3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bilbo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 138
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 89,033
Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

ilk aracın bitmiş hali, karşıda gri renkte gördüğünüz sürgülü tuvalet kapısı ve yanında gardırop. Sürgülü kapı ses yapmaması, kullanım kolaylığı ve estetik açıdan güzel, ancak montajı ve ayarını tam tutturmak gerçekten insanın sabrını zorlar derecede, milimetrik boşluklar içerisinde hareket etmesi gerekiyor ve rayların terazide olması gerekiyor, aracın tavanının düz olmaması ise hassas şekilde tavana parça alıştırılmasını gerektiriyor. En çok uğraştıran bölümlerden bir tanesiydi, niyetlenenler uğraşmayı göze almalı.

Şimdi herkesin merak edip bana sordukları ilk soruya gelelim.

' Yatak nerede?'

2013-08-12-1452.jpg
 

Etiketler
Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Ersin bey, bahsettiğiniz modelde gardırop varmış , tekrar baktığımda gördüm , sandalye koymak için tuvaletin sağ tarafında ince bir boşluk ta bırakılmış ama her ikisi de çok dar.
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Size katılıyorum aynen öyle.Bence sizin yaptıklarınızda işçilik (emek) çok daha fazla.
Ben naçizane bir tanesinide böyle yapsaydınız derken zaman ve maliyeti karşılaştırabilirdik diye düşündüm.
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Yatak sol dolabın içinde çarşafları kurulu bir şekilde katlı vaziyette duruyor. Kapak açılıp mutfak tezgahına dayanıyor ve dolap içinden minderler açılarak yatak oluşturuluyor, yaklaşık 30 sn den kısa bir sürede yatak hazır hale geliyor. Boy 176 en 125 cm.

Kapak 2 parça olduğu için tek kişi yatarken diğerinin kalkıp yatağını toplaması ile mutfağı kullanabilmesi mümkün. Tabii bu ilk yaptığım araç benim gibi kısa boylular için, ben 1.68 boyundayım ve bu yatakta rahatlıkla yatabildim.

2013-08-12-1455.jpg


2013-08-12-1456.jpg
 




Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Yatak boyu ilkinde kısa olunca , 2. araçta yatak açılım sistemini değiştirerek 200 x 140 cml'ik çift kişilik bir yatak elde ettik , aynı zamanda bu yatak birbirinden ayrılarak 2 adet 200 x 70 cm lik yatak haline gelebiliyor, ayrı yatmak isteyenler için.
Açılış şekli aşağıdaki gibidir.

2013-12-14-037.jpg


2013-12-14-058.jpg


2013-12-14-082.jpg


2013-12-14-078.jpg


2013-12-14-079.jpg
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Aracın iç ölçülerini verebilir misiniz?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 






Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

İlk aracın tuvalet tavanı, aydınlatma ve havalandırması. Daha önce tekne ve yat imalatında çalışmış olduğumdan olsa gerek ve deniz aşığı olduğumdan yaptığım karavanlara'da denizden bir parça katmadan duramıyorum.

2013-08-12-1447.jpg
 


Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Güneş paneli regülatörü, pis ve temiz su deposu göstergeleri, göstergelerin konumu, dışarıda su doldururken camdan içeri bakarak göstergeyi görmenizi ve suyu depodan taşırmadan doldurmaya imkan sağlıyor.

2013-08-12-1458.jpg
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Aşağıda daha çok ayakkabı vs koymak için sürgülü bir dolap , yukarıda ise dekor olarak yine teknelerde kullanılan, barometre, termometre ve hava nemini ölçen ahşap göstergeler.

Dikkat çekmek istediğim başka bir farklılık ise çoğu karavanda kullanılan oval köşe alüminyum bağlantılarını ben de kullandım ancak her birinin üzerini suni deri kapladım, böylece daha estetik ve kaliteli bir görünüm sağlamaya çalıştım.


Yukarıdaki mesajımda atlamış olduğum bir konuya burada değinmek istiyorum. Güneş paneli regülatörü bağlantısı yapılırken birçok karavan üreticisi ve karavanını kendi kendine yapanların atladığı bir konu var. Steca gibi akıllı regülatörlerin bağlantısı yapılırken bütün yaşam bölümünün elektrik yükünün regülatörün yük çıkışlarına bağlanması gerekmekte. Aksi takdirde regülatörün tam doğru şarj etmesi ve akü doluluğunu tam doğru göstermesi mümkün değil. Bu tip hatalar ortaya çıkacağı gibi Steca gibi akıllı bir cihazın bir çok özelliğinden ve emniyet önlemlerinden de mahrum kalınmış oluyor, hatta bunun yerine aynı kontrolle yakın olan fakat daha az özelliğe sahip elektrik kontrol panelleri alınıp gereksiz masraflar yapılmış oluyor.

Benim kurduğum sistemde yaşam bölümünde ana sigorta bölümüne gelen ana hat güneş regülatörü üzerinden geliyor. Böylece regülatör çekilen bütün elektriği kontrol ediyor, çekilen elektrik miktarına göre oluşan voltaj düşüm ve artışlarını hesaplayarak akü doluluğunu yaptığı hesaba göre belirliyor ve aküleri de bu hesaba göre dolduruyor.

Aksi taktirde eğer regülatör sadece güneş panelinden aküleri doldurmak için kullanılır ve yük bağlantısı boş bırakılırsa; Çeşitli elektrikli aletler açılıp kapatıldığında (buzdolabı, televizyon, hidrofor gibi) ani voltaj düşümleri olacak ancak akım kendi üzerinden geçmediği için regülatör bu voltaj değişikliklerinin sebebini anlayamayacak ve aküyü boş olarak kabul ederek gerçek doluluk oranını hesaplayamayacak, hesapladığı yanlış doluluk oranına göre aküleri de yanlış şekilde doldurmaya başlayacaktır.

Bu bilgilere nereden ulaştığımı soracak olursanız , regülatörün kullanma kılavuzunu iyi bir şekilde okuyup anlayarak sistemimi ona göre kurduğumu söyleyebilirim.

Bu bağlantının başka faydaları ise;
Regülatör en ufak bir kısa devre fark ettiğinde elektriği keserek arıza kodu verir,
Aşırı akım çekildiğinde elektriği keserek arıza kodu verir
Herhangi bir elektrikli cihazınızı çalıştırdığınızda regülatör üzerinden okuyarak , çalıştırdığınız cihazın anlık elektrik tüketimini görebilirsiniz.
Her sabah veya akşam veya istediğiniz zaman aralığında regülatörün şarj etme ve tüketim sayaçlarını sıfırlayarak , yaptığınız tüketim ve aynı sürede güneşten gelen şarj miktarını görerek ekside veya artıda olduğunuzu görebilir , tüketiminizi ona göre ayarlayabilirsiniz ki bu özellikle kış aylarında oldukça önemli bir özellik haline gelir.
Bunlar gibi daha başka aklıma gelmeyen bir sürü özelliğe sahip olabilirsiniz.

Ne yazık ki bir sürü karavan sahibi , araçlarında bu cihazlar takılı olduğu halde sahip olduğu bu güzel özelliklerden mahrum şekilde dolaşmakta... ???

2013-08-12-1467.jpg


2013-08-12-1470.jpg
 

Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Karavanımdaki regülatör Steca 1515 behsettiğiniz gibi devredeydi. Regülatör Steca´nın akü girişi ve yük çıkışı arasında 0,3 voltluk bir gerilim düşüşü tespit edince firmasını telefonla aradım ve durumu anlattım. Teknik bölümdeki görevli bana Steca´nın yük çıkışında bağlı olan buzdolabını (Karavanda bu akü sadece buzdolabını çalıştırır) doğrudan aküye bağlamamı ve soc modunu vol olarak değiştirmemi söyledi. Şu anda akü ile buzdolabı girişindeki gerilim düşüşü 0.07 volt. Bütün steca regülatörler böyledir diye bir genelleme yapmak istemem. Fakat benzer problemleri Almanya Wohnmobilforum ve Photovoltaik forumda da okudum. Ayrıca firmadaki teknik görevlinin hiç konuşmaya girmeden böyle bir değişikliği yapmamı istemesi de dikkatimi çekmişti.

Istersiniz sizde karavandaki Steca yük çıkışı ile akü girişini bir ölçün. Yalnız ölçerken yük çıkışındaki elektrik cihazının çalışır durumda olması ve solar panelden elektrik gelmemesi gerekir.
 



Ynt: 3 Adet 4x4 Mercedes Sprinter Camper Yaptık

Benim kullandığım cihaz Fangpusun 2020, Steca firmasının yan markası diye biliyorum, markası dışında bire bir aynılar. Bahsettiğiniz voltaj farkını kontrol edeceğim, hiç böyle bir şeye ihtimal vermediğim için kontrol etmek de aklıma gelmedi. Firma yetkilisi, regülatörün yük bölümünden bir cihaz sökülüp aküye direk bağlandığı için 'soc' modunu yani regülatörün akıllı hesap modunu kapattırmış, yukarıda bahsettiğim oluşabilecek hataları ortadan kaldırmak için, 'vol' modu regülatörü ortalamalar almayan hesaplar yapmayan düz basit bir regülatör haline getiriyor. Cihazın fabrikasyon bu tip hataları olması üzücü bir durum.

Benim de fark ettiğim başka bir durum var , hiçbir elektrikli alet çalışmasa bile regülatör üzerindeki anlık tüketime baktığımda 0.4-0.5 amperlik bir tüketim varmış gibi görünüyor. Bağladığım 3 cihazda da aynı şeyle karşılaştım, yük kapama düğmesine bastığımda ise sayaç sıfıra düşüyor. Regülatörün kendi anlık tüketimi diye yorumlayıp çok üstünde durmadım ama kapama düğmesine bastığımda sıfırlanması ilginç , belki sayaç sıfırlandığı halde tüketim hala devam ediyordur. Bahsettiğiniz voltaj farkı belki regülatörün kendi tüketimi ve akımın elektronik bir devreden geçtikten sonra ölçülmesinden kaynaklanıyor olabilir, bu durumda geçiş esnasında karşılaşılan direnç farklarından dolayı küçük bir kayıp olası fakat bahsettiğiniz voltaj farkı ne derece kabul edilebilir bilmiyorum %2.3'lük bir kayıp oluştuğu görülüyor. Ben de ilk fırsatta kontrol edeceğim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,773
Mesajlar
1,523,663
Kayıtlı Üye Sayımız
166,592
Kaydolan Son Üyemiz
Ömer Deniz Önder

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst