biz ailecek ssangyong kullanıyoruz 2009 senesinden beri
bir adet 4x4 kyron triptonic vites
bir adet 4x2 actyon sports pick-up triptonic vites
bir adet de 4x4 actyon sports manuel vites pick up var elimizde
arazi araçları yedek parçaları sattığımız için diğer araçlarla teknik özellikler bakımından kıyaslayacak olursak madde şunları söyleyebilirim
*öncelikle en büyük dezavantaj yan sanayi alternatif yedek parçalarının bulunmaması ama onun dışında çıkma yedek parçaları kolayca bulunabiliyor.piyasada iddia edildiği kadar bir parça sorunu yok aslında.nissanlar piyasada en çok bulunan arazi grubu içinde yer almasına karşın onların dahi bir çok parçası bulunmuyor.mesela navaralardaki partikül filtre sorunu ve otomatik şanzıman sıkıntısı
skystarlardaki mazot pompa sorunu,ısuzularda bitmek bilmeyen elektronik arızalar..olaya bu açıdan bakacak olursak yedek parça konusunda ssangyongların sıkıntılı olduğu iddiası biraz da hurafe olarak değerlendirilmelidir bence
*araçlar motor silindir hacmi olarak 2000 cc ve cdi mercedes motoru mevcut,yakıt sistemi common rail denilen sistem
bu yönden ssangyonglar diğer emsallerine göre daha sağlıklı bir motor yapısına sahipler ve daha az yakıyorlar.
şu an piyasadaki bir navara yahut skystar minimum 50 kuruş yakmaktadır,otomatik navaralar ise 70 kuruşa yakın bir yakıt tüketimi var ssangonglarda ise otomatik araçlarda 35 40 kuruş bir yakıt tüketimi mevcut
ayrıca motor gücü olarak da 150 beygir olan ssangyong motorları küçük hacimli motorda rail sistemle beraber hem emsallerine göre daha fazla güç üretiyor hem de az yakıyor bence bu ssangyongu diğerlerinin bir adım önüne çıkaran bir avantaj
*süspansiyon sistemi olarak ssangyonglarda actyonlar biraz sert bu da arazi tipi yaylar kullanılmasından kaynaklanıyor ama actyon sportslarda mükemmel bir absorbe kabiliyeti var neredeyse çukurları hiç hissettirmiyor diyebiliriz
*motor gücü olarak actyon ve kyronlar aynı ama defransiyel olarak acyonlar bir devir düşük.manuel bir kyronla kalkışta vuramayacağınız emsal araba çok azdır diyebilirim
*arazi özellikleri bakımından biraz hassaslar tam olarak arazi şartları için üretilmiş diyemiyorum ama zorlu yol ve kış şartlarının hakim olduğu her yere gidebilirler.
*yol tutuşu olarak emsallerinden bir adım önce kolay savrulmuyor bu arabalar,ama tabi neticede boş kasa ve 150 beygir bir araç söz konusu olunca yine de virajlarda akıllı olmak gerekli
*kaporta aksamı çok ince bir zekaya dayalı olarak dizayn edilmiş
ön çamurluklar ve kaput çok hassas bunu yayaya çarpa esnasında zararı indirgemek için yapmışlar
onun dışında şase ve direkler inanılmaz derecede sağlam.her aracın tavanını elektirkli testereyle kesebiliyoruz ama ssangyong direkleri kesilmiyor,bıçak sıkışıyor ve yanıyor o yüzden oksijen kaynağıyla kesim yapıyoruz
*bu meyanda şunu
bir kazalı ssangyong gördüğünüzde tahminen onun 90 km hizla vurduğunu düşünüyorsanız bilin ki en az 140 ile vurmuştur
takla atma durumunda tavanları asla çökmüyor
bugüne kadar parçaladığım onlarca araç içinde (navara,skystar,dmax) bu kadar sağlamına henüz rastlamadık