Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar
Günaydın arkadaşlar
Dün güzel bir gün oldu ;D ;D herkesler muradına erdiiiiii, Her bir arabanın özelliklerini yeniden gördük ;D ;D öncelikle beş aracı değerlendireceğim,
(tahmini değerlerdir)
Defender 2,5 benzinli standart araç 7.500.-TL,
Defender 2,5 TD5 (maliyet) 75.000.-TL,
Toyata VX 100 85.000.-TL,
Toyata VX 80 50.000.-TL
CJ (UFUK) 35.000.-TL,
Diğer araçları değerlendirme yapmayacağım, ancak Yavuz Çelikel in Subarman büyük abi olarak her etkinlikte olmalı debelenip çıkamayanı gelip hoop diye çamurdan almalı ki aynende böyle oldu ;D ;D
Öncelikle dün batmayan ve çekilmeyen araç kalmadı, bir tek CJ bizim her battığımız yerden çok rahat geçti sadece ve Defender TD5 i kurtarmak isterken aşırı patinajdan kendini batırdı.
Defender 2,5 benzinli araçta standart 7.50-16 lastik olursa kendine hiç bir zarar vermeden kendi gücü içinde, her yere girer çıkar, tam anlamı ile halk arabasıdır ancak 38 '' lastik takarsan motor gücü ve mekanik bu yükü kaldırmaz ve kendine zarar verir dünde aynen böyle oldu, Diff pimini kırmasının sebebi de budur, ancak bu halde bile yine 60 km yol katederek evine gitti. Defender TD5 gelince dün her yere girdi, her kesin battığı yerde battı herkesin çıktığı yerden çıktı sadece sağ ön çamurluk Dodik sürtünmeden dolayı koptu onun dışında Warn XD 9000 i vinç aşırı zorlanmadan selonoid yaktı. ( buda Ameriken malı ;D ) başkaca hiç bir sorun olmadı, Toyata VX 100 ; evet bence sınıfının muhteşem bir ürünü her nekadar kibar gözüksede Cihan ın elinde muhteşem işler yaptı, gerçekten güç, tork ve sağlamlık bu araçta mevcut. Dün batan Defender 2,5 benzinli aracı çekmek için Defender TD5 ile CJ ile beraber bağladık ve sonuna kadar bastık ama sadece yerimizde tepindik Defender 2,5 benzin liyi bir santim yerinden oynatamadık, Cihan geldi ve VX 100 ile aynı yerden tek başına aldı ve çıkarttı. Toyata VX 80 tek kelime ile güzel bir araç, Çağlar muhteşem toplamış yine güç, tork ve sağlamlık bu araçta mevcut, CJ ye gelince o çok farklı ; UFUK muhteşem ve uyumlu bir alet yaratmış, Hard Off Road yapacaksan bu makine elinde olacak ;D ;D
Sonuç olarak Araç toplayacak arkadaşların konsepti ortaya doğru koymaları gerekiyor, yukarıda yaklaşık maliyetler çerçevesinde çözüm üretmelilerdir, bu keyfi yaşamak isteyen arkadaşlar 85.000.-TL yi biriktirmeye ömürleri yetmeyebilir, yine bu maliyetler ile TD5 toplamanın ne kadar faydasız bir çaba olduğunu da dile getirmeden yapamayacağım. Lütfen Defender toplayacak arkadaşlara tavsiyem her aracı kendi orjinal hali ile toplamaları ve buna razı olmalarıdır, araçlarda motor değişikliğine gittikleri anda sonu olmayan bir serüvene başlamaları kaçınılmaz bir sonuçtur. Hangi araç neyle karşılaştırılır derseniz sonuç şudur ;
Toyata VX 100 ile Discovery 3 olmalıdır,
Toyata VX 80 ile Defender TD5 (belki) bence hiç gerek yok bu paraya bir VX 80 alırsın olur biter,
Toyata FJ 40 ile Defender 2,5 benzinli yada 2,5 dizel dir,
Lütfen kendi ekonomik durumunuz ile araçların elde etme maliyetlerini, bakım ve idame etme maliyetlerini gözden kaçırmayın, iyiki bütün bu araçlar var, iyiki bu sayede güzel dostluklar ve muhabbetler kazanıyoruz, iyiki bütün bu Defender lar var ve bu sayede sınırlı ekonomileri ile bir çok arkadaşımız Off Road keyfi yaşıyor