Açıklamalarınız için videoya baktım ancak kısa zamanda o kadar çok yorun yapılmış ki, sizin kine ulaşmak mümkün olmadı..
Yorumlarınızı burada da paylaşırsanız memnun oluruz..
Video daki dernek başkanı sanırım kendi ayağına da sıkıyor.. O1 karavanlara ruhsat her sene muayene ve BE ehliyet gelirse kim alır bu 750 altı karavanları ben de çok merak ediyorum..
Almak yerine elden çıkartmak için bir mücadele başlar insanlarda.. Ben şansen hiç uğraşmayı düşünmüyorum, 750 kg. altı karavanımı ucuz pahalı satışa çıkartırım.. Her sene 2080 tl. muayene ücreti var..
Bir de gaz tesisatı , elektrik tesisatı, dengesine, sinyalizasyon ve fren sistemi kontrolü olacakmış muayenede..
O2 karavanlarda muayenede ne gaza ne elektriğe ne de dengeye bakan yok zaten.. Bu çekme karavan olayı tamamen biter bence..
Bu videodaki dernek başkanı da iş arasın kendine.. Muhtemelen işsiz kalacak..
Fikir beyan etmiş kişilere "yanıt" verdiğim için yorum altlarındaki "yanıt" sekmelerini tıklayın.
Dernek başkanı da, Bakanlık bürokratı da karavan mevzuatına hakim değil. Beyanlarından bu bilgisizlikleri hemen fark edilebiliyor.
(O) Sınıfı motorsuz taşıtları belirtir.
Ardındaki rakam tonajını sınırlar.
O1= <750 Kg, O2= >750Kg, O3= >3500Kg, O4= >10.000 Kg
DC = Merkezi dingilli römork
DC02= Açık kasa römork
DC13= Beygir römorku
DC99= Tanımlanmamış üst yapılı römorkları
SA = Motorlu karavanı
SE = Römork karavanı işaret eder
Römork Karavan (SE) Koduyla Kamp Taşıtı olarak tescili gerekirken, DC99 koduyla ya Yük nakli ya da Yolcu nakli şeklinde kanuna aykırı tescil edilmektedir.
Aynı şekilde Özel amaçlı taşıt-motorlu karavan (SA) olarak yolcu nakli-hususi tescil edilen taşıt da kanuna aykırı tescil edilmektedir.
Kanunun 3 maddesine istinaden; Kamp Taşıtı - Motorlu Karavan SA, kullanım amacının da Kamp taşıtı-Hususi olması gerekiyor.
O1 sınıfı römorklar muayeneden, muaftır, B sınıfı ehliyetle kullanılır.
O sınıfı motorsuz taşıtlar motorlu taşıtlar vergisinden muaftır.
O1 sınıfı römorklar çeken aracın plakasını taşır (Plakasız değildir)
Tip Onay belgesi taşıtın niteliğininin (üst yapısının) standartlara uygunluğunu belirler.
Uygulamada Tip Onay belgesi kanuna aykırı düzenlenmektedir.
Trafik Kanununu referans alan başta Trafik Yönetmeliği olmak üzere "motorlu, motorsuz karavan" ile ilgili tüm yönetmelikler kanuna aykırılık içermektedir.
Bürokratın bahsettiği AB Regülasyonlarına uyumlaştırmada hatalar vardır. Ercan beyin video açılışındaki "düğme baştan yanlış iliklenmiş" tespiti cuk oturuyor bu garabete.
Kanuna aykırılık taşıyan tüm yönetmeliklerdeki hataları defalarca raporladım, 7 bakanlığı ve noterler birliğini uyardım, verilen cevaplarda 2025 yılında yeni yönetmelikte düzeltilecek deniyor.
Bekliyorum, gene düzelmezse motorlukaravan sahibi biri olarak beni ilgilendiren kanunsuzluğu düzelttirmek için idari dava açacağım.
Üzülerek belirtmeliyim ki bu konularda video yapan tüm youtuberlere dosyaları ilettim ama kimse bu garabetleri dile getirmiyor.
Sanıyorum birileri düzene girmesinden rahatsızlık duyuyor.
Yeni düzenlemede Trafik yönetmeliğinin 14 ve 19 maddeleri bakalım AB Regülasyonuna uygun hale gelecekmi? göreceğiz