64 Gün, 24.000 Km........ Orta Asya, Moğolistan....

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Arif Hüküm Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 261
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 96,250
Bayankhongor....
40134
40134 1
40134 2
40135
40137
40138 1 2
 

Etiketler
10 Ağustos 2016
Kalktık, kahvaltı etti, Ulanbatur'a gideceğiz, Arif direksiyon hidroliğine su karıştı diye geçtiğimiz şehir e geri gitmeliyiz dedi, morardık ama yapacak bir şey yok geri geldik. Neyse girişte yola çıkarken para ödediğimiz yerde para ödemeden geçtik, çünkü dün otobana 1.000 tögrük ödedik velhasıl şehre girer girmez tamirci bulduk, hiç aramadan beklemeden ustayı da bulduk sanki bizi bekliyormuş gibi duruyordu. İşimiz uzun sürmez inşallah şu an saat 11.15 havada güzel pırıl pırıl güneş, yollarda millet piknik yapıyordu çünkü buralar genelde soğuk, bu gün güneşli ve sıcak, usta inşallah çabuk bitirir Ulanbatur'a erken gider, orayı da güneşli görürüz. Bu gün burada yani Bayanhongor'da off-road yarışları da var, kaldıkları otelin önü yarış arabaları ile dolu, seyretmek lazım ama zaman yok. Bir an önce arabamızın işi hallolur inşallah. Neyse kredi kartı geçiyormuş, o da güzel, şimdi ara vereyim. Saat 12.40 direksiyon herhalde yapıldı, motor yağları değişti, hesap çıkardılar, ödeme yapmak için bankomata gidip Moğol parası çekeceğiz, onları bekliyoruz.
233.131 km de motor yağı da değişti. Bizi göstermek için gerlerine götürdüler, kadın hemen yemek ikram etmek için hazırlığa başladı, teşekkür ettik, tok olduğumuzu söyledik bıraktı Allahtan. Kadın tenisçiymiş, küçük oğlanda güreşçiymiş, gerleri madalya dolu. Gerin yanında küçük bir ev var, o kışlıkmış. Neyse çıktık, bankaya geldik, Arif bankomattan para çekip ödedi, onlardan ayrıldık. Şimdi telefon işine bakıyoruz, o da halloldu, şimdi karavandayız, Arif mesajlara bakıyor, kaç gündür internetimiz yoktu, merak edenler olmuş. Bu günümüzün büyük kısmı burada geçti, saat 13.42 Arif'in internetten haberleşmesini bekliyoruz. Neyse hareket ettik, otobana giriş parası almadılar, Arif dün aldığımız pulu gösterdi geçtik gidiyoruz saat 13.57 bozuk yol, tekrar asfalt şimdi kontrol noktasına geldik, sabah geçtiğimiz yer ve akşam kaldığımız kamp alanımıza geldik. Saat 14.19 geri döndüğümüz yerden yani akşam kaldığımız yere bakarak geçtik. Asfalt yolda gidiyoruz, inşallah yol artık böyledir. Bir yerde Utku'nun aldığı hazır erişteleri yedik. Utku uykuya yattı, ben öne geçtim, giderken Almanları gördük, aynı tapınağı gezmeye girdik. Almanlar bizi görünce sevindiler, onlarda bizden beter yorgundu, hele adam tapınağı bile gezmedi. Karısı bizimle beraber dolaştı. Meğer üç Moğol aracı çamurdan çıkarmışlar, sonunda kendi araçları Unimog lastiklerine kadar batmış. Onun şokunu hala atamamışlar, heyecanla bize anlattılar, adam çok yorgundu, bir kamyon gelince ancak çıkarmışlar falan filan. Biz hediyelik eşya bakarken kadın allahaısmarladık demeye geldi, Ulanbatur'da görüşürüz diye ayrıldık, bizde onların arkasından hareket ettik. Onlar vadi gibi bir yere saptılar, treking resimleri vardı, biz girmedik devam ettik, bir yerde kahve içtik. Utku direksiyonda, Arif arkada bira ile fıstık atıştırıyor. Utku ile ben önde, ilk defa Arif ‘siz uzun araba kullandı. Bir yerleşime girdik bankadan para çektik, turladık, hareket ettik , bazı yerler yağmurluydu bazı yerler açık, en son bir kamp yeri bulduk ve yerleştik, yemek yedik, şimdi saat 23:16 bir sigara içip yatacağız........
40138 2
40138 2 1
40138 4
40138 5
40138 8
40140
 







Arif Bey buralar yol değil bayağı tarla :smiley:
Hatta bazı yerler pirinç tarlası gibi.

Hasan
Moğolistanın bir bölümünde yol yok zaten Hasan hocam, arbaların gittiği bir den fazla iz var, siz de bir tanesini seçip yönü doğru ise devam ediyorsunuz. 2-3 gün yağmur periyoduna yakalandık, yağmur sonucu da yollar böyle oluyor. Allahtan bizdeki yağlı çamur gibi değil toprak yapısı, bayağı kumlu ama sonuçta dikkatli olmak lazım....:smirk:
 



Merhaba Arif bey;

hayallerimden biri olan ama henüz fırsat bulamadığım bir seyahati gerçekleştirmişsiniz. Kutlarım.

Sahip olduğunuz aracın aynısından bizde de iki adet var ve oğlumla birlikte karavana dönüştürdüğümüz halleriyle kullanmaktayız. Şimdiye kadar yolculuklarımız Türkiye ve Avrupa ülkeleriyle sınırlı. Araçlarımızın karavan bölümleri tam donanımlı ve o yönden bir endişe taşımıyorum ama özellikle bir teknik arıza halinde oralarda usta ve gerekirse parça bulabilme konusunda endişe taşıyorum.

Bir kere direksiyon hidrolik yağına su karıştığından söz etmişsiniz. Neden kaynaklandı ve nasıl hallettiniz ?
Bunu dışında aracınızda herhangi bir sorun yaşadınız mı?
Aracın yağını kaç kere değiştirdiniz ? Keza yağ, hava ve mazot filtrelerini ? Anladığım kadarıyla bayağı tozlu yollardan geçmişsiniz.
Yolculuğunuz sırasında 4x4 özelliği ne kadar ve ne sıklıkla kullandınız ? Diferansiyeli kilitlemeye ihtiyaç duydunuz mu?
Yakıt ortalamanız ne oldu ?
Lastiklerinizin özellikleri nasıldı? Çamur+kış veya sıradan yol lastiği gibi.

Bütün bunların yanında başkaca aklınıza gelen ve sınır geçişlerinde yaşadığınız canınızı en çok sıkan olayları (eğer varsa ) zaman bulduğunuzda açıklarsanız sevinirim.

Tekrar tebrik eder ve şimdiden teşekkür ederim.
 




Merhaba Arif bey;

hayallerimden biri olan ama henüz fırsat bulamadığım bir seyahati gerçekleştirmişsiniz. Kutlarım.

Sahip olduğunuz aracın aynısından bizde de iki adet var ve oğlumla birlikte karavana dönüştürdüğümüz halleriyle kullanmaktayız. Şimdiye kadar yolculuklarımız Türkiye ve Avrupa ülkeleriyle sınırlı. Araçlarımızın karavan bölümleri tam donanımlı ve o yönden bir endişe taşımıyorum ama özellikle bir teknik arıza halinde oralarda usta ve gerekirse parça bulabilme konusunda endişe taşıyorum.

Bir kere direksiyon hidrolik yağına su karıştığından söz etmişsiniz. Neden kaynaklandı ve nasıl hallettiniz ?
Bunu dışında aracınızda herhangi bir sorun yaşadınız mı?
Aracın yağını kaç kere değiştirdiniz ? Keza yağ, hava ve mazot filtrelerini ? Anladığım kadarıyla bayağı tozlu yollardan geçmişsiniz.
Yolculuğunuz sırasında 4x4 özelliği ne kadar ve ne sıklıkla kullandınız ? Diferansiyeli kilitlemeye ihtiyaç duydunuz mu?
Yakıt ortalamanız ne oldu ?
Lastiklerinizin özellikleri nasıldı? Çamur+kış veya sıradan yol lastiği gibi.

Bütün bunların yanında başkaca aklınıza gelen ve sınır geçişlerinde yaşadığınız canınızı en çok sıkan olayları (eğer varsa ) zaman bulduğunuzda açıklarsanız sevinirim.

Tekrar tebrik eder ve şimdiden teşekkür ederim.
Karavanlarınızın yapılış hikayesini ve gezilerinizi bu sayfalarda takip etmiştim. Öncelikle güzel günlerde va sağlıkla kullanmanızı dilerim.
O endişeyi bende yola çıkarken yaşıyordum, yolda da yaşadım. Tamir ettirecek insan hasbel kader bulursunuz ama parça konusu sıkıntı. Benim arabanın parçası Moğolistanda hiç yok mesela, Tacikistanda var. Şehir içindeki bütün dolmuşlar Sprinter. Özbekistanda çok görmedim bizim arabadan , Rusya'da kesin bulunur diğerlerinde ise zorda olsa bulunur diye düşünüyorum. En büyük sıkıntı yol da kalmak, yol yardımı alacak bir düzen yok, çekici yok ortada.
Yola çıktıkdan sonra Azerbaycanda direksiyon hidroliğinde kaçak fark ettim ama zamanlama nedeniyle orda çözemedik, eksileni koyarak Tacikistan'a kadar idare ettim. Duşanbe'de iki tana O Ring değiştirerek akıntıyı hallettiler ancak Moğolistan'da iki gün ful yağmur altına(videoları var yukarıda) aldığımız yol sonunda, sabah kontrolünde su aldığını fark ettim. Nerden aldığını bilmiyorum, sadece hidroliği değiştirdim. Hatta ilk değişim hortumla filan yapılmıştı, bir gün sonra tekrar kontrol ettiğimde az da olsa hala su olduğunu fark ettim, Ulan Batur'da tekrar değiştirdim. Şu anda da o hidroliği kullanıyorum.
Onun dışında devirdaim ses yapmaya başladı, o vaziyette yaklaşık 1000 km sonra Ulan Ude'de cortladı, 500 metre yakındaki bir serviste değiştirdik. Hala o devirdaim üstünde(İspanyol malıydı).
Bunlardan başka bir mekanik sorun yaşamadım.
1 kere yağ, yağ filitresi ve hava filitresi değişti.
Moğolistanda yeğmur altında aldığımız yollarda ve kum hissetiğim bir kaç yerde 6-7 kere herhalde diferansiyel kilitlerini kullandım, iki üç yerde kilit olmasa kalırdım, bir yerde de kilite rağmen saplandık.
Yakıt ortalaması yaklaşık 11.7 100km/litre.
Arabayı aldığımda üzerinde iyi durumda Lassa Vintus ( Lastiğin profili de bayağı araziye uygun) kış lastiği vardı, istepne yoktu. İki tane yeni lastik aldım, önlere taktım çıkan iki taneyi de istepne olara yanımda taşıdım. Kış lastiği olmasına rağmen yaz mevsimi ve gittiğim yollarda gayet başarılı sayılır, hiç bir yerde öyle kayma, savrulma yaşamadım. Uzun bir arazi sürüşünün sonunda irice bir taş arka çift lastiğin arasına sıkışmş hatta jantıda biraz eğerek lastiğin havasını boşaltmış. Fark ettiğimde Moğolistan Altai şehrine yakındık. Tek teker üzerinde oraya kadar idare ettik ve bir lastilçide jantı düzelterek aynı lastikle devam ettik.
Yaşadığımız olaylar yukarıdaki satırlarda var. Sınır geçişleri ile ilgili bilgiler de Motohopper Travel | Facebook sayfamda var. O bilgileri daha sonra buraya da aktarıcam
Selamlar....keyifli geziler..
 
Son düzenleme:


Karavanlarınızın yapılış hikayesini ve gezilerinizi bu sayfalarda takip etmiştim. Öncelikle güzel günlerde va sağlıkla kullanmanızı dilerim.
O endişeyi bende yola çıkarken yaşıyordum, yolda da yaşadım. Tamir ettirecek insan hasbel kader bulursunuz ama parça konusu sıkıntı. Benim arabanın parçası Moğolistanda hiç yok mesela, Tacikistanda var. Şehir içindeki bütün dolmuşlar Sprinter. Özbekistanda çok görmedim bizim arabadan , Rusya'da kesin bulunur diğerlerinde ise zorda olsa bulunur diye düşünüyorum. En büyük sıkıntı yol da kalmak, yol yardımı alacak bir düzen yok, çekici yok ortada.
Yola çıktıkdan sonra Azerbaycanda direksiyon hidroliğinde kaçak fark ettim ama zamanlama nedeniyle orda çözemedik, eksileni koyarak Tacikistan'a kadar idare ettim. Duşanbe'de iki tana O Ring değiştirerek akıntıyı hallettiler ancak Moğolistan'da iki gün ful yağmur altına(videoları var yukarıda) aldığımız yol sonunda, sabah kontrolünde su aldığını fark ettim. Nerden aldığını bilmiyorum, sadece hidroliği değiştirdim. Hatta ilk değişim hortumla filan yapılmıştı, bir gün sonra tekrar kontrol ettiğimde az da olsa hala su olduğunu fark ettim, Ulan Batur'da tekrar değiştirdim. Şu anda da o hidroliği kullanıyorum.
Onun dışında devirdaim ses yapmaya başladı, o vaziyette yaklaşık 1000 km sonra Ulan Ude'de cortladı, 500 metre yakındaki bir serviste değiştirdik. Hala o devirdaim üstünde(İspanyol malıydı).
Bunlardan başka bir mekanik sorun yaşamadım.
1 kere yağ, yağ filitresi ve hava filitresi değişti.
Moğolistanda yeğmur altında aldığımız yollarda ve kum hissetiğim bir kaç yerde 6-7 kere herhalde diferansiyel kilitlerini kullandım, iki üç yerde kilit olmasa kalırdım, bir yerde de kilite rağmen saplandık.
Yakıt ortalaması yaklaşık 11.7 100km/litre.
Arabayı aldığımda üzerinde iyi durumda Lassa Vintus ( Lastiğin profili de bayağı araziye uygun) kış lastiği vardı, istepne yoktu. İki tane yeni lastik aldım, önlere taktım çıkan iki taneyi de istepne olara yanımda taşıdım. Kış lastiği olmasına rağmen yaz mevsimi ve gittiğim yollarda gayet başarılı sayılır, hiç bir yerde öyle kayma, savrulma yaşamadım. Uzun bir arazi sürüşünün sonunda irice bir taş arka çift lastiğin arasına sıkışmş hatta jantıda biraz eğerek lastiğin havasını boşaltmış. Fark ettiğimde Moğolistan Altai şehrine yakındık. Tek teker üzerinde oraya kadar idare ettik ve bir lastilçide jantı düzelterek aynı lastikle devam ettik.
Yaşadığımız olaylar yukarıdaki satırlarda var. Sınır geçişleri ile ilgili bilgiler de Motohopper Travel | Facebook sayfamda var. O bilgileri daha sonra buraya da aktarıcam
Selamlar....keyifli geziler..
 

Hocam çok yoğun geçen bir geziydi tek tek harcamaları not edemedim, yakıt giderleri biraz düzgün sayılır. Aklımda kalanları paylaşımın sonuna eklerim.
Selamlar........
Şimdiden teşekkür ederim.benim öğrenmek istediklerim:Araç sigorta bedeli,triptik bedelleri,gümrüklerde ödenen miktarlar ve kalemleri gibi (Avantalar mesela) devletlerden devletlere geçerken ödenen bürokrasi türü masraflar.
 



Teşekkürler Arif bey...

Yol koşullarını düşündüğümde 11.7 litre ortalama bana iyi geldi. Ben çok özenle ekonomik kullandığımda ancak 10,5 litreye bir kere ulaşabildim ki normal bir kullanım şekli değildi. Genel kullanımda 0rtalama 12 civarı fakat asfalt yollarda 80 km ortalama hızla. Neyse...
Öte yandan devir daimle ilgili sorununuzu şanslı bir şeklide kolay çözmüşsünüz sanırım.
Aracın özelliğini 6-7 kere kullanmışsınız ki zaten esas olan da " oh be helal olsun " dedirten işte o anlar.

Bir gün karşılaşmak ve sohbet etmek umuduyla güzel paylaşımınız için teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,504
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst