50.000 Tl. Butceye Hangisi? Defender/cruiser/pajero/patrol/discovery/touareg

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EL_Guapo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,253
Sevgili blacklotus, şu aşağıdaki videoları izleyince ML'yi bir kez daha düşünmekte yarar var sanki. Sonuçta çoluk çocuk arada sırada çamurlara griyoruz ve telefonun çekmediği, kervan geçmediği bir yolda kalmak da korkutucu olabilir. Sizlerin deneyimi çok önemli tabii ki ama bu şekilde videolar da var.

https://youtu.be/5KqsABKZwEY

Videoyu göremedim yorum yapamayacağım. Bir yönlendirme sayfası çıkıyor bende.
 

Sevgili blacklotus, şu aşağıdaki videoları izleyince ML'yi bir kez daha düşünmekte yarar var sanki. Sonuçta çoluk çocuk arada sırada çamurlara griyoruz ve telefonun çekmediği, kervan geçmediği bir yolda kalmak da korkutucu olabilir. Sizlerin deneyimi çok önemli tabii ki ama bu şekilde videolar da var.

https://youtu.be/5KqsABKZwEY
Merhaba;
Bende 2005 model ml 350 var 3724 motor benzinli 300 beygir.Ben başka aracım olmasına rağmen aracı yaklaşık olarak 5 yıldan beri hem binek hem arazi için kullanıyorum. Extreem bir offroadcı olarak şimdiye kadar bindiğim en rahat en konforlu arazi aracı .Aracı o kadar zorlamama rağmen şimdiye kadar hiç ağır bir sorun çıkartmadı Tanponların kırılması haricinde.Aracın tek dez avantajı yükseltme kitinin olmaması kendi belirlediği şartlarda ve sadece lastikle yükseltilebiliyor oda fazlasıyla yetiyor.Bir üst modeline nazaran daha az elektronik ve daha sorunsuz bir araç bu araç 97-98-99 paris dakar 24 saat dayanıklılık yarışını kazanmış bir araç
 

Benim de fikrim önemli gelir mi bilmiyorum ama bence o fiyata alınabilecek en iyi araç land rover discovery 2 td5tir. Bütün ustalar bunu kullanırlar. Fikrin olsun istersen bir profesyonel olan Selim Ustaoğlu'nun videolarını izleyebilirsin. Mesela ismi lazım olmayan bir sözde 4x4'ün madara edildiği şu video gibi;
Video: https://www.youtube.com/watch?v=bla_D08cu_0&t=783s&frags=pl%2Cwn

Discovery candır, mutlaka görün bakın deneyin derim ki; bir defender kadar sizi de zorlamaz.
 

Benim de fikrim önemli gelir mi bilmiyorum ama bence o fiyata alınabilecek en iyi araç land rover discovery 2 td5tir. Bütün ustalar bunu kullanırlar. Fikrin olsun istersen bir profesyonel olan Selim Ustaoğlu'nun videolarını izleyebilirsin. Mesela ismi lazım olmayan bir sözde 4x4'ün madara edildiği şu video gibi;
Video: https://www.youtube.com/watch?v=bla_D08cu_0&t=783s&frags=pl%2Cwn

Discovery candır, mutlaka görün bakın deneyin derim ki; bir defender kadar sizi de zorlamaz.
Tavsiye icin tesekkurler. Bu forumda da bahsi gecen birkac ustayi farkli farkli sanayilerde gezip 1/1 sohbet ettikten sonra eski arac ne kadar yapili olursa olsun masraf cikartacaktir tavsiyelerine uyup Toyota Hilux veya Mitsubishi L200'de karar kildim gibi. Bu araclari ilk basta 2. kopruyu kullanamadiklari icin elemistim ama megersem dingil mesafeleri 3.20 mt.'nin altinda oldugundan herhangi bir cezai durumlari yokmus.

Aslinda Mitsubishi'nin otomatik versiyonunun 2.5'lik motorda da olmasi ve fiyat olarak daha uygun olmasi cok mantikli ama esim aracin tipini gorunce "ne bicim cirkin bir sey bu boyle, sakin bunu alma" dediginden, ailedeki huzuru korumak adina son sozu "haklisin karicim" diyerek bitiren kisi olarak otomatikman Hilux 2.5 4x4 manuel'e yoneldim. Aslinda otomatik vites olarak 3.0'lik motorlulari da var ama vergisi cok asiri yuksek, onun icin eledim.

Dusundugum modeller vergiden avantajli olmasi icin 2012 ve daha eski modeller ve olabildigince dusuk km'li araclara bakiyorum.

