Arif Hüküm
Zirve
Bayankhongor....
Moğolistanın bir bölümünde yol yok zaten Hasan hocam, arbaların gittiği bir den fazla iz var, siz de bir tanesini seçip yönü doğru ise devam ediyorsunuz. 2-3 gün yağmur periyoduna yakalandık, yağmur sonucu da yollar böyle oluyor. Allahtan bizdeki yağlı çamur gibi değil toprak yapısı, bayağı kumlu ama sonuçta dikkatli olmak lazım....Arif Bey buralar yol değil bayağı tarla
Hatta bazı yerler pirinç tarlası gibi.
Hasan
Evet Şadan abi, yağmurlu geçen 2 gün ve sonraki 1 gün bayağı gerilimliydi.....Bizim için sıcak odadan izlemesi güzel ancak sizde adrenalin yükselmiştir,zaten yolculukların en akılda kalıcı yerleride heyecan yaşanan zamanlar.
Karavanlarınızın yapılış hikayesini ve gezilerinizi bu sayfalarda takip etmiştim. Öncelikle güzel günlerde va sağlıkla kullanmanızı dilerim.Merhaba Arif bey;
hayallerimden biri olan ama henüz fırsat bulamadığım bir seyahati gerçekleştirmişsiniz. Kutlarım.
Sahip olduğunuz aracın aynısından bizde de iki adet var ve oğlumla birlikte karavana dönüştürdüğümüz halleriyle kullanmaktayız. Şimdiye kadar yolculuklarımız Türkiye ve Avrupa ülkeleriyle sınırlı. Araçlarımızın karavan bölümleri tam donanımlı ve o yönden bir endişe taşımıyorum ama özellikle bir teknik arıza halinde oralarda usta ve gerekirse parça bulabilme konusunda endişe taşıyorum.
Bir kere direksiyon hidrolik yağına su karıştığından söz etmişsiniz. Neden kaynaklandı ve nasıl hallettiniz ?
Bunu dışında aracınızda herhangi bir sorun yaşadınız mı?
Aracın yağını kaç kere değiştirdiniz ? Keza yağ, hava ve mazot filtrelerini ? Anladığım kadarıyla bayağı tozlu yollardan geçmişsiniz.
Yolculuğunuz sırasında 4x4 özelliği ne kadar ve ne sıklıkla kullandınız ? Diferansiyeli kilitlemeye ihtiyaç duydunuz mu?
Yakıt ortalamanız ne oldu ?
Lastiklerinizin özellikleri nasıldı? Çamur+kış veya sıradan yol lastiği gibi.
Bütün bunların yanında başkaca aklınıza gelen ve sınır geçişlerinde yaşadığınız canınızı en çok sıkan olayları (eğer varsa ) zaman bulduğunuzda açıklarsanız sevinirim.
Tekrar tebrik eder ve şimdiden teşekkür ederim.
Hocam çok yoğun geçen bir geziydi tek tek harcamaları not edemedim, yakıt giderleri biraz düzgün sayılır. Aklımda kalanları paylaşımın sonuna eklerim.Belki acelecilik ediyorum ama umarım harcamaları kelem kalem belirtirsiniz.
Karavanlarınızın yapılış hikayesini ve gezilerinizi bu sayfalarda takip etmiştim. Öncelikle güzel günlerde va sağlıkla kullanmanızı dilerim.
O endişeyi bende yola çıkarken yaşıyordum, yolda da yaşadım. Tamir ettirecek insan hasbel kader bulursunuz ama parça konusu sıkıntı. Benim arabanın parçası Moğolistanda hiç yok mesela, Tacikistanda var. Şehir içindeki bütün dolmuşlar Sprinter. Özbekistanda çok görmedim bizim arabadan , Rusya'da kesin bulunur diğerlerinde ise zorda olsa bulunur diye düşünüyorum. En büyük sıkıntı yol da kalmak, yol yardımı alacak bir düzen yok, çekici yok ortada.
Yola çıktıkdan sonra Azerbaycanda direksiyon hidroliğinde kaçak fark ettim ama zamanlama nedeniyle orda çözemedik, eksileni koyarak Tacikistan'a kadar idare ettim. Duşanbe'de iki tana O Ring değiştirerek akıntıyı hallettiler ancak Moğolistan'da iki gün ful yağmur altına(videoları var yukarıda) aldığımız yol sonunda, sabah kontrolünde su aldığını fark ettim. Nerden aldığını bilmiyorum, sadece hidroliği değiştirdim. Hatta ilk değişim hortumla filan yapılmıştı, bir gün sonra tekrar kontrol ettiğimde az da olsa hala su olduğunu fark ettim, Ulan Batur'da tekrar değiştirdim. Şu anda da o hidroliği kullanıyorum.
Onun dışında devirdaim ses yapmaya başladı, o vaziyette yaklaşık 1000 km sonra Ulan Ude'de cortladı, 500 metre yakındaki bir serviste değiştirdik. Hala o devirdaim üstünde(İspanyol malıydı).
Bunlardan başka bir mekanik sorun yaşamadım.
1 kere yağ, yağ filitresi ve hava filitresi değişti.
Moğolistanda yeğmur altında aldığımız yollarda ve kum hissetiğim bir kaç yerde 6-7 kere herhalde diferansiyel kilitlerini kullandım, iki üç yerde kilit olmasa kalırdım, bir yerde de kilite rağmen saplandık.
Yakıt ortalaması yaklaşık 11.7 100km/litre.
Arabayı aldığımda üzerinde iyi durumda Lassa Vintus ( Lastiğin profili de bayağı araziye uygun) kış lastiği vardı, istepne yoktu. İki tane yeni lastik aldım, önlere taktım çıkan iki taneyi de istepne olara yanımda taşıdım. Kış lastiği olmasına rağmen yaz mevsimi ve gittiğim yollarda gayet başarılı sayılır, hiç bir yerde öyle kayma, savrulma yaşamadım. Uzun bir arazi sürüşünün sonunda irice bir taş arka çift lastiğin arasına sıkışmş hatta jantıda biraz eğerek lastiğin havasını boşaltmış. Fark ettiğimde Moğolistan Altai şehrine yakındık. Tek teker üzerinde oraya kadar idare ettik ve bir lastilçide jantı düzelterek aynı lastikle devam ettik.
Yaşadığımız olaylar yukarıdaki satırlarda var. Sınır geçişleri ile ilgili bilgiler de Motohopper Travel | Facebook sayfamda var. O bilgileri daha sonra buraya da aktarıcam
Selamlar....keyifli geziler..
Şimdiden teşekkür ederim.benim öğrenmek istediklerim:Araç sigorta bedeli,triptik bedelleri,gümrüklerde ödenen miktarlar ve kalemleri gibi (Avantalar mesela) devletlerden devletlere geçerken ödenen bürokrasi türü masraflar.Hocam çok yoğun geçen bir geziydi tek tek harcamaları not edemedim, yakıt giderleri biraz düzgün sayılır. Aklımda kalanları paylaşımın sonuna eklerim.
Selamlar........