Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?
çakma pajero profösörü sıfatıyla atışlara başlıyalım.. ;D
bu ülkede bi yerlerde dayın yada amçan olmayınça pek ilerilere gitmek..mümkün degil.. :
;D
servisle ilğili bi geyik anlatıçam..
;D..>
mitsubishi
carısma gdi nasıl bilirsiniz diye gidin oto sanayilerde bi araştırın %90'nı kapına sokma motorları rezil sorunlu diyecekler.. ;D
bu araba hollanda da nead car firmasında mersedesle ortak yapım ve aynı hatta volvo s40 üretildiğinden üzerinde bazı volvo parcalarıda barındıran parasına göre mükemmel bi aracdır..bi tek marka japon kendi halis mulis avrupalı olup üsünde japon mühendizin vs..de emegi hakkı vardır..
gdi nedir.. direk benzini piston üstüne püskürten sistemdir ..ilk
carismada gördük..
şimdilerde ise voksvagenin tfsi dediği motoru 10 sene sonra yaptı.. ;D
aynı teknik..isim degişik..aynı motor..
2000 li yıllarda bunlar satılmış ilk sonra alanlar gelmiş bi 10 bin km sonra bakım için servislere yag bakımı diyem kapıya dayanmışlar..serviste yokki ..? filitresi bilmem nesi ne degişçek de para alıçaklar.. :
bunların bakımı 15 bin gidin biraz daha gezin hesabı ilk darbeyi atlatmışlar..
malzemeler raflarda yerlerini almış bi zaman sonra..
sonrası aracları servise kabul işi başlamış..
tabi ne yag konacagı bilğisi servis elemanlarınça bilinmiyor..?
genel merkez aranıyor orda
en tepede ki teknik bilğili yetkilinin agzından 10/40 koyun gitsin kelimesi cıkıyor..
tabi ismini bilmiyorum ve kimin yegeni oldugu bilgisi bende mevcut olmıyan bi zat bu abimiz.. ;D
mitsubishi
carısma gdi 15.000. km de yag degişimi sonrasında bu aracların hepsinde pistonlar siboblara kafa atıp kırılıp dökülmüştür..
kimi siboblarla kurtarmış kimi krankına kadan kırmış..kimi piston kolunu bilmemnelerine kadan darma dagın olmuştur..
bazı servisler oracıkda kırılanı mecbur garantiden üstlenmiş..azcık dışarda olanı kullanıçı hatasından vs kabul etmemişlerdir.. ;D
olması gereken 0/30 numara yag imiş..yer yeri teknoloji olan motorda hidrolik sistemlerle sibob ayarı şu bu yapamadıgından dagılmış.. ???
bu anlattıgım 15 yıllık bi hikaye masal degil
gerçektir..
???
mitsubishi yetkili servise güvenilirmi..? ben bilmiyorum ..? mitsubishi markalı arac sahibi olarakdan.. :
kulagıma geldiği kadarı ile ve az da araştırdım..
şanzıman yagı hiç degişmiyor servisleri
genelde 5-6 lt. yag alır şanzıman 3 litresi boşalır bi kısmı yapısı geregi içinde kalır..
bunda boşalan miktar 9-10 litre gibim..
buda yagı eskitme süresine + olarak katkısı vardır derim..
şu an bizim memlekette servis bakımlı kullanılanları 100-150 bin boyunca hiç yagı ellenmemiş bilğisi kulagıma geldi.. ;D
yag ve şanzıman ölümsüz yagı degişmezmiş.. ;D ;D
olaması gereken 40-60 bin aralıgında bari boşalan miktarı boşaltıp yenisi konmalı derim..
şanzıman kodu şu an aklımda degil..yag ile filitre ve contada degişiyor..
kia ve huyundai ile uyan bi şanzımandı modeli filan şu an kafada yok uçtu.. ;D
lazım olan arasın ebay 'de bilem var..
100 bine kadar mazot pompası ve enjektör bozuyor..250 binden sonra şanzıman ve fren zımbırtısı bildiğim..
anladıgımdan degil paramın ve aklımın yettiği modellerde en çok 2004 modelleri benim hoşuma gidiyor..en cav cavlı onu gördüm..şipitak bilem var.. ;D
paramın yetmediği modeller ise 100 bin km altındakiler..
bi yerden sonra sene olarak.. motor güçü artıyor ve ordan sonrası mazot pompasını bilemiyecem ama enjektörleri yeni tipmiş..falan filan..
çakma pajero'cudan bu kadar..
haki ki 'si ortaya cıkınçaya kadan benle idare edin.............
;D ;D