucuz donanımlara geçmedilerse sadece rekabet yaratmış olacaklar.

Yine de her zaman dediğim gibi rekabet güzeldir. :smiley:
 






@Demirak fiyati hakkinda bilgi varmi acaba tekrardan baktim 360 modelininde fiyatini bulamadim

Geçen seneden beri üretmiş oldukları eski modelleri için, sosyal medyada daha önce 1-2 yerde
310 modeli için 7200 Euro
360 modeli için 8200 Euro olarak fiyat görmüştüm.
(KDV dahil değildi galiba)
Standart donanımlarda, frenli kaplin, amotisor, buzdolabı, PC100 panel, perdeler vs yoktu diye hatırlıyorum.

Yeni 310 ve 360 ta yine aynı fiyatlar mı var, standart donanımında değişiklik yapılmış mıdır, yarın bakma şansım olacak.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,362
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

SON KONULAR



Geri
Üst