oguz1134
Zirve
Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?
2500'' ü gectik..
ortada pajero'cu yok gene.. ;D
bunlar bildigini sır gibi saklıyo diye düşünmüştüm..bende kendime bişi saklamıştım..son köfte elimdeki onuda atıyorum mangala benden bitti.. :
>http://www.mitsubishilinks.com/fsm/pajero_fsm_printed-2000_engine_4m41-32-diesel.pdf
4M41 kodlu motorun sökülüp takılmacası ayarlanmaca işi..
belki alırsam orasını burasını kurcalarım diyem kendime ayırmıştım..
bilhassa anadoluda bu na binen varsa bilğisayarına indirsin hatta kagıda cıkış alsın derim..105 sayfacık.. ;D
motoru ellemek için yüz ceşit abidik gubidik aparatları var o zımbırtıları olmıyan bu motoru katleder..o aparatlarda sanırım 2 pajero parası dır.. :
yalnızca servisinde olur.. 
colt'umu 100 bin de servis bakımlı bayandan vs almıştım..servis müdürünün bilğisayarına plakamı girince ne zaman fren balatası debriyajı vs degişti km ve tarih olarak belliydi..her şey güzeldi teşekkür..edip ayrıldım..
servis bakımlı olması benim için + bi güvence gibim bişiydi..
bi zaman sonra yan sanayii filitrelerimi buldum aldım kendi ellerimle bakım yapıçam..
>>
hava filitresini el attım ilk iş bi tarafı tırnak gecmeli diger tarafında 2 cıt cıt var olması lazım ..arkadaki yok düşürmüş yada parmagı girmedi ibni nin art tırmış..bi tırnak tutuyo filitreyi..gittik servisten aldık sonra..o minik zımbırtıyı..bi dünya para o da ayrı.. ???
sonra polene el atıyım dedim yattım torpido altına plastik tırnaklı 2 parmakla basarsan tık diyem atıp cıkar büyük bi tornavida ile yaparsan terletmez cabuk olur hesabı bi iş..manzarayı bi gördüm..
bi aglamadığım kaldı..bakım aralıgı 15 bin olan bu araca hepi topu 3-5 polen degişmiştir bu yılda km de diyem düşündüm..adama balta ver al meşe odunu kes de üstünde o kadan yarık çizik olmaz yuh + çüş dedim.. ??? içler acısı..
servisten orjinal yag filitresi alıyım da takayım dedim..
3-5'e bakmıycam derdim düzgün olsun.. ;D
mitsubishi temsa yazan kutuda filitreyi önüme koydu kutudan caktım.kutu yerli (matbaacı eskisiyim 'de..) içi de made in mersin..
filit reyi fena incelemiştim..
ne olup olmadıgını biliyordum ..ben almıyım alanlarada mani olmıyayım hesabı 2 ledim..ordan.
tüm yag filitreleri emme basma tulumba calışma sistemine uygun içinde bi sibob yaylı valf gibim bişi barındırır..o yayın basınçı her aracda yag pompasına uygun degişiklik gösterir ve yan duran filireden yagın boşalmasını engeller..falan filan..benim cakma mercedesde ise ampulun tavana vidalandıgı gibi vidalanıyor..dik duruyor + 0 basınç sibobsuz olması gerekiyor.. sibobluyu bi taksam motor yag rejimine gircek kitliycek belkide..3-4 sene evveldi mercedesden 100 kusure almıştım..
sonra servis bakımlı aracımı lifte kaldırıp altında bok böçüğü gibim başladım dolaşmaya..bunun termostatı filan garip bi yerde üstüne cekomastik gibim bişiyi basıp bulamış ama her yerinden su kacırıyor..izlerinden belli..
koştuk servise sipariş vs geldi 3-5 gün sonra ustacıklar catlatmış..
şimdi söylesek bizim maaşdan gitcek hesabı macuna bulayıp yollamışlar.. ???
mitsubishi serviste müşteri aracın yanına gidip parmagınla usta bune filan diyemez..altına girip gezemez..yag mı kacırmış su mu damlatmış vs ö le meraklı olmak yassah..!
gösterilen odada lsd tv yi seyrederken cayını neskafesini içicek sonrası önüne konan faturayı ödiyecek.. gık demiyecek..
servisin arkasındaki yag varillerini görmiyecek..
???
4 yılı gectim servisinde hiç bi vidasını elletmedim..
mitsubishinin parca fiyatı dudak uçuklatan cinsten..
bakımda acık yag + yerli filitre
iş faturaya gelince kol böregi yanında ikram hesabı..
0 araclar fabrikadan garantili olur orası burası bozulup zıırt pırt bişileri ellenmez..bozulmaz..da zaten ..
yag ve filitreden başka bişi degişmemiş tecrübesi filitre söküp takmakdan öteye gitmeyen servis elemanlarına pajero yu emanet etme işi.. :
8)
araca yaptıklarım ı yazsam sayfalar yetmez..yedek su kabına kapana yaptıkları şeyler vs salaklık ötesi..detayına girmiyeyim
amt otomatik vites ilk aldımda vites gecişleri sert hoplatıyor yokuşlarda kalkarken geri kacırıyordu..servise cekmiş tim ilk aldıgımda ne lazımsa yapın diye en akıllı ustası müdür kılıklı bi abi belip baktı ilğilendi sagolsun bu modeller böle dedi teşekkür ettim para almadılar..
sonra lifte kaldırdık debriyajın kavrama noktası ayarsızdı tek vida ile aparat ileri geri verilip ayarlanıyordu 2 dakika sürdü ayarı..
motoru kasaya alt ortadan baglayan şanzıman takozunun kaucuk ları folofoş olmuş..levye ile motoru sallayınca dans ediyor..hemen bi şapariş 3-5 güne geldi degiştim..
ama bişi diyim o modeller öle dilmiş diyede gidip göstermedim o da bende kaldı.. ;D
arac tan cok memnunum..servisi ne bişi demiyim..
bakmak, görmek ,anlamak..bu link verdigim kitaba sadece bakmıştım bazı şeyleri fazla görmemişdim anlamayada pek kalkmadım..
anladıklarımı özetlersek..=
bu japon bize teknoloji satıyor diyebiliriz..
her mazotlunun sıkıştırma oranı 20 nin üstü yaklaşık 22 gibim olur..
bunda 17 oldugunu gördüm..
her mazotluda 5 segman olduğunu bilirim..
bunda 3 segman var aynı benzinli gibim..
anlamı benim fikrim : uzun yıllar folofoş olmadan cok km yapar.. düşük devirde gaza basmadan rolantide bilem müthiş tork verir koltuga yaslar..turbosu nun güçünle yürüyor anlamında ..turbosunun mesela hortumu kelepçesi düşdü filan o muhteşem motor gider mobilet motoruna döner..
dünya ile adeta dalga gecmiş..3 segmanlı mazotlumu olurmuş..muhteşem bi teknoloji var motorunda..
başka bi örnek veriyim cok iyi araba üreten firma cok satıp cok kazanıcak diye bişi yok..batıp tükeniyor malesef..
saab 2.3 benzinli motorların düşük devirde verdiği tork a bakın şıkıştırma oranına vs göz gezdirin..
o devirde tork verebilen benzinli motor yapılamadı daha..
ferrari ,porche,bmw,subaru,mitsubishi evo vs her türlüsü motorunda 5000 devir altı beygir bulunmaz..
saab 2000 devirde koltuga yaslar..4 sene filan binmişliğim var..
kurcalayınca motoru muhteşem dedim pajeronun :
kim tamir vs yapar eder bilemedim cok aparatı vs neyim var.. ???
bu pajero'yu sevmeye devam edicem..
2500'' ü gectik..
bunlar bildigini sır gibi saklıyo diye düşünmüştüm..bende kendime bişi saklamıştım..son köfte elimdeki onuda atıyorum mangala benden bitti.. :
>http://www.mitsubishilinks.com/fsm/pajero_fsm_printed-2000_engine_4m41-32-diesel.pdf
4M41 kodlu motorun sökülüp takılmacası ayarlanmaca işi..
belki alırsam orasını burasını kurcalarım diyem kendime ayırmıştım..
bilhassa anadoluda bu na binen varsa bilğisayarına indirsin hatta kagıda cıkış alsın derim..105 sayfacık.. ;D
motoru ellemek için yüz ceşit abidik gubidik aparatları var o zımbırtıları olmıyan bu motoru katleder..o aparatlarda sanırım 2 pajero parası dır.. :
colt'umu 100 bin de servis bakımlı bayandan vs almıştım..servis müdürünün bilğisayarına plakamı girince ne zaman fren balatası debriyajı vs degişti km ve tarih olarak belliydi..her şey güzeldi teşekkür..edip ayrıldım..
servis bakımlı olması benim için + bi güvence gibim bişiydi..
bi zaman sonra yan sanayii filitrelerimi buldum aldım kendi ellerimle bakım yapıçam..
hava filitresini el attım ilk iş bi tarafı tırnak gecmeli diger tarafında 2 cıt cıt var olması lazım ..arkadaki yok düşürmüş yada parmagı girmedi ibni nin art tırmış..bi tırnak tutuyo filitreyi..gittik servisten aldık sonra..o minik zımbırtıyı..bi dünya para o da ayrı.. ???
sonra polene el atıyım dedim yattım torpido altına plastik tırnaklı 2 parmakla basarsan tık diyem atıp cıkar büyük bi tornavida ile yaparsan terletmez cabuk olur hesabı bi iş..manzarayı bi gördüm..
servisten orjinal yag filitresi alıyım da takayım dedim..
mitsubishi temsa yazan kutuda filitreyi önüme koydu kutudan caktım.kutu yerli (matbaacı eskisiyim 'de..) içi de made in mersin..
filit reyi fena incelemiştim..
tüm yag filitreleri emme basma tulumba calışma sistemine uygun içinde bi sibob yaylı valf gibim bişi barındırır..o yayın basınçı her aracda yag pompasına uygun degişiklik gösterir ve yan duran filireden yagın boşalmasını engeller..falan filan..benim cakma mercedesde ise ampulun tavana vidalandıgı gibi vidalanıyor..dik duruyor + 0 basınç sibobsuz olması gerekiyor.. sibobluyu bi taksam motor yag rejimine gircek kitliycek belkide..3-4 sene evveldi mercedesden 100 kusure almıştım..
sonra servis bakımlı aracımı lifte kaldırıp altında bok böçüğü gibim başladım dolaşmaya..bunun termostatı filan garip bi yerde üstüne cekomastik gibim bişiyi basıp bulamış ama her yerinden su kacırıyor..izlerinden belli..
mitsubishi serviste müşteri aracın yanına gidip parmagınla usta bune filan diyemez..altına girip gezemez..yag mı kacırmış su mu damlatmış vs ö le meraklı olmak yassah..!
gösterilen odada lsd tv yi seyrederken cayını neskafesini içicek sonrası önüne konan faturayı ödiyecek.. gık demiyecek..
servisin arkasındaki yag varillerini görmiyecek..
4 yılı gectim servisinde hiç bi vidasını elletmedim..
mitsubishinin parca fiyatı dudak uçuklatan cinsten..
bakımda acık yag + yerli filitre
iş faturaya gelince kol böregi yanında ikram hesabı..
0 araclar fabrikadan garantili olur orası burası bozulup zıırt pırt bişileri ellenmez..bozulmaz..da zaten ..
yag ve filitreden başka bişi degişmemiş tecrübesi filitre söküp takmakdan öteye gitmeyen servis elemanlarına pajero yu emanet etme işi.. :
araca yaptıklarım ı yazsam sayfalar yetmez..yedek su kabına kapana yaptıkları şeyler vs salaklık ötesi..detayına girmiyeyim
amt otomatik vites ilk aldımda vites gecişleri sert hoplatıyor yokuşlarda kalkarken geri kacırıyordu..servise cekmiş tim ilk aldıgımda ne lazımsa yapın diye en akıllı ustası müdür kılıklı bi abi belip baktı ilğilendi sagolsun bu modeller böle dedi teşekkür ettim para almadılar..
sonra lifte kaldırdık debriyajın kavrama noktası ayarsızdı tek vida ile aparat ileri geri verilip ayarlanıyordu 2 dakika sürdü ayarı..
motoru kasaya alt ortadan baglayan şanzıman takozunun kaucuk ları folofoş olmuş..levye ile motoru sallayınca dans ediyor..hemen bi şapariş 3-5 güne geldi degiştim..
ama bişi diyim o modeller öle dilmiş diyede gidip göstermedim o da bende kaldı.. ;D
arac tan cok memnunum..servisi ne bişi demiyim..
bakmak, görmek ,anlamak..bu link verdigim kitaba sadece bakmıştım bazı şeyleri fazla görmemişdim anlamayada pek kalkmadım..
anladıklarımı özetlersek..=
bu japon bize teknoloji satıyor diyebiliriz..
her mazotlunun sıkıştırma oranı 20 nin üstü yaklaşık 22 gibim olur..
bunda 17 oldugunu gördüm..
her mazotluda 5 segman olduğunu bilirim..
bunda 3 segman var aynı benzinli gibim..
anlamı benim fikrim : uzun yıllar folofoş olmadan cok km yapar.. düşük devirde gaza basmadan rolantide bilem müthiş tork verir koltuga yaslar..turbosu nun güçünle yürüyor anlamında ..turbosunun mesela hortumu kelepçesi düşdü filan o muhteşem motor gider mobilet motoruna döner..
dünya ile adeta dalga gecmiş..3 segmanlı mazotlumu olurmuş..muhteşem bi teknoloji var motorunda..
başka bi örnek veriyim cok iyi araba üreten firma cok satıp cok kazanıcak diye bişi yok..batıp tükeniyor malesef..
saab 2.3 benzinli motorların düşük devirde verdiği tork a bakın şıkıştırma oranına vs göz gezdirin..
o devirde tork verebilen benzinli motor yapılamadı daha..
ferrari ,porche,bmw,subaru,mitsubishi evo vs her türlüsü motorunda 5000 devir altı beygir bulunmaz..
saab 2000 devirde koltuga yaslar..4 sene filan binmişliğim var..
kurcalayınca motoru muhteşem dedim pajeronun :
bu pajero'yu sevmeye devam edicem..