3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bilbo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 138
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 89,031

Etiketler


Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Paylaşımınızı okurken kendi aracımdaki (Sprinter 212d) çalışmalarım tek tek gözümün önünden geçti. Enlemesine yatabilmek için penecere çıkıntıları imdadıma yetişmişti. Truma bacası bende de tekerin üzerinde ama karşı tarafta.
Kaliteli malzemeler, kaliteli işçilik ve kaliteli bir araç.
Uzun zamandır profilime ilave etmek istediğim imzayı az önce yazdım. "Bir Sprinter´den daha iyisi nedir? Iki Sprinter". Siz üç tane almışsınız :smiley:.
Hayırlı olsun, kolay gelsin ve başarılı çalışmalar.

Haldun Beye bir nehir kenarında bir bardak şarabın eşliğinde sohbet planlarımızı gerçekleştirmek ümidiyle selamlar.
 






Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Herkese iyi dilek ve yorumları için teşekkürler,

Mobilyaların ilerleme süreci, resimlerde truma combi ve indelB 130 litrelik buzdolabının yerleri görülmekte. Truma combinin altında zemine bağlı bir parçası var. Bu parça araç içi sıcaklığı 3 derece ve altına düştüğünde kendi kendine devreye girerek combi içindeki suyu boşaltıyor, böylece donma ihtimaline karşı bir koruma sağlıyor ancak bu esnada hidrofor açık bırakılırsa depo içindeki bütün suyun tahliye olmasına sebep oluyor, Böyle bir şeyin olması da iyi gibi gözükse de depodaki su da bittikten sonra hidrofor sürekli çalışmaya devam edeceğinden bozulma ve aküyü boşaltma ihtimali yüksek. Bu nedenle araçta bu cihaz varken kış günlerinde hidroforu mutlaka kapalı tutmak gerekiyor.

2013-05-03-1311.jpg


2013-05-03-1312.jpg


2013-05-04-1314.jpg
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Truma combi tercih etmemizin bir sebebi ise mazotlu ısıtıcı + boiler 'e göre az yer tutmasının yanı sıra çalışırken mazotlu ısıtıcılara göre çok daha sessiz çalışması ve yarısı kadar elektrik tüketmesi. Sebebine gelince truma sadece fan çalıştırır, oysa mazotlu ısıtıcılar her devreye girdiğinde kızdırma bujisi çalışır, çok kısa süreliğine de çalışsa yüksek akım çeker ve elektrik tüketimini arttırır, aynı kızdırma bujisi ısıtıcı devreden çıkarken de diğer çalışmada duman atmaması için
tekrar çalışır. Yani ısıtıcı her çalıştığında bir başta ve bir sonda olmak üzere kızdırma bujisi 2 kere devreye girer bu yüzden mazotlu ısıtıcılar gazlı ısıtıcılara göre yaklaşık 2 kat elektrik tüketir.

Akü grubu olarak 2 x 100 amper sulu akü tercih ettik , aracın motor aküsünü de aynı akü ile değiştirdik böylece 3 x 100 amper akümüz oldu, niye böyle yazıyorum, çünkü; Ben yaptığım araçlarda röle kullanmıyorum onun yerine aç-kapa şalter kullanıyorum. Kullanım anında aküleri birbirinden hiç ayırmıyorum. 3 akü de aynı olduğu için birbirlerini bozmak gibi bir durum ortadan kalkmış oluyor. Araç alternatöründen de, güneş panelinden de veya redresörden de aküler sürekli eşit miktarda şarj oluyorlar, oluşabilecek tek olumsuz şey akülerin birbirene uzaklığından kaynaklı kablo mesafelerinin farklı oluşundan oluşabilecek direnç farklarının etkisi, o da gözardı edilebilecek kadar 'devede kulak' bir durum diye düşünüyorum.

Akü bağlantısını ve akü grubunu böyle tercih etmemin en büyük sebebi kamp alanında durduğumuzda yatan 100 amperlik motor aküsünü boşu boşuna yatırmamak, buyursun gelsin o da yaşam akülerine takviye yapıp 200 amperlik havuzu 300 ampere çıkarsın.

Bu durumun avantajları:
1. Havuz büyümüş olur
2. Havuz büyümüş olduğu için voltaj daha geç düşer
3. Voltaj daha geç düşeceği için elektrikli cihazlar daha az amper çeker
4. Her kullanımda aküler daha az boşalacağından akülerin ömrü uzamış olur
5. Her kullanımdan sonra , motor çalıştığında veya redresör bağlandığında aküler eşit seviyede olduklarından birbirlerine ani yüksek akım geçişleri önlenmiş olur

Sadece ufak bir göz kontrolü ile güneş regülatöründen akülerin voltajını ara ara kontrol etmek ve voltaj değeri 12.3 civarına gelene kadar bu şekilde kullanıp bu değerin altına düştüğünde motor aküsünün rahat marş basabilmesi için şalterle ayırmak yeterli olacaktır.

Aslında buna bile gerek kalmayacak çünkü 300 amperlik akü grubu ayrıca güneş panelleri, kışın 3 günlük denemede bile buzdolabı + truma combi + aydınlatma + radyo, daha akü doluluk oranının %86 'dan aşağıya düştüğünü görmedim. Bunun yanında truma , webasto, orjinal karavan buzdolapları gibi cihazlar zaten bir marş basımlık enerji bırakacak kadar çalışıp voltaj bu seviyeye geldiğinde (11.9 volt) otomatik olarak kendilerini kapatırlar ve voltaj yükselmeden bir daha devreye girmezler.

Bütün bunları göz önünde bulundurarak tercihimi bu yönde yaptım , konuyla ilgili yorumlarınızı okumak isterim.

Diğer resimde görülen ise akü şarj cihazı, araçların üzerinden votronic marka redresörler çıktı, bu cihazları araştırdığımda fiyatının 300 euro'nun üstünde olduğunu öğrendim ve sürpriz kaliteli cihazlar çıktığı için çok sevindim ancak sevincim çok uzun sürmedi, 3 araçtan sadece 1 tanesinin ki çalıştı , o cihaz da sattığımız araçla gitti, diğer cihazların tamiri mümkün olmadığından hurdaya ayrıldılar ve yeni redresör almak zorunda kaldık.

2013-08-29-1509.jpg


2013-11-26-023.jpg
 




Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Akü grubunun yanında ise 700 wattlık invertör görünüyor, hiç ihtiyaç duymamamıza rağmen sadece bulunsun diye koydum, bugüne kadar invertörü bir tek sivrisinek ilacını çalıştırmak için kullanmıştım artık onun da 12 voltla çalışanını bulup aldım, invertör gerektirecek hiçbir ihtiyacımız kalmadı, yine de bulunsun dedik.
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Bilbo' Alıntı:
...
Ben yaptığım araçlarda röle kullanmıyorum onun yerine aç-kapa şalter kullanıyorum.
...

Aslında buna bile gerek kalmayacak çünkü 300 amperlik akü grubu ayrıca güneş panelleri, kışın 3 günlük denemede bile buzdolabı + truma combi + aydınlatma + radyo, daha akü doluluk oranının %86 'dan aşağıya düştüğünü görmedim. Bunun yanında truma , webasto, orjinal karavan buzdolapları gibi cihazlar zaten bir marş basımlık enerji bırakacak kadar çalışıp voltaj bu seviyeye geldiğinde (11.9 volt) otomatik olarak kendilerini kapatırlar ve voltaj yükselmeden bir daha devreye girmezler.

Bütün bunları göz önünde bulundurarak tercihimi bu yönde yaptım , konuyla ilgili yorumlarınızı okumak isterim.

...


Bence çok iyi bir çözüm şekli. Kontrolü ve işleyişi kolaylaştırsın diye devreye koyduğumuz her elektronik cihazın da bir elektrik sarfiyatı var. Motor çalışırken veya güneş paneli elektrik üretirken bunlar göze batmıyor. Ama geceleri ve bulutlu, karlı havalarda akülerin boşalmasında payları küçümsenmeyecek ölçüde.

 

Ekli dosyalar

  • SAM_6817.JPG
    SAM_6817.JPG
    7.9 KB · Görüntüleme: 959

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Kolay gelsin. Akü gerilimini iyi takip ettikten sonra bir sorun görülmüyor. :smiley:

Ana akü (araç aküsü) yaşam ortamında kullanıldığından ömrünü olumsuz etkileyecek gibi gözüküyor. Ancak marş basma esnasında da yaşam aküleri ona takviye yapacağından bu sefer de aşırı yüklenmemiş olacak. Bu da ömrüne ömür katar. ;D Ana akü ile yaşam aküleri arasındaki kablonun uzunluğuna ve kesitine bağlı olarak bu destek etkisi azalacaktır. ::smiley:

Farklı akülerin birbini neden bozacağını açıklayabilecek biri varsa memnun olurum. ???

Şarj cihazının ne gibi arızası vardı? 300€'luk cihazı çöpe atmak yazık. :'(

12V'luk sinek kovucuyu nereden alabiliriz. Bana da lazım. :smiley:
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Mars motoru 2500 watt olsa mars esnasında 2500/12;208 amper ceker. Ilk demeraj aninda 500 amperi gecer. Ben olsam bu kadar amperi dolastirmam. Yasam akuleri yakinsa ayrı tabi.
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Elektrik tesisatını ve akü grubunu seçip bağlantısını yapmadan önce Mastervolt Türkiye Dist. Artı Marin'in sahiplerinden biri olan yakın arkadaşım Kağan'a danışarak sistemimi seçtim ve kurdum. Onun bana bahsettiği şeylerden biri, amperajları aynı bile olsa farklı akü markalarının içlerindeki plaka farklılıklarından (kalınlık veya birbirine mesafe gibi) farklılıklar gösterebileceğini, şarj voltajlarının farklı olabileceğini, bu farklılıklar yüzünden birbirlerine bağlandıklarında sürekli akım alışverişi olacağını bu nedenle de akülerin yavaş yavaş ömründen gideceğinden bahsetti. Bunun önemini açıklayabilmek için ise büyük bir guletin elektrik tesisatını montajlarken örneğin 8 adet 200 amperlik akü takıyorlarsa

'Biz aküleri bağlarken, aynı amperaj ve marka olmasının dışında, aynı üretim tarihinde üretilmiş hatta aynı banttan çıkmış aküleri kullanmaya özellikle dikkat ediyoruz'. dedi Ben de ondan aldığım tavsiyelerle sistemimi kurmaya özen gösterdim.

Akü şarj cihazlarını tabii tamire götürdüm, ancak tamirci yazılımsal bir hata olduğunu, cihazların özellikle tamir edilemesin diye programlandığını, entegrelerinde problem olduğunu, hangi entegrenin kullanıldığını saklamak için özellikle entegrenin üstünün seri numaralarının kazındığını söyledi. Şimdi torbada dağınık vaziyette duruyorlar.

12 volt sinek ilacını boat show da bir stantda görüp almıştım ama hangi firma olduğunu hatırlayamıyorum, marin firmalarda biraz araştırma yapmak lazım. Eğer üzerinde markası yazıyorsa bakar bildiririm.

Bu arada Kağan'dan bahsetmişken, piyasada jel akü diye satılan birçok aküyü alıp 2'ye kestiklerini %95'nin dışı bir parmak kalınlığında jel ile kaplanmış agm akü çıktığını, piyasada kendi markalarının dışında sadece 2-3 markada gerçek jel akü ile karşılaştıklarını söyledi, böylece uygun fiyatlı gerçek jel akü olamayacağı konusunda beni aydınlattı. İlgililer için piyasadan bir bilgi.
 



Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Marş motorunun ne kadar güç çektiğini bilmiyorum ancak, aküler motor bölümüne uzakta değil. yolcu koltuğunun altında, bazı araçlarda fabrikasyon olarak motor aküsünü şoför veya yolcu koltuğunun altına koyuyorlar. Yeni satmış olduğum MB100 Euromobile'de motor aküsü ve yaşam aküsü yan yana ve arka koltuğun altında idi, hatta daha önceleri sahip olduğumuz 91 model BMW 316 'da da motor aküsü arka koltuğun altında idi. Aküler arası kablo 16'lık akü kablosu. Bahsettiğiniz marş anında ana akünün motora olan mesafesi daha az olduğundan gerekli gücün çoğu yine ana aküden çekilecek yaşam aküleri sadece ana aküye biraz olsun destek olacaktır.

Ancak başımıza şöyle bir olay geldi, karavanın imalatı devam ederken araç uzun süre yattığı için babam motor aküsünün kutup başını sökmüş, tabii sonra da söktüğünü unutmuş, bana da bir şey söylemedi. Ben yaşam akülerini taktım ve imalat süresinde birkaç kere aracı çalıştırıp bir yerlere gitmek zorunda kaldık. Bir gün elektrik tesisatı ile ilgili bir şeyleri kontrol ederken yaşam akülerinin şalterini kapattığımda aracın kendisinde hiç elektrik olmadığını fark ettim ve motor aküsünü kontrol ettiğimde kutup başını sökülü buldum, o an da anladım ki biz o son seferlerde hep yaşam aküleri ile marş basıp gezmişiz. Bu da bana yaşam akülerinin kablolamasının gayet yeterli şekilde marş basabilecek seviyede olduğunu göstermiş oldu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,772
Mesajlar
1,523,658
Kayıtlı Üye Sayımız
166,592
Kaydolan Son Üyemiz
Ömer Deniz Önder

SON KONULAR



Geri
Üst