Karavanlarınızın yapılış hikayesini ve gezilerinizi bu sayfalarda takip etmiştim. Öncelikle güzel günlerde va sağlıkla kullanmanızı dilerim.
O endişeyi bende yola çıkarken yaşıyordum, yolda da yaşadım. Tamir ettirecek insan hasbel kader bulursunuz ama parça konusu sıkıntı. Benim arabanın parçası Moğolistanda hiç yok mesela, Tacikistanda var. Şehir içindeki bütün dolmuşlar Sprinter. Özbekistanda çok görmedim bizim arabadan , Rusya'da kesin bulunur diğerlerinde ise zorda olsa bulunur diye düşünüyorum. En büyük sıkıntı yol da kalmak, yol yardımı alacak bir düzen yok, çekici yok ortada.
Yola çıktıkdan sonra Azerbaycanda direksiyon hidroliğinde kaçak fark ettim ama zamanlama nedeniyle orda çözemedik, eksileni koyarak Tacikistan'a kadar idare ettim. Duşanbe'de iki tana O Ring değiştirerek akıntıyı hallettiler ancak Moğolistan'da iki gün ful yağmur altına(videoları var yukarıda) aldığımız yol sonunda, sabah kontrolünde su aldığını fark ettim. Nerden aldığını bilmiyorum, sadece hidroliği değiştirdim. Hatta ilk değişim hortumla filan yapılmıştı, bir gün sonra tekrar kontrol ettiğimde az da olsa hala su olduğunu fark ettim, Ulan Batur'da tekrar değiştirdim. Şu anda da o hidroliği kullanıyorum.
Onun dışında devirdaim ses yapmaya başladı, o vaziyette yaklaşık 1000 km sonra Ulan Ude'de cortladı, 500 metre yakındaki bir serviste değiştirdik. Hala o devirdaim üstünde(İspanyol malıydı).
Bunlardan başka bir mekanik sorun yaşamadım.
1 kere yağ, yağ filitresi ve hava filitresi değişti.
Moğolistanda yeğmur altında aldığımız yollarda ve kum hissetiğim bir kaç yerde 6-7 kere herhalde diferansiyel kilitlerini kullandım, iki üç yerde kilit olmasa kalırdım, bir yerde de kilite rağmen saplandık.
Yakıt ortalaması yaklaşık 11.7 100km/litre.
Arabayı aldığımda üzerinde iyi durumda Lassa Vintus ( Lastiğin profili de bayağı araziye uygun) kış lastiği vardı, istepne yoktu. İki tane yeni lastik aldım, önlere taktım çıkan iki taneyi de istepne olara yanımda taşıdım. Kış lastiği olmasına rağmen yaz mevsimi ve gittiğim yollarda gayet başarılı sayılır, hiç bir yerde öyle kayma, savrulma yaşamadım. Uzun bir arazi sürüşünün sonunda irice bir taş arka çift lastiğin arasına sıkışmş hatta jantıda biraz eğerek lastiğin havasını boşaltmış. Fark ettiğimde Moğolistan Altai şehrine yakındık. Tek teker üzerinde oraya kadar idare ettik ve bir lastilçide jantı düzelterek aynı lastikle devam ettik.
Yaşadığımız olaylar yukarıdaki satırlarda var. Sınır geçişleri ile ilgili bilgiler de
Motohopper Travel | Facebook sayfamda var. O bilgileri daha sonra buraya da aktarıcam
Selamlar....keyifli geziler..