Dogru bir secim yaptigima inaniyorum, umarim yanilmamisimdir. Beni tek dusunduren sey normal asfalt yolda giderken arka suspansiyonlarin salincak olmasindan dolayi fazlaca ziplatiyor olmasi ve konforunun dusuk olmasi. Acaba bu problemi arkalari helezon veya havaliya cevirerek gelistirebilir miyim? Konu hakkinda tavsiye verebilirseniz cok memnun olurum.
 

Merhaba,

discofreak güzel söylemiş +++

Dilersen kendi araştırmam ve deneyimlerinden yola çıkarak yaptığım sıralama şu şekilde (50000 bütçe için) anlatayım;

1. amaç sadece off road ise;

*HILUX (1998) - 4*4 (ben tek kabin severim ama çiftleri aile için olabilir) kitleri ve parçalarıda var ve ucuz.
*XJ - Bir kere yaptır ömürlük satamazsın, gitmediğin yer kalmaz..
*Defender - Uzun boyluysan sıkıntı olabilir, araç yavaş bunalabilirsin (ama modifiyede sonsuz alternatif:smiley: motor seçeneklerine göre + ve - si çok yazmaya ömrüm yetmez :smiley: proflere ve sanayide ustasına soracan bilgi için..
*Lada NIVA - eşşek meşşek ama krallll :smiley: saygım çok büyük. kimisi 1.6 cı kimisi 1.7 ci net bilgiyi kullanıcılardan almak lazım.

2. amaç yarı offroad yarı asfalt ise;
* ZJ - Ben 5.9 cuyum alırsan 5.9 al derim (bu tamamen kişisel haz) Aracı orjinal modifiyesiz alırsan hem asfaltta hemde hafif offroad için sıkıntı çekmezsin. Ama araziye modifiye edersen (ki 4 lastik bile yeter kimisine) alet için ne kadar para harcarsan o kadar haz duyarsın, turda çıkamayacağın yer olmaz, görüntüde acayip bişey oluyor..
* Discovery- td5 veya v8 :smiley: Aracı orjinal modifiyesiz alırsan hem asfaltta hemde hafif offroad için sıkıntı çekmezsin. Ama araziye modifiye edersen alet için ne kadar para harcarsan o kadar haz duyarsın, turda çıkamayacağın yer olmaz. içi zj den yüksek ve ferahtır. ingiliz atı işte..

3. amaç kır gezisi ve asfalt ise ve aracı offroad a sokarak kırmak istemiyorsan daha doğrusu kıyamam diyorsan (bu önemli)
*kj dizel veya 3.7 farketmez bütçene kalmış..
*nissan pathfinder 3.5 (hazzı 3.3 den çok farklı) dilersen az modifikasyonla off road a uygun hale getirebilrsin. canavar!, benimkini satarsam belki ondan alabilirim, (büyük geniş güçlü parçası benimkinden daha rahat bulunur vs..)
*wj tabiiki.. aleti parana göre istediğine dönüştür. ama bütçeyi fazlasıyla aşar temizi.. ama asla tam offroada kıyamayacaksın :smiley:

ml ve touareg hk bilgim çok yok, zamanında soğutmuşlardı beni.. ama fiyatından fazladır havası :smiley: Suzuki vb lada boyutunda canavar offroad aletler var onlarada saygım büyük..

bu arada cj lerden bahsetmiyorum onlar başka bir sınıf bence :smiley:

Hile yapmak istersen Orman bakalığının vs. ihaleleri var oradan bir hilux 4x4 çift kabin kap, 2000 tl harca zevkini alırsan karar ver derim buda bir seçenek.. araç ölümsüz.. Ondan sonra ne istediğin daha doğrusu ne istemediğin belli olur.

İnşallah gönlüne göre bir şeyler bulursun.. Ben buldum, birbirimizin dilinden anlıyoruz :smiley:
 



l200 le ilgili çok bilgim yok, alınca bol bol yaz ki tecrübelerinden faydalanalım..

İçine de hangisi sinerse onu al.. Vur gitsin çok zorlama.. Hepsinin eksisi var sonuçta.. Biz sadece tecrübelerimizi paylaşıyoruz. Şimdiden hayırlı olsun..
 

Merhaba,

discofreak güzel söylemiş +++

Dilersen kendi araştırmam ve deneyimlerinden yola çıkarak yaptığım sıralama şu şekilde (50000 bütçe için) anlatayım;

1. amaç sadece off road ise;

*HILUX (1998) - 4*4 (ben tek kabin severim ama çiftleri aile için olabilir) kitleri ve parçalarıda var ve ucuz.
*XJ - Bir kere yaptır ömürlük satamazsın, gitmediğin yer kalmaz..
*Defender - Uzun boyluysan sıkıntı olabilir, araç yavaş bunalabilirsin (ama modifiyede sonsuz alternatif:smiley: motor seçeneklerine göre + ve - si çok yazmaya ömrüm yetmez :smiley: proflere ve sanayide ustasına soracan bilgi için..
*Lada NIVA - eşşek meşşek ama krallll :smiley: saygım çok büyük. kimisi 1.6 cı kimisi 1.7 ci net bilgiyi kullanıcılardan almak lazım.

2. amaç yarı offroad yarı asfalt ise;
* ZJ - Ben 5.9 cuyum alırsan 5.9 al derim (bu tamamen kişisel haz) Aracı orjinal modifiyesiz alırsan hem asfaltta hemde hafif offroad için sıkıntı çekmezsin. Ama araziye modifiye edersen (ki 4 lastik bile yeter kimisine) alet için ne kadar para harcarsan o kadar haz duyarsın, turda çıkamayacağın yer olmaz, görüntüde acayip bişey oluyor..
* Discovery- td5 veya v8 :smiley: Aracı orjinal modifiyesiz alırsan hem asfaltta hemde hafif offroad için sıkıntı çekmezsin. Ama araziye modifiye edersen alet için ne kadar para harcarsan o kadar haz duyarsın, turda çıkamayacağın yer olmaz. içi zj den yüksek ve ferahtır. ingiliz atı işte..

3. amaç kır gezisi ve asfalt ise ve aracı offroad a sokarak kırmak istemiyorsan daha doğrusu kıyamam diyorsan (bu önemli)
*kj dizel veya 3.7 farketmez bütçene kalmış..
*nissan pathfinder 3.5 (hazzı 3.3 den çok farklı) dilersen az modifikasyonla off road a uygun hale getirebilrsin. canavar!, benimkini satarsam belki ondan alabilirim, (büyük geniş güçlü parçası benimkinden daha rahat bulunur vs..)
*wj tabiiki.. aleti parana göre istediğine dönüştür. ama bütçeyi fazlasıyla aşar temizi.. ama asla tam offroada kıyamayacaksın :smiley:

ml ve touareg hk bilgim çok yok, zamanında soğutmuşlardı beni.. ama fiyatından fazladır havası :smiley: Suzuki vb lada boyutunda canavar offroad aletler var onlarada saygım büyük..

bu arada cj lerden bahsetmiyorum onlar başka bir sınıf bence :smiley:

Hile yapmak istersen Orman bakalığının vs. ihaleleri var oradan bir hilux 4x4 çift kabin kap, 2000 tl harca zevkini alırsan karar ver derim buda bir seçenek.. araç ölümsüz.. Ondan sonra ne istediğin daha doğrusu ne istemediğin belli olur.

İnşallah gönlüne göre bir şeyler bulursun.. Ben buldum, birbirimizin dilinden anlıyoruz :smiley:
Biraz fazlasıyla amatörce olacak ama ZJ ve KJ nedir, hangi araçlardır hiçbir fikrim yok. Sanırsam bir şeylerin kısaltması olsa gerek. Benim durum bu, anlayın yani :smiley: Sora sora, okuya okuya, sanayileri geze geze bir yerlere varmaya çalışıyorum.

Bilgilendirme için de çok teşekkür ederim, üşenmeyip uzun uzun yazmışsınız.

Ben ağır off road yapmayacağım, sadece kamp için ücra köşelere araç ile ulaşma gayretim var. Bu ücra köşelere ulaşırken de orta halli off road gibi yollardan ister istemez geçeceğim. Bu bağlamda yeri gelecek otobanda ve asfalt yolda uzun yollar yapıp güneye ineceğim, yeri gelecek en doğuya gideceğim. Hatta yeri gelecek İstanbul trafiğinde kullanacağım.

Alacağım araç için aslında Hilux'ta %75 oranında karar kıldım gibi ama onun da arazide veya engebeli, çakıllı vs. yollarda giderken arka koltukta oturanları aşırı zıplattığını biliyorum. Eğer bu aracın arka salıncaklarını helezon ile değiştirdiğimde veya havalı süspansiyonlar ile değiştirdiğimde konforlu olacağının bilgisini alabilsem veya tam tersine bu değişikliklerin hiçbir işe yaramayacağını öğrenebilsem karar vermem çok daha kolay olacak. Sonuç olarak kamp aracı yapma arzusunda olduğumdan, arkada ekstra akü, ekipman, bagaj üstü kapalı kasa gibi ağırlıkları olacaktır. Bunların da zıplatmaya karşılık faydaları olur diye düşünüyorum.

Yok eğer süspansiyonların değişmesi, arkadaki ağırlıklar gibi şeyler de aracın zıplamasına fayda etmeyecekse o zaman ya Mercedes ML ya da Sorento'ya yönelmeyi düşünüyorum. Hatta ağırlık ile Sorento. Bu aracın yükseltme kiti de var, parçası Mercedes'e göre daha ucuz gibi artıları var. Sonuç olarak arkada oturan kızımın da çok rahatsız olmasını istemem, yolculuklar o şekilde bitmek bilmez.
 


Bu arada alacağım aracın benzin/mazot sarfiyatı da benim için çok mühim. Sonuçta uzun yollar yapacağım ve onun için kesinlikle benzinli bir araç veya çok sarf eden bir mazotluyu değerlendirmeyi düşünmüyorum. Gönül isterki tam donanımlı yeni model bir 4x4 aracı alayım ama bütçe belli, yeni olan Pajero, Land Cruiser, Patrol, Discovery gibi araçlara yönelemiyorum. Konuştuğum tüm ustalarda bu araçların eskilerinin çok masraf açacağı hatta yolda bırakabileceği yönünde. Tek başıma olsam gene neyse ama çoluk, çocuk, eşimle gideceğim yolculuklarda en son isteyeceğim şey yolda kalmak. Onun için daha yeni modellere bakıyorum. Yeni modellerde de Hilux (arka zıplamasını engelleyebilirsem) Sorento veya ML var.
 

Bu arada alacağım aracın benzin/mazot sarfiyatı da benim için çok mühim. Sonuçta uzun yollar yapacağım ve onun için kesinlikle benzinli bir araç veya çok sarf eden bir mazotluyu değerlendirmeyi düşünmüyorum. Gönül isterki tam donanımlı yeni model bir 4x4 aracı alayım ama bütçe belli, yeni olan Pajero, Land Cruiser, Patrol, Discovery gibi araçlara yönelemiyorum. Konuştuğum tüm ustalarda bu araçların eskilerinin çok masraf açacağı hatta yolda bırakabileceği yönünde. Tek başıma olsam gene neyse ama çoluk, çocuk, eşimle gideceğim yolculuklarda en son isteyeceğim şey yolda kalmak. Onun için daha yeni modellere bakıyorum. Yeni modellerde de Hilux (arka zıplamasını engelleyebilirsem) Sorento veya ML var.


Anladım.. o zaman hyundai tuscon 150 bg lik bakmanı tavsiye ederim, ben kullandım keyifli bir araç.. hem dizel hem donanımlı bir araç.. satarkende sıkıntı çekmezsin, eşinizde rahat kullanır (sorentoya nazaran daha az yakar)

örn : 2010 Hyundai Tucson 2.0 CRDi 61.999 TL Sahibinden satılık ikinci el - 621897403

Bu arada xj,kj,zj,cj jeep markasının modelleri.. İyi bakarsan ömürlüktür. Ama yakıtlarını 1 tl gibi düşün km de..
 




Anladım.. o zaman hyundai tuscon 150 bg lik bakmanı tavsiye ederim, ben kullandım keyifli bir araç.. hem dizel hem donanımlı bir araç.. satarkende sıkıntı çekmezsin, eşinizde rahat kullanır (sorentoya nazaran daha az yakar)

örn : 2010 Hyundai Tucson 2.0 CRDi 61.999 TL Sahibinden satılık ikinci el - 621897403

Bu arada xj,kj,zj,cj jeep markasının modelleri.. İyi bakarsan ömürlüktür. Ama yakıtlarını 1 tl gibi düşün km de..
Bu aracın bagajı bizim kamp ekipmanları için ufak kalıyor, yoksa mantıklı bir araç, teşekkürler.
 

kia ve hyundailerle en fazla pikniğe gidersiniz bilginize... ama donanımları ve uzun yol becerileri iyidir..
O yüzden Hilux için %75'teyim. Konunun başlığı olan Hilux'un zıplama problemini giderebilecek birileri olumlu veya olumsuz bir tavsiyelerde bulunabilse çok makbule geçecek ama herhalde henüz bu işin üstatları konu başlığını görmediler, bekliyoruz bakalım. Gene de tavsiyeler için çok teşekkürler.
 

Merhaba herkes böyle bir araç arıyor bulan yok :smiley:
Şahsi fikrim daha az bütçeye Nissan terrano heleki 3.0 motor olursa tadindan yenmez
Bütçeyi bir tık daha arttırarak 60 65 gibi pajero 3.2 yada nissan 2 .5 patfinder tüm ihtiyaçlarınızı karşılar
Diğer seçenekler Türkiye sartlari için macera biraz
 

Merhaba herkes böyle bir araç arıyor bulan yok :smiley:
Şahsi fikrim daha az bütçeye Nissan terrano heleki 3.0 motor olursa tadindan yenmez
Bütçeyi bir tık daha arttırarak 60 65 gibi pajero 3.2 yada nissan 2 .5 patfinder tüm ihtiyaçlarınızı karşılar
Diğer seçenekler Türkiye sartlari için macera biraz
Yakıt demissiniz O zaman tek seçenek duster
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,970
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst