3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 186
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 107,945
Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

2010 yılından itibaren motor güçü degişiyor bildiğim..200 beygir miş..

caponların al birini vur öbürüne ???

suzuki ön fren balatasının takarken yanına 8 tane balata sacı konur.. teraziye koysan kuyumcuda ibre zor kıpırdar.. ??? 200 tl yuh + çüş bi durum.. :eek: yalvar yakar %15 iskonto yaptırdım parasını verip şipariş gectim 175 tl..mi ne ödedim..pek bi sevindirik oldum.. ;D
 

Etiketler
Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

aşagıdaki gibi 200 ps 2010 yılından sonra kullanılıyor ama öncesi 165 175 gibi güçler var

4M41[edit]
Engine type — Inline 4-cylinder DOHC 16 valve
Displacement — 3200 cc
Bore — 98.5 mm
Stroke — 105.0 mm
Fuel type — Diesel
Intercooled turbo[edit]
Fuel system — Electronic control type distributor type pump (direct injection inside diesel tube) or Common Rail Direct Injection
Compression ratio — 17:1
Power — 121 kW (165 PS) at 4000 rpm
Torque — 351 N·m (259 lb·ft) at 2000-3000 rpm
Applications:

1999-2006 Mitsubishi Pajero
2005-2011 Mitsubishi Triton / L200 / Strada
2006-2007 Mitsubishi Pajero (Philippine Domestic Market)
2008-2011 Mitsubishi Pajero Sport / Montero Sport
1st Generation Variable geometry intercooled turbo[edit]
Fuel system — Common Rail Direct Injection
Compression ratio — 17:1, 16.0:1
Power — 129 kW (175 PS) at 3800 rpm
Torque — 382 N·m (282 lb·ft) at 2000 rpm
Applications:

2006-2009 Mitsubishi Pajero (currently on the Philippine Domestic Market Pajero)
2nd Generation Variable geometry intercooled turbo[edit]
Fuel system — Common Rail Direct Injection
Compression ratio — 17:1, 16.0:1
Power —147 kW (200 PS) at 3800 rpm
Torque — 450 N·m (330 lb·ft) at 2000 rpm
Applications:

2010–present Mitsubishi Pajero

hatta aynı kasa da 2.8 de kullanılmış 4M40 kodlu makine 125 ve 140 hp olarak

şimdi sizinde dediğiniz gibi DAKAR her sene yarışmada iyi derece aldığı için mitsubishi satış stretajisi olarak ufak oynamalar ile bir Dakar versiyonu yapmış olabilir örnek triton dakar filipinde satılmış ... bizde magnum olan model orada dakar olabilir....

japonda model isimlerine takılmayın bence pajerodan başka

Mitsubishi Montero
Mitsubishi Shogun
Mitsubishi Pajero Sfx gibi isimleri var :D önemli olan motor kodlarından en güçlü makinayı bulmak ve o kodlu makine ile üretilmiş versiyon ülkemize gelmiş mi ona bakmak

ikinci jenerasyon pajeroda 2.8 intercooler modeli 4M40 motor kullanır 125 hp dir bazı modellerde nato gibi yabancı kanallardan giriş yapan araçlar var 140hp olan modele rastladım

pajero birinci jenerasyonda 4D56T kodlu 2.5 dizel kullanılmıştır daha değişik dizeller vardır da bu motor pajeroda 99 hp iken hyundai ye verince 110 hp olmuş ki iki aracıda kullandım hyundai daha atak
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

şunuda belirteyim avrupa modelleri genelde en dolu modeller örneğin filipin endenozya japonya cin gibi uzakdoğu için saçma bir sürü isimlendirmeler var iken avrupa için daha sade isimler model kodları LX GLX gibi aksesuar belirteç kodları tercih ediliyor nedeni avrupalı üreticilerin seçtiği isim stratejisi örnek alınıyor

sizin sahibi olduğunuz suzuki en dolu model bu ülkeye gelmiş onu öğrenmiştik
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Merhaba, bende 2004 model 4M41 Motor bir pajero var. 33 12,5 16 lastik taktım. biraz hantallaştı. Ataklığını arttırmak için yazılımla Gücünü arttırmak istedim. Ancak beyne direk giriş yok. Beyni söküp tekrar takmaları gerekiyormuş. İçime sinmedi. Konu hakkındaki görüşlerinizi alabilirmiyim. Saygılarımla
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

tarik.dilber' Alıntı:
Merhaba, bende 2004 model 4M41 Motor bir pajero var. 33 12,5 16 lastik taktım. biraz hantallaştı. Ataklığını arttırmak için yazılımla Gücünü arttırmak istedim. Ancak beyne direk giriş yok. Beyni söküp tekrar takmaları gerekiyormuş. İçime sinmedi. Konu hakkındaki görüşlerinizi alabilirmiyim. Saygılarımla

beyin ile güç artırımı yapılabilen ilk araçlar diyebilirim nedeni 2000 li yıllardan sonra chip tuning daha net yapılabilir oldu her aracında malesef günümüz araçları gibi direk kablo ile girip program atılması mümkün değil hatta bazı markalarda direk işletim chip in değişmesi gerekiyor ki bu güçlendirmenin adı chip tuning olarak kaldı superchips gibi eski firmaların geçmişine bakarsanız ilk önce modifiyeli chip ürettiklerini daha sonra araç beyinleri geliştikçe program ile işi çözmeye başladıklarını görürsünüz

işi bilen ehli kişiler yaparsa ve aracınız için yazılmış program kullanılır ise beynin sökülmesi sorun değil
 



Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

tarik.dilber' Alıntı:
Merhaba, bende 2004 model 4M41 Motor bir pajero var. 33 12,5 16 lastik taktım. biraz hantallaştı. Ataklığını arttırmak için yazılımla Gücünü arttırmak istedim. Ancak beyne direk giriş yok. Beyni söküp tekrar takmaları gerekiyormuş. İçime sinmedi. Konu hakkındaki görüşlerinizi alabilirmiyim. Saygılarımla
pajeroya 'özel degişik bi durum varmıdır bilmiyorum..
günümüzde arac içine biri laptop bilgisayarla girip obd 2 fişinden beyne girip programı kopyalıyor..
sonrasıda yaptıgı yeni haritayı aynı yöntemle ecu'ya yüklüyor..kaputu acıp adam motoru görmüyor bile..
adamın donanımı zayıf + işi de bilmiyorsa programı uçurup boş bi ecu ile ortada kalabilirsiniz..
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Merhaba, Öncelikle yanıtlar için teşekkür ederim. 4 yıldır Antalya'da yaşıyoruz. Malesef burası İstanbul gibi değil. Olanaklar ve ustalar sınırlı. Benim görüştüğüm iki tuning ustası da beynin sökülüp program yüklemesi yapılması gerektiğini söyledi. Bir tanesi italyadan program gelmesi gerekli, diğeride Katar yada Bahreynde bu araçlardan çok var oradan program getirelim dedi.
Birisi 600 TL birisi 1200 TL fiyat verdi. Dediğiniz gibi ikiside bir diz üstü bilgisayar ve beyni girişi yapılabilen araçlar için bir programlama cihazıyla çalışıyor. Ancak ikisi de yazılım temin edemedi. 1.4 / 1.6 dizel araçlardan çok fazla talep görüyorlar. Arada bir çıkan benimki gibi bir araçla uğraşmak sanırım ticari olarak pek işlerine gelmedi. :smiley:
 


Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

buyrun 2015 pajero sport dakar

https://www.youtube.com/watch?v=owGr6-d3WfQ

bizde kullanılan magnum aksesuar paketi gibi bir ürün
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

tarik.dilber' Alıntı:
Merhaba, Öncelikle yanıtlar için teşekkür ederim. 4 yıldır Antalya'da yaşıyoruz. Malesef burası İstanbul gibi değil. Olanaklar ve ustalar sınırlı. Benim görüştüğüm iki tuning ustası da beynin sökülüp program yüklemesi yapılması gerektiğini söyledi. Bir tanesi italyadan program gelmesi gerekli, diğeride Katar yada Bahreynde bu araçlardan çok var oradan program getirelim dedi.
Birisi 600 TL birisi 1200 TL fiyat verdi. Dediğiniz gibi ikiside bir diz üstü bilgisayar ve beyni girişi yapılabilen araçlar için bir programlama cihazıyla çalışıyor. Ancak ikisi de yazılım temin edemedi. 1.4 / 1.6 dizel araçlardan çok fazla talep görüyorlar. Arada bir çıkan benimki gibi bir araçla uğraşmak sanırım ticari olarak pek işlerine gelmedi. :smiley:

İlfer otonun netten numarasini alip arayin mutlaka. Masraf ve sokturme isinden once mutlaka arayin konusun derim.

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 



Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

2014 model 3.2 dizelini kullanıyorum. bi sokak yarışçısı veya dur-kalk arabası değil ama sizi istediğiniz yer neresiyse oraya götürecek sağlam bi dost. uzun yolda rahat, hatta bi hayli keyifli. otoyolda, hız arabası olmadığı halde, size öncelik var. ayrıcalık şehir trafiğinde de sürüyo. ama siz şımarmak yerine, bu arabanın verdiği alçakgönüllükten ayrılmıyorsunuz, çünkü altınızdaki bi samuray. en önemli yanı, super select vites ve arazisi. plajda bile 4H yeterli. şimdiye dek 4Hlc ye dek deneyebildim, sonrasına (4 Llc ve R/D lock) gerek kalmadı. bu sistemleri deneme amaçlı bile aktif hale getirdiğinizde arabanın altında sanki yanardağ homurdanıyo. ha bi de, camları ve kocaman sunroofu açtığınızda cabrio oluveriyo.
 


Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

Bu arada, Ukrayna'da yaşıyorum. araba 2014 model ama kısa süre önce resmi bayiden aldım. yakıtı hiç beklemediğim kadar az ! yol bilgisayarı şehir içinde bile ortalama 10 litrenin üstüne çıkmıyor, hatta çoğu zaman altında ! doğru göstemiyo diye düşündüm ama depo göstergesi ve aldığım yakıtlar doğruluyo. (bu arada euro dizel litre pompa fiyatı burda 75 cent) şehir dışı çeyrek depo 350 km yol yaptığı oldu.. üstelik araba daha yeni ! 2.5 tonluk devasa aletteki bu ekonomiyi çözebilmiş değilim, ya da ben çağdışı kalmışım, yeni motorlar böyle !
 

Ynt: 3.2 Did Dakar Versiyonu Nedir ? Ne Degildir.?

forumda daha once sorulan bi soruyu farkettim;
araba 7 kisilik, aslinda arka (2.sira) koltuga 3 kisiden fazlasi da sigar :smiley: ama biz bildik tanimla 7 kisilik diyelim, yani 3.sira koltugu var.. o da bagajda bi cukurun icinde sakli.. kolayca aciliyo.. ama sadece kontrol amacli baktim hic kullanmadim.. arabada kolayca ve 3.sira koltugu acmadan 4 yetiskin 3 cocuk (7-10 yas arasi) seyahat etmek mumkun.. araba yeterince genis.. 3.sira koltuk kapaliyken, 1. ve 2.sira koltuklar tamamen yatirilabiliyo o vakit arabanin icinde koca bi yatak oluyo..
3.sira koltuk tamamen cikarilabiliyo.. cikarildiginda bagaj zeminin altinda yaklasik 100 litrelik bos bi alaniniz var.. bu arabayi expedition aracina cevirebilir, oraya bi jel aku veya su deposu koyabilirsiniz.. tabi tepeye de solar panel.. araba nasilsa sizi nereye isterseniz oraya goturur..
arabanin yakitiyla ilgili; tamami sehir ici kullanim 9.4 litre (bu mevsimde) ortalamasi var yani sehir icinde 900 km den fazla gidebilirsiniz.. sehir disi ise sizinle gaz pedali arasinda.. 7 li litreler de mumkun, sehir ici ortalamasini gecmek de.. uzun yolda onunuzde kahredici bi konvoy varken, yuksek ve guclu araciniza guvenip sol seritten topuklayip tamamini ardinizda birakmak veya sakince sollama siranizi beklemek size kalmis :smiley:
 

Kerson -Melitopol anayolu, Kerson cikisindan hemen sonra, yamali Ukrayna yollari.. Melitopol'e degru cukurlar, tepecikler durma noktasina getirse de, pajero wagon'un saglam, guvenli ve yuksek surusu, arkada subwoofer li rocford ses sitemiyle uzun yol keyfi..

 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,086
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst