4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 110tdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 97
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,747
Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

Aslına bakarsan gerçekten bir konu açıp neyi nasıl yapmak lazım üşenmeyip yazsan biz 80 sahiplerine çok faydan olur.merak ettiklerimizi sorar doğrusunu birinci elden öğrenirdik...malum nasreddin hoca hesabı damdan düşenin derdini ancak damdan düşen anlar.en azından bilgi eksikliğinden hata yapmayız...eh 80 konusunda her halde en yüksek damdan düşen bir sen varsın birde Tuğsan Moral..hadi ben şanslıyım arayıp soruyorum ...ama genede bir çok iyileştirmeyi gene kafamıza göre yapıyoruz.
 

Etiketler
Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

Merhaba,
Benim 2006 4.2 Turbo dizel İstanbul-İzmir arası çok efendice 90-100-110 kullandığımda en az 100 km de ortalama 8.9 litre yaktı. Arabam 60000km'de ve standard asfalt lastikleri vardı ölçümlerde.
Aynı yolu Wrangler MT ile yaptım 10.2 litre ortalama oldu yine çok hesaplı ve zorlamadan gidince.
Şehir içinde İstanbulda kısa mesafede (Çekmeköy-Alemdağ - trafik yok) ortalama 14.1 litre daha uzun mesafe (Çekmeköy-Altunizade) 12.2 litre yakıyor. Şehir içinde biraz daha agresif kullanıyorum aslında.


Bu da minimum 3.8 TL/l*8.9l/100km =0.3382TL/km ve
maximum 3.8TL/l*14.1 l/100km= 0.5358 yapar. Tabiki 160km hızla ve çok seri kullanımlarda olay tamamen farklı. [SIZE=78%] [/SIZE]
 

Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

0,33 krş gerçekten iyi bir değer...benim 1995 model vx 80 42-46 krş yakıyorsa yeni teknoloji dizel bir toyota için bence normal bir değer...genede bu değerlere çok itiraz eden çıkacaktır...genelde itirazlar toyota kullanmayan arkadaşlardan geldiği için inanmamalarını normal karşılamak lazım...
 


Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

TUĞSAN' Alıntı:
0,33 krş gerçekten iyi bir değer...benim 1995 model vx 80 42-46 krş yakıyorsa yeni teknoloji dizel bir toyota için bence normal bir değer...genede bu değerlere çok itiraz eden çıkacaktır...genelde itirazlar toyota kullanmayan arkadaşlardan geldiği için inanmamalarını normal karşılamak lazım...

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 



Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

Herkese hayırlı tartışmalar dilerim.Aracım 2005 model yaklaşık 160.000km'de sürekli şehir içi ve kısa mesafede bilgi ekranındaki göstergeyi (100km'de lpg sarfiyatı) 22 lt'den aşagıya düşüremedim. Pandipieri (Serkan hocamın) sarfiyatını duyunca ciddi ciddi bu durumu çözmek için servise danıştım yok bujileri değiştir yok bilgisayara bağlayalım yok lpg filtrelerini değiştirelim yok arabayı komple sökelim baştan toplayalım yok bilmem ne ah Serkan hocam ahhh sen açtın bunları başıma uzun lafın kısası yukarıda yazılanları okuduktan sonra baktım ki yanlız değilmişim rahatladım.Serkan hocam, tugsan hocam bu konularda söylediklerine itimat edilen sayılı insanlardandır ; kaldı ki buradaki amaç enaz nekadar yaktığını öğrenmek zaten bu gibi araçlara fazla yaktırmak çok kolay zor olan ve takdir edilmesi gereken az yaktırmak onlarda belli .Tartışmayı farklı boyutlara taşımaktansa az yaktırmanın inceliklerinin yazılması yeğdir.
 

Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

merhaba,
konuyu başından beri takip etmekteyim.land cruiser ailesine yeni kartılanlardanım.
aracım 1992 model 4200 dizel manuel vites gx80,
aracı resni kurumdan bir ay önce aldım.mersinde motor yaptırdım.
yaklaşık 10 gün öncede mersinden aracı alıp erzincana getirdik.
aracın km de kaç krş yaktığını öğrenmek için depoyu fulledik ve yola çıktık.
ortalama 80-90 km sabit hızla(motor yeni yapıldığı için fazla basmadık motorun sıkışmaması için)
depoyu tekrar fulledik ve 0,37 krş yaktığını hesapeddik,tekrar yola devam eddik ve yaklaşık 300 km sonra tekrar depoyu fulledik bu arada biraz 90 km üsütüne çıktık (90-110 km)
0,39 krş yaktığını hesapladık.
4200 motor bir araç için bu veriler gerçekten şaşırtıcı ama ben canlı şahidiyim.
tabiki bu veriler arazi şartlarında ve büyük ebad lastiklerle ve donanımla daha artacaktır.
elimden geldiğince yaşadığım tecrübeyi paylaşmak istedim.
17 yıllık jeep cj 5 kullanıcısıyım.land cruiserle yeni tanıştık,siz lc kullanıcılarının terübe ve bilgilerine açığız.
 

Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

Abicim için rahat olsun Lc hiçbir ortamda Suzuki ailesinin dışındaki araçlardan fazla yakmaz. Biz benzinli kullanıyoruz. sıkıntı etmiyoruz almışsın çiçek gibi aracı devam et.
 

Ynt: 4.2 diesel lc ile vx100 arasındaki fark nedir?

Herkesi selamlıyorum ustalar
tavsiye almak isiyorum
tayfaya katılan yeni off rdcu LC 4.2 dizel 2000-2004 mi
1999-2004 benzin mi ?
ikincisi benzin ise hazır lpg li almak mantıklı yoksa aldıktan sonra taktırmak güvenilen ustaya
teşekkürler :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
 

merhabalar eski bir konu ancak buradaki değerli bilgi sahibi kişilerden umarım bir yanıt gelir... Benim sorum 4.2 TD (HDJ 100) (204 Hp) araçların yeni modelleri TR ye hic gelmedi mi ? sanki 2006 yılından sonra gelmemiş herkes benzinliye lpg uygulaması yaptırmış ya da 200 kasa almışlar. 2005-2008 yılları arası sanki ithalat yapılmamış gibi 1-2 senedir bakıyorum ya 1 ilan var ya hiç yok. malum sitede 4.2 için sadece 2 ilan var ve karşılastırma yapmak inanın zor. Aynı şekilde 4.7 V8 32V (UZJ 100) (235 Hp) araçta 200 seri ile beraber yok olmuş ( benim anladığım üretim hala devam ediyor).

Bu araçları 2005-2008(ya da daha yeni) 100 kasa kullannan var mı ? varsa önceki araçlarla karşılaştırma imkanları oldu mu ? +/- yorumlarını yazarlarsa sevinirim.

Umarım deneyimli üyeler hala arada bir bakıyordur buraya ;)
 



2001 vx100 4.7 V8 kullanıcısıyım aranızda tecrübesi en az ben de olabilirim toyotayıda tanımıyorum 7-8 aydır biniyorum..
bu kasada 2003 den sonra şanzıman 4 ileri nin yerine 5 ileri otomatik olarak degişmiş cok az tüketimde farkı var ama atla deve gibim degil bildiğim..
bendeki 4 ileri şu cok yakıyor diye nam yapanlardan..
bir konuya acıklık getireyim..

1.6 hacim motorlu benzinli bi araca lpg takılırsa tüketimi nasıl hesaplanır.. 100 km/h 10 lt. yakıt tüketiyor ise bu lpg 'li hali ile 12-13 litre gaz yakar.. işin mantığı lpg litre fiyatı ucuz oldugundan tüketim para olarak az...litre olarak fazla dır..

şehir içi katolog verilerine göre 22 lt benzin tüketen v8 işin mantıgına göre 28 lt lpg tüketmesi gerekli bi de bu içiyor gözüyle bakınça mantık 30 lt gaz yakar diyem calışıyor..

benim araca 2008 yılında prıns takılmış eski bi sistem üstünde vardı aldıgımda arıza lambası yakmıyor ama obd den bakınca oksijen sensörü hatası veriyor.. bu da normal bi durum muş..
sadece 2 minik filitresinin degişimi ne 150 tl para mı aldılar..
hollanda malı bu sistem kendi de pahalı bi vx 100'e taktırıp ruhsata işletmesi 7<>8 bin tl gibim bi para..bu günün şartlarında..
gazı ısıtan kellesi (regülatör) cok büyük degil hatta ufak bile..?
bütün numarası enjektör lerinde ..yüksek beygiri - torku vs.. verebilecek gibim dizayn edilmişler..
prıns servisi bu güne kadar ben hiç bozulup arıza yapan prıns enjektörü görmedim diyor..!
bu günkü rakamlar ile :
lpg 2.11 tl
depom 120 tl gaz alıyor..240 km yol yapıyor ..
şehir içi tüketim 590 krş civarı 23 lt gibim..
şehirler arası uzun yol da inanılmaz bi şekil düşüyor..400 krş altı mümkün oluyor..
şu an kış mevsimi tüketim fazla biraz + özenli kullanıp az yaktıracam diyede bi cabam yok bindikce keyifini almaya bakıyorum..
yüksek hacimli motorlar bilindiği gibi fazla yakmıyorlar bence derim.. kullanmadan yorum yapmıyalım derim haddim olmıyarak..
vx 100 asvaltta 180 basıyor..devre kesiçi tam o kilometrede devreye girip ..fazla sürate izin vermiyor..o tork ve beygir bu araca 240 rahat yaptırır ama izin vermiyor güvenli degil diye ..
ahc sistemi le aracı bi düğme ile yerden yükseltiyorsunuz.. 30 km sürati gecince hemen aracı düşürüyor güvenli degil diye..
vx sahibi aracını bi derdi yoksa satmaz ..yada şahsi bi para sıkıntısı yok ise kesin satmaz..
dünyada motor şanzıman ömrü 500 bin civarı ,,ülkemizde de en kötü 400 bin km sorunsuz biniliyor bu araclara..

ben aracı Ankara'dan aldım kendim inçeledim altına üstüne baktım begendim aldım kimseye baktırmadım..
geldik eve ilk sabah calışınca tekliyor..stop ediyor bi gariplik var..bujiden oldugu belli orjinal iridyum buji numarasını netten cıkarttım alıçam hiç bi yerde yok..şiparişle toptancıdan getirttim 8 buji 350 tl.. degişimi için actık kaputu ..üstünden yanlış buji cıktı 2 tırnaklı ve 6 buji gevşek bırakılmış..hiç sıkılmamış..kapkara cıktı porselen kısımları yolda hiç bi gariplik yapmadı güzel asılıyordu..?
8 bujiyi degişmesi yarım gün sürüyor el ayak girmiyor çalışması ustalığı zor bi motoru var..

bunun motoru el sallıyor satalım kendimizi kurtaralım mantıgı ile satıp kurtulmuş bana satan işin özeti..

vx 100 bir bilene gösterilmeden alınmaz..ben şanslı cıktım siz cıkmayabilirsiniz..
500bin km sorunsuz dizel olmaz diye düşünüyorum..
200 bin den sonra öksürmeye aksırmaya başlar..
düşük devirde yüksek torku ile kullanımı güzel olsada asavaltta 180 km/h dizelde mümkün degil gibi..

10bin km lik kullanımla yıllık dizel L.C. 'le binerseniz 800 litre az yakıt kullanırsınız..litresi 4 tl civarı..
14lt yakıyor dizeli
23 lt gaz yakıyor benzinlisi
1400 lt mazot x 4 tl : 5.600.tl
2300 lt gaz x 2.11 tl : 4.853 .tl
ilk çalışıp ısınmada kullandığı benzini filanda hesaplarsanız aynı paralara geliyor..gibim..

yıllık km yi cok yapacak arkadaşlar .. 20 bin ve üstü gibi..dizel anca o zaman düşünülebilir..

dünyada dagda bayırda iyi giden bi arazi aracının ..makam aracı olarak da kullanılan tek çeşidi bence vx 100 'dür ..
sahibini kendine aşık ediyor tek kelime..ah bide ön de de kilit olaydı diyom da başka da bişi demiyorum..

vx 100'ün az kilometre yapmışını bulmak diyede bişi yok ararken beynim sulanmışdı..yakıtı bu kadan cok içen aracla 300-400bin km leri nasıl yapıyolar ..? kayınpederleri hepsimi benzinçi bunların be ya..diye ..saydırıyordum..
yeni model olsun az km li olsun ..yok öyle bişi..?
180 bin de bulun ça 2001 modeli kefal gibin atladım üstüne..iyikide atlamışım..

üstüne bi binen bida inemiyor cok rahat ve fonforlu kullanmadan anlıyamazsınız diyorum kullanmıyan arkadaşlar için.. bunun yanında kadillak filan konforda hikaye kalır didim..

cok hesap seven de genede gözü vx 100'e kayanlar için..birde dip not yazayım..vergileride az degil..
2016 için 1800 tl gibim ..2001 model ve altı için..
dilekçe verip vergiyi düşürmece işi bu aracda olmuyor ..eskisi de iyi para ettiğinde kasko degeri yüksek her zaman..ödeyiçeginiz vergiyi kurtarmıyor..indirimli vergisi diye bişi yok..bindirimli.. her zaman.:smiley:
 

4 silindirli suzuki motorları biraz da şanzıman tipinden kaynaklı sebeplerle ateşleme hatalarını hemen belli ediyor da 6 silindirli vx100 motoru için biraz ilginç bir durum, anlaşılan sizin bujiler tamamen yanlış bir tipmiş.
 

cevap için teşekkürler ancak dediğim gibi 2005-2008 arası araç yok denebilir. Acaba sitede kullanıcısı var mı ? her ikisini kullanmış olan olsa da aydınlatsa bizi :smiley: 2004 de sanki durdurulmuş ithalatı gibi hic arac yok

araç işi sans işi birazda denk gelecek... yakıta bakmam ben işim gereği çok seyahat ederim çok araca binerim denerim ancak bugüne kadar cidden japonların ağırlık, harcama , performans olarak bakıldığında işletme maliyeti olarak f/p bir çok binekten daha iyi olduğunun altına imzamı atarım. o yüzden 100 kasa td gözüme kestirmedim dersem yalan olur.

ben en cok 4.2 td motorlu 2006-2008 kasa kullanıcısının deneyimini merak ediyorum..

Not: lpg olmasa da olur ;)
 

eski tip kara dizel diye tabir edilen motorlar epeydir üretilmiyor..bitek tata marka arac da var sanırım günümüzde bu motorların yakıtına motorin deniliyor halk dilinde mazot diyoruz..
yeni nesil mazotlu lara common rail enjeksiyon deniliyor bunun yakıtıda euro diesel diye geciyor ..
motorinle calışan araclarda katalizatör yok
motorinin bünyesinde yag ve kükürt vs gibi malzemeler var..cevreye kirlilik verdiği gerekçesiyle üretimi durdu artık üretilmiyor..memleketdeki binlerce traktörün motoru malesef motorinle çalışmalı ,, pompası enjektörü vs motorine göre dizayn edilmiş durumda..
kapak acmadan milyon km yapan izusu kamyonet motorları vs artık tarihten bi yaprak oldu..
o yakıt pompada yok ..3-5 yıl önçesine kadar kırsal motorin ismi ile satış da idi..pompada ismi çismi vardı..

bu motorların enjektör ve pompalarının ayar temizlik bakım işlerini yapan ayelyeler azaldı yok denecek kadar sayıya indi ..
yeni nesil teknolojiye uygun işlere yöneldiler mecbur..
yıldız üçgen pompa yapılır yazan bi tabela artık bulması zor bulsanız da içinde usta varmı derdi olur..

psa fransız pejo citroen ortaklıgı olan bu kuruluş ilk 1997 de içad etti common rail dizeli..sanırım fiat firması da bi ortaklıgı var firma ile tüm dünyaya motor buda yapılıp gider bi hal aldı..
ille de mazotlu diyorsanız yeni sıfır alıp bineceksiniz.. km si 100 .bin olunca satıp yeni sahibine yollamanız gerekli..
aradan 20 yıl da gecmiş olsa sanayi esnafımız motor derdi çözme işini tam sökemedi derim..
obd soketinden her şey cözülemiyor..
onu bi degişelim abi..düzelmezse bunu ondan da dilse şunları vs..derkene saç baş yolmacalar başlıyor..
2000 li yıllarda üretilmiş rhw kodlu fransız motorunu suzuki 2006 'da kullanmış..4 yıl dır üstündeyim bizzat daha yeni adam edebildim..anca ..kaça mal oldu muhabbetlerine kapalıyım..:(

önceki araclarımdan suzuki vitara v6 2.0 da buji ömrü katolog 40 bin vermişdi.. tabi ben tüplü ve öfkeli olunca 10 binden sonra tekleyince bujiyi sökünce buji aralığı eriyip acılmış cıkıyordu..her 15 bin de buji degişiyordum..
toyota ömür olarak 100 bin vermiş ..tüplü de de farkı yok muş..gene aynı km gidermiş zamanı gelince bakıcaz..
bu toyota'nın tüplüsü beni fena sardı..:smiley:
 

Teşekkürler ama verdiğim linklere bakamamışsınız sanırım. Bahsettiğim araçlar hala üretiliyor gözükmekte.

Umarım bir ara 2005-2008 vx100 deneyimi olan biri (özellikle td ) yanıtlar...
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,232
Kayıtlı Üye Sayımız
166,537
Kaydolan Son Üyemiz
emrecnblat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